Arvatkaapa miltä tuntuu olla freelancer / yksinyrittäjä joka tehnyt vuosia 12h päiviä ja lukee että muille halutaan 6h työpäiviä, joilla jo 5 - 6 viikon lomat vuodessa.
Kommentit (197)
sitte tulee Innon make ja suunnittelea makkarin sistuksen ja laskuttaa 10k ja painuu takas bahamalle lomaileen.
Se on katsos siitä kii oletko hyvä vai et. Huono yrittäjä elää nälkärajalla vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin yrittäjä ja freelancer, välillä teen 12 h päivää ja välillä en tee mitään. Arvostan vapaa-aikaa enemmän kuin omaisuutta, joten elän pienessä asunnossa säästeliäästi. Kannatan myös 6 h työpäivää vaikka se ei minua koskekaan. Tai koskee kyllä välillisesti: koko yhteiskunta toimii paremmin ja tuottavammin, kun ihmiset voivat henkisesti ja fyysisesti hyvin.
Hehee täällä taas ministerin avustajat kirjoittelee
Hehee täällä taas Halla-ahon trollijengi kirjoittelee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se just tunnu ihanalta? Ennen 12h ei riittänyt töitä kuin yhdelle, nyt voit jakaa työkuormasi jonkun toisen freelancerin kanssa. Oikeastaan sinä voitat enemmän kuin muut: voit puolittaa työsi, muut saavat vain muutaman tunnin per päivä.
Jos taas saat nyt 12h työstä 8h palkan, niin olet aika tyhmä. Bisneksesi ei ole terveellä pohjalla tai et tee sitä tehokkaasti.
Jos sillä puolella tulolla ei pärjää?
Sit lue toi viimeinen lause.
Ennemmin tyhmä kuin valtion elätti.
Miten ihmeessä ainoa vaihtoehto yrittäjyydelle olisi olla valtion elätti? Minä ja mieheni esim emme koskaan ole olleet työttömänä emmekä töissä valtiolla tai kunnalla, mutta silti ihan palkkatyössä molemmat olemme.
Olen alalla, jolla palkkatöitä on jokseenkin mahdoton löytää. Alanvaihtoonkin tarvittaisiin valtion tukea.
Sinulla on opiskeluun samat mahdollisuudet kuin muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se just tunnu ihanalta? Ennen 12h ei riittänyt töitä kuin yhdelle, nyt voit jakaa työkuormasi jonkun toisen freelancerin kanssa. Oikeastaan sinä voitat enemmän kuin muut: voit puolittaa työsi, muut saavat vain muutaman tunnin per päivä.
Jos taas saat nyt 12h työstä 8h palkan, niin olet aika tyhmä. Bisneksesi ei ole terveellä pohjalla tai et tee sitä tehokkaasti.
Miten ihmeessä ainoa vaihtoehto yrittäjyydelle olisi olla valtion elätti? Minä ja mieheni esim emme koskaan ole olleet työttömänä emmekä töissä valtiolla tai kunnalla, mutta silti ihan palkkatyössä molemmat olemme.
Olen alalla, jolla palkkatöitä on jokseenkin mahdoton löytää. Alanvaihtoonkin tarvittaisiin valtion tukea.
Aha. Olet siis kouluttautunut alalle, jolla ei ole palkkatöitä, mutta et halua olla valtion elätti. Niin, mitäs me nyt tälle sinun tilanteellesi sitten tehtäisiin.
Yhtä aikaa hölmöläiseltä ja kateelliselta..? Muilta pois on mulle lisää, vai mitä...
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen yrittäjän työpäivän pituuden määrittelee jos ei yrittäjä itse? Jos haluaa tehdä kuuden tunnin työpäivää niin senkun tekee vaan.
Nyt kysymys on siitä, että palkansaajat haluaa saman vapauden tehdä halutessaan lyhyempää työaikaa.
Todennäköisesti monikin yksityinen työnantaja suostuisi siihen, että työntekijän työaika ja palkka pienenisivät 25%. Rohkeasti kysymään vain.
Sanoisin että ammatinvalintakysymys. Järjen käyttökin on sallittua. Jos ohuen leivän saadakseen joutuu raatamaan suunnilleen kaiken valveillaoloaikansa niin yritys ei ole elinvoimainen eikä siihen tule hassata yhtään enempää aikaa taikka rahaa. Kirjaimellisesti. Jos taas teet töitä vuorotta koska niin haluat niin olet vain tyhmä ja matkalla ennenaikaiseen hautaan. Tosin tässä tapauksessa sinulla lienee kerättynä melkoisen muhkea potti jonka avulla voit hölläillä ja tehdä lyhyempää päivää. Vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Olet siis kouluttautunut alalle, jolla ei ole palkkatöitä, mutta et halua olla valtion elätti. Niin, mitäs me nyt tälle sinun tilanteellesi sitten tehtäisiin.
Riitää ihan se, että lopetatte yrittäjien työtuntien kadehtimisen ja tyhmäksi nimittelyn. Mä kyllä pärjään sekä työaikani että tulojeni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Se on valinnanvapaus.
Mielestäni ei pitäisi olla valinnanvapaus jäädä kotiin makoilemaan toisilta väkivalloin otetuilla rahoilla, vaan lähtökohtaisesti jokainen vastaa omasta elatuksestaan itse ja he ketkä eivät siihen kykene, niin heitä sitten tuetaan. Kykeneminen ja viitsiminen ovat sitten kaksi täysin eri asiaa.
Enemmän tässä ihmettelen, että kuinka et ole vuosienkaan kokemuksen jälkeen osannut rakentaa hommasta kunnollista businesta. Joko et osaa hinnoitella tuottettasi oikein tai sitten olet liian hidas hommassa.
Toki ymmärrän, että uuden yrityksen kohdalla pitää hommia painaa kellon ympäri, mutta kyllä se tilanne pitäisi muokkaantua ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun en osannut kouluttautuessani ennakoida työllisyystilannetta 25 vuoden päähän. Onneksi minulla kuitenkin on kannattava yritys, niin ei ole pakko tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on opiskeluun samat mahdollisuudet kuin muillakin.
Kyllä, valtion tuella niin kuin muutkin.
Jos ja kun on noin heikko ymmärryksen taso kuin ap:lla en ihmettele että päivät venyvät ja työ tuntuu vaikealta.
Haistakaa nyt oikeasti paska kaikki ketkä väheksyvät yrittäjiä. Yrittäjiä tarvitaan, sillä ilman yrittäjiä ei ole työpaikkoja muillekaan. Minä ainakin nostan hattua kaikille ketkä jaksavat yrittäjänä uurastaa. Tiedän, että itsestäni ei siihen olisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen yrittäjän työpäivän pituuden määrittelee jos ei yrittäjä itse? Jos haluaa tehdä kuuden tunnin työpäivää niin senkun tekee vaan.
Nyt kysymys on siitä, että palkansaajat haluaa saman vapauden tehdä halutessaan lyhyempää työaikaa.
Tämä saattaa tulla yllätyksenä, mutta yrittäjän työpäivän pituuden määrittää asiakas. Ottamatta nyt kantaa tähän itse aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni SDP:n kannattaja on freelancer joka ihmettelee tätä Marinin avausta. Marin unohti että kaikki ei olekaan byrokraatteja valtion tai kunnan toimistossa.
Ei ole Sanna tainnut ikinä nähdä oikeasti omalla työllään palkkansa ansaitsevaa ihmistä
Ai myyjänä? On takuulla.
Kannatan ehdottomasti 6tunnin työpäiviä tai 4 työpäivää(8h) viikossa. Ruuhkavuosia elävänä perheellisenä elämä yhtä helvettiä nykyisillä työajoilla. Yhteistä aikaa puolison kanssa ei koskaan, jompikumpi aina töissä ja lomiakaan ei saa samalle ajalle. Tehdastyö niin yksitoikkoista että järki menee näillä nykytyötunneilla. Jatkuva kiire työtuntien aikana ravintola-, kauppa-, sairaala- ja siivoustöissä(ym sen kaltaisissa) niin mitään ei vapaa-ajalla jaksa tehdä. Konsertit sun muut vain eläkeläisille kun muut ei jaksa tai jouda niihin. Vielä lastenhoito ja harrastus-ja koulurumbat niin vuosikausia minimaalisilla yöunilla. Naurettavan hölmöä elämää. Kiitos Sanba Marin tästä ehdotuksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun en osannut kouluttautuessani ennakoida työllisyystilannetta 25 vuoden päähän. Onneksi minulla kuitenkin on kannattava yritys, niin ei ole pakko tehdä mitään.
No eihän se ole kannattava yritys, jos joudut tekemään 12 tunnin päiviä tullaksesi toimeen.
Minäkin olen yksityisyrittäjä, olen ollut reilu 10 vuotta ja työpäiväni on 5-7 h pitkä noin klo 8-16 välisenä aikana arkisin. Pidän ainakin 4-5 viikkoa lomaa ja olen tyytyväinen.
Töitä olisi tällä alalla vaikka vuorokauden ympäri, mutta tämä riittää minulle hyvin. Olen oman itseni herra ja onnellinen sellainen.
Ammatinvalintakysymyshän tämä on.