Muistako kukaan kuunnelleensa kuunnelmia radiosta?
Muistan kun äidin kanssa kuunneltiin kuunnelmia radiosta joskus 70-luvulla. Tuleeko niitä enää nykyään?
Kommentit (20)
Vieläkö tulee Knalli ja sateenvarjo?
Lapsena muistan niitä kuunnelleeni. Sisarusten kanssa äänitimme myös omia kuunnelmia c-kasetille. Muistan miten hauskaa meillä oli kun keksimme tarinaan juonia ja mietimme miten saisi tehtyä parhaat ääniefektit.
Näille luulisi kyllä löytyvän kuulijakuntaa nykyäänkin. Miettikää kuinka suosittuja äänikirjat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida tulla, valitettavasti. Toinen hyvä oli Noita Nokinenä.
Olen Areenasta tai jostain Knallia ja sateenvarjoa kuunnellut. Huippu.
Vierailija kirjoitti:
Näille luulisi kyllä löytyvän kuulijakuntaa nykyäänkin. Miettikää kuinka suosittuja äänikirjat ovat.
Kuunnelman tekeminen on liian kallista ja hyvin hidasta. Äänikirjan tekee muutamassa tunnissa.
Leila ja Annukka tuli joskus 2000-luvun taitteessa.
Vierailija kirjoitti:
Yle Areenassa.
Yle Areenassa on muutamia, itsekin kaipaan monia.
Kantolan perhe, juurikin tuo Knalli ja S jne.
Linnunradan käsikirja liftareille tuli 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kuunneltiin lapsena, keittiössä oli aina radio päällä.
Areena ja sieltä Podcastit. Nimi hämää, varsinaisten podcastien lisäksi sieltä löytyy runsaasti just vanhoja kuunnelmia. Itse oon tykännyt vanhoista dekkarikuunnelmista, joissa mm. mainio Ritva Valkama. Ja on siellä jo edellä toivottuja Noita Nokineniä sekä Knalli ja sateenvarjojakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle Areenassa.
Turun seudulla oli 90-luvulla kuunneltavissa Köyhän talon porsaat sekä Isi ja Tommi.
Hauskaa settiä.
Leilaa ja Annukkaa ja Tenkasen pohjia kuuntelin silloin kun vielä radiota kuuntelin. Nyt en ole kohta pariinkymmeneen vuoteen edes koskenut radioon. Tai no sen jälkeen kun radio täyttyi shit music only -kanavista.
Taisi olla 1960 luvulla kun kuunneltiin komissario Susikoski-kuunnelmia. Muita en enää muista. Kuuntelisin niitä vieläkin ja silloin tällöin lukaisen jonkun Susikoskikirjankin kirjakaapistani. Nostalgiaa ja hienoja muistoja noilta ajoilta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena muistan niitä kuunnelleeni. Sisarusten kanssa äänitimme myös omia kuunnelmia c-kasetille. Muistan miten hauskaa meillä oli kun keksimme tarinaan juonia ja mietimme miten saisi tehtyä parhaat ääniefektit.
Noita Nokinenä! Aina odotti niitä joulu- ja pääsisäiskuunnelmia. Nykyään kutsun mun koiraa Hanna Harvahampaaksi.
Nehän ei enää ole kuunnelmia, vaan niillä on hienompi nimi: audiodraama.
En mutta olen ollut mukana tekemässä sellaista, ihan parasta ikinä.
Vanhoja radiokuunnelmia oli ilmeisesti ihan huippuhyviä, onkohan niitä missään enää tallella jotta voisi kuunnella?