Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi nousuun: Lisää veroja RIKKAILLE

Vierailija
12.09.2013 |

Suomi saadaan nousuun, kun rikkaiden, veronkiertäjäyritysten ja säätiöiden verotusta kiristetään. Väitän, että Suomessa on paljon yrityksiä, jotka ovat rasite kansantaloudelle. Ne kuluttavat enemmän rahaa erilaisina yritystukina, kuin tulevat koskaan maksamaan verona tai palkkana Suomeen. Näiden yritysten verotusta pitää kiristää ja tukien maksaminen lopettaa, koska näistä yrityksistä ei ole mitään hyötyä muille, kuin muutamalle omistajalla. Samoin rikkaiden sukujen ja etenkin niiden hallinnassa olevien säätiöiden verotusta pitää kiristää. Suomen kymmeniin tai satoihin erilaisiin säätiöihin on piillotettu kymmenien jos ei satojen miljardien omaisuus, mihin ei verottaja pääse koskaan käsiksi. Kun säätiöiden verotusta, omaisuuden siirtoa säätiöön sekä perintöveroa tiukennetaan, niin Suomen hyvinvointivaltio on pelastettu. Jos näin ei tehdä, niin kymmenen vuoden kuluttua meillä on Suomessakin sääty-yhteiskunta, jossa on vain kaksi luokkaa: rikkaat ja köyhät työläiset. Rikkaiden luokkaan kuuluu murto-osa kansalaisista loput yli 90% kuuluvat alipalkattuun työväestöön, keskiluokka lakkaa olemasta ja nykyisistä keskiluokkaisista tulee köyhiä.

Kommentit (153)

Vierailija
81/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 11:56"]

Ei Suomessa edes ole rikkaita.

[/quote]

Jos katsotaan maailmalaajuista mittakaavaa, niin lähes kaikki suomalaiset ovat selvästi rikkaampia, kuin mitä maailman ihminen keskimäärin.

Vierailija
82/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 16:04"]

http://tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_tulot.html

2011 tulonsaajista 2,5 % sai 80 000 € tai enemmän vuodessa. Tämä joukko maksoi yli 20 % tulonsaajien maksamista veroista. Eikö se jo riittäisi?

[/quote]

Vaikka tätä väestönosaa verotettaisiin 100%, ei sillä ratkaista Suomen ongelmia.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa, etteikö lisärahalle ole tarvetta! Tällä porukalla on maksukykyä, joten lisää maksuja tuohon suuntaan! Hyvä ap, olen melkein kaikissa asioissa samaa mieltä kanssasi. Kiva kun joku uskaltaa puolustaa enemmistön mielipidettä näistä vänkääjistä huolimatta :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppa ap. Minä tienaan sen verran kuin tienaan, siksi, että olen hyvä työssäni. Minulle soittaa head hunterin, voin koska tahansa vaihtaa työpaikkaani. Ja työnantajani tietää sen - hän haluaa pitää minut työssäni.

Niimpä työnantajalleni sopii erinomaisen hyvin esim. se, että aiemman 5 työpäivän sijaan teen 4. Hän kun saa silti pitää minut, eikä minua vie joku kilpailija. Mun työtehtävissäni on pulaa tekijöistä - uutta henkilöä saatetaan hakea vaikkapa vuosi, usein useita kuukausia.

Lusmuamista ei ole se, että tekee sen mistä palkka maksetaan. Kuvaamasi kaltaisessa tilanteessa työnantajilla ei ole enää keinoja kannustaa työntekijöitä venymään ja tekemään enemmän.

Vai kerroppa sinä, kuinka monta tuntia viikossa teet esim. työnantajallesi ilmaista työtä. Kuinka usein jäät tekemään illan työtä ilman ylityökorvausta liukumina, kun joku homma ei toimikaan niin kuin pitäisi? Onko lusmuamista jos nuo jättää tekemättä?

Sinulla ei nyt taida oikein olla tajua siitä, mitä on asiantuntijana työskenteleminen ja miksi siitä maksetaan, ihan samoin kuin yrittäjän arki ja realismi on sulta kateissa?

Vierailija
84/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkista puolta pitää tehostaa ja turhat "palvelut" poistaa. Kymmenen miljardin vuotuinen aukko ei muuten täyty. Lisäksi tulee siirtyä tasaveroon, johon liittyy verottoman tulon osuus.

Yritys hyödyttää yhteiskuntaa hyvin monella tavalla. Omistajia, työntekijöitä, asiakkaita ja heidän asiakkaitaan, tavarantoimittajia, alihankkijoita, muita palveluntuottajia, kuljetusfirmoja, julkista puolta, joka toimii verojen avulla, kouluja ja yliopistoja, jotka tekevät yhteistyötä, saavat opinnäytetehtäviä, töitä, firmoilta luennoitsijoita ja professoreita, jotka tuntevat liike-elämää...

Vierailija
85/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pienipalkkainen vanhempi pysyy riistoyrittäjällä töissä eikä mene julkiselle puolelle tai vaihtoehtoisesti perusta itse omaa yritystä jotta olisi rahaa ostaa lapselle ne kengät? Jos suomessa on määritelty palkat työehtosopimuksessa,miksi yrittäjän on oltava hyväntekijä ja maksettava enemmän? Ilmeisesti mieheni maksaa työntekijöilleen hyvin,kun väki on pysynyt talossa töissä ja ilmeisen tyytyväiseltä työhönsä vaikuttavat.

Vierailija
86/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi itkut sentään, vai köyhällä lapsella ei ole kenkiä itsekkään yrittäjän vuoksi. Tai ruokaa.

Suurimmalla osalla niistä köyhistä, joilla lapselta puuttuu kengät tai riittävä ruoka on kyllä kyse jostain ihan muusta, kuin siitä, että rahaa ei ole riittävästi. Sitä rahaa ei käytetä oikeisiin asioihin. Ostetaan tupakkaa ja alkoholia, ei osata ostaa edullisia ruokia ja valmistaa niitä edullisesti.

On totta, että monet asiat ovat Suomessa kalliita, mutta esim. kirpputorilta saa muutamalla eurolla ehjiä ja puhtaita vaatteita. Kenkiäkin sieltä löytyy, mulla vain ei ole tapana niitä sieltä ostaa. Tänään olen menossa katsomaan kirpparilta kuopukselleni uutta hupparia, kauppaan mennään vasta jos sitä ei kirppikseltä löydy. Samoin moni käyttää ruokaan ihan käsittämättömiä summia kuussa, kun ei enää osata pitää herkkuja herkkuina vaan joka päivä pitää saada erikoisempia juustoja, ei valita hedelmiä ja kasviksia sen mukaan mikä on sesonki ja lihasta ei osata hyödyntää halvempia ruhon osia. Pullat ja muut herkut ostetaan kaupasta valmiina sen sijaan että leivottaisiin itse.

Niin ja niillä köyhilläkin pitää olla viimeisimmät älypuhelimet (minulla ei ole), pitää sisustaa viimeisen päälle, olkkarissa pitää olla taulutelkkari vaikka vanha putki-tv toimi edelleen. Tälläistä olen nähnyt todella paljon, monet elävät kuin tulonsa olisivat ihan jotain muuta, ja  tahdotaan kaikki mulle heti. Mihinkään ei säästetä, mitään ei voi odottaa.

Vierailija
87/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 16:27"]

Kuuleppa ap. Minä tienaan sen verran kuin tienaan, siksi, että olen hyvä työssäni. Minulle soittaa head hunterin, voin koska tahansa vaihtaa työpaikkaani. Ja työnantajani tietää sen - hän haluaa pitää minut työssäni.

Niimpä työnantajalleni sopii erinomaisen hyvin esim. se, että aiemman 5 työpäivän sijaan teen 4. Hän kun saa silti pitää minut, eikä minua vie joku kilpailija. Mun työtehtävissäni on pulaa tekijöistä - uutta henkilöä saatetaan hakea vaikkapa vuosi, usein useita kuukausia.

Lusmuamista ei ole se, että tekee sen mistä palkka maksetaan. Kuvaamasi kaltaisessa tilanteessa työnantajilla ei ole enää keinoja kannustaa työntekijöitä venymään ja tekemään enemmän.

Vai kerroppa sinä, kuinka monta tuntia viikossa teet esim. työnantajallesi ilmaista työtä. Kuinka usein jäät tekemään illan työtä ilman ylityökorvausta liukumina, kun joku homma ei toimikaan niin kuin pitäisi? Onko lusmuamista jos nuo jättää tekemättä?

Sinulla ei nyt taida oikein olla tajua siitä, mitä on asiantuntijana työskenteleminen ja miksi siitä maksetaan, ihan samoin kuin yrittäjän arki ja realismi on sulta kateissa?

[/quote]

Jos olet niin täys työllistetty nii miksi imessä roikut vauvapalstalla nillittämässä? Kuvittelet olevasi korvaamaton, nii kuule tökkää sormi täyteen vesilasii ja vedä sormi pois. Jos jää kuoppa veteen, nii olet korvaamaton muuten olet korvattavissa. Jos joku haluaa maksaa sulle paljon nii ihan hyvä, sitte voitkin maksella enemmän veroja. Ai nii olit sitä minäite porukkaa joka pitää fuffet mielummin ihan itse kun maksaa veroja, jolla ostetaan pakolaislapselle talvikengät. Kuulut siihen porukkaan joka eui tajua mitään vaikka ap on sen sulle ja muille monta kertaa rautalangasta vääntänny. Rikkailla ja hyvätuloisilla on mahdollisuus maksaa enemmän veroja ja silti jää vielä omaan hyvinvointiin ihan riittävästi.

Vierailija
88/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 13:57"]

Kaikki hyvinvointi on peräisin yrityksistä ja yrittäjiltä. Mistään muusta ei rahaa tule. Yrittäminen pitäisi tehdä huomattavasti houkuttelevammaksi, niin että mahdollisimman moni alkaisi siihen. Sinä ap, sen sijaan haluaisit toimillasi vähemmän yrityksiä ja yrittäjiä.

[/quote]

Kun tätä nyt on peukutettu alaspäin, niin kertoisitteko mistä muualta valtio saa sitä rahaa jota jakaa eteenpäin, kuin yrityksiltä? Rahapuu, sampo, euro jackpot?  

Vierailija
89/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menee jo naurettavaksi. ihan pakolaislapselle talvikengät jää ostamatta kun yrittäjät on niin julmia. Hauska juttu. Poistetaan kaikki yritykset, mitenkäs sitten käy tämän hyvinvointivaltion? Julkisen puolen veroillako ap ajattelit maksattaa kaikki palvelut?

Vierailija
90/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vain vedättää, vedättää ja vedättää... annetaan jo olla.

Vierailija
91/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole korvaamaton, sen minä tiedän. Mutta tiedän, että työnantajani on kyllä valmis joustoihin, jos en vaihda työpaikkaa.

Minä maksan ihan riittävästi veroja, elätän kolmea lasta. Ja minulla on ihan sama oikeus olla vauvapalstalla kuin sinullakin. Ja katsoppa huviksesi paljonko itse maksaisit veroja vaikkapa siitä 4500 eurosta, melkoinen summa, progressiolla tuloerot tasoittuvat melkoisen hyvin.

Mutta jos sinun palkkasi on liian pieni, niin mitä jos sinä lähtisit pois vauvapalstalta, käyttäisit sen aikasi johonkin hyödyllisempään. Opiskelet vaikka toisen ammatin tai hankit toisen työpaikan. Yleensä vain mikään näistä ehdotuksista ei kaltaisillesi nillittäjille kelpaa - ei olla valmiita itse tekemään jotakin, että se pakolaislapsi saa ne kengät.

Minä olen välillä tehnyt kahta työtä, minulla on 2 eri koulutusta ja koko opiskeluaikani olen myös tehnyt töitä.

Eli se suuri palkka ei minullekaan ole langennut automaattisesti. Ja edelleen on koko ajan opiskeltava ja pidettävä itsensä ajan tasalla, että osaa ratkoa asioita ja tietää mistä puhutaan ja mihin mennään.

Vierailija
92/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 16:27"]

[/quote]

Jos olet niin täys työllistetty nii miksi imessä roikut vauvapalstalla nillittämässä? Kuvittelet olevasi korvaamaton, nii kuule tökkää sormi täyteen vesilasii ja vedä sormi pois. Jos jää kuoppa veteen, nii olet korvaamaton muuten olet korvattavissa. Jos joku haluaa maksaa sulle paljon nii ihan hyvä, sitte voitkin maksella enemmän veroja. Ai nii olit sitä minäite porukkaa joka pitää fuffet mielummin ihan itse kun maksaa veroja, jolla ostetaan pakolaislapselle talvikengät. Kuulut siihen porukkaan joka eui tajua mitään vaikka ap on sen sulle ja muille monta kertaa rautalangasta vääntänny. Rikkailla ja hyvätuloisilla on mahdollisuus maksaa enemmän veroja ja silti jää vielä omaan hyvinvointiin ihan riittävästi.

[/quote]

Omaan hyvinvointiin my ass!

Minun kolmoscoupeni on jo vuodelta 2008, ja minun pitääkin ehdottomasti vaihtaa kärryni tänään esiteltävän uuden neloseen. No, eilen varasin syyslomaksi meille lennot, ja tänään varaan sviitin lempikaupunkini lempihotellista. Ah sitä hotellin Guerlain-kylpylää ja niitä ravintoloita! Huonekaluliikkeestä soittivat, että tilaamani nojatuolit ovat tulleet. Poitsut kantavat ne huomenna olkkariin, mikä on ihanaa koska niitä onkin jo odotettu. Ai niin, ne pitää maksaakin, no se tekee 3 x +3k€.

Oikeasti, joillain teistä ei ole hajuakaan mitä elämä maksaa. Se on tosi kallista, ja siksi minä käyn töissä. Ja haluan nauttia tienaamistani rahoista itse, perheeni kanssa.

Sairaat meidän tulee yhdessä hoitaa, mutta laiskojen lelliminen saa nyt loppua.

Vierailija
93/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 13:57"]

Kaikki hyvinvointi on peräisin yrityksistä ja yrittäjiltä. Mistään muusta ei rahaa tule. Yrittäminen pitäisi tehdä huomattavasti houkuttelevammaksi, niin että mahdollisimman moni alkaisi siihen. Sinä ap, sen sijaan haluaisit toimillasi vähemmän yrityksiä ja yrittäjiä.

[/quote]

Kun tätä nyt on peukutettu alaspäin, niin kertoisitteko mistä muualta valtio saa sitä rahaa jota jakaa eteenpäin, kuin yrityksiltä? Rahapuu, sampo, euro jackpot?  

[/quote]

Oletko oikeasti noin pässi, että luulet kaiken vaurauden olevan peräisin yrityksistä? Onko yrityksillä sitten se rahapuu, sampo, euro jackpot, mistä se raha ja hyvinvointi tulee? Miten joku voi olla noin tyhmä? Autan vähän, mistä se raha tulee sinne yritykseen? Okei, et ikinä keksi sitä itse, koska katselet asiaa noin kapeasta sektorista. Voin kertoa sinulle, että yritys tienaa tuottamalla _lisäarvoa_asiakkaille_. Tässä tarvitaankin työntekijöitä, jotta yritys voi tienata, sillä pitää olla osaavat työntekijät. Tästä päästäänkin taas siihen tulonjakoon. Työntekijälle pitää maksaa asianmukainen korvaus hänen työpanoksestaan ja yrittäjän saamaa voittoa voi verottaa rankalla kädellä. Silt yrittäjälle jää vielä voita leivän päälle enemmän kuin riittävästi. t. AP

Vierailija
94/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 15:59"]

Minä olen aina ihmetellyt, ja kysellytkin, mikseivät ap:n kaltaiset perusta itse yrityksiä ja laita niitä kunnolla pyörimään niin, että voisivat työllistää satoja tai tuhansiakin ihmisiä. Eikö olisi hienoa maksaa noille työllistämilleen ahertajille palkkaa, etuja ja bonuksia kuin johtajille ikään? Muhkeat palkat, lyhyet työpäivät, pitkät lomat ja mikä parasta, jätti-isot verot. Ah sitä siunattua yrittäjän, omistajan ja työllistäjän asemaa.

Koskaan vielä ei yksikään sosialisti ole minulle kertonut, mikä tarkalleen häntä estää itse toteuttamasta omaa ihannettaan. Olisiko tuosta liikaa vaivaa, tarvittavaa tietotaitoa ei löydy, vai olisiko kuitenkin niin että on helpompi ottaa toisen valmista kuin tuottaa itse?

Kerro sinä, ap.

[/quote]

Hei ap, mikset vastaa pariin yksinkertaiseen kysymykseeni?

Vierailija
95/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa AP missä työssä ei makseta asianmukaista palkkaa kun nyt koko ajan penäät parempia palkkoja työntekijöille? Mieheni firmassa myyjät tienaa 4000-8000e jos tekevät pitkää päivää. Normipäivän tekijä yltää keskimäärin 3000e ansioon.

Vierailija
96/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 17:03"]

Minä olen aina ihmetellyt, ja kysellytkin, mikseivät ap:n kaltaiset perusta itse yrityksiä ja laita niitä kunnolla pyörimään niin, että voisivat työllistää satoja tai tuhansiakin ihmisiä. Eikö olisi hienoa maksaa noille työllistämilleen ahertajille palkkaa, etuja ja bonuksia kuin johtajille ikään? Muhkeat palkat, lyhyet työpäivät, pitkät lomat ja mikä parasta, jätti-isot verot. Ah sitä siunattua yrittäjän, omistajan ja työllistäjän asemaa.

Koskaan vielä ei yksikään sosialisti ole minulle kertonut, mikä tarkalleen häntä estää itse toteuttamasta omaa ihannettaan. Olisiko tuosta liikaa vaivaa, tarvittavaa tietotaitoa ei löydy, vai olisiko kuitenkin niin että on helpompi ottaa toisen valmista kuin tuottaa itse?

Kerro sinä, ap.

[/quote]

[/quote]

Luulet olevasi fiksu, kun esität tyhmiä kysymyksiä? Ok, voin kertoa sinulle, että arvailusi ja henkilöprofilointisi huvittaa minua suunnattomasti (meni niin huti), ettei minulla ole aikomustakaan kertoa tällä palstalla omasta työstäni tai suunnitelmistani yhtään mitään. Miksi ihmeessä pitäisi, kun se ei liity asiaan millään tavalla. Olen perustellut mielipiteeni, miksi rikkaiden pitää mielestäni maksaa lisää veroja ja miksi työntekijöille pitää maksaa oikeudenmukaista palkkaa. Oma persoonani ei vaikuta tähän yhteiskunnalliseen epäkohtaan millään tavalla. On tosiasia, että osa suomalaisista voi nykypäivänä todella huonosti, rikkaat rikastuu ja keskituloiset köyhtyvät. Tämä kehitys voidaan kääntää vain verottamalla rikkaita enemmän ja maksamalla työntekijöille heidän työpanoksensa mukainen korvaus tehdystä työstä. Niin ja vielä se, että kaikista huono-osaisimmista pidetään sivistysvaltiossa huolta niin, ettei kukaan näe nälkää ja joudu kulkemaan ilman kunnollisia vaatteita. kaltaisesi minä-minä-mutta-minulle-kuuluu-enemmän henkilöt eivät tätä tule koskaan ymmärtämään, mutta onneksi teitä on vähemmistä vaikka teillä onkin ärsyttävän kova ääni.

Vierailija
97/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 17:17"]

Kerro sinä, ap.

[/quote]

[/quote]

Luulet olevasi fiksu, kun esität tyhmiä kysymyksiä? Ok, voin kertoa sinulle, että arvailusi ja henkilöprofilointisi huvittaa minua suunnattomasti (meni niin huti), ettei minulla ole aikomustakaan kertoa tällä palstalla omasta työstäni tai suunnitelmistani yhtään mitään. Miksi ihmeessä pitäisi, kun se ei liity asiaan millään tavalla. Olen perustellut mielipiteeni, miksi rikkaiden pitää mielestäni maksaa lisää veroja ja miksi työntekijöille pitää maksaa oikeudenmukaista palkkaa. Oma persoonani ei vaikuta tähän yhteiskunnalliseen epäkohtaan millään tavalla. On tosiasia, että osa suomalaisista voi nykypäivänä todella huonosti, rikkaat rikastuu ja keskituloiset köyhtyvät. Tämä kehitys voidaan kääntää vain verottamalla rikkaita enemmän ja maksamalla työntekijöille heidän työpanoksensa mukainen korvaus tehdystä työstä. Niin ja vielä se, että kaikista huono-osaisimmista pidetään sivistysvaltiossa huolta niin, ettei kukaan näe nälkää ja joudu kulkemaan ilman kunnollisia vaatteita. kaltaisesi minä-minä-mutta-minulle-kuuluu-enemmän henkilöt eivät tätä tule koskaan ymmärtämään, mutta onneksi teitä on vähemmistä vaikka teillä onkin ärsyttävän kova ääni.

[/quote]

Puhut paljon, sanot vähän. Niin tekee hän joka ei osaa muuta.

Vierailija
98/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 17:12"]

Sanopa AP missä työssä ei makseta asianmukaista palkkaa kun nyt koko ajan penäät parempia palkkoja työntekijöille? Mieheni firmassa myyjät tienaa 4000-8000e jos tekevät pitkää päivää. Normipäivän tekijä yltää keskimäärin 3000e ansioon.

[/quote]

...siivoustyö, marjanpominta, vuokratyö, tuntityöt, urakkapalkkaan perustuvat hälytystyöt, työvoimavaltaisten matalapalkka-alan työt yleensäkin. Näillä aloilla toimii paljon yrittäjiä, jotka rikastuvat maksamalla työntekijöille kuukausitasolla muutama sata euroa. Työntekijän on mahdoton tulla toimeen tällä liksalla ja hän joutuu hakemaan sossun luukulta lisää. Käytännössä siis veronmaksajat kustantavat sen, että joppariyrittäjä rikastuu toisten tekemällä työllä. Oikeudenmukaisessa maailmassa työnantaja maksaa työntekijälle palkan, jolla pystyy elämään. Jos työnantaja ei pysty maksamaan palkkaa, koska homma ei tuota, niin silloin koko hommaa ei kannata tehdä ollenkaan. Nyt työnantaja varastaa työntekijän pussista. Ihan joka hommasta vakituisen työntekijä pitää saada yli 2500 e/kk, niin sen jälkeen työnteko kannattaa. Jos työ kannattaa yrittäjälle hyvin, niin silloin yrittäjä voi maksaa jopa enemmän kuin 2500 e/kk eikä niin kuin nykyisin, että duunarille maksetaan 500 euroa ja työnantaja pitää itse 2000 euroa. Nämä epärehelliset jopparit vääristävät kilpailua polkemalla asiakashintoja ja vievät töitä myös toisilta, parempaa palkkaa maksavilta yrittäjiltä

Vierailija
99/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä valtiossa kukaan ei näe nälkää ja kaikilla on varaa ostaa kunnon vaatteet!

Minä olen kaupanalalla, maksan työntekijöilleni työehtosopimuksen mukaista palkkaa, työllistän monia ihmisiä.

Eli keskiverto työntekijänii tienaa n. 1700-2200e brutto. Oma palkkani on n.7500e Brutto. 

Mua ei ainakaan tarvii verottaa yhtään enempää, ei tuo summa nyt niin iso ole (ainakaan vielä) Talolainaa ja autolainaa kun lyhentää niin käteen jää ihan normaali summa mitä monella muullaakin..

Vierailija
100/153 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 17:17"]

Kerro sinä, ap.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Puhut paljon, sanot vähän. Niin tekee hän joka ei osaa muuta.

[/quote]

Ymmärrätkö paremmin, jos laitetaan ihan listaa:

- rikkaille lisää veroja, verotus maksukyvyn mukaan
- säätiöt verolle
- suuromaisuus verolle, esimerkiksi kiinteistöveron progressio
- suuret pankkitalletukset verolle (1.5% talletusvero / vuosi)
- perintövero ja tulonsiirrot omille jälkeläisille verolle (95%)
- progressiivinen verotus, tiukka progressio yli 4500 e/kk tuloille
- vähimmäispalkka kaikille suomalaisille tai Suomessa vakituisesti asuville 2500 e/kk

- yrittäjien mahdollisuus keplotella erilaisilla etuisuuksilla pois. Etuisuudet verolle.
- arvioverotus niille, joiden tulot / elintaso ei mätsää (=piilotulot verolle)

Minusta tuossa oli jo aika paljon, saattoi noissa viesteissä olla jotain veilä enemmänkin. Ajatuksena oikeudenmukaisempi tulonjako ja tasa-arvoisempi yhteiskunta. Kun rikkaat maksavat enemmän veroja, on enemmän jaettavaa myös köyhille. Nykyisin menee toisin päin, köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuu. Ei hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi