Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvatkaapa miltä tuntuu olla freelancer / yksinyrittäjä joka tehnyt vuosia 12h päiviä ja lukee että muille halutaan 6h työpäiviä, joilla jo 5 - 6 viikon lomat vuodessa.

Vierailija
26.08.2020 |

Arvatkaa

Kommentit (197)

Vierailija
21/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen pienyrittäjänä noin neljä tuntia päivässä töitä. Riittää minulle oikein hyvin.

Vierailija
22/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Freelancerin työ on kyllä sen perusteella mitä olen lukenut niin todella riskialtista ja turvatonta. ja välillä on aikoja, kun ei ole töitä.

Mutta toisaalta varmaan myös aika ihanaa, että voi itse määritellä ja ei ole mitään kasista neljään, kuten ei ilmeisesti sinullakaan, kun täällä parhaillaankin kirjoittelet.

Itse olen myös huolissani tuosta, olen pienipalkkaisella alalla ja nyt jo nettoni jää alle 1500 euron , koska esim. jatkuvista ylitöistä ei makseta mitään vaan ne pidetään vapaina ( olen nytkin tasausvapaalla). Jos tunnit puotetaan ja palkka tuosta pienenee niin en oikein tiedä kuinka toimeen tullaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos menisit palkkatyöhön, jos yrittäjyys ei ole kannattavaa. 

Vihervasemmistolainen kysymys: Miksei kaikki voi tehdä valtion ja kunnan töitä? 

Vierailija
24/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää 6 h tietää vaan lisää yksinyrittäjiä

Vierailija
25/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen yrittäjän työpäivän pituuden määrittelee jos ei yrittäjä itse? Jos haluaa tehdä kuuden tunnin työpäivää niin senkun tekee vaan.

Nyt kysymys on siitä, että palkansaajat haluaa saman vapauden tehdä halutessaan lyhyempää työaikaa.

Vierailija
26/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se just tunnu ihanalta? Ennen 12h ei riittänyt töitä kuin yhdelle, nyt voit jakaa työkuormasi jonkun toisen freelancerin kanssa. Oikeastaan sinä voitat enemmän kuin muut: voit puolittaa työsi, muut saavat vain muutaman tunnin per päivä. 

Jos taas saat nyt 12h työstä 8h palkan, niin olet aika tyhmä. Bisneksesi ei ole terveellä pohjalla tai et tee sitä tehokkaasti. 

Jos sillä puolella tulolla ei pärjää?

Vierailija
27/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa hinnoitella työtäsi oikein? Vai oletko ahne ja teet pitkää työaikaa rahan takia? Vai teetkö 12h työpäivää mutta niitä työpäiviä on vain kaksi viikossa? Miksi tämän edes pitäisi kiinnostaa palkkatöissä olevaa?

Koska palkkatöissä olevat kuvittelevat, että tietty tulotaso on ihmisoikeus. Tulotaso koostuu monesta asiasta: työn määrästä, sen tehokkuudesta ja arvonlisästä. Tämä määrittelee kuinka paljon palkkaa voi maksaa, eikä AY-pamppu toimistossaan.

Kannattavuus on taas jokaisen omassa päässä, se on iso harmaa alue. Joku voi tehdä mielekästä työtä pienellä palkalla ja toinen ei taas nouse sängystä isollakaan palkalla. Yrittäjä voi tehdä enemmän tai vähemmän töitä, tehokkaammin tai tehottomammin. Hän voi yrittää kehittää tuotettaan jne..

Yleensä palkkatyöntekijöillä ei ole mitään halukkuutta (eikä kyllä mahdollisuuttakaan, kiitos AY) joustaa yhdessäkään yllä luetelluista asioista. Tämän takia yrittäjillä ei ole ihan hirveästi myötätuntoa AV-palstalla kirjoittelevia velttoja kotiäitejä kohtaan, jotka kehtaavat arvostella sitä joka ottaa vastuun omasta elämästään, luo hyvinvointia ja veroeuroja tähän maahan sillä panoksella jonka pystyy itsestään antamaan.

Vierailija
28/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo bielä harvempi kannattaa palkata suoraan. Yksinyrittäjiä ja vuokratyötä lisää kaikille.

Vierailija
29/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos menisit palkkatyöhön, jos yrittäjyys ei ole kannattavaa. 

Vihervasemmistolainen kysymys: Miksei kaikki voi tehdä valtion ja kunnan töitä? 

Kyllä niitä palkkatöitä on yksityiselläkin sektorilla. Ei kaikkien ole pakko olla yrittäjiä, jos se ei vain onnistu. 

Vierailija
30/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se just tunnu ihanalta? Ennen 12h ei riittänyt töitä kuin yhdelle, nyt voit jakaa työkuormasi jonkun toisen freelancerin kanssa. Oikeastaan sinä voitat enemmän kuin muut: voit puolittaa työsi, muut saavat vain muutaman tunnin per päivä. 

Jos taas saat nyt 12h työstä 8h palkan, niin olet aika tyhmä. Bisneksesi ei ole terveellä pohjalla tai et tee sitä tehokkaasti. 

Jospa puolitetaan sinun palkka ja kysytään samaa.

Vierailija
31/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit lue toi viimeinen lause.

Vierailija
32/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun työpäivillä on lomat vai mitä ihmettä yritit otsikossa selittää? Opettele äidinkieltäsi kunnolla.

Vierailija
33/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa puolitetaan sinun palkka ja kysytään samaa.

Siksi juuri kommentoin, kun mä en pärjäisi puolella tulolla, joten en voisi puolittaa työaikaani ja "jakaa työkuormaani". 

Vierailija
34/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on valinnanvapaus.

Vierailija
35/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin tyhmä kuin valtion elätti.

Vierailija
36/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan hyvälle. Itsehän olet valinnut joten jotain hyvää freelancerin hommissa on oltava verrattuna palkkatyöhön.

Vierailija
37/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ainoa vaihtoehto yrittäjyydelle olisi olla valtion elätti? Minä ja mieheni esim emme koskaan ole olleet työttömänä emmekä töissä valtiolla tai kunnalla, mutta silti ihan palkkatyössä molemmat olemme. 

Vierailija
38/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nosta hintojasi 25% ja vot, saat ihan saman vaikutuksen työaikaasi. Eli jos veloitat nyt 40e/h, tästä lähin työsi hinta on 50e/h.

Ikävä kyllä liiketoiminnassa tämä ei välttämättä mene läpi samalla tavalla kuin julkisen puolen syöttiläillä, mutta yrittää voi aina. Jos kaikki muutkin freet nostavat hintojaan, pakko kai asiakkaiden on maksaa?

Et ole tainnut kuulla kilpailusta

Tämä olikin sarkasmia. Yksityisellä puolella ei oikein voi vaan yksipuolisesta nostaa hintoja tai tehdä vähemmän hommia, koska joku muu tekee työt sitten halvemmalla. Julkisella puolella taas on aika sama mitä töissä teet tai olet tekemättä, joten ihan sama oletko siellä 3h vai 8h päivässä kahvia juomassa.

Tämä 6 tunnin työaika on eriarvoistumista parhaimmillaan. Luulin, että demarien mielestä se ei ollut toivottava asia.

Vierailija
39/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse 6 h työpäiviä, ja voin sanoa et elämä hymyilee, työ on muutenkin fyysisesti raskasta ja aina kamala kiire, joten ihan kiva et pääsee lähtemään 6 tunnin jälkeen

Vierailija
40/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ainoa vaihtoehto yrittäjyydelle olisi olla valtion elätti? Minä ja mieheni esim emme koskaan ole olleet työttömänä emmekä töissä valtiolla tai kunnalla, mutta silti ihan palkkatyössä molemmat olemme. 

Olen alalla, jolla palkkatöitä on jokseenkin mahdoton löytää. Alanvaihtoonkin tarvittaisiin valtion tukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme