Paljonko saatte kuussa käteen palkkaa?
Itse saan 2200.
Oon ns atk-alalla, en sanoisi IT.
Brutto on 3200.
Vuokra on 800 ja yritän laittaa säästöön 700e kuussa, säästän kesämökkiin. Asun yksin, ei autoa. Aiemmin oli tiukempaa kun oli mies jolla oli lapsia.
Mites teidän rahahommat jos saa kysyä?
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä palkka bruttona 1800 €/kk, netto 1450 € olen opettaja, en asu Suomessa.
Miehellä onneksi isompi, brutto 10 000 €/kk, netto 8000 €, on luovalla alalla. Tekee myös joskus ylimääräistä keikkaa, ehkä 5000 € nettona tulee keskimäärin lisää vuodessa.
Ihan hyvin tullaan toimeen, vaikka asutaan erittäin kalliilla seudulla ja asuntolainaan menee yli 2000 €/kk. Lapsia on kolme. Ei olla kuitenkaan mitään superrikkaita eikä ostella ökyjuttuja, mutta ei onneksi tarvitse liikoja laskea, voiko rahaa käyttää. Aika kädestä suuhun eletään kyllä silti, rahaa laitetaan puskurirahastoon satunnaisen epäsäännöllisesti.
Äh, siis ei ole 8000 €/kk netto miehellä, vaan 6500 €!
edellinen
Vierailija kirjoitti:
Netto 7000-8500€/kk. Viimeisimmän palkkanauhan mukaan veroja ja muita sivukuluja menee bruttopalkasta noin 55%. Mutta en valita. Miehellä netto noin 3500€. Erinomaisesti pärjätään pikkulapsiperheenä. Olen kiitollinen vanhemmille siitä, että he aina kannustivat käymään koulua ahkerasti. Sitä niittää mitä kylvää.
Pikkulapsen äidillä (eli työura on tod.näk vasta alkutaipaleella ja perhevapaatakin on takana) bruttopalkka 15 700- 18 000 €/kk? Mitä teet työksesi, joku erikoislääkäri valtavalla työmäärällä vai rahoitusalalla tai yksityisen puolen lakimies?
Osa-aikatyö kaupanalalla, nettona 1000-1500€. Hyvin pärjään, kun elän säästeliäästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netto 7000-8500€/kk. Viimeisimmän palkkanauhan mukaan veroja ja muita sivukuluja menee bruttopalkasta noin 55%. Mutta en valita. Miehellä netto noin 3500€. Erinomaisesti pärjätään pikkulapsiperheenä. Olen kiitollinen vanhemmille siitä, että he aina kannustivat käymään koulua ahkerasti. Sitä niittää mitä kylvää.
Pikkulapsen äidillä (eli työura on tod.näk vasta alkutaipaleella ja perhevapaatakin on takana) bruttopalkka 15 700- 18 000 €/kk? Mitä teet työksesi, joku erikoislääkäri valtavalla työmäärällä vai rahoitusalalla tai yksityisen puolen lakimies?
Pääministeri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä ketjuja lukiessa sitä aina miettii, että mihin sen kaiken rahan saisi edes kulutettua jos käteen jäisi 3000-6000e/kk mikä on palstalla yleinen palkkataso. Säästöjä kertyisi niin paljon, että eläkkeellekin voisi jäädä jo alle 60v.
Säästöönhän ne isolta osin meneekin, en todellakaan aio työskennellä 50+ ikäisenä, enintään lyhyitä konsulttikeikkoja jos huvittaa.
T. Yksi aiemmin vastanneista, säästöön 30-40t vuodessa eli noin puolet netosta
Olen kyllä rehellisesti kateellinen. Säästöt luovat elämästä turvatun ja huolettoman. Vaikka maailmassa tapahtuisi mitä, niin säästöt kantavat pitkälle. Me joilla säästöjä ei ole syystä tai toisesta tai olemme ne joutuneet jo käyttämään, elämme jatkuvassa huolessa ja epävarmuudessa monenkin asian suhteen. Toivottavasti varakkaat ihmiset osaavat arvostaa omaa tilannettaan tarpeeksi.
Kiitos, kyllä osaan arvostaa. En ole tuo aiemmin vastannut, mutta allekirjoitan täysin, että säästöt tuo turvaa ja huolettomuutta. Olen elänyt myös ajanjakson, jolloin säästötilillä oli ehkä 100 euroa. Jokainen yllättävä lasku sai lähes itkun partaalle. Nyt on helppoa, kun pienet (eikä kovin isotkaan) laskut paljon hetkauta. Olen kiitollinen tästä joka päivä.
Mulla on varmaan naiseksi ihan ok palkka, mutta en ole mikään erityisen hyvätuloinen .
Brutto on 5350 kuukaudessa, nettona 3400. Olen It -hommissa.
1.100 €/kk. "Tullaan, tullaan, toimehen tullaan. Vielä on viitonen kahviin ja pullaan. Päivä se on vielä huomennakin, eletään me sitten vähän reilummin..."
Kaupan alalla, joten palkka hieman vaihtelee. Viimeksi brutto oli jotakuinkin 2000, nettona about 1650. Vuokra reilu tonni, auto, ei lapsia.
Puoliso tienaa reippaasti enemmän, joten säästöön jää mukavasti.
Palkka vaihtelee 1900- 2900 välillä, ka ehkä 2300e. Riippuen lisistä ja ylitöistä joita on aina. Sh.
Asuntolainaa 80 000 e jäljellä, sitä ja muita asumiskuluja maksan n 750e/kk
It-ala. Brutto 5800, netto 3500. Apit App storessa ja Google playssa tuovat nettona 6000€/kk. Tätä appi-iloa on jatkunut vasta noin 6kk.
Nyt äitiyslomalla saan n. 2500 e/ kk vanhempainpäivärahaa, josta nettona n. 1900e. Vuokraan menee suurin osa (1000e) näin Helsingissä asuessa, mutta säästöönkin laitan 500e/ kk.
Brutto 4 800 € ja käteen n. 3 100 €
Asiantuntija-excelhelvet*ihommia. Alana laki/hallinto yksityisellä.
Hieman vajaa 6000 euroa. Olen valtiolla töissä,ja kyllä saan liikaa palkkaa työhöni nähden, mutta tällä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Hieman vajaa 6000 euroa. Olen valtiolla töissä,ja kyllä saan liikaa palkkaa työhöni nähden, mutta tällä mennään.
Ja tuo on siis nettotulot eikä bruttotulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2400e. Bruttona 3545. Asiantuntijatyö.
Täällä sama liksa ja sama työ. Lainaan (asunto + mökki), hoitovastikkeeseen ja laskuihin siirretään miehen kanssa molemmat 850 €/kk. Ei autoa, yksi lapsi. Mies tienaa n. tonnin enemmän.
Mikä työ muka on asiantuntijatyö?
Jokainen on oman alansa asian tuntija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo on siis nettotulot eikä bruttotulot.
Järkyttävää. Mitä teet?
8000$-12000$ Osake treidaaja. Työaika 1 tunti päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2400e. Bruttona 3545. Asiantuntijatyö.
Täällä sama liksa ja sama työ. Lainaan (asunto + mökki), hoitovastikkeeseen ja laskuihin siirretään miehen kanssa molemmat 850 €/kk. Ei autoa, yksi lapsi. Mies tienaa n. tonnin enemmän.
Mikä työ muka on asiantuntijatyö?
Jokainen on oman alansa asian tuntija.
Kyseessä on samanlaisen ylätason termi kuin esim tuotantotyöntekijä, palvelutyöntekijä tai esimies. Kukaan ei ala vänkäämään näistä että jokainenhan tuottaa tai palvelee työssään jotain, mutta jostain kumman syystä tuo ihan yleisesti tiedossa oleva termi asiantuntija aihettaa joissakin aina hirveitä aggressioita. Minkähän ihmeen takia?
Itsellä palkka bruttona 1800 €/kk, netto 1450 € olen opettaja, en asu Suomessa.
Miehellä onneksi isompi, brutto 10 000 €/kk, netto 8000 €, on luovalla alalla. Tekee myös joskus ylimääräistä keikkaa, ehkä 5000 € nettona tulee keskimäärin lisää vuodessa.
Ihan hyvin tullaan toimeen, vaikka asutaan erittäin kalliilla seudulla ja asuntolainaan menee yli 2000 €/kk. Lapsia on kolme. Ei olla kuitenkaan mitään superrikkaita eikä ostella ökyjuttuja, mutta ei onneksi tarvitse liikoja laskea, voiko rahaa käyttää. Aika kädestä suuhun eletään kyllä silti, rahaa laitetaan puskurirahastoon satunnaisen epäsäännöllisesti.