Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä etuoikeuksia miehillä muka on?

Vierailija
25.08.2020 |

Itse näin miehenä en tiedä ja haluaisin hyötyä omista etuoikeuksistani..

Kommentit (683)

Vierailija
481/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi palkka, työnantajat ei pelkää sun pamahtavann yhtäkkiä raskaaksi. Sua ei myöskään tytötellä,ja katsota mielipiteesi arvoa alemmaksi sukupuolesi takia.

Miesten ja naisten samapalkkaisuus on määrätty Suomen lakiin jo vuonna 1969.

Jos et halua lapsia, et harrasta seksiä, näin miehillekin vastataan.

Miehiä pojitellaan siinä missä naisia tytötellään.

Viimeiselle väitteellesi lähteitä? 

Et näköjään tajua, että puhut vähän eri asiasta kuin ne, jotka valittavat, että eivät miehenä saa päättää, tekeekö nainen abortin.

Ei se auta, vaikka nainen eläisi selibaatissa. Kyse on siitä, mitä työnantaja olettaa. Ja he olettavat (tilastojen perusteella), että nuori nainen hankkii kohta lapsen ja ottaa päävastuun sen hoitamisesta. Ainakin todennäköisemmin kuin nuori mies.

t.Eri

Vierailija
482/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on mahdollisuus saada biloginen jälkeläisen ilman, että sinun tarvitsee kantaa ja synnyttää sitä. Sinulla on enemmän lihasmassaa, joka myös säilyy ikääntyessä, koska mieshrmoni ylläpitää sitä. 

Onko lihasmassa etuoikeus? No hyvä sitten, sovitaan, että se on etuoikeus. Millä tavalla me nyt parannamme tasa-arvoa tämän epäkohdan korjaamiseksi? Pitäiskö kaikkien miesten mennä johonkin leikkaukseen?

Ja sama kysymys tietenkin raskauteen liittyen.

Lyhyempi ja pienempi koko on monesti etu, naiset ovat siis etuoikeutettuja! Mm ruokakulut ovat pienemmät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla sinun mielestäsi etuoikeus, mutta jonkun toisen mielestä on etuoikeutta saada lapsia ilman, että sen eteen tarvitsee muuta tehdä, kuin laueta kerran (tai pari kertaa). 

Näyttää enemmänkin sinulla olevan ongelmia sen suhteen hyväksyä, että on myös paljon naisia, jotka eivät halua olla raskaana tai synnyttää (ja synnytyspelko lienee yksi syy, miksi jotkut eivät halua edes tulla raskaaksi). 

Kyllä minä heidät hyväksyn, vaikka toivonkin, että naiset näkisivät raskauden ja synnyttämisen positiivisemmassa valossa. 

Ja mikä minä olen päättämään toisten mielipiteistä, jokainen saa olla sitä mieltä kuin on.

Vierailija
484/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en muuten ymmärrä tätä ainaista miesten ininää armeijasta.

Mä niin mielummin 100% menisin 6kk kestävälle leirille, kuin synnyttäisin ja olisin raskaana. Jos voisin tehdä tämän vaihdon jonkun miehen kanssa, että minä menen leirille ja hän synnyttää meille 2 lasta niin olisin heti, että KYLLÄ, KYLLÄ KÄY. Varsinkin, jos tämä mies vielä hoitaa niitä lapsia enemmän ja ottaa sairasvapaata aina töistä, jos lapsi sairaana jne.

Edelleenkin, LAILLA JA VANKEUSRANGAISTUKSEN UHALLA sinut pakotetaan synnyttämään kaksi lasta? 

Se, että jään lapsettomaksi loppuiäkseni pakolla ja uhalla minä ne lapset joudun synnyttämään. Kuinka moni mies on muuten päätynyt nykyään linnaan kieltäydyttyään armeijasta? En ole meinaa kuullut tapauksista, monet saavat vapautuksen ihan vaan ylipainon (tai alipainon) takia ja suurinosa nuorista nykyään alkaa olla joko ylipainoisia tai alipainoisia. 

Eli haluat itse synnyttää. Miksi sitten uhriudut sillä?

Loppu on pelkkää maalitolppien siirtelyä ja miesten asevelvollisuuspakon vähättelyä. 

En halua synnyttää. En halua olla raskaana. Minun on pakko, jos haluan lapsia, jotka ovat minun. Miten vaikeaa sinun on ymmärtää tuo? 

Mielelläni yhä menisin sinne armeijaan, jos voisimme vaihtaa paikkaa miesten kanssa niin, että miehet synnyttävät. Armeijassa opit uusia selviytymistapoja, kohotat kuntoasi, saat uusia ystäviä jne.. Synnyttämisessä sun kroppa menee, pahimmillaan menee pissaamisen pidätyskyky, lihakset saattaa repeytyä ja puskea erilleen raskauden aikana, alapää repeää, raskausarpia, löysää ihoa.. Ihan pahimmassa tapauksessa kuolet synnytykseen. 

No sitten et synnytä. Miten saat omasta lisääntymisestäsi miesten etuoikeuden? 

Miten sitten saan omia, biologisia lapsia jos en synnytä? Kerro toki! Koska mielelläni vältän sen synnyttämisen ja raskausajan. 

Hämmentävää että naiset näkevät sukupuolen biologiaan liittyvät asiat etuoikeutena tai sortona.

Sinun ei ole pakko synnyttää. Piste. 

Sinun ei naisena tarvitse ajaa partaa tai pelätä kaljuuntumista. Olet etuoikeutettu!!!!!!!!!!!!!!!!!

Itseasiassa. Jotkut naiset joutuvat ajamaan viiksiä ja partaa. Myös kaljuuntumista tapahtuu naisilla. 

Minun on yhä pakko synnyttää ,jos haluan lapsia, joilla on minun dna. 

Et halua synnyttää mutta haluat omia lapsia. Nyt otat ihan selvää siitä omasta, naisen biologiastasi, jos se on vielä sinulle noin vierasta. Synnyttäminen ja raskautuminen on naisten oma etuoikeus. 

Ja miehen etuoikeus on saada lapsia ilman synnyttämättä ja raskautumista. 

Vierailija
485/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä niin mielummin 100% menisin 6kk kestävälle leirille, kuin synnyttäisin ja olisin raskaana. Jos voisin tehdä tämän vaihdon jonkun miehen kanssa, että minä menen leirille ja hän synnyttää meille 2 lasta niin olisin heti, että KYLLÄ, KYLLÄ KÄY. Varsinkin, jos tämä mies vielä hoitaa niitä lapsia enemmän ja ottaa sairasvapaata aina töistä, jos lapsi sairaana jne.

Edelleenkin, LAILLA JA VANKEUSRANGAISTUKSEN UHALLA sinut pakotetaan synnyttämään kaksi lasta? 

Se, että jään lapsettomaksi loppuiäkseni pakolla ja uhalla minä ne lapset joudun synnyttämään. Kuinka moni mies on muuten päätynyt nykyään linnaan kieltäydyttyään armeijasta? En ole meinaa kuullut tapauksista, monet saavat vapautuksen ihan vaan ylipainon (tai alipainon) takia ja suurinosa nuorista nykyään alkaa olla joko ylipainoisia tai alipainoisia. 

Ei mihinkään linnaan enää edes joudu. Sen saa suorittaa kotonaan panta jalassa. Voi käydä töissä ja opiskella.

Sepäs helpotti, jalkapanta vaihtoehtoisesti jalkaan, kuulostaa reilulta!

Vierailija
486/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeampi älykkyys, fyysinen ylivoima, tasapainoisempi luonne.

Vierailija
487/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on mahdollisuus saada biloginen jälkeläisen ilman, että sinun tarvitsee kantaa ja synnyttää sitä. Sinulla on enemmän lihasmassaa, joka myös säilyy ikääntyessä, koska mieshrmoni ylläpitää sitä. 

Onko lihasmassa etuoikeus? No hyvä sitten, sovitaan, että se on etuoikeus. Millä tavalla me nyt parannamme tasa-arvoa tämän epäkohdan korjaamiseksi? Pitäiskö kaikkien miesten mennä johonkin leikkaukseen?

Ja sama kysymys tietenkin raskauteen liittyen.

Lyhyempi ja pienempi koko on monesti etu, naiset ovat siis etuoikeutettuja! Mm ruokakulut ovat pienemmät

Pidempänä on kyllä etuoikeutettu. Yletyt kaikkialle, liikut nopeammin. 

Vierailija
488/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen koskemattomuus. Tuskin minua olisi raiskattu, lääpitty, pussailtu väkisin, vedelty syliin tai pidelty väkisin otteessa, jos olisin mies. Kovin moni ei varmaan ollessanne lapsia myöskään tullut teille keskellä kirkasta päivää selittämään seksuaalista väkivaltaa, jota haluaisi tehdä teille. Toki en väitä, etteikö yksikään mies tälläistä kokisi, mutta kyllä väitän että kokevat huomattavasti pienemmällä todennäköisyydellä.

Missä helevetissä oikeen aikaasi vietät. Tässä työpaikalla kysyin naisilta heidän kokemuksiaan, kukaan ei yhtynyt puheisiisi.

Voit ihan tykönäsi miettiä, miksiköhän.

Vierailija
489/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua kohdellaan ensisijaisesti ihmisenä, kun taas nainen nähdään ennen kaikkea sukupuolensa edustajana. Saat parempaa terveydenhuoltoa, koska toimenpiteitä ja lääkkeitä on testattu miehillä. Saat automaattisen auktoriteetin perustuen siihen, että olet mies. Voit aamulla ryömiä suoraan sängystä työpaikalle eikä kukaan katsele sinua kummeksuen - jos nainen tulisi työpaikalle tukka takussa, naama ja hampaat pesemättä kummallisissa vaatteissa, häntä pidettäisiin hulluna.

Miehenä etuoikeutesi on, että saat vain olla olemassa sellaisenaan eikä sinun tarvitse todistella kykyjäsi, jotta sinut otettaisiin vakavasti.

En ole samaa mieltä. Tuntuu, että juuri miehenä saa väheksyntää terveydenhuollossa etenkin mt-puolen asioissa. Naisia nyt masentaa kaikki, niin saavat heposti sairaslomaa. Kollega sai saikkua lemmikin kuoleman takia ja oli poissa töistä kuukauden. Itseltäni kuoli äiti ja sisko, niin sain väheksyntää ja ei millään olisi lekuri halunnut antaa saikkua. Pahinta on se väheksyntä mitä miehenä saa terveydenhuollossa. Ei mies voi masentua ja jos masentuu niin ulos, lenkille ja töihin sillä siitä selviää! Olettavat myös juopoksi sukupuolen vuoksi, jonka vaan pitää lopettaa juominen niin sillä ne ongelmat katoaa. Itse en käytä lainkaan alkoholia, niin tätäkin pidetään epänormaalina käytöksenä miehelle. Miehen elämän pitää mahtua hyvin kapeisiin raameihin, jos ei mahdu olet outolintu epämies ja se tehdään sulle selväksi.

Mitä tulee tuohon työpaikalle tuloon, niin työskentelen elintarvikealalla ja täällä nimenomaan naisetkin saa tulla töihin tukka sotkussa ja "naturelina" eli ei tarvitse pitää meikkiä naamassa, koska se on kiellettyä hygieniasyistä. Ei kaikki työskentele konttorilla, jossa vissiin pitää olla ulkoisasti siisti. Elintarviketehtaassa kaikilla on työvaatteet ja myssyt päässä, niin ei haittaa vaikka tulisit töihin pieruverkkareissa ja tukka sotkussa.

Kävittekö sinä ja sairaslomaa saanut kollega samalla lääkärillä?

Vierailija
490/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppu on pelkkää maalitolppien siirtelyä ja miesten asevelvollisuuspakon vähättelyä. 

En halua synnyttää. En halua olla raskaana. Minun on pakko, jos haluan lapsia, jotka ovat minun. Miten vaikeaa sinun on ymmärtää tuo? 

Mielelläni yhä menisin sinne armeijaan, jos voisimme vaihtaa paikkaa miesten kanssa niin, että miehet synnyttävät. Armeijassa opit uusia selviytymistapoja, kohotat kuntoasi, saat uusia ystäviä jne.. Synnyttämisessä sun kroppa menee, pahimmillaan menee pissaamisen pidätyskyky, lihakset saattaa repeytyä ja puskea erilleen raskauden aikana, alapää repeää, raskausarpia, löysää ihoa.. Ihan pahimmassa tapauksessa kuolet synnytykseen. 

Miten sitten saan omia, biologisia lapsia jos en synnytä? Kerro toki! Koska mielelläni vältän sen synnyttämisen ja raskausajan. 

Hämmentävää että naiset näkevät sukupuolen biologiaan liittyvät asiat etuoikeutena tai sortona.

Sinun ei naisena tarvitse ajaa partaa tai pelätä kaljuuntumista. Olet etuoikeutettu!!!!!!!!!!!!!!!!!

Itseasiassa. Jotkut naiset joutuvat ajamaan viiksiä ja partaa. Myös kaljuuntumista tapahtuu naisilla. 

Et halua synnyttää mutta haluat omia lapsia. Nyt otat ihan selvää siitä omasta, naisen biologiastasi, jos se on vielä sinulle noin vierasta. Synnyttäminen ja raskautuminen on naisten oma etuoikeus. 

Tiedätkö kuinka monta miestä jää ilman lapsia vaikka niitä haluaisi? Naiset saavat hedelmöityshoitoa jopa yksin, miehille täysi mahdottomuus, että kukahan se on etuoikeutettu?

Vierailija
491/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä todellakaan ollut.

Nainen päättää joka ikinen kerta saako mies sen jälkikasvunsa. 

Vierailija
492/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääset helpommin herrahissiin, koska johtoasemassa olevat vanhemmat miehet samaistuvat sinuun. Naisen he näkevät "toisena", erilaisena, vaikeasti samaistuttavana.

Mikä on tämä herrahissi suurtyöttömyyden ja pätkätöiden aikana? Laitatko ihan faktaa ja tilastoja tulemaan? 

Tämä on ihan psykologisesti tutkittu juttu, että vanhemmat miespomot näkevät nuorissa  miesalaisissa itsensä nuorena. Ei se tietenkään merkitse, että kaikki siihen pääsevät, mutta mahdollisuudet ovat paljon suuremmat kuin lasikaton alle jäävillä naisilla. Googlaa itse. 

Kuulostaa ihan luonnolliselta, eikä siltä että siinä olisi jotain pahantahtoisuutta naisia kohtaan.

Silti se saattaa miehet etuoikeutettuun asemaan ollen itseään ylläpitävä jatkumo, vai mitä? 

Vierailija
493/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi palkka, työnantajat ei pelkää sun pamahtavann yhtäkkiä raskaaksi. Sua ei myöskään tytötellä,ja katsota mielipiteesi arvoa alemmaksi sukupuolesi takia.

Miesten ja naisten samapalkkaisuus on määrätty Suomen lakiin jo vuonna 1969.

Jos et halua lapsia, et harrasta seksiä, näin miehillekin vastataan.

Miehiä pojitellaan siinä missä naisia tytötellään.

Viimeiselle väitteellesi lähteitä? 

Et näköjään tajua, että puhut vähän eri asiasta kuin ne, jotka valittavat, että eivät miehenä saa päättää, tekeekö nainen abortin.

Ei se auta, vaikka nainen eläisi selibaatissa. Kyse on siitä, mitä työnantaja olettaa. Ja he olettavat (tilastojen perusteella), että nuori nainen hankkii kohta lapsen ja ottaa päävastuun sen hoitamisesta. Ainakin todennäköisemmin kuin nuori mies.

t.Eri

Mutta työnantajienhan pitäisi palkata pelkästään naisia, kun niille voi maksaa minimaalista palkkaa.

Miten nämä väittämät nyt oikein menee? Naiset käyvät töissä siinä missä miehetekin. Näinhän te aina huudatte itsekin palstalla. 

Vierailija
494/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologisia etuoikeuksia on todella paljon. 

Vierailija
495/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se naisten elämä niin surkeaa. Nyyh! Tulee paha mieli sialuun. :(

Miehillä on sentään etuoikeus joutua armeijaan.  4/5 asunnottomista on miehiä ja sekin on etuoikeus, niin kerta. Miehet syrjäytyvät ja jäävät helpommin työttömäksi, mutta sekin on silkkaa etuoikeutta!

Kyllä naiset tietää, on ne viisaita...

Ketjun yleisin vastaus naisille on: tehkää asialle jotain. Joten,

Siitä miehet ajamaan armeijaa kaikille pakolliseksi.

Siitä miehet hankkimaan asuntoa.

Siitä miehet lopettamaan syrjäytyminen.

Siitä miehet hankkimaan uusi työpaikka.

Vierailija
496/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei välttämättä ole miehen lapsia, 15% on käenpoikasia joita mies vain elättää tietämättä totuutta

Vierailija
497/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useat asiat edelleen suunnitellaan ja tutkitaan pelkästään keskiverron miesvartalon mukaisesti. Esimerkiksi lääkkeitä testatessa testaus tehdään lähes poikkeuksetta miehillä ja sitten sovitetaan naisille pienentämällä annosta suhteessa massaan. Ajatellaan siis, että naisvartalo on vain pienikokoinen miesvartalo, vaikka erot ovat isoja hormonitoimminasta keskimääräiseen koostumukseen (naisille luonnostaan enemmän rasvaa jne).

Esimerkiski autojen törmäyskokeissa hävettävän pitkään testinuket olivat keskimääräisen miehen kokoisia. Sitten, kun hoksattiin, että ehkä pitäisi naisenkin kokoisia nukkeja testailla, niin tekivät tuon nuken täsmälleen samanmallisena kuin miesnukenkin, mutta pienempänä (eli eivät huomioineet ruumiinrakenteen eroa).

Naisilla myös monet taudit jäävät diagnosoimatta, koska taudin oireet ovat erilaisia kuin miehillä. Esimerkiksi sydänkohtauksissa ja ADHD:ssä näin.

Olet ennenkin jankannut tästä. Moneenko lääketestaukseen olet naisena hakenut koehenkilöksi? 

Minä olen hakenut, ja olen joutunut karsituksi, koska olen nainen.  Happy?

-eri

Monestikos olet hakenut? Mikä lääke oli kyseessä? Lääkeyhtiökö tänä loukkaantumisen aikakautena muka ilmoittaa sukupuolen olevan este? 

Miksi aina rupeat kyselemään, kun sinut servataan?

Olen ollut osallisena jokaisessa haussa. Koskaan ei ole sukupuolen perusteella karsittu.

? Missä jokaisessa haussa?

Vierailija
498/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biologisia etuoikeuksia on todella paljon. 

Siksi feministit ehdottivat jo 70-luvulla miesten tuhoamista

Vierailija
499/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se naisten elämä niin surkeaa. Nyyh! Tulee paha mieli sialuun. :(

Miehillä on sentään etuoikeus joutua armeijaan.  4/5 asunnottomista on miehiä ja sekin on etuoikeus, niin kerta. Miehet syrjäytyvät ja jäävät helpommin työttömäksi, mutta sekin on silkkaa etuoikeutta!

Kyllä naiset tietää, on ne viisaita...

Ketjun yleisin vastaus naisille on: tehkää asialle jotain. Joten,

Siitä miehet ajamaan armeijaa kaikille pakolliseksi.

Siitä miehet hankkimaan asuntoa.

Siitä miehet lopettamaan syrjäytyminen.

Siitä miehet hankkimaan uusi työpaikka.

Tulihan se perusfeministikin esiin sieltä. -eri 

Vierailija
500/683 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Male privilege checklist

https://projecthumanities.asu.edu/content/male-privilege-checklist

aloita vaikka tuosta, ap.

feministit ovat määritelleet etuoikeuden hieman omalla tavallaan.

Ei, miehillä ei ole oikeutta ra.iskata ja ahdistella naisia.

Jossainpäin maailmaa valitettavasti on.