Millä motivoitte itsenne tekemään jonkin inhokkihomman?
Eli jokin homma mikä on ihan täysin ”Everestin takana”, ei mitenkään onnistu aloitus. Millä ajatuksella, palkinnolla tms. saat itsesi hoitamaan sen?
Kommentit (113)
Meditoin ennen homman aloittamista niin on mieli kirkas eikä ketuta ihan niin paljon.
Meditoin ennen homman aloittamista niin on mieli kirkas eikä ketuta ihan niin paljon.
Ajattelen lopputulosta ja tunnetta silloin.
Älä lykkää hommaa sekuntiakaan vaan tee heti jokin pieni osa siitä. Sitten kun olet aloittanut niin on helpompi jatkaa.
Jos homma on joku kotityö, laitan jonkun äänikirjan pyörimään. Inhoan imurointia ja tiskaamista, mutta siinä se menee kuin itsestään, kun on kännykkä takataskussa ja kuulokkeista tulee jotain hyvää.
Lykkään sitä kunnes ihan pakko hoitaa...
Noniin, tein yöllä siihen pisteeseen että loppui osaaminen.. pitää kysyä nyt jeesiä muutamasta paikkaa ja sitten jatkaa taas.. mutta helpompi todellakin jatkaa kun aloittaa 💪🏻 Ja niin kuin joku ehdotti, todellakin ostaisin tämän ulkopuoliselta jos voisin 😣 nyt vaan pakko rämpiä itse.. tarvitaan myös ehkä lisää jäätelöä...
Vierailija kirjoitti:
Noniin, tein yöllä siihen pisteeseen että loppui osaaminen.. pitää kysyä nyt jeesiä muutamasta paikkaa ja sitten jatkaa taas.. mutta helpompi todellakin jatkaa kun aloittaa 💪🏻 Ja niin kuin joku ehdotti, todellakin ostaisin tämän ulkopuoliselta jos voisin 😣 nyt vaan pakko rämpiä itse.. tarvitaan myös ehkä lisää jäätelöä...
Hmm... ärsyttää kun et kerro mistä
asiasta on kyse. Itsellä toimii esim. siivoukseen televisio ja hyvät sarjat. Saan tehtyä samalla mm. vaatekaapin siivousta kun laitan tabletilta jonkun kotimaisen sarjan pyörimään.
"Pakko se on hoitaa ja on nopeammin ohi, kun teen sen nyt."
Delegoin sen toiselle tekijälle jos mahdollista, tai pyydän apua tekemiseen.
Mulla on to do lista, johon kirjoitan nämä ja sitten viim pe on lista tyhjä.
Kun koti lähenee minimalistia, on lista yleensä lähes tyhjä.
Töissä tulee aina isompia projekteja. Ne onneksi voi tehdä osassa.
Teen heti aamulla yhden, sitten normityöt ja yritän ruokatunnin jälkeen tehdä toisen jne.
Jos saan tehtyä yhden osan 3 krt päivässä, on työ viimeistään 2 vkossa tehty.
Tämä työ pitää tehdä kk sisällä. Itse olen aina tehnyt sen ekojen joukossa. Moni jää vikoina päivinä ylitöihin, omalla ajallaan, näihin ei ylityölupaa saa, etenkin, jos joku on saanut tehtyä työn ohessa.
Minä en tykkää siivouksesta, mutta se onnistuu, kun otan kunnon drinkin (suoraan pullosta) ja alan hosumaan. Toisen drinkin saan palkaksi, mutta sen nautin kauniista lasista sivistyneesti, sohvalla istuen siistissä kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm... ärsyttää kun et kerro mistä
asiasta on kyse. Itsellä toimii esim. siivoukseen televisio ja hyvät sarjat. Saan tehtyä samalla mm. vaatekaapin siivousta kun laitan tabletilta jonkun kotimaisen sarjan pyörimään.
Pahoittelut, ei ollut tarkoitus ärsyttää, mutta pääpointti ei ole mikään yksittäinen tietty projekti tai asia mikä tökkii, enkä ajatellut että tästä tulisi mikään mun oma tsemppausketju, vaan että voidaan jakaa omia toimivia keinoja motivoitua :) varmasti lähes kaikilla kuitenkin jotkut asiat tökkii pahemman kerran aina joskus, joten ehkä useampi voi saada jeesiä kun ei keskitytä vain tietyn asian/projektin ympärille..
Ap
Sauna pitäisi pestä, lykkään koko ajan hommaa. On vain niin vastenmielistä hommaa.
Haen vahvemmat mielialalääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Sauna pitäisi pestä, lykkään koko ajan hommaa. On vain niin vastenmielistä hommaa.
Yhtään ei motivoi, että siinä on istuttu paljailla perseillä kymmeniä kertoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään ei motivoi, että siinä on istuttu paljailla perseillä kymmeniä kertoja?
Siis, että seuraavalla saunomiskerralla menet ja istut niille mainituille lauteille. Jos et tai kukaan ei niitä pese.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen ne tosi nopeasti alta pois tai sitten toinen mahdollinen vaihtoehto on, että viimeisenä mahdollisena hetkenä.
Tämä mun on sellainen että menee monta tuntia, vaatii opettelua ja selvittelyä ennen kuin voi edes aloittaa 😩 eli ei toivoakaan päästä nopeasti eroon
-ap
Ajastin. Laita 30-120 (riippuen tehtävästä ja siitä kuinka pitkään mahdollista keskittyä) minuuttia ajastimeen ja sen ajan teet niin reippaasti ja keskittyneesti mitä pystyt. Älä mieti työskentelyn aikana sitä, miten pitkälle haluaisit päästä vaan ajattele, että teet vain tämän pätkän niin huolella mitä pystyt. Sovi itsellesi joku pieni palkinto minkä saat sitten kun ajastimen aika on mennyt. Mulla toimii esim. kuppi hyvää kahvia palkintona. Tee joka päivälle tavoite, kuinka monta ajastettua työskentelyrupeamaa aiot tehdä. Älä etenkään alkuun laita liian kovaa tavoitetta, ettet pety. Esim. vaativaa ajattelutyötä tehdessä alkuun voi riittää 2*60 minuuttia.
Sitten kun olet tehnyt vaikka 10 kertaa tuon ajastetun työskentelyrupeaman, anna itsellesi joku isompi palkinto. Ainakin alussa kannattaa merkitä ylös kaikki ajastetut työskentelyt, esim. maanantaina 2*30 min, tiistaina 2*40 min niin on kiva seurata, että hyvinhän tämä etenee.
Yleensä suunnittelen elämäni niin että tuollaisia hommia on mahdollisimman vähän, ja usein sitten ostan ne vähätkin hommat palveluna.