Millä motivoitte itsenne tekemään jonkin inhokkihomman?
Eli jokin homma mikä on ihan täysin ”Everestin takana”, ei mitenkään onnistu aloitus. Millä ajatuksella, palkinnolla tms. saat itsesi hoitamaan sen?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa keino on laittaa aivot narikkaan ja vaan aloittaa. Kyllä se siitä sitten omalla painolla menee.
Tällä menetelmällä menisi minulta päin seiniä. Eli lopputulos täynnä virheitä.
Se on jännä kun joskus työpaikallakin pomo saattaa sanoa, että kyllä se menee kun vaan alkaa tehdä. Mikähän olisi lopputulos tuolla ohjeella.Mutta mulla nämä siis lykkääntyvät aina viime tippaan ja usein kyse on osaamisen puutteesta. Kun homma lopulta on ihan pakko jotenkin tehdä, katson uudelleen, osaisinko tosiaan itse tehdä sen vai pitääkö kysyä apua. Luen ohjeet, jos niitä löydän. Jos en löydä, mietin, keneltä kysyisin, kuka tietäisi.
Mullakin lykkääntyy osaamisen puutteen takia asiat.
Jos inhokkihommaa on siivoaminen niin ajattelen että on kivaa kun on siistimpää.
Mikä on inhokkihommaa? Yritän ajatella positiivisesti ja innostua asiasta.
Juon kossua ja sitten puhdistan kylpyhuoneen viemärin. Aina sekään ei onnistu.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4487003/en-saatana-ala-enaa-ikina-saata…
Mä yritän ajatella silleen, että jos nyt aloitan niin se on x ajan päästä tehty. Alottaminen on aina vaikeinta, mutta kun ottaa lapion käteen ja alkaa jostain suunnasta lapioimaan, niin kyllä se kasa siitä pienenee pikkuhiljaa.
Mikään ei kestä ikuisesti ja yleensä se palkitseva fiilis että "huh, vihdoin se on tehty" riittää hyvän mielen tuomiseks. Jos ei, niin pakastimessa on jäätelöä palkinnoks. :D
Kerran olin patikoimassa, enkä ole mikään urheilija ylipäätään. Siellä jotenkin havahduin siihen että jokainen askel vie lähemmäs maaliviivaa eikä takaisinkaan ole järkevää kääntyä, tai kantti ei kestäis luovuttamista. Sitä fiilistä yritän usein muistella, kun joku tehtävä oikein ärsyttää. Ja se patikkaretki kesti siis 4 päivää ja selvisin siitäkin.
Selailen areenan puheohjelma + äänikirjatarjontaa. Pitäis nimittäin alkaa siivota...
Vierailija kirjoitti:
Teen ne tosi nopeasti alta pois tai sitten toinen mahdollinen vaihtoehto on, että viimeisenä mahdollisena hetkenä.
Miten ihmeessä oppia pois ettei tekisi kaikkia inhokkijuttuja viimeisellä mahdollisella hetkellä??? Joskus nimittäin ei ole ehtinytkään. Ja useampi tosi iso juttu mennyt näin sivusuun.
Vierailija kirjoitti:
Ennen onnistui kaljan avulla, nykyään ei edes sillä.[/quote
Tämä sai minut nauramaan😂
Totta puhut: nykyään tarvitaan kunnon drinkki!
Vierailija kirjoitti:
Pakko on paras motivaattori. Tehokkuus lisääntyy kummasti, kun ei ole vaihtoehtoja, vaan homma on yksinkertaisesti pakko saada valmiiksi. Toimii erityisen hyvin tylsiin työ- tai kouluprojekteihin. Viime tippa on paras tippa :)
Tämä toimii minullakin. Mikään ei motivoi niin hyvin kuin deadlinen kolkutus.
Jos kyse on jostain hommasta jossa ei ole tarkkaa deadlineä, tyyliin joku kotihomma, niin sitten voi toimia myös tuo pieniin osiin palastelu, tekee edes vähän eteenpäin. Ja myös se tunne että sitten se on tehty, mahdollisesti joku itselle luvattu palkinto ("jos nyt hinkkaan tuon kylppärin puhtaaksi niin voin sitten tehdä jotain ekstrakivaa").
Musiikkia tai äänikirjaa kuulokkeisiin :) Toimii kotona ainakin kaikissa kotitöissä sekä myös kävelylenkillä, suosittelen
Sain gradun kirjoitettua niin, että annoin itselleni luvan juoda punaviiniä VAIN jos teen gradua samaan aikaan. Toimi itse asiassa yllättävän hyvin, tekstin tuottaminen sujui lennokkaasti eikä kiitettäväksi arvioidusta lopputuloksesta voi mitenkään tietää, että koko pruju on tehty noin 0,7 promillessa.
25 + 10 -systeemillä.
Kun teen inhokkia 25min, annan itselleni luvan tehdä 10min jotain kivaa. Kyllä se sitten lähtee.