Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu huomenna. Jos saan paikan, varaan samoilta sijoilta ajan

Vierailija
18.09.2013 |

kierukan poistoon.

Pitäkää peukkuja että saan sen työn! Vauvakuume on valtava! Työ itse.. Noh, ei sitä unelmaduunia varmaan monikaan saa, joten...

N27

Kommentit (202)

Vierailija
81/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla vähän samat ajatukset.LApsia jo kaksi ja ikää 30.. Nyt pitäisi saada joku hyvä vakituinen työpaikka josta olisi sitten hyvä jäädä äitiyslomalle kunnon rahojen kanssa. kaksi ekaa kun teki opiskeluaikoina niin ei niillä rahoilla oikeen juhlinut. Toivottavasti saan pian työpaikan ja kekeän vuoden tehdä töitä ennen yritystä. Tässä minun suunnitelmani!

Vierailija
82/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:43"]

No, neljän kuukauden koeajan sisällä yrittäjällä on oikeus irtisanoa mistä tahansa syystä - esim. toistuva myöhästyminen aamupahoinvoinnin takia.

[/quote]

Jos pienyrittäjä yrittää tuota, hän on yksin oikeudessa jätti ay-järjestön asianajaja armeija vastassa, vaikka olisi toiminut oikein.

[/quote]

Ei tarvitse vastaansa kuin oikeusavustajan. Raskaus ei saa olla syy irtisanomiseen edes koeajalla ja oikeus katsoo sen olevan, jos irtisanottu on raskaana. Työnantaja on hävinnyt nämä jutut oikeudessa.

Melkoisia "rekrytoijia" on av-palstalla, jos eivät tuota edes tiedä. :D

[/quote]

Myöhästyminen varoitusten jälkeen on irtisanomisen syy. Vaikka työntekijän mielestä kyse on raskaudesta, myöhästyminen on itsenäinen syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:37"]

Nyt kun ap olet taas linjoilla, mikset itse rupea yrittäjäksi, jos se kerran on alallasi hyvin yleistä?

[/quote]

Koska minulla ei ole vielä riittävästi työkokemusta, vasta 1,5v. Myöhemmin sitten ehkä.

[/quote]

Eli sitten kun lapset on ensin tehty toisen yrittäjän "piikkiin"?

[/quote]

Ehkä, ehkä ei. En ole kovin yrittäjähenkinen ihminen. Olen itse yrittäjän tytär ja kärsin lapsena siitä että isäni oli tienaamassa rahaa eikä viettänyt aikaa lasten kanssa, Vaikka sainkin kaiken aineellisen mitä keksin pyytää. Tämän vuoksi olen oppinut itse arvostamaan muita arvoja ja olen mielummin toisilla töissä ja teen 8h/d.

Voi kuulkaa ihmiset jos minulle olisi vaikka kunnan tai valtion huonopalkkainen mutta turvallinen työpaikka ottaisin sen kovin mielelläni enkä tätä pienyrittäjän paikkaa. mutta ei ole. Elämäntilanteeni vain on se, että olen nuori, työtön ja vauvakuumeinen (jo pidemmän aikaa). Jokainen voi miettiä miltä tuntuu olla tässä tilanteessa tekemässä sitä päätöstä ennen kuin tulee sanomaan että yhteiskunnan vuoksi pitäisi sitä ja tätä. ap.

Vierailija
84/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:43"]

No, neljän kuukauden koeajan sisällä yrittäjällä on oikeus irtisanoa mistä tahansa syystä - esim. toistuva myöhästyminen aamupahoinvoinnin takia.

[/quote]

Jos pienyrittäjä yrittää tuota, hän on yksin oikeudessa jätti ay-järjestön asianajaja armeija vastassa, vaikka olisi toiminut oikein.

[/quote]

Ei tarvitse vastaansa kuin oikeusavustajan. Raskaus ei saa olla syy irtisanomiseen edes koeajalla ja oikeus katsoo sen olevan, jos irtisanottu on raskaana. Työnantaja on hävinnyt nämä jutut oikeudessa.

Melkoisia "rekrytoijia" on av-palstalla, jos eivät tuota edes tiedä. :D

[/quote]

Myöhästyminen varoitusten jälkeen on irtisanomisen syy. Vaikka työntekijän mielestä kyse on raskaudesta, myöhästyminen on itsenäinen syy.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Oikeus lähtee siitä, että raskaus on irtisanomisen todellinen syy, jos työntekijä on raskaana. Sen vuoksi raskaana olevan työntekijän irtisanominen on käytännössä mahdotonta - tai on se mahdollista, mutta siitä joutuu maksamaan korvauksia.

Vierailija
85/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kusettaa?

Lisääntymisikäiset ihmiset saavat lapsia, sou not.

Vaikka ap:lla ei olisi mitään suunnitelmia hankkia lapsia, saattaisi sellainen ilmoittaa tulostaan. Sellaista se nyt vaan on.

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:00"]

Naiset, nyt ihan oikeasti, teistäkö on ihan ookoo kusettaa työnantajaa tässä asiassa? Ja vielä pienyrittäjää?

Tämän(kin) vuoksi naisia on vähän vaikea ottaa vakavasti koskaan, kun puhe kääntyy työelämään.

[/quote]

Vierailija
86/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:28"]

Valtio tukee suomalaisia yrityksiä suoraan miljardilla ja erinlaisilla verotuilla/helppotuksilla yms. noin 3,7 miljardilla. Yritysten maksama yhteisöveron tuotot ovat suunnillen yhtä paljon, kun tuet.

Yritykset voivat ihan vapaasti kusettaa kierättämällä rahoja valtion kautta ja suomalainen nainen haluaa perustaa perheen se vasta onkin ala-arvoista.

[/quote]

Miten tuo yritystukiasia liittyi aiheeseen tai edes pienyrityksiin?

Pienyritysten yritystukihakemukset tulevat pääsääntöisesti bumerangina, kun kenelläkään pienyrittäjällä ei ole varaa palkata tekijää tekemään niitä hakemuksia, käymään paikanpäällä selvittämässä niitä ja toimittamaan raportteja. Se yritystuki voi olla sitten kannattavaa, kun yrityksen koko ylittää kymmenen tai enemmän, kun tukisumma saattaa kattaa jo hakemisen kustannukset.

[/quote]

Ei pidä lainailla irroittamalla asioita asia yhteydestä. Pienyrittäjät ovat niitä pahinmpia kusettajia, jotka varastavan työntekijöiden lisäarvon. Eli kaikki hyvä pitäisi saa ilman todellista vastuuta. Pienyrittäjät ovat niitä, jotka tälläkin hetkellä ajavat asioita siihen suuntaan, että työtekijöitä poistettaisiin lomarahat, pekkaset yms.

Vierailija
87/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Eikä nykyisessä työelämässä vakipaikka -tai työpaikka ylipäätään- ole mikään varma juttu. Ei sitä voi loputtomiin odottaakaan jos lapsia haluaa. [quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:26"]Mielipiteitä on monia, mutta nähdäkseni ei pitäisi sen biologiankaan antaa täysin päättää kaikesta. Jokainen voi järjellään ajatella milloin on paras hetki lapsenteolle, ja monille se on siinä vaiheessa kun he ovat saaneet pysyvämmän työpaikan, ihan vain varmistaakseen että sen äitiysloman jälkeenkin on perheellä ja lapsella riittävä taloudellinen turva. Se ei ole systeemin hyväksikäyttöä! Itseasiassa äitiyslomasysteemiä ei voi hyväksikäyttää, sen tarkoituksena on luoda naisille mahdollisuus lisääntyä ilman että se vaikuttaa heidän taloudelliseen asemaansa. Tämä lisää naisten ja miesten välistä tasa-arvoa. Tämän määrittelee jo kansainvälisen työjärjestön ILO:n sopimus numero 183 jonka myös Suomi on ratifioinut. Naiset jotka syyllistävät toisia naisia tästä pelaavat vanhan systeemin piikkiin jossa lapsen saaminen on yksinomaan naisen vastuulla. [/quote]

Vierailija
88/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:57"]

mulla vähän samat ajatukset.LApsia jo kaksi ja ikää 30.. Nyt pitäisi saada joku hyvä vakituinen työpaikka josta olisi sitten hyvä jäädä äitiyslomalle kunnon rahojen kanssa. kaksi ekaa kun teki opiskeluaikoina niin ei niillä rahoilla oikeen juhlinut. Toivottavasti saan pian työpaikan ja kekeän vuoden tehdä töitä ennen yritystä. Tässä minun suunnitelmani!

[/quote]

Tämä on eri asia kuin ap:llä ja hyväksyttävämpää. Haluat tehdä vuoden töitä ja vasta sitten yrittää hankkiutua raskaaksi. Sinusta ehtii tuossa ajassa olla hyötyä työnantajalle, ja olet "ansainnut" äitiyslomasi. Ap aikoo hankkiutua raskaaksi heti kun nimet on paperissa, ja nuorena ihmisenä siinä luutavimmin onnistuukin. On heti muutaman kuukauden päästä saikulla raskausvaivojen takia.

Vierailija
89/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vetoa, että ap tulee huomenna jatkamaan provoaan kertomalla, että haastattelu meni hyvin, sai työpaikan ja varasi jo ajan kierukan poistoon??? Jotenkin haiskahtaisi siltä?

Vierailija
90/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:56"]

Valtio tukee suomalaisia yrityksiä suoraan miljardilla ja erinlaisilla verotuilla/helppotuksilla yms. noin 3,7 miljardilla. Yritysten maksama yhteisöveron tuotot ovat suunnillen yhtä paljon, kun tuet.

Yritykset voivat ihan vapaasti kusettaa kierättämällä rahoja valtion kautta ja suomalainen nainen haluaa perustaa perheen se vasta onkin ala-arvoista.

[/quote]

Miten tuo yritystukiasia liittyi aiheeseen tai edes pienyrityksiin?

Pienyritysten yritystukihakemukset tulevat pääsääntöisesti bumerangina, kun kenelläkään pienyrittäjällä ei ole varaa palkata tekijää tekemään niitä hakemuksia, käymään paikanpäällä selvittämässä niitä ja toimittamaan raportteja. Se yritystuki voi olla sitten kannattavaa, kun yrityksen koko ylittää kymmenen tai enemmän, kun tukisumma saattaa kattaa jo hakemisen kustannukset.

[/quote]

Ei pidä lainailla irroittamalla asioita asia yhteydestä. Pienyrittäjät ovat niitä pahinmpia kusettajia, jotka varastavan työntekijöiden lisäarvon. Eli kaikki hyvä pitäisi saa ilman todellista vastuuta. Pienyrittäjät ovat niitä, jotka tälläkin hetkellä ajavat asioita siihen suuntaan, että työtekijöitä poistettaisiin lomarahat, pekkaset yms.

[/quote]

Eikä valtio ole ainoa taho, joka tukee pienyrittäjiä. Myös seurakunnat tukevat pienyrittäjiä ja köyhät perheet hyvä, jos ruokakassia sieltä saavat.

Vierailija
91/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommennti systeemin väärinkäytöstä. Ap on jo 27 vuotias. Kipinkapin pitää tehdä lapsia siinä iässä. Eikä se välttämättä suinkaan heti tärppää. Suomi tarvitsee lapsia ja meillä on hyvät äitiystuet sitä varten. Samanlaiset kaikille.

Vierailija
92/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:09"]

[/quote]

Tämä on eri asia kuin ap:llä ja hyväksyttävämpää. Haluat tehdä vuoden töitä ja vasta sitten yrittää hankkiutua raskaaksi. Sinusta ehtii tuossa ajassa olla hyötyä työnantajalle, ja olet "ansainnut" äitiyslomasi. Ap aikoo hankkiutua raskaaksi heti kun nimet on paperissa, ja nuorena ihmisenä siinä luutavimmin onnistuukin. On heti muutaman kuukauden päästä saikulla raskausvaivojen takia.

[/quote]

Tämä ei ollut kohdistettu minulle, mutta vastaan silti.

Miksi ihmeessä olisin raskauden takia saikulla? Edellisessä työpaikassani oli 2 naista raskaana, eikä heistä kumpikaan ollut kun 1 tai 2 päivää sairaana koko raskauden ajan. Työ ei ole lainkaan fyysisesti kuormittavaa. 

Ehdin hyvin tehdä vähintään 9kk töitä ennen pois jäämistä ja sen jälkeen vaikka vuosikymmeniä. Raskautumisessakin voi kestää vaikka kuinka kauan. En uskalla odottaa, että olen 32 ennen kuin edes yritän.

Vierailija
93/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei käy kaaliin miksi ap ei voisi tehdä toisen samaa suunnitelmaa pohtivan tavoin ja tehdä töitä vuoden-pari ennen lapsen tekoa. Saisi mukavasti vähän siirrettyä sivuunkin rahaa kun ei ole uutta suuta ruokittavana. Mut kaikkimullehetinyt ku on vauvakuume, eiks je :D?

Vierailija
94/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:12"]

Mistä vetoa, että ap tulee huomenna jatkamaan provoaan kertomalla, että haastattelu meni hyvin, sai työpaikan ja varasi jo ajan kierukan poistoon??? Jotenkin haiskahtaisi siltä?

[/quote]

Ihan sama. Oikein söpö naisellinen keskustelu.

Vierailija
95/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, mitäs keskustelijoiden mielestä minun pitäisi sitten tehdä?

Olemme yrittäneet mieheni kanssa lasta jo vuoden, ja minut irtisanottiin yllättäen työpaikastani. Pitäisikö ottaa kortsut takaisin käyttöön? Ja kuinka kauan uudessa paikassa täytyy olla, ennenkuin saamme aloittaa yrityksen uudelleen? Nythän on niin, että uutta paikkaa minulla ei vielä ole ja ikääkin alkaa olla, joten ajan kuluminen jossain määrin huolestuttaa. Toisaalta raskauden alkaminenkin voi kestää, joten kokonaan työttömäksi jättäytyminen raskauden toivossa (etsin uuden paikan sitten vasta lapsen synnyttyä) ei ole hyvä idea. Miten ratkaisisitte moisen yhtälön? 

Itse olen toistaiseksi sekä hakenut töitä että harrastanut seksiä ilman ehkäisyä ihan normaalisti. Pienyrittäjille en ole toistaiseksi hakenut vaan suurempiin yrityksiin, mutta jos töitä ei ala löytyä voin joutua hakemaan pienempiinkin paikkoihin. 

Vierailija
96/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin av:lla on useampaan kertaan napistu siitä, miksi opiskelijat ja työttömät tekevät lapsia "yhteiskunnan rahoilla". Tätä en ole koskaan tajunnut: Yhteiskunnallehan tulee huomattavasti kalliimmaksi maksaa niitä äitiyspäivärahoja sellaisille, jotka ovat tienaavat normaalisti sen 3000e/kk (saati sitten 5000-6000e/kk) kuin minimiäp-rahalle jääville opiskelijoille. Ap tekee juuri niin, kuin monessa ketjussa on annettu ymmärtää olevan ainoa oikea tapa.

Ja ennen kuin joku älähtää: On nuori nainen, joka opiskelee oikeustiedettä. Opintojen loppuvaiheessa hän saa lapsen ja jää äityslomalle. Saa minimiäp-rahaa noin 500e/kk. Seuraavaana vuonna jatkaa opintoja ja lapsi menee päiväkotiin. Päivähoitomaksu on myös minimi. Opintojen jälkeen äiti menee töihin, saa palkkaa ja maksaa veroja. Päivähoitomaksu nousee maksimiin (n240e/kk).

Toinen nainen opiskelee myös oikeustiedettä. Hän valmistuu ja menee töihin. Vuoden päästä hän jää äitiyslomalle ja saa äitiyspäivärahaa tulojen mukaan 3000e/kk. Äitiys- ja vanhempainrahakauden jälkeen hän palaa töihin ja lapsi menee päiväkotiin. Päivähoitomaksu on maksimi n240e/kk.

Kummankohan äidin äitiysloma maksaa yhteiskunnalle enemmän?

Vierailija
97/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:09"]

[/quote]

[/quote]

Tämä ei ollut kohdistettu minulle, mutta vastaan silti.

Miksi ihmeessä olisin raskauden takia saikulla? Edellisessä työpaikassani oli 2 naista raskaana, eikä heistä kumpikaan ollut kun 1 tai 2 päivää sairaana koko raskauden ajan. Työ ei ole lainkaan fyysisesti kuormittavaa. 

Ehdin hyvin tehdä vähintään 9kk töitä ennen pois jäämistä ja sen jälkeen vaikka vuosikymmeniä. Raskautumisessakin voi kestää vaikka kuinka kauan. En uskalla odottaa, että olen 32 ennen kuin edes yritän.

[/quote]

No mikset hyvä ihminen yritä sitä lasta jo nyt, ilman sitä työpaikkaa? Mitä jos et saakaan tuota työtä, etkä mitään muutakaan työtä useampaan vuoteen? Jäät sitten ilman lapsia kokonaan? Jos todella haluat lapsia, teet ne nyt omalla kustannuksellasi, etkä huijaamalla työnantajia. Saat äitiyspäivärahaa, vaikket töissä olisi ollutkaan.

Vierailija
98/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:09"]

Verorahoilla pitäisi kustantaa nimenomaan asioita, joista veronmaksaja itse ei hyödy. Jos työkykyiset aikuiset ihmiset maksaisivat itse omat menonsa, valtion budjettiin jäisi rahoja suoriin yritystukiin, poikkeuksenpoikkeuksenpoikkeus-yritysverotukiin, parkkipaikkoihin Helsingin keskustaan, klassiseen musiikkiin jne.

[/quote]

Hyvä provo

Vierailija
99/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:26"]Mielipiteitä on monia, mutta nähdäkseni ei pitäisi sen biologiankaan antaa täysin päättää kaikesta. Jokainen voi järjellään ajatella milloin on paras hetki lapsenteolle, ja monille se on siinä vaiheessa kun he ovat saaneet pysyvämmän työpaikan, ihan vain varmistaakseen että sen äitiysloman jälkeenkin on perheellä ja lapsella riittävä taloudellinen turva. Se ei ole systeemin hyväksikäyttöä! Itseasiassa äitiyslomasysteemiä ei voi hyväksikäyttää, sen tarkoituksena on luoda naisille mahdollisuus lisääntyä ilman että se vaikuttaa heidän taloudelliseen asemaansa. Tämä lisää naisten ja miesten välistä tasa-arvoa. Tämän määrittelee jo kansainvälisen työjärjestön ILO:n sopimus numero 183 jonka myös Suomi on ratifioinut. Naiset jotka syyllistävät toisia naisia tästä pelaavat vanhan systeemin piikkiin jossa lapsen saaminen on yksinomaan naisen vastuulla. [/quote]

Lapsenteko PITÄÄ vaikuttaa negatiivisesti elintasoon. Olisi järjetöntä jos se Ei vaikuttaisi. Jos toinen on samalla alalla töissä eikä tee lapsia ja toinen tekee ja on kotona lasten kanssa muutaman vuoden niin on väärin jos näillä on sama palkka ja asema. Se että ei hanki lapsia PITÄÄ hyödyttää taloudellisesti!

Vierailija
100/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:00"]

Naiset, nyt ihan oikeasti, teistäkö on ihan ookoo kusettaa työnantajaa tässä asiassa? Ja vielä pienyrittäjää?

Tämän(kin) vuoksi naisia on vähän vaikea ottaa vakavasti koskaan, kun puhe kääntyy työelämään.

[/quote]

[/quote]

Yritykset tuottavat KAIKKI rahat tähän yhteiskuntaan. Yritykset elättävät julkisen sektorin ja työntekijät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi