Paljonko saatte kuussa käteen palkkaa?
Itse saan 2200.
Oon ns atk-alalla, en sanoisi IT.
Brutto on 3200.
Vuokra on 800 ja yritän laittaa säästöön 700e kuussa, säästän kesämökkiin. Asun yksin, ei autoa. Aiemmin oli tiukempaa kun oli mies jolla oli lapsia.
Mites teidän rahahommat jos saa kysyä?
Kommentit (187)
0-1500 e. Työttömänä osa-aika ja pätkätöissä.
2300 kuussa netto, 7 tunnin töistä pivässä (siis 35 viikossa). YO-merkonomin koulutus Suomessa, ja nykyisessä maassani kursseja olen työajalla firmojen piikkiin käynyt joka toinen vuosi vähintäin. Tarvitsen kieliä työssäni eli olen investoinut niihin.
Normibrutto 4980, netto jotain 2900. Etätöissä ei ole mitään kuluja, joten vero-% suht' korkea.
Kesälomarahat tietenkin extraa, työreissuja normi vuonna 100 pv => päivärahoja +- 5000€ sekä ylityötuloja aina 10000€ netto asti, kerran vuodessa bonuksia n. 5000€ netto.
3800 € kuussa ja käteen jää noin 3150€. Akateeminen ala johon kuului siis yliopisto koulutus kun opiskelin. Auto pakollinen mutta asumiskulut pienet.
Säästössä 158 000€ tällä hetkellä.
Tyytyväinen. En tiedä mitä rahoillani tekisin. Säästän vain
Vaihtelee 3000-4000 netto mutta tässä on päivärahat mukana, vajaa tonni verotonta. Reissutöitä eli raksa ukko.
Kerran kuussa tilille tulee vähän päälle 4000 euroa, bonarikuukautena vajaa 10000 euroa. Ei ole valittelemista, kun vaimonkin tilille tulee reilut 3000 euroa kuukaudessa.
Brutto 2350€ netto 1777€. Kaksi sijoitus asuntoa vuokratulo niistä 890€. Pakolliset maksut noin 1400€ Käteen jää noin 1250€. Säästöön saan kuukausittain keskimäärin 500€ toisinaan 700€. Joulukuu tiukka kun vakuutus maksut yhdessä erässä maksan joten joulukuussa vähemmän saan säästöön. Omassa osakkeessa kerrostalo kaksiossa asun. Sinkku talous. Kyllä pärjään mukavasti omilla tuloillani.
Vähän vajaa 4700 jää käteen. Konsultti.
100 - 1500€. Eläke tulee päälle.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä palkka bruttona 1800 €/kk, netto 1450 € olen opettaja, en asu Suomessa.
Miehellä onneksi isompi, brutto 10 000 €/kk, netto 8000 €, on luovalla alalla. Tekee myös joskus ylimääräistä keikkaa, ehkä 5000 € nettona tulee keskimäärin lisää vuodessa.
Ihan hyvin tullaan toimeen, vaikka asutaan erittäin kalliilla seudulla ja asuntolainaan menee yli 2000 €/kk. Lapsia on kolme. Ei olla kuitenkaan mitään superrikkaita eikä ostella ökyjuttuja, mutta ei onneksi tarvitse liikoja laskea, voiko rahaa käyttää. Aika kädestä suuhun eletään kyllä silti, rahaa laitetaan puskurirahastoon satunnaisen epäsäännöllisesti.
Noilla veroprossilla luvassa julmat mätkyt.
Lähihoitaja yksityisellä, yksi kokemuslisä. Nettopalkka kuukaudessa lisineen on n.1840. Toki viimeiset pari vuotta on tullut tehtyä paljon ylitöitä ja nettopalkka kuukaudessa ollut 2160. Eli paljoa enempää kiitos verotuksen. Tammikuussa aloitan sairaanhoitajan monimuoto-opinnot ja teen 60% työaikaa, lisää tunteja otan jos vain pystyn.
Mies tienaa nettona n.2900€. Asumiskulut kuukaudessa yhteensä n.1000€. Sisältää siis omakotitalon lainan, sähkön yms. Kaksi autoa löytyy taloudesta. Yksi 18v. lapsi joka lukiossa.
Saaraps kirjoitti:
3800 € kuussa ja käteen jää noin 3150€. Akateeminen ala johon kuului siis yliopisto koulutus kun opiskelin. Auto pakollinen mutta asumiskulut pienet.
Säästössä 158 000€ tällä hetkellä.
Tyytyväinen. En tiedä mitä rahoillani tekisin. Säästän vain
Et asu Suomessa vaan jossain veroparatiisissa? Mietin vaan kun oma brutto viisi tonnia ja siitä jää käteen sama kuin sulla.
En yhtään. Se maksetaan pankkiin. Mutta palkkani on tasan 3t, amk-insinööri. Teen amistason duunia, en valita, koska ei ole vastuutakaan ja työaikaa ei tarvitse tuoda kotiin.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään. Se maksetaan pankkiin. Mutta palkkani on tasan 3t, amk-insinööri. Teen amistason duunia, en valita, koska ei ole vastuutakaan ja työaikaa ei tarvitse tuoda kotiin.
Nettona siis jotain 2100, en muista tarkkaan.
Kuusta en tiedä kun en ole käynyt. Mutta täällä maan kamaralla saan n. 2480€ palkkaa. Ehehehe