Millaiset palkat näillä "paperimiehillä" oikein on?
Muistan monesti että on uutisoitu mutta en usko uutisoituihin palkkoihin kyllä yhtään kun itse työskentelen matala-palkka-alalla eikä minun bruttotulot ole lähelläkään listattuihin palkkoihin :D
Tunteeko joku alaa ja palkkausta?
Sitten vielä loppukevennys:
Mtv3:n uutisjutusta poimittua:
"Saarinen on työskennellyt tehtaassa vuodesta 2002 saakka. Hän kertoo, että nyt ei auta kuin hengitellä ja nauttia kesäpäivästä vielä, kun niitä on jäljellä.
– Hyvä toimeentulo se on ollut monta vuotta. Nyt on korkea aika ruveta säästämään ja ihmettelemään, että miten pärjää tästä eteenpäin."
Eli melkein 20 vuotta töissä ja nyt ku työt loppuu niin aletaan säästämään? Rahaa vai menoissa? :)
Kommentit (210)
Keskimääräinen kuukausipalkka on noin 4500 euroa. Saan saman, mutta olen yliopistokoulutettu. Huh huh.
2, saa enemmän, sorry :) Yliopisto ei ole tae hyvälle palkalle kyllä lainkaan.
Samaahan valitti se Postin työntekijä pari viikkoa sitten. Kymmeniä vuosia oli ollut talossa ja kun kyseltiin tulevaisuuden suunnitelmia, ei sanonut mitään muuta kuin että työkkärin raha on varmaan tosi pieni. Ei aikomustakaan edes haaveilla uudesta työpaikasta.
No postin duunarit ei tienaa mitään
Vierailija kirjoitti:
2, saa enemmän, sorry :) Yliopisto ei ole tae hyvälle palkalle kyllä lainkaan.
Siinä luki "keskimäärin", sori vaan... Jos et siis ymmärrä, mitä se tarkoittaa.
Hyvä palkka niillä on. Mutta ei se paperi- ja sellutonnin hinnassa ole kuin prosentti jos sitäkään.
Ei niitä tehtaita palkkojen vuoksi suljeta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä palkka niillä on. Mutta ei se paperi- ja sellutonnin hinnassa ole kuin prosentti jos sitäkään.
Ei niitä tehtaita palkkojen vuoksi suljeta.
Ja tossa prosentissa ovat myös pomojen miljoonapalkat.
Melko tavallinen teollisuustyöntekijän palkka + vuorolisät.
10, ei ne ihan miljoonia tienaa kuitenkaan ;)
Hyvät palkat duunariammateiksi mutta vastuu erittäin kalliista koneista ja järjestelmistä. Kaiken pitää toimia varmasti ja pitkiä katkoksia ei todellakaan tsaa olla. Näin tutut on kertoneet, jotka olleet töissä tuollaisissa paikoissa. Ei kovin ruusuista hommaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Melko tavallinen teollisuustyöntekijän palkka + vuorolisät.
Paperialan palkat on huomattavasti paremmat kuin vaikka metallialalla.
"Koneenhoitajan työn rasittavuus on henkistä laatua. Joudun koko ajan tarkkailemaan numeerisia arvoja. Ne kaikki vaikuttavat kaikkeen. Kahdeksan tunnin työpäivä kolmessa vuorossa ottaa joskus voimille. Olen tehnyt vuorotyötä toistakymmentä vuotta, mutta yövuoroon ei totu koskaan. Kuuden päivän vapaa yövuoron jälkeen tosin tuntuu hienolta. Silloin ehtii harrastaa. Suunnitteilla on uusi työvuorojärjestelmä, joka vähentäisi yövuoron rasittavuutta." http://www.ammattinetti.fi/haastattelut/detail/224_haastattelu
Itse en jaksaisi.
15, riippuu vähän missä on töissä, metallialalla on joissain paikoissa paremmat palkat kuin paperimiehillä.
16, itse en taas voi tehdä muuta kuin yötä, elimistön biologinen kello on sellainen.
Ja liitosta saa nyt muhkeat rahat kun työt loppuu.
Ansiopäivärahan määrä paperiliitto
Ansiopäivärahanmäärä 2020
Ansiopäiväraha muodostuu peruspäivärahasta (33,66 €) sekä jäsenen palkkatuloihin perustuvasta ansio-osasta. Ansio-osa on 45 prosenttia päiväpalkan ja perusosan erotuksesta. Kun palkka kuukaudessa on suurempi kuin 95-kertainen perusosa (95x33,66=3 197,70), ansio-osa on tämän rajan ylittävältä päiväpalkan osalta 20 prosenttia.
Isälläni on noista hommista reilu kolmen tonnin per kk eläke
Vierailija kirjoitti:
10, ei ne ihan miljoonia tienaa kuitenkaan ;)
Eiköhän UPM:n toimari tienaa useamman miljoonan vuodessa. Kyllä sieltä muitakin miljonääripomoja on. Ja hallituksessa lisää.
Vierailija kirjoitti:
15, riippuu vähän missä on töissä, metallialalla on joissain paikoissa paremmat palkat kuin paperimiehillä.
Jaa missä? Ulkomaankomennuksilla? Öljylautoilla? No ei ole.
Hyvät palkat on, mitä se sulle kuuluu?