Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko supervanhuksia? Jotka käyvät marjassa, siivoavat kotinsa itse, leipovat, hoitavat sairasta puolisoaan, ajavat pyörällä jne.

Vierailija
25.08.2020 |

Vaikka ovat niin vanhoja?

Kommentit (752)

Vierailija
701/752 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädin mies 80+ oli tällainen. Hoiti tätiä loppuun saakka, hoiti talon, puutarhan, kasvimaan, marjat, sienet ja vapaa-ajalla veisti veneen. Autoili ja tapaili sukulaisia. Yhtenä päivänä kuoli täysin yllättäen.

Vierailija
702/752 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että yli 90 v ajaa autoa ei tee häntä miksikään superiksi. Päinvastoin, kyllä reaktiot ovat heikentyneet jo vuosia. Hän ei ehkä muuten pääse liikkumaan ja saattaa olla vääräksi muille tielläliikkujille. Ja pilkkoo klapeja, on ehkä pakko. Ihmisen voimat vähenevät tietenkin vuosien saatossa. Tämä on tosiasia.

Oletteko seuranneet läheltä ( esim samassa autossa matkustanut) ikäihmisen ajotyyliä ja reaktioita liikenteessä. Minä olen ja pelolla seurasin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/752 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

77 vuotias hoitaja, tekee paljon työvuoroja. Tiedän useita muitakin yli 70 vuotiaita keikkalaisia kun on työntekijäpula

Olen ollut työvuorossa n 70 v hoitajan kanssa. Huh huh, kyllä otti koville. Jaksaminen on aivan toista kuin nuoremmilla. Ehkä avustavissa toimissa, mutta ei korvaa nuorempaa. Usko pois.349

Vierailija
704/752 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 49-vuotias nainen, jonka nivelreuma, Crohnin tauti ja vaikea masennus on laittanut työkyvyttömyyseläkkeelle. Vanhempani ovat 76- ja 70-vuotiaita. Entisiä maanviljelijöitä, jotka nyt hoitavat lumityöt, puutarhatyöt, halkojen teon yms. Käyvät marjassa ja kalassa, joskus vielä metsälläkin. Asuvat kotitilalla, jossa kaikenlaista puuhaa riittää.

Olen itse niin PALJON vaivaisempi kuin he, että hävettää.

Vierailija
705/752 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mick Jagger. Rolling Stones.

Vierailija
706/752 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaminen on kai myös asennekysymys. Olen 57 ja just tulin töistä kotiin ja voin sanoa että painoin tänäänkin duunia enemmän kuin 20-30 vuotta nuoremmat jotka vain haukoittelivat ja valittivat väsymystään. Ja nyt alan tekemään kotihommia. Ei väsytä.

Vierailija
707/752 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapurissa on kans yks 55v naisvanhus, ostaa kaikki marjat ym. torilta.

Miksihän ei mee metsään kerää, kun se on ihan lähellä.

Koska rahan täytyy kiertää. Ja kaikki ei ole kiinnostuneita metsissä laukkaamisesta. 

Vierailija
708/752 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen eräs sukulaisnainen oli mielestäni ns. supervanhus. Vielä 98-vuotiaana hän oli koko ajan menossa, ja kerran hän soitti meille ja pahoitteli sitä, että oli ollut viime aikoina niin kiireinen ettei ollut ehtinyt tavata meitä pitkään aikaan. Hän oli ollut edellisellä viikolla Istanbulissa ja seuraavaksi oli lähdössä Lontooseen. . . Ja nämä olivat siis ihan oikeita reissuja eivätkä mitään vanhuksen mielikuvituksen tuotetta. Sitten, kun 100 vuotta tuli täyteen, niin hän hieman rauhoittui ja jätti ulkomaanreissut nuoremmilleen.

Vierailija
709/752 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on yks boomereitten päiväuni.

Vierailija
710/752 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskonmies on vähän yli 80v ja on ihmemies, tekee metsätöitä, hakkaa halkoja joka talvi älyttömät määrät, kesällä juoksee kaikki pitäjän lakkasuot. Hiukset ei ole tippaakaan harventuneet eikä harmaantuneet päässä, paksu tumma tukka eikä hän ole koskaan kammannut hiuksiaan :) Ja on muutenkin maailman tervejärkisin ihminen, ei koskaan käyttänyt alkoholia eikä tupakkaa. On avulias ja auttaa naapureita ilman palkkaa. Ei tällaisia miehiä enää sikiä missään ;)

Vierailija
711/752 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuka onkaan vanhus? Tuo 69-vuotiashan on vielä nuori. Nykyään vanhukseksi aletaan kutsua vasta 80 vuotta täyttäneitä. Vanhus on enempi raihnaisuuden aste, ei ikä. Kuulin metrossa kahden tytön mielipiteiden vaihtoa jostain pojasta. Tytöt olivat n 14-15 v. Poika oli kuulemma 18 eli puhuivat vanhuksesta. Metrossa kuulee joskus mielenkiintoisia keskusteluja.

Vierailija
712/752 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset ovat minusta typeriä, luulevat olevansa kauniita tekohuulissa ja tekoripseissään.

Vierailija
713/752 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arja Saijonmaa lauantain ohjelmassa ja täytyi oikein tarkistaa ikä: 77v.! Pari vuotta vanhempi kuin Niinistö, molemmat hyvässä vedossa!

Mielikuvat ikäihmisistä ovat jääneet viime vuosisadalle.

Vierailija
714/752 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aira Samulin on kyllä aika super.

Näin hänet joku hetki sitten - käveli kadulla korkkareilla reippaan sujuvasti kun kolmekymppinen.

Liikunta ja asenne, nuoruudenlähde.

Vierailija
715/752 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tällaisia tunnen pari. Yli 90v. Toinen sukua toinen mökkinaapuri.

Vierailija
716/752 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuskymppinen ei ole vanhus vaan edelleen täysin työelämässä mukana. Omat vanhempani eivät mun mielestä olleet vanhuksia kuin vasta 85 vuotiaina alkoivat vähän osoittamaan merkkejä siitä. Yllättäin kuolivat, vähän kuin "saappaat jalassa"

Vierailija
717/752 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-puolisoni tällainen valiohenkilö (mies) ja niin älykäs, tietävä, hauska ja mielettömän komeakin vielä.

Kerran elämässä - parhaat vuoteni elämässäni sain viettää kanssaan.

Onnekas hän, kuka hänet sai.

Vierailija
718/752 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu sukulais mummu n 80v halkoo puut suit sait ,ikiliikkuja ,marjastaa ,lapsensa pojan talon säännöllisesti siivoamassa ikkunat pesee toisella paikkakunnalla asuu ,varmaan miniä lähti siksi leipoo kaikki Suuttu kun sanoin mun lapset lapsen lapset,tietää en ole heidän siivooja kun meen kylään jos kengät oven edessä siirrän että pääsen ohi .Autappa sanoa vastaus jos vaivaa siivoa .Se milloin kunto hyvä lapsena ainut tyttö maalla jouduin töihin hyvä niin siinä kerran viikossa konttasin tuvan lattian ,heinäpellolla ,navetassa ihanaa raijasin lehmille veet ämpärillä.Kaupunkiin tehtaalla 14v ompelin  urakka työssä ,sitten 30 vuotta siivoojana .Mihin vertaa super terve vanhus ,nytkin jumalottamat kivut öisin ,Mikä on ammatti riippu paljon super .

Vierailija
719/752 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniikkivierailija kirjoitti:

82-vuotias isäni pyöräilee 10 000 km/vuosi; autoa ajaa, mutta nuukana todennäköisesti vähemmän kuin pyöräilee.

Ei kyllä juurikaan siivoa, koska siihen on "nuori" vaimo, 74-v. Poimii mustikat omalle perheelle ja lähivanhuksille, mutta ei innostunut keräämään roskaista marjaa teollisuudelle edes omilta mailtaan. Kummeksuin, mutta ehkä hän on riittävän vanha tietääkseen, mitä haluaa tehdä.[/quote

Melkoinen 82 v vaari. Pyöräilee melkein 30 km päivässä.

Vierailija
720/752 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tunnen. Mun edesmennyt isoäiti.

Asui rintamamiestalossaan kuolemaansa asti eikä huolinut henkilökohtaisia avustajia.

Leikkasi itse pensasleikkurilla miehen korkuista orapihjala-aitaa vielä 92- vuotiaana ja suuttui kun hänelle ehdotettiin, että joku sukulainen voisi auttaa pensasaidan leikkauksessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän