Tunnetteko supervanhuksia? Jotka käyvät marjassa, siivoavat kotinsa itse, leipovat, hoitavat sairasta puolisoaan, ajavat pyörällä jne.
Kommentit (752)
Vierailija kirjoitti:
Tätini 55 v. on työelämässä, minkä ohella jaksaa hoitaa lapsenlapsia ja tehdä vapaaehtoistyötä. Kunnioitettavaa ikäihmisen toimintaa!
55v. ei mielestäni vielä ole ikäihminen, yli 60: nen vois olla jo
Oma äitini oli tuollainen erittäin energinen, nuorekas ja aktiivinen 77-vuotiaaksi saakka. Sitten alzheimerin tauti alkoi oireilla. Nyt muutamaa vuotta myöhemmin hän on rollaattorin kanssa hiippaileva, kivulias ja monisairas vanhus. Alzheimer voi saada nopeasti aikaan melkoisen kurjistumisen kierteen.
Maalattiin mun äidin 80 v. kanssa kesällä yksi kesämökki.
Tuossahan nuo minun ihanat naapurit. Samalla "tervaavat" muita ihmisiä pärjäämisellään. Jostainhan se elämän tarkoitus on tietysti löydettävä.
Nussisiko tuommoinen 80v tervakanto äijö mun isotissistä(ei läskiä) 24v exää? Saan jomottavan stondiksen ajatuksesta
Vierailija kirjoitti:
Minun mummolla ei ole sairasta puolisoa, muuten kyllä tekee tuon kaiken. Ikää on marraskuussa 69v.
Ei 69 ole vanhus! Ei tietenkään ole mitään vikaa toimintakyvyssä siinä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätini 55 v. on työelämässä, minkä ohella jaksaa hoitaa lapsenlapsia ja tehdä vapaaehtoistyötä. Kunnioitettavaa ikäihmisen toimintaa!
Nuohan ovat vielä täysillä työelämässä mukana. Et kai sinä omia työkavereitasi kutsu ikäihmisiksi?
Mun vanhemmat on 55 ja 60. Käyvät töissä, harrastavat ja muutaman kerran vuodessa matkustelee. Monet heidän tuttavat elää vain kotona apaattisina.
Vierailija kirjoitti:
Nussisiko tuommoinen 80v tervakanto äijö mun isotissistä(ei läskiä) 24v exää? Saan jomottavan stondiksen ajatuksesta
Nussis parissa kuukaudessa raskaaksi.
Mun täti! On 51 ja käy salilla, lenkillä, lukee, somettaa (tää on aika hauska kyllä :D), harrastaa vaellusta ja patikointia ja nyt on lähdössä jollekkin risteilylle (okei ne on aika eläkeläisjuttuja). Töissä käy muistaakseni 80% työajalla :) Mutta silleen ihan nuorekas vanhaks
Tunnen useita reilusti yli 80-vuotiaita ja yli 90-vuotiaitakin, jotka elävät vielä ihan itsenäisesti, harrastavat tai käyvät jopa osa-aikatöissä. Alle 80-vuotias ei ole vanhus.
Vierailija kirjoitti:
Tunsin, mummoni. Sai paikan palvelutalosta muttei sitten mennyt sinne, kun siellä ei saanut laittaa itse ruokaa! Käveli usein 2km Prismaan rollaattorin kanssa ja tuli taksilla takaisin. Kodinhoito kävi, mutta mummo halusi itse silti siivota ja kokata minkä vointi salli. Kuoli omaan kotiinsa 78vuotiaana.
Ihan kuin oma mummoni😄 meinasi 95 vuotiaana mennä palvelutaloon, mutta siellä olis ollut liian tylsää, ei omaa keittiötä jne. Jäi kotiinsa. Nyt hoidettavana ja toivookin saavansa jäädä lopuksi aikaa osastolle, kun ei enää jaksa itse puuhailla
Vierailija kirjoitti:
Mun täti! On 51 ja käy salilla, lenkillä, lukee, somettaa (tää on aika hauska kyllä :D), harrastaa vaellusta ja patikointia ja nyt on lähdössä jollekkin risteilylle (okei ne on aika eläkeläisjuttuja). Töissä käy muistaakseni 80% työajalla :) Mutta silleen ihan nuorekas vanhaks
Me tehdäään muuten samaa, mutta ei käydä töissä. 51 ei ole vanha, paitsi 13 vuotiaalle. Terv. 77 ja 79 v.
Käyttäjä35379 kirjoitti:
Tätini (äidin sisko) on mielestäni huikea 80-vuotias, joka opiskelee yliopistossa, auttaa opiskelijoita, retkeilee, matkustaa ja kävelee helposti 15 kilometriä päivässä.
Mummini (isän äiti) eli kotonaan vielä 99-vuotiaana, oli täysjärkinen ja erittäin hauskaa seuraa.
Eli 80 vuotias vie opiskelupaikan joltain nuorelta? Opiskelu paikkoja on rajoitetusti yliopistoissa.
Vierailija kirjoitti:
Yli 50 vuotiaat on jo vanhuksia. Typeriä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 50 sillä on jo hitautta ja muutenkin lahot päät. Yläpäät.
Ajokortit pitäisi ottaa pois yli 80 vuotiaita. Refleksit jo hidastuneet niin. Lakialoite tehkää!
Kävin helmikuussa vuositarkastuksessa ja lääkäri kyseli liikunnasta. Sanoin hiihtäväni aina kun sää sallii näin talvella, niin hän kovasti ihmetteli, että vieläkö sinä hiihdät! Olen 77 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 50 sillä on jo hitautta ja muutenkin lahot päät. Yläpäät.
Itse olet lahopää, kun tuollaisia kirjoitat. Vai itsestäsikö puhut?
Onhan näitä kaikissa juoksu ja hiihto tapahtumissa, yhden hiihtäjän kanssa porisin niin oli 76, joka hiihti 80km lenkkiä lappurinnassa. Pääsispä jo hiihtämään.