Työhaastattelu huomenna. Jos saan paikan, varaan samoilta sijoilta ajan
kierukan poistoon.
Pitäkää peukkuja että saan sen työn! Vauvakuume on valtava! Työ itse.. Noh, ei sitä unelmaduunia varmaan monikaan saa, joten...
N27
Kommentit (202)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:12"]
Yrittäjänhän ei ole pakko palkata ketään, sillä ihmiset saavat lapsia, vaihtavat työpaikkaa juuri kun ovat oppineet talon tavoille, sairastelevat ja kuolevat. Kaikki tämä on yrittäjän selkänahasta pois, kuten 38 sanoo.
Hän tosin unohti mainita, että yrittäjä kantaa paitsi toimintansa riskin, myös mahdolliset voitot. Menestyvä yritys tuottaa suuret voitot omistajilleen, katsopa vaikka verotiedoista. Ja useimmissa menestyvissä yrityksissä on töissä myös perheellisiä naisia, järkyttävää kyllä.
[/quote]
Juuri tuon takia vuokratyö lisääntyy koko ajan ja kukaan ei halua vakituisia.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 09:37"]
Tuolla parasiittitoiminnalla vaikeutat edelleen kaikkien nuorten naisten työllistymistä tässä maassa.
Omasta puolestani voin todeta, että yhä vähemmän ja vähemmän tekee mieli palkata naisia ollenkaan tähän firmaan. Tulee vahva tunne, että pärjäämme
todella paljon paremmin miesporukalla.
T. Rekrytoija.
[/quote]
Miksi et palkaa viisikymppisiä naisia, vaikka sellaisia, jotka ovat lapsensa jo kotihoitaneet ja palaamassa/palanneet työelämään? Heillä on työkokemusta, näkemystä, aikaa ja halua paneutua töihin kunnolla ja vaaraa äitiyslomasta ei ole. Miksi sinun pitäisi palkata vain nuoria naisia?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 09:22"]
Mahdollinen työnantaja on pienyrittäjä. Mitä sitten? Teiltä, nro 12, 15 jne haluaisin kysyä, että koska olette omat lapsenne hankkineet ja milloin teidän mielestänne nuoren yliopiston käyneen naisen olisi luvallista lisääntyä? Vai eikö saisi hankkia lapsia ollenkaan? Se 1-2v poissa työelämästä on aika pieni aika, ehdin kyllä ansaita ja maksaa veroja muiden elättämiseksi aivan riittämiin.
ap
[/quote]
Ai helvetti, että sä oot kusipäinen ihminen. Toivottavasti et raskaudu ikinä! Tai jos raskaudut, niin ukkos jättää sut. Olis ok, jos olisit työssä 3-4 vuotta ja sitten tulisit raskaaksi, mutta jos heti alle vuoden työssäolon jälkeen oot poissa peleistä, niin aika ilkeesti tehty! Pienyrittäjälle tuollainen källi on aikamoinen, ettäs tiedät. Mutta kyllä se paha karma sinuun osuu takaisin ihan takuulla.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:02"]
Miten voitte ajatella noin yksisilmäisesti? Siis tarkoitatteko, ettei mitään äitiysavustuksia tulisi olla, vaan ainoastaan ne saisivat lisääntyä, jotka ovat jo aikaisemmin säästäneet rahaa kotonaoloa varten?
Ok. Mielestäni yhteiskunta kyllä tarvitsee ihan demografisen tasapainon nimissä nuoria jäseniä. Aika pieneen kävisi Suomen väkiluku, jos tätä odotettaisiin. Monella esim. akateemisella pätkätyöläisellä olisi nuo säästöt yhteen lapseen ehkä lähempänä neljääkymppiä tilillä. Sitten sitä vaan yrittämään lisääntymistä yhteiskunnan edun nimissä... jos onnistuu.
[/quote]
Aika monesta maasta puuttuu äitiysavustukset. Onko väkiluku näissä maissa sinun mielestäsi liian pieni?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 09:51"]
Jos alallasi on vain pienyrittäjiä, niin mikset ala itsekin sellaiseksi? Silloin voisit ihan itse määritellä milloin lisäännyt. Ainiin, mutta sittenhän sinun pitäisi palkata itsellesi sijainen, eikä sinulla olisi siihen pienyrittäjänä varaa...
Parasiitti mikä parasiitti.
[/quote]
Vastaapa ap vielä tähän. Miksi et itse ryhtyisi yrittäjäksi?
Feministit ovat saaneet tahtonsa läpi ja naiset on yhä tyytymättömiä. 70- luvulla tehtiin poliittisia päätöksiä, jotka perustui nimenomaan feministiseen tasa-arvoideologiaan, jolla edistettiin naisten hakeutumista työelämään. Luovuttiin perheverotusmallista, luotiin hyvinvointiyhteiskuntamme lippulaivoihin kuuluva päivähoitojärjestelmä jne.
Eikö tasa-arvo ei enää olekaa valinnan vapautta, vaan pakottava ideologia.
Missä maassa se onnistuu? Kerrohan pliis esimerkki! Ainakin Espanjassa ja Italiassa syntyvyys on todella alhaista.
Ja minä en ole tässä kiusaamassa pienyrittäjiä, vaan todellakin olen sen kannalla, että yhteiskunta huolehtisi vanhempainvapaan kustannuksista. Ei ole kenenkään edun mukaista, että esim. kampaamoja menee konkurssiin pelkkien äitiysvapaiden takia, kuten nyt paljon tapahtuu. Jne. Siitä ei ole kyse. Mutta kun systeemi on mikä on, on nuorten naisten syyllistäminen myös turhaa.
[/quote]
Moniakin. Esim. Australia. Kiinassa on Suomen kaltainen syntyvyys vaikka lapsista ei saa mitään tukea ja siellä on yhden lapsen politiikka. Rahaa myös säästyy. Ne lapset jotka syntyy niin vanhemmat heistä huolehtii. Ei yhteiskunta
Kuinka 27-vuotiaalla synnyttämättömällä naisella on ehkäisynä kierukka?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 09:50"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 08:29"]
En ole ap, mut tässä sulle lisää vitutuksen aihetta #2: ajatteles, olen ollut kotona vuoroin äitiyslomalla ja hoitovapaalla jo kolme vuotta. Kolmas lapsi on syntymäisillään ja äitiysloma alkoi juuri. Jo kolme vuotta olen saanut ensin sen 10kk hyvää äitiyspäivärahaa (n. 3000e/kk) ja sitten taas yksityisen hoidon tukea kuntalisineen. Ensi syksynä kun kotona hoidettavia lapsia on jo kolme, ei lastenhoitajan palkasta jää maksettavaksi kuin parisen sataa euroa kuussa. Voin olla kotona edelleen ja palata töihin sitten joskus. Jos koskaan.
Katsos kun osa meistä käy töissä ja maksaa veronsa, suunnittelee tulotasonsa ja nauttii sitten ihan rauhassa. Mukavaa päivää sullekin!
[/quote]
Siitä että on kotona ei pitäisi saada euroakaan. Jos jää kotiin niin työnantajan pitäisi saada välittömästi irtisanoa.
Juuri sinun kaltaiset ovat systeemin hyväksikäyttäjiä
[/quote]
No onhan sulla tietysti oikeutesi mielipiteeseesi, oli se kuinka idioottimainen tahansa. Olen kuitenkin ollut työelämässä yli 10 vuotta ennen ensimmäistä raskautumista ja maksanut veroja varmasti ihan riittävästi ansaitakseni äitiyslomani ja hoitovapaani. Eläkettä en varmasti tule saamaan, siitä pitävät nämä suuret ikäluokat tällä hetkellä huolen - mitään ei jää jaettavaksi enää 30 vuoden päästä.
Ymmärrän tietysti katkeruutesi, mutta lapsistani kasvaa veronmaksajia ja ehkäpä myös jatkajia yritykseeni. Näin ollen he maksavat myös sinun eläkkeesi, jos se systeemi vielä silloin on pystyssä.
Ei minua siltikään harmita, kolmesta lapsesta valtio maksaa äitiyspäivärahoina noin 90 000e ja lapsilisät, kotihoidontuet/yksityisen hoidon tuet päälle. Ja nyt tietysti kun isyysvapaa uudistui, mieheni saa hyväpalkkaisena yli kuukauden loman korkealla isyysrahalla. Parempaa veronpalautusta ei taida olla! :D
"Aika monesta maasta puuttuu äitiysavustukset. Onko väkiluku näissä maissa sinun mielestäsi liian pieni?" Otan tähän vertailuksi oman ammattini, suomessa keskipalkka on 5819 ja ulkomailla 10200. Puhutaan näistä asioista sitten kun kaikissa maissa kansantalous on samalla tasolla.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 09:53"]
Tuolla parasiittitoiminnalla vaikeutat edelleen kaikkien nuorten naisten työllistymistä tässä maassa.
Omasta puolestani voin todeta, että yhä vähemmän ja vähemmän tekee mieli palkata naisia ollenkaan tähän firmaan. Tulee vahva tunne, että pärjäämme todella paljon paremmin miesporukalla.
T. Rekrytoija.
[/quote]
Pelkkien miestekö avulla sitten tulevaisuudessa luodaan hyvinvointipalveluja yms.[/quote]
Kyllä, olet oikeilla jäljillä. Asevelvollisuutensa suorittanut mies on paljon riskittömämpi palkattava kuin nainen, koska hän ei raskaudu kotiinsa työnantajan rahoilla. Tämä on hyvin, hyvin merkittävä etu heille rekrytointiprosessissa.
Niin kauan kun yhteiskunnan säännöt ovat tällaiset, löytyy niitä hyväksikäyttäviä naisia paljon. Ja niin kauan aion minä rekrytoida lähinnä miehiä.
[/quote]
Ot, mutta et kuulosta erityisen hyvältä rekrytoijalta jos aiot palkata vain asevelvollisuutensa suorittaneita miehiä - asevelvollisuus loppuu sen vuoden loppuun kun asevelvollinen täyttää 60v. Varusmiespalvelus on asia erikseen.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:17"]
Ai helvetti, että sä oot kusipäinen ihminen. Toivottavasti et raskaudu ikinä! Tai jos raskaudut, niin ukkos jättää sut. Olis ok, jos olisit työssä 3-4 vuotta ja sitten tulisit raskaaksi, mutta jos heti alle vuoden työssäolon jälkeen oot poissa peleistä, niin aika ilkeesti tehty! Pienyrittäjälle tuollainen källi on aikamoinen, ettäs tiedät. Mutta kyllä se paha karma sinuun osuu takaisin ihan takuulla.
[/quote]
Minä olen pienyrittäjä, mutta en ymmärrä tämän vastaajan katkeruutta? Lapseton vaiko muuten mielenterveysongelmainen?
Jokainen työntekijää palkkaava yrittäjä joutuu kyllä pohtimaan riskit kunkin työntekijän palkkauksen kohdalla. Kohdalle voi kuitenkin osua tuurijuoppo, sarja-saikuttaja tai pienten + jatkuvasti sairaana olevien lasten vanhempi. Tai sitten se raskautumista suunnitteleva. Näistä tämä viimeinen on kyllä pienin paha. Jos paha ollenkaan.
Kamalin vaihtoehto on palkata yritykseen, varsinkin pieneen, noin katkeralla mielenlaadulla oleva ihminen, joka ei ymmärrä ettei toisen onni ole itseltä pois. Sellaiset ihmiset pyritäänkin siirtämään tarvittaessa vaikka siivouskomeroon tekemään tylsää ja hidasta työtä, sillä he myrkyttävät koko työilmapiirin vain olemalla läsnä.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 09:53"]
Omasta puolestani voin todeta, että yhä vähemmän ja vähemmän tekee mieli palkata naisia ollenkaan tähän firmaan. Tulee vahva tunne, että pärjäämme todella paljon paremmin miesporukalla.
T. Rekrytoija.
[/quote]
Pelkkien miestekö avulla sitten tulevaisuudessa luodaan hyvinvointipalveluja yms.[/quote]
Kyllä, olet oikeilla jäljillä. Asevelvollisuutensa suorittanut mies on paljon riskittömämpi palkattava kuin nainen, koska hän ei raskaudu kotiinsa työnantajan rahoilla. Tämä on hyvin, hyvin merkittävä etu heille rekrytointiprosessissa.
Niin kauan kun yhteiskunnan säännöt ovat tällaiset, löytyy niitä hyväksikäyttäviä naisia paljon. Ja niin kauan aion minä rekrytoida lähinnä miehiä.
[/quote]
Ot, mutta et kuulosta erityisen hyvältä rekrytoijalta jos aiot palkata vain asevelvollisuutensa suorittaneita miehiä - asevelvollisuus loppuu sen vuoden loppuun kun asevelvollinen täyttää 60v. Varusmiespalvelus on asia erikseen.
[/quote]
Saivarsaivar. Kaikki kumminkin ymmärsivät, mitä ko. henkilö tarkoitti: armeijan/siviilipalveluksen suorittanut mies on paljon parempi palkattava, kuin 20-35 -vuotias nainen.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:32"]
Kuinka 27-vuotiaalla synnyttämättömällä naisella on ehkäisynä kierukka?
[/quote]
Minulla. Jo toinen menossa, on ollut 21-vuotiaasta lähtien. Miksi ei olisi? T:a-p
No, neljän kuukauden koeajan sisällä yrittäjällä on oikeus irtisanoa mistä tahansa syystä - esim. toistuva myöhästyminen aamupahoinvoinnin takia.
Yrittäjänhän ei ole pakko palkata ketään, sillä ihmiset saavat lapsia, vaihtavat työpaikkaa juuri kun ovat oppineet talon tavoille, sairastelevat ja kuolevat. Kaikki tämä on yrittäjän selkänahasta pois, kuten 38 sanoo.
Hän tosin unohti mainita, että yrittäjä kantaa paitsi toimintansa riskin, myös mahdolliset voitot. Menestyvä yritys tuottaa suuret voitot omistajilleen, katsopa vaikka verotiedoista. Ja useimmissa menestyvissä yrityksissä on töissä myös perheellisiä naisia, järkyttävää kyllä.
[/quote]
Lohdutapa tuolla sitten niitä vielä suurempaa osaa yrittäjistä, jotka saavat yrityksestä juuri sen elinkustannustensa verran tuloja.
Tiesitkö, että palkkatyössäkin on tosi kovapalkkaisia. Ei me tarvita minimipalkkaa, koska palkkahan voi olla sata tonniakin. Palkka jää nettona käteen ilman riskiä.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:43"]
No, neljän kuukauden koeajan sisällä yrittäjällä on oikeus irtisanoa mistä tahansa syystä - esim. toistuva myöhästyminen aamupahoinvoinnin takia.
[/quote]
Jos pienyrittäjä yrittää tuota, hän on yksin oikeudessa jätti ay-järjestön asianajaja armeija vastassa, vaikka olisi toiminut oikein.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:43"]
[/quote]
Kannattaiskohan sun ottaa joku toinen vihan kohde, kun ei tunnu ottavan oikein tuulta alleen tää sun yritys? Ikis?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 09:50"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 08:29"]
En ole ap, mut tässä sulle lisää vitutuksen aihetta #2: ajatteles, olen ollut kotona vuoroin äitiyslomalla ja hoitovapaalla jo kolme vuotta. Kolmas lapsi on syntymäisillään ja äitiysloma alkoi juuri. Jo kolme vuotta olen saanut ensin sen 10kk hyvää äitiyspäivärahaa (n. 3000e/kk) ja sitten taas yksityisen hoidon tukea kuntalisineen. Ensi syksynä kun kotona hoidettavia lapsia on jo kolme, ei lastenhoitajan palkasta jää maksettavaksi kuin parisen sataa euroa kuussa. Voin olla kotona edelleen ja palata töihin sitten joskus. Jos koskaan.
Katsos kun osa meistä käy töissä ja maksaa veronsa, suunnittelee tulotasonsa ja nauttii sitten ihan rauhassa. Mukavaa päivää sullekin!
[/quote]
Siitä että on kotona ei pitäisi saada euroakaan. Jos jää kotiin niin työnantajan pitäisi saada välittömästi irtisanoa.
Juuri sinun kaltaiset ovat systeemin hyväksikäyttäjiä
[/quote]
No onhan sulla tietysti oikeutesi mielipiteeseesi, oli se kuinka idioottimainen tahansa. Olen kuitenkin ollut työelämässä yli 10 vuotta ennen ensimmäistä raskautumista ja maksanut veroja varmasti ihan riittävästi ansaitakseni äitiyslomani ja hoitovapaani. Eläkettä en varmasti tule saamaan, siitä pitävät nämä suuret ikäluokat tällä hetkellä huolen - mitään ei jää jaettavaksi enää 30 vuoden päästä.
Ymmärrän tietysti katkeruutesi, mutta lapsistani kasvaa veronmaksajia ja ehkäpä myös jatkajia yritykseeni. Näin ollen he maksavat myös sinun eläkkeesi, jos se systeemi vielä silloin on pystyssä.
Ei minua siltikään harmita, kolmesta lapsesta valtio maksaa äitiyspäivärahoina noin 90 000e ja lapsilisät, kotihoidontuet/yksityisen hoidon tuet päälle. Ja nyt tietysti kun isyysvapaa uudistui, mieheni saa hyväpalkkaisena yli kuukauden loman korkealla isyysrahalla. Parempaa veronpalautusta ei taida olla! :D
[/quote]
Lapsesi ei tule ikinä maksamaan veroja niin että ne korvaisivat tukesi. Tuetuista lapsista ei ole mitään hyötyä yhteiskunnalle.
Missä maassa se onnistuu? Kerrohan pliis esimerkki! Ainakin Espanjassa ja Italiassa syntyvyys on todella alhaista.
Ja minä en ole tässä kiusaamassa pienyrittäjiä, vaan todellakin olen sen kannalla, että yhteiskunta huolehtisi vanhempainvapaan kustannuksista. Ei ole kenenkään edun mukaista, että esim. kampaamoja menee konkurssiin pelkkien äitiysvapaiden takia, kuten nyt paljon tapahtuu. Jne. Siitä ei ole kyse. Mutta kun systeemi on mikä on, on nuorten naisten syyllistäminen myös turhaa.