Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvatkaapa miltä tuntuu olla freelancer / yksinyrittäjä joka tehnyt vuosia 12h päiviä ja lukee että muille halutaan 6h työpäiviä, joilla jo 5 - 6 viikon lomat vuodessa.

Vierailija
26.08.2020 |

Arvatkaa

Kommentit (197)

Vierailija
61/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen yrittäjän työpäivän pituuden määrittelee jos ei yrittäjä itse? Jos haluaa tehdä kuuden tunnin työpäivää niin senkun tekee vaan.

Nyt kysymys on siitä, että palkansaajat haluaa saman vapauden tehdä halutessaan lyhyempää työaikaa.

Tämä saattaa tulla yllätyksenä, mutta yrittäjän työpäivän pituuden määrittää asiakas. Ottamatta nyt kantaa tähän itse aiheeseen.

Tuohan ei ole totta. Yrittäjä se itseään määrää, ei asiakas. Yrittäjä itse päättää, ketkä ottaa asiakkaaksi ja millä ehdoilla työn tekee. Jos suostuu kohtuuttomiin ehtoihin, se oma valinta.

Vierailija
62/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa nyt oikeasti paska kaikki ketkä väheksyvät yrittäjiä. Yrittäjiä tarvitaan, sillä ilman yrittäjiä ei ole työpaikkoja muillekaan. Minä ainakin nostan hattua kaikille ketkä jaksavat yrittäjänä uurastaa. Tiedän, että itsestäni ei siihen olisi.

Sama täällä. Normiduunari olen itsekin, mutta näen todella punaista (kirjaimellisesti) kun suojatyöpaikoissaan laiskottelevat pikkubyrokraatit ja ikityöttömät punavihervetelehtijät väheksyvät ja solvaavat kilpaa yrittäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen yrittäjän työpäivän pituuden määrittelee jos ei yrittäjä itse? Jos haluaa tehdä kuuden tunnin työpäivää niin senkun tekee vaan.

Nyt kysymys on siitä, että palkansaajat haluaa saman vapauden tehdä halutessaan lyhyempää työaikaa.

Tämä saattaa tulla yllätyksenä, mutta yrittäjän työpäivän pituuden määrittää asiakas. Ottamatta nyt kantaa tähän itse aiheeseen.

No ei todellakaan määritä. Asiakas määrittää ainoastaan kysynnän ja yrittäjä määrittelee, miten siihen kysyntään vastaa. 

Vierailija
64/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa nyt oikeasti paska kaikki ketkä väheksyvät yrittäjiä. Yrittäjiä tarvitaan, sillä ilman yrittäjiä ei ole työpaikkoja muillekaan. Minä ainakin nostan hattua kaikille ketkä jaksavat yrittäjänä uurastaa. Tiedän, että itsestäni ei siihen olisi.

Sama täällä. Normiduunari olen itsekin, mutta näen todella punaista (kirjaimellisesti) kun suojatyöpaikoissaan laiskottelevat pikkubyrokraatit ja ikityöttömät punavihervetelehtijät väheksyvät ja solvaavat kilpaa yrittäjiä.

Moni vasemmistolainen on itse yrittäjä, joten lopeta haukkuminen. Suuri osa freelancereista elää köyhyysrajan alapuolella.

Vierailija
65/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos menisit palkkatyöhön, jos yrittäjyys ei ole kannattavaa. 

Vihervasemmistolainen kysymys: Miksei kaikki voi tehdä valtion ja kunnan töitä? 

Niinpä. Sitä kuuden tunnin työpäivän suojatyötä kahdeksan viikon korruptiovuosilomalla. Hölmöjä kaikki nettomaksajat ja yhteiskunnan rahoittajat kun eivät ole julkisella sektorilla.

t: Sosiaalidemokraatti / äärivasemmistoliittolainen

Vierailija
66/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä kukaan ole väheksynyt yrittäjiä. Itsekin olen yrittäjä, mutta en ymmärrä, miksi joku nillittää siitä, että itse ihan vapaaehtoisesti jatkaa vuodesta toiseen selkeästi kannattamatonta toimintaa. Kaikista ei vain ole yrittäjiksi eivätkä yrittäjät ole mitään yli-ihmisiä, joiden osaamista ei saisi missään olosuhteissa kyseenalaistaa. 

Vierailija
67/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaadin, että kampaaja tekee minulle kampauksen jouluaattona klo 23, tämä tuskin suostuu. Tadaa, näin yrittäjä määrittelee itse työaikaansa.

Vierailija
68/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaadin, että kampaaja tekee minulle kampauksen jouluaattona klo 23, tämä tuskin suostuu. Tadaa, näin yrittäjä määrittelee itse työaikaansa.

Näin. Eihän muutenkaan voi olettaa, että kaikkia palvellaan 24/7 heti kun vain astut yrityksen ovesta sisään. Minäkin olen opettanut kaikille asiakkailleni, että tapaamiset sovitaan etukäteen. Jos tulevat ilmoittamatta, joutuvat todennäköisesti kääntymään saman tien pois, kun minulla on joku muu asiakas käymässä. 

Vierailija
69/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan ehdottomasti 6tunnin työpäiviä tai 4 työpäivää(8h) viikossa. Ruuhkavuosia elävänä perheellisenä elämä yhtä helvettiä nykyisillä työajoilla. Yhteistä aikaa puolison kanssa ei koskaan, jompikumpi aina töissä ja lomiakaan ei saa samalle ajalle. Tehdastyö niin yksitoikkoista että järki menee näillä nykytyötunneilla. Jatkuva kiire työtuntien aikana ravintola-, kauppa-, sairaala- ja siivoustöissä(ym sen kaltaisissa) niin mitään ei vapaa-ajalla jaksa tehdä. Konsertit sun muut vain eläkeläisille kun muut ei jaksa tai jouda niihin. Vielä lastenhoito ja harrastus-ja koulurumbat niin vuosikausia minimaalisilla yöunilla. Naurettavan hölmöä elämää. Kiitos Sanba Marin tästä ehdotuksesta

Tietyllä tavalla kannatan itsekin sitä, että ihmiset voisivat vapaasti valita työaikansa. Ei tässä mitään AY-liikkeen tai valtion mahtikäskyä tarvita. Tosin, pitää ymmärtää, että palkkaa saa tehdystä työstä. Vähemmän töitä on vähemmän lisäarvoa yhteiskuntaan ja valtiolle. Ei töissä tarvitse käydä ollenkaan, kunhan elelee sitten vaikka säästöillään. Tosin, tilanteessa jossa kukaan ei käy töissä, niin ei sillä rahalla kovin paljon arvoa ole kun ei sitä voi vaihtaa mihinkään.

Vierailija
70/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se just tunnu ihanalta? Ennen 12h ei riittänyt töitä kuin yhdelle, nyt voit jakaa työkuormasi jonkun toisen freelancerin kanssa. Oikeastaan sinä voitat enemmän kuin muut: voit puolittaa työsi, muut saavat vain muutaman tunnin per päivä. 

Jos taas saat nyt 12h työstä 8h palkan, niin olet aika tyhmä. Bisneksesi ei ole terveellä pohjalla tai et tee sitä tehokkaasti. 

Jos sillä puolella tulolla ei pärjää?

Sit lue toi viimeinen lause.

Ennemmin tyhmä kuin valtion elätti.

Miten ihmeessä ainoa vaihtoehto yrittäjyydelle olisi olla valtion elätti? Minä ja mieheni esim emme koskaan ole olleet työttömänä emmekä töissä valtiolla tai kunnalla, mutta silti ihan palkkatyössä molemmat olemme. 

Olen alalla, jolla palkkatöitä on jokseenkin mahdoton löytää. Alanvaihtoonkin tarvittaisiin valtion tukea.

Aha. Olet siis kouluttautunut alalle, jolla ei ole palkkatöitä, mutta et halua olla valtion elätti. Niin, mitäs me nyt tälle sinun tilanteellesi sitten tehtäisiin. 

Kun en osannut kouluttautuessani ennakoida työllisyystilannetta 25 vuoden päähän. Onneksi minulla kuitenkin on kannattava yritys, niin ei ole pakko tehdä mitään. 

No eihän se ole kannattava yritys, jos joudut tekemään 12 tunnin päiviä tullaksesi toimeen. 

Yritys on kannattava, jos yrityksestä on saanut riittävästi tuloa henkilökohtaisten menojensa kattamiseen ja sen jälkeen tilinpäätös näyttää edelleen plussaa.

Ja ihan selvyydeksi, en ole tämän ketjun aloittaja.

Vierailija
71/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei yrittäjä todellakaan aina voi määrittää itse työaikaansa. Kuten minä, eläintilallinen. Vaikka toki työvalmiudessa ollaan 24/7/365 voi joiltain osin omaa työaikaa hallita mutta ei sitä milloin. Joskus työviikoilla on tunteja reippaasti yli sata, joskus vain 40.

Nämä ”asiakkaat” kun on vaan hoidettava kellonajasta riippumatta. Eikä heidän kanssa oikein voi neuvotella asiasta.

Vierailija
72/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosta hintojasi 25% ja vot, saat ihan saman vaikutuksen työaikaasi. Eli jos veloitat nyt 40e/h, tästä lähin työsi hinta on 50e/h.

Ikävä kyllä liiketoiminnassa tämä ei välttämättä mene läpi samalla tavalla kuin julkisen puolen syöttiläillä, mutta yrittää voi aina. Jos kaikki muutkin freet nostavat hintojaan, pakko kai asiakkaiden on maksaa?

Yritäpä ensi alkuun käyttää vessaa, jota julkisen puolen syöttiläs ei ole siivonnut pariin päivään.

Sitten voit miettiä mihin pistät mummot ja lapset ja miten tietkään pysyy kunnossa, että pääset töihisi

Ohis.

Vierailija
73/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää punavihreet marxistit kalastelee äänestäjien ääniä luvaten ilmasta rahaa kaikille mutkun verotuksella ja työnantajan sortamisella (työajan lyhennys 2h) se tuhoaa yrittäjyyden ja sen jälkeen kun konkurssit ja yrityksille suotuisat olosuhteet on tuhottu ja ei ole enää verotettavia yrityksia niin sosialismi alkaa näyttää todelliset kasvonsa = köyhyys ja totalitarismi.

Vierailija
74/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei yrittäjä todellakaan aina voi määrittää itse työaikaansa. Kuten minä, eläintilallinen. Vaikka toki työvalmiudessa ollaan 24/7/365 voi joiltain osin omaa työaikaa hallita mutta ei sitä milloin. Joskus työviikoilla on tunteja reippaasti yli sata, joskus vain 40.

Nämä ”asiakkaat” kun on vaan hoidettava kellonajasta riippumatta. Eikä heidän kanssa oikein voi neuvotella asiasta.

Siksipä sinä saat työhösi valtion tukea. Eli palkan maksaa joku muu kuin asiakas. Tämä kävisi varmasti kaikille yrittäjille. Minustakin olisi kivaa, jos valtio maksaisi minulle pari tonnia kuussa. Kyllä siinä kelpaisi yrittää. Itse asiassa se olisi ihan sama tilanne kuin jos olisin julkisella sektorilla töissä.

Vierailija
75/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nosta hintojasi 25% ja vot, saat ihan saman vaikutuksen työaikaasi. Eli jos veloitat nyt 40e/h, tästä lähin työsi hinta on 50e/h.

Ikävä kyllä liiketoiminnassa tämä ei välttämättä mene läpi samalla tavalla kuin julkisen puolen syöttiläillä, mutta yrittää voi aina. Jos kaikki muutkin freet nostavat hintojaan, pakko kai asiakkaiden on maksaa?

Yritäpä ensi alkuun käyttää vessaa, jota julkisen puolen syöttiläs ei ole siivonnut pariin päivään.

Sitten voit miettiä mihin pistät mummot ja lapset ja miten tietkään pysyy kunnossa, että pääset töihisi

Ohis.

Siivoojat kylläkin aniharvoin ovat julkisella sektorilla töissä. Siivousfirmat ovat yksityisyrityksiä. Mummot hoidetaan nykyään Esperillä ja lapset kotona.

Vierailija
76/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni SDP:n kannattaja on freelancer joka ihmettelee tätä Marinin avausta. Marin unohti että kaikki ei olekaan byrokraatteja valtion tai kunnan toimistossa.

Ei ole Sanna tainnut ikinä nähdä oikeasti omalla työllään palkkansa ansaitsevaa ihmistä

Ei edes kaupan kassalla työskennellessään?

Vierailija
77/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä yrittäjänä teen töitä silloin kuin teen ja silloin kun en tee, niin en ole käytettävissä. Asiakas ei ole millään tavoin tietoinen kalenteristani, vaan hän ottaa sen ajan mitä minä sanon tai sitten hän ottaa muualta palvelun. En voi olla kahdessa paikassa yhtä aikaa, oli paikka sitten koti tai toinen työmaa. Olen omalla alallani hyvä ja hinnoitteluni on oikea, joten minä valitsen asiakkaani.

Terv. yli kymmenen vuotta yrittäjänä ollut yrittäjänplanttu

Vierailija
78/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

Siivoojat kylläkin aniharvoin ovat julkisella sektorilla töissä. Siivousfirmat ovat yksityisyrityksiä. Mummot hoidetaan nykyään Esperillä ja lapset kotona.

Miksi minä sitten olen kaupungilla töissä, ja miksi täällä toimii vanhainkoti, kehitysvammaisten palvelutalo ja monta päiväkotia?

Vierailija
79/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin työ on ollut sinun valitsemasi ja olet varmasti tiennyt tilanteesta ennen kuin olet nokkasi siihen työntänyt.

Vierailija
80/197 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se just tunnu ihanalta? Ennen 12h ei riittänyt töitä kuin yhdelle, nyt voit jakaa työkuormasi jonkun toisen freelancerin kanssa. Oikeastaan sinä voitat enemmän kuin muut: voit puolittaa työsi, muut saavat vain muutaman tunnin per päivä. 

Jos taas saat nyt 12h työstä 8h palkan, niin olet aika tyhmä. Bisneksesi ei ole terveellä pohjalla tai et tee sitä tehokkaasti. 

Jos sillä puolella tulolla ei pärjää?

Sit lue toi viimeinen lause.

Ennemmin tyhmä kuin valtion elätti.

Miten ihmeessä ainoa vaihtoehto yrittäjyydelle olisi olla valtion elätti? Minä ja mieheni esim emme koskaan ole olleet työttömänä emmekä töissä valtiolla tai kunnalla, mutta silti ihan palkkatyössä molemmat olemme. 

Olen alalla, jolla palkkatöitä on jokseenkin mahdoton löytää. Alanvaihtoonkin tarvittaisiin valtion tukea.

Aha. Olet siis kouluttautunut alalle, jolla ei ole palkkatöitä, mutta et halua olla valtion elätti. Niin, mitäs me nyt tälle sinun tilanteellesi sitten tehtäisiin. 

Kun en osannut kouluttautuessani ennakoida työllisyystilannetta 25 vuoden päähän. Onneksi minulla kuitenkin on kannattava yritys, niin ei ole pakko tehdä mitään. 

No eihän se ole kannattava yritys, jos joudut tekemään 12 tunnin päiviä tullaksesi toimeen. 

Yritys on kannattava, jos yrityksestä on saanut riittävästi tuloa henkilökohtaisten menojensa kattamiseen ja sen jälkeen tilinpäätös näyttää edelleen plussaa.

Ja ihan selvyydeksi, en ole tämän ketjun aloittaja.

No sittenhän ei tarvitse kitistä 12 tunnin työpäivistä, jos tuloja on kuitenkin omasta mielestä tullut ihan riittävästi. Monien mielestä tuo ei ole riittävää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi