Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset palkat näillä "paperimiehillä" oikein on?

Vierailija
26.08.2020 |

Muistan monesti että on uutisoitu mutta en usko uutisoituihin palkkoihin kyllä yhtään kun itse työskentelen matala-palkka-alalla eikä minun bruttotulot ole lähelläkään listattuihin palkkoihin :D

Tunteeko joku alaa ja palkkausta?

Sitten vielä loppukevennys:

Mtv3:n uutisjutusta poimittua:

"Saarinen on työskennellyt tehtaassa vuodesta 2002 saakka. Hän kertoo, että nyt ei auta kuin hengitellä ja nauttia kesäpäivästä vielä, kun niitä on jäljellä.
– Hyvä toimeentulo se on ollut monta vuotta. Nyt on korkea aika ruveta säästämään ja ihmettelemään, että miten pärjää tästä eteenpäin."

Eli melkein 20 vuotta töissä ja nyt ku työt loppuu niin aletaan säästämään? Rahaa vai menoissa? :)

Kommentit (210)

Vierailija
21/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jatkuva vuorotyö tutkitusti kuormittaa ihmistä kyllä valtavasti, joten on ihan oikein että sitä rahallisestikin kompensoidaan. Ja on varmaan henkisesti kuormittavaa työtä.

Vierailija
22/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, sinä KÖ tiedät paremmin siis esim minun palkkani? Olen metallialalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperitehtaan pyörittämisen kuluista palkkakulut on melko pieni menoerä.

Vierailija
24/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella yksityisellä sektorilla teollisuudessa tienaa hyvin, tekniikan puolella, tarvitsee kuitenkin olla erikoisosaamista ymv. että ei ne paperimiesten palkat ole mitään erikosia kuitenkaan.

Vierailija
25/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kokemuksesta, eksällä oli 5.000 euroa kuussa keskimäärin, mutta raskasta kolmivuorotyötä.

Vierailija
26/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22, sinä KÖ tiedät paremmin siis esim minun palkkani? Olen metallialalla.

No kerro missä metallilla saa yli 4000 euron palkan? Olin itse ennen metallitöissä, mutta laman aikaan palkkojen laskiessa siirryin muualle.

Metalli keskipalkka n.2400€, paperimies keskipalkka 4400€.

Vierailija
27/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella yksityisellä sektorilla teollisuudessa tienaa hyvin, tekniikan puolella, tarvitsee kuitenkin olla erikoisosaamista ymv. että ei ne paperimiesten palkat ole mitään erikosia kuitenkaan.

Onhan ne. Ja ollut aina. Mutta se ei ole ollut ratkaiseva tekijä, vaikka se tiedotustilaisuudessa mainittiinkin.

Vierailija
28/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kokemuksesta, eksällä oli 5.000 euroa kuussa keskimäärin, mutta raskasta kolmivuorotyötä.

Tätä luokkaa ne on nykyäänkin.

Vierailija
29/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperitehtaan pyörittämisen kuluista palkkakulut on melko pieni menoerä.

Mikä sitten on suurin? Yleensähän juuri palkat ovat, jos ei huomioida koneiden poistoja.

Vierailija
30/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat, edut ja lisät on aivat järjettömät tällä alalla. Miesvalatisilla aloilla osataan pitää omista huoli. Vertaa esim palvelu- ja terveydenhoitoalan palkkaukseen ja erityisesti ilta-, yö-, pyhä-, aatto- ym lisiin.

Vierailija
31/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti tätä suomalaista kateutta. Kysy samalla paljonko ne maksaa veroja joilla käsienheiluttelijoiden palkat maksetaan. Sairasta iloita lisääntyvästä työttömyydestä. 

Vierailija
32/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, itse olen metallitekniikan alla ollut jo yli 20vuotta ja tienaan enemmän kuin paperimies. Ammattitaito ja kokemus  maksaa . 

Paperimiehillä on hyvät palkat, mutta on muillakin aloilla ja firmoilla jopa paremmat. Keskipalkat ei kerro mitään .

Vierailija
33/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkat, edut ja lisät on aivat järjettömät tällä alalla. Miesvalatisilla aloilla osataan pitää omista huoli. Vertaa esim palvelu- ja terveydenhoitoalan palkkaukseen ja erityisesti ilta-, yö-, pyhä-, aatto- ym lisiin.

Ymmärrätkö sinä, että paperimiesten palkoilla maksetaan hoitajien palkat?

Vierailija
34/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan järjettömän hyvät. Kun lääkärikään ei pääse tuohon summaan terveyskeskuksessa.

Vierailija
35/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkos se julkinen sektori tuottaa vientituloja ja veroja euroina?

Koittakaa nyt helvetti ymmärtää että ne teidän palkkanne maksaa juurikin tämä yksityinen sektori 

Vierailija
36/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 olen miesvaltaisella alalla, ja tienaan naisena osastoni kärkipalkkaa että ei sukupuoli vaan ALA ja AMMATTITAITO, ei se työnantaja tyhjästä maksa.

Vierailija
37/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6, niin luki ja ymmärrän, sinä raasu sen sijaan valitat sun paska opintojasi kun luulet että se on hyvän palkan tae :)) Ei teitä ihan syyttä sanota akateemiseksi älyksi, jos tajuat paradoksin...

Sarkasmi on vaikea taiteen laji, älä käytä kun et osaa

Vierailija
38/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan järjettömän hyvät. Kun lääkärikään ei pääse tuohon summaan terveyskeskuksessa.

Lääkäri perustaa yksityisvastaanoton, niin on edes jotenkin vertailukelpoista. 

Tässä maassa ei pian olekaan kuin julkisen sektorin suojatyöpaikkoja. 

Vierailija
39/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitä A-studiossa sanottiin, oliko se että samoissa tehtaissa Saksassa 30% pienempi palkka ja 100 tuntia enemmän töitä, meni kyllä ohi että missä ajassa nämä työtunnit.

Kyllähän Suomi on duunarin paratiisi, ja nämä paperimiehet erityisesti.

Vierailija
40/210 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tehtaalla on niin monenlaista hommaa aina labratehtävistä prosessinvalvontaan ja johtamiseen, että tähän on vaikea antaa yksiselittesitä vastausta.