Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu huomenna. Jos saan paikan, varaan samoilta sijoilta ajan

Vierailija
18.09.2013 |

kierukan poistoon.

Pitäkää peukkuja että saan sen työn! Vauvakuume on valtava! Työ itse.. Noh, ei sitä unelmaduunia varmaan monikaan saa, joten...

N27

Kommentit (202)

Vierailija
61/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:38"]

"Aika monesta maasta puuttuu äitiysavustukset. Onko väkiluku näissä maissa sinun mielestäsi liian pieni?" Otan tähän vertailuksi oman ammattini, suomessa keskipalkka on 5819 ja ulkomailla 10200. Puhutaan näistä asioista sitten kun kaikissa maissa kansantalous on samalla tasolla.

[/quote]

Suomessa talouden nousun estää verotus ja järjettömät lait. Täällä ihmiset ovat laiskoja. Ei jakseta tehdä työtä ja koko ajan pitäisi olla lomalla.

Vierailija
62/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:32"]

Kuinka 27-vuotiaalla synnyttämättömällä naisella on ehkäisynä kierukka?

[/quote]

Minulla. Jo toinen menossa, on ollut 21-vuotiaasta lähtien. Miksi ei olisi? T:a-p

[/quote]

Oliko kovankin väännön takana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:50"]

Lapsesi ei tule ikinä maksamaan veroja niin että ne korvaisivat tukesi. Tuetuista lapsista ei ole mitään hyötyä yhteiskunnalle.

[/quote]

*pus pus* menes nyt tekemään tuottavaa työtä! Minä lähden aamupäivänokosille, ehtii sitten ottaa toiset tirsat iltapäivällä.

Vierailija
64/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:17"]

Ai helvetti, että sä oot kusipäinen ihminen. Toivottavasti et raskaudu ikinä! Tai jos raskaudut, niin ukkos jättää sut. Olis ok, jos olisit työssä 3-4 vuotta ja sitten tulisit raskaaksi, mutta jos heti alle vuoden työssäolon jälkeen oot poissa peleistä, niin aika ilkeesti tehty! Pienyrittäjälle tuollainen källi on aikamoinen, ettäs tiedät. Mutta kyllä se paha karma sinuun osuu takaisin ihan takuulla. 

[/quote]

Minä olen pienyrittäjä, mutta en ymmärrä tämän vastaajan katkeruutta? Lapseton vaiko muuten mielenterveysongelmainen?

Jokainen työntekijää palkkaava yrittäjä joutuu kyllä pohtimaan riskit kunkin työntekijän palkkauksen kohdalla. Kohdalle voi kuitenkin osua tuurijuoppo, sarja-saikuttaja tai pienten + jatkuvasti sairaana olevien lasten vanhempi. Tai sitten se raskautumista suunnitteleva. Näistä tämä viimeinen on kyllä pienin paha. Jos paha ollenkaan.

Kamalin vaihtoehto on palkata yritykseen, varsinkin pieneen, noin katkeralla mielenlaadulla oleva ihminen, joka ei ymmärrä ettei toisen onni ole itseltä pois. Sellaiset ihmiset pyritäänkin siirtämään tarvittaessa vaikka siivouskomeroon tekemään tylsää ja hidasta työtä, sillä he myrkyttävät koko työilmapiirin vain olemalla läsnä.

[/quote]

Yrittäjän tehtävä ei ole olla kiltti tai mukava. Vaan tehdä rahaa.

Vierailija
65/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sitä samaa duunia ei hae joku mies myös.. arvaapa kumpi sen nimittäin saa?

Vierailija
66/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:53"]

[/quote]

Joskus siinä voi silti onnistua olemalla kiltti tai mukava.

Vierailija
67/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:50"]

Lapsesi ei tule ikinä maksamaan veroja niin että ne korvaisivat tukesi. Tuetuista lapsista ei ole mitään hyötyä yhteiskunnalle.

[/quote]

*pus pus* menes nyt tekemään tuottavaa työtä! Minä lähden aamupäivänokosille, ehtii sitten ottaa toiset tirsat iltapäivällä.

[/quote]

Mene töihin äläkä pummi toisten rahoja

Vierailija
68/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:53"]

[/quote]

Joskus siinä voi silti onnistua olemalla kiltti tai mukava.

[/quote]

Eipä vielä kukaan ole koskaan onnistunut

Vierailija
69/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, nyt ihan oikeasti, teistäkö on ihan ookoo kusettaa työnantajaa tässä asiassa? Ja vielä pienyrittäjää?

Tämän(kin) vuoksi naisia on vähän vaikea ottaa vakavasti koskaan, kun puhe kääntyy työelämään.

Vierailija
70/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verorahoilla pitäisi kustantaa nimenomaan asioita, joista veronmaksaja itse ei hyödy. Jos työkykyiset aikuiset ihmiset maksaisivat itse omat menonsa, valtion budjettiin jäisi rahoja suoriin yritystukiin, poikkeuksenpoikkeuksenpoikkeus-yritysverotukiin, parkkipaikkoihin Helsingin keskustaan, klassiseen musiikkiin jne.

Vierailija
71/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:12"]

Yrittäjänhän ei ole pakko palkata ketään, sillä ihmiset saavat lapsia, vaihtavat työpaikkaa juuri kun ovat oppineet talon tavoille, sairastelevat ja kuolevat. Kaikki tämä on yrittäjän selkänahasta pois, kuten 38 sanoo.

Hän tosin unohti mainita, että yrittäjä kantaa paitsi toimintansa riskin, myös mahdolliset voitot. Menestyvä yritys tuottaa suuret voitot omistajilleen, katsopa vaikka verotiedoista. Ja useimmissa menestyvissä yrityksissä on töissä myös perheellisiä naisia, järkyttävää kyllä.

[/quote]

Suurta osa Suomen työpaikoista ei olisi, jos kukaan ei uskaltaisi yrittää. Jokaisella  on mahdollisuus yrittää.

Vain marginaalinen osa yrityksistä menestyy. Vielä harvempi niin, ettei yrittäjä itse joudu laittamaan itseään likoon perheensä kustannuksella. Kun yrittäjä palkkaa äitiyslomalle hakevan tehtäviin, eikä työntekijöitä ole vielä paljoa, hän itse joutuu paikkaamaan äitiyslomalle jäävää juuri siinä tehtävässä, johon katsoi tarvitsevansa apua ja oli valmis maksamaan siitä.

Kuinka moni kuluttaja tyytyy maksamaan yrittäjälle tilaamastaan palveluksesta, kun yrittäjä ilmoittaa, ettei voi suorittaa sitä, vaan jää äitiyslomalle? Ottaisitko kotiisi urakoitsijan ja maksaisit tuntitöistä jotka hän on poissa synnyttämässä? Jostain syystä laki ei kiellä vaihtamasta urakoitsijaa, joka ei ole äitiysloman takia rakentamassa jonkun omakotitaloa, mutta kieltää yrittäjää vaihtamasta työntekijää, vaikka yrittäjän perheen elanto on siitä työstä riippuvainen. Samalla tavalla yrittäjän on huolehdittava lainojensa maksusta.

Vierailija
72/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä on monia, mutta nähdäkseni ei pitäisi sen biologiankaan antaa täysin päättää kaikesta. Jokainen voi järjellään ajatella milloin on paras hetki lapsenteolle, ja monille se on siinä vaiheessa kun he ovat saaneet pysyvämmän työpaikan, ihan vain varmistaakseen että sen äitiysloman jälkeenkin on perheellä ja lapsella riittävä taloudellinen turva. Se ei ole systeemin hyväksikäyttöä! Itseasiassa äitiyslomasysteemiä ei voi hyväksikäyttää, sen tarkoituksena on luoda naisille mahdollisuus lisääntyä ilman että se vaikuttaa heidän taloudelliseen asemaansa. Tämä lisää naisten ja miesten välistä tasa-arvoa. Tämän määrittelee jo kansainvälisen työjärjestön ILO:n sopimus numero 183 jonka myös Suomi on ratifioinut.
Naiset jotka syyllistävät toisia naisia tästä pelaavat vanhan systeemin piikkiin jossa lapsen saaminen on yksinomaan naisen vastuulla.

Vierailija
73/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:00"]

Naiset, nyt ihan oikeasti, teistäkö on ihan ookoo kusettaa työnantajaa tässä asiassa? Ja vielä pienyrittäjää?

Tämän(kin) vuoksi naisia on vähän vaikea ottaa vakavasti koskaan, kun puhe kääntyy työelämään.

[/quote]

Valtio tukee suomalaisia yrityksiä suoraan miljardilla ja erinlaisilla verotuilla/helppotuksilla yms. noin 3,7 miljardilla. Yritysten maksama yhteisöveron tuotot ovat suunnillen yhtä paljon, kun tuet.

Yritykset voivat ihan vapaasti kusettaa kierättämällä rahoja valtion kautta ja suomalainen nainen haluaa perustaa perheen se vasta onkin ala-arvoista.

Vierailija
74/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan. Ei ne työnantajatkaan ole lojaaleja, pihalle pistävät surutta, kun siltä tuntuu. Tänäänkin ykkösuutisena Metson irtisanomiset ja jo koplmannet vuoden sisällä.

Vierailija
75/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:32"]

Kuinka 27-vuotiaalla synnyttämättömällä naisella on ehkäisynä kierukka?

[/quote]

Minulla. Jo toinen menossa, on ollut 21-vuotiaasta lähtien. Miksi ei olisi? T:a-p

[/quote]

Oliko kovankin väännön takana?

[/quote]

Ei, ihan itse kiva gyne sitä suositteli kun sanoin että haluan huolettoman ja vähähormonisen ehkäisyn. Tuolloin jo oli takana useamman vuotta kestänyt parisuhde mieheni kanssa - käsittääkseni ainoa syy olla antamatta kierukkaa nuorelle naiselle on irtosuhteet ja sp-taudit, ainakin niin lääkärini sanoi. On ollut ihana ehkäisymuoto, mutta toivottavasti pääsen pian siitä eroon <3

Vierailija
76/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun ap olet taas linjoilla, mikset itse rupea yrittäjäksi, jos se kerran on alallasi hyvin yleistä?

Vierailija
77/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:37"]

Nyt kun ap olet taas linjoilla, mikset itse rupea yrittäjäksi, jos se kerran on alallasi hyvin yleistä?

[/quote]

Koska minulla ei ole vielä riittävästi työkokemusta, vasta 1,5v. Myöhemmin sitten ehkä.

Vierailija
78/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:43"]

No, neljän kuukauden koeajan sisällä yrittäjällä on oikeus irtisanoa mistä tahansa syystä - esim. toistuva myöhästyminen aamupahoinvoinnin takia.

[/quote]

Jos pienyrittäjä yrittää tuota, hän on yksin oikeudessa jätti ay-järjestön asianajaja armeija vastassa, vaikka olisi toiminut oikein.

[/quote]

Ei tarvitse vastaansa kuin oikeusavustajan. Raskaus ei saa olla syy irtisanomiseen edes koeajalla ja oikeus katsoo sen olevan, jos irtisanottu on raskaana. Työnantaja on hävinnyt nämä jutut oikeudessa.

Melkoisia "rekrytoijia" on av-palstalla, jos eivät tuota edes tiedä. :D

Vierailija
79/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:37"]

[/quote]

Koska minulla ei ole vielä riittävästi työkokemusta, vasta 1,5v. Myöhemmin sitten ehkä.

[/quote]

Eli sitten kun lapset on ensin tehty toisen yrittäjän "piikkiin"?

Vierailija
80/202 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:28"]

Valtio tukee suomalaisia yrityksiä suoraan miljardilla ja erinlaisilla verotuilla/helppotuksilla yms. noin 3,7 miljardilla. Yritysten maksama yhteisöveron tuotot ovat suunnillen yhtä paljon, kun tuet.

Yritykset voivat ihan vapaasti kusettaa kierättämällä rahoja valtion kautta ja suomalainen nainen haluaa perustaa perheen se vasta onkin ala-arvoista.

[/quote]

Miten tuo yritystukiasia liittyi aiheeseen tai edes pienyrityksiin?

Pienyritysten yritystukihakemukset tulevat pääsääntöisesti bumerangina, kun kenelläkään pienyrittäjällä ei ole varaa palkata tekijää tekemään niitä hakemuksia, käymään paikanpäällä selvittämässä niitä ja toimittamaan raportteja. Se yritystuki voi olla sitten kannattavaa, kun yrityksen koko ylittää kymmenen tai enemmän, kun tukisumma saattaa kattaa jo hakemisen kustannukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme