Lopetin meikkaamisen kun tajusin etten hyödy siitä yhtään millään tavalla
Tai no lähes lopetin, edelleen laitan meikkipuuteria nenään jos se on punainen, kiiltävä ja ihohuokoset paistaa hirveästi. Ja huulirasva saattaa olla sävyttävä.
Aiemmin meikkasin lähes päivittäin ja koin sen jonkinlaisena pakkona, etten kehtaa olla meikkaamatta, kun olen niin ”hirveän” näköinen.
Koronakevään aikana meikkaaminen jäi ja sittemmin alkoi tuntua täysin turhalta ja typerältä ja oikeastaan arvojeni vastaiselta.
Mietin sitä, että moniko on kyseenalaistanut sitä, että miksi ihmeessä naisen pitäisi meikata kelvatakseen siinä missä miesten ei? En halua pönkittää sellaista ideologiaa enää yhtään joten en aio enää meikata yhtään missään tilanteessa.
Nelikymppiseksi piti elää jotta tajusin tämän.
Kommentit (95)
Kyllä ap vielä meikkaa, jos laittaa meikkipuuteria. Mutta tosiaan, turhaa se on.
Mun kohalla se meikkaaminen vaan väheni pikkuhiljaa, nykyään en meikkaa yhtään, paitsi juhliin hiukan. Paljon kivempi näin. Ei sitä turhaa vaivan näköä ja rahan menoa, eikä kaikenmaailman ääliöt pyri iskemään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ap vielä meikkaa, jos laittaa meikkipuuteria. Mutta tosiaan, turhaa se on.
Ok, niin teen, laitan vähän sitä puuteria nenään ja leukaan sillä erittäin kiiltävä iho näyttää omastakin mielestäni ällöttävältä sukupuoleen katsomatta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin epäilen ettei miehiä juurikaan kiinnosta onko pakkelia naamassa vai ei. Naisia itseään kiinnostaa lähinnä asia. Joku mies joka näkee asian tärkeänä voi toki kommentoida.
Miehiä juurikin kiinnostaa. Miehet eivät oikein edes 'näe' niitä luonnonkauniita naisia vaikka väittävät sellaisen haluavansa.
Miehille naisessa on tärkeää ulkonäkö, ulkonäkö ja ulkonäkö. Toki he eivät erota kuka on meikannut kuka ei paitsi siitä että he eivät edes huomaa niitä jotka ei meikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin epäilen ettei miehiä juurikaan kiinnosta onko pakkelia naamassa vai ei. Naisia itseään kiinnostaa lähinnä asia. Joku mies joka näkee asian tärkeänä voi toki kommentoida.
Miehiä juurikin kiinnostaa. Miehet eivät oikein edes 'näe' niitä luonnonkauniita naisia vaikka väittävät sellaisen haluavansa.
Miehille naisessa on tärkeää ulkonäkö, ulkonäkö ja ulkonäkö. Toki he eivät erota kuka on meikannut kuka ei paitsi siitä että he eivät edes huomaa niitä jotka ei meikkaa.
Eivät kaikki miehet ole samanlaisia. Ja miksi pitäisi olla ”luonnonkaunis”? Miksi pitäisi olla millään tavalla kaunis? Jätän homman kokonaan muille ja keskityn ihan muihin asioihin . Ap
Onko meikkaamattomuus joku uusi uskonto nyt vai? Ei minua kiinnosta ootko meikannut vai et, itse meikkaan hyvin kevyesti eikä se muille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä en ole kiinnostunut niistä miehistä joille se ulkonäkö on niin ratkaisevan tärkeä. Koska ei se ole mullekaan. Riittää että on siisti ja puhdas. Meikattuna vedin puoleeni enemmän kaiken maailman ääliöitä kuin nykyään meikittömänä. T: eräs joka lopetti vähitellen meikkaamisen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko meikkaamattomuus joku uusi uskonto nyt vai? Ei minua kiinnosta ootko meikannut vai et, itse meikkaan hyvin kevyesti eikä se muille kuulu.
Kevyt meikkihän juuri on se yleisimmin hyväksytty tapa olla nainen. Tuskin siitä kukaan sinua suomii siis. Ap
Minäkin olen vähentänyt reilusti. En enää laita meikkivoidetta, kuin jonkun punaisen näkyvän näppylän päälle. Laitan vaan ripsiväriä, vähän aurinkopuuteria, huulipunaa ja kulmaväriä todella vähän vain paikkaamaan ”kaljumpia” kohtia.
N26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, niin teen, laitan vähän sitä puuteria nenään ja leukaan sillä erittäin kiiltävä iho näyttää omastakin mielestäni ällöttävältä sukupuoleen katsomatta.
Ap
Aloituksessa laitoin puuteria nenään ja sävyttävää huulikiiltoa, nyt puuterit levisivät jo leukaan. Eli todennäköisesti sipaiset koko kasvoille. Mitä se muille kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut tämän olevan mikään trendi. Korkeintaan jotakin meikittömiä selfieitä naiset kai välillä ottaa osallistuen johonkin some-tempaukseen.
Mulle kuitenkin meikkaamattomana eläminen on voimauttavampaa ja vapauttavampaa kuin mikään tissi-flashmob tai pylly-bikinit ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aika kaksinaamaista. Toisaalta pohdit, että moniko kyseenalaistaa meikkauksen hyödyt, mutta sitten haukut kiiltävän ihon ällöttäväksi. Tai ilmeisesti siitä meikkaamisesta sitten on jotain hyötyä, jos ilman meikkiä naama kiiltää ja se on ällöittävää.
Minä käytän kasvoillani mineraaliaurinkorasvaa, joka saa naaman tosi rasvaisen näköiseksi. Käytän sitä sen takia, että olen todella kalpea eikä joku ohut kerros aurinkosuojaa sisältävää meikkipuuteria riitä aurinkoisena päivänä. Mutta kai mä mielummin näytän ällöttävän rasvaiselta kuin ravun punaiselta.
Korona vei minunkin meikkaamiset. Kun työt jäi, ei ollut syytä tälläytyä. Toki tykkäisin näyttää siltä meikatulta minältä, mutta ei sitä vaivaa jaksa nähdä, kun ei paljoa ketään näe. Säästän aikaa aamulla ja illalla.
Ihoni ei tästä tykkää, sillä olen laiskistunut sen hoidon suhteen. Kun en meikkaa, ei illalla muka ole mitään puhdistettavaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aloituksessa laitoin puuteria nenään ja sävyttävää huulikiiltoa, nyt puuterit levisivät jo leukaan. Eli todennäköisesti sipaiset koko kasvoille. Mitä se muille kuuluu?
Mahdollisesti joskus 😂
Ei se kuulu, mutta näkyy.
Ap
Itse aloitin meikkaamisen harrastuksena muutama vuosi sitten ja koronan aikana on ollut mahdollisuus harjoitella kunnolla eri tekniikoita. Eli en ole ajatellut lopettaa enkä koe sitä pakkona. Hyvä jos pääsit jostain turhasta eroon, itse rentoudun ehostaessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aika kaksinaamaista. Toisaalta pohdit, että moniko kyseenalaistaa meikkauksen hyödyt, mutta sitten haukut kiiltävän ihon ällöttäväksi. Tai ilmeisesti siitä meikkaamisesta sitten on jotain hyötyä, jos ilman meikkiä naama kiiltää ja se on ällöittävää.
Minä käytän kasvoillani mineraaliaurinkorasvaa, joka saa naaman tosi rasvaisen näköiseksi. Käytän sitä sen takia, että olen todella kalpea eikä joku ohut kerros aurinkosuojaa sisältävää meikkipuuteria riitä aurinkoisena päivänä. Mutta kai mä mielummin näytän ällöttävän rasvaiselta kuin ravun punaiselta.
Pointti on sanottua irti naistenvälisestä kauneuskilpailusta. Tämä on siis sulupuolirooliasia. Todella rasvainen iho myös miehellä on ällö mielestäni. En aina laita puuteria vaan käytän rasvaa imeviä papereita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä kyllä meikkaan, enkä ole yhtään huonompi ihminen kuin te luomutkaan.
Miksi olet niin ilkeä, itsekäs ja ulkonäkökeskeinen? Vapauta itsesi kahleista ja ole itsenäinen! Sinun ei tarvitse miellyttää ketään vaan ainoastaan elää itseäsi varten.
Huomaa taas miten meikkiin ja meikkaamattomuuteen todella suhtaudutaan. Aloittaja kysyy onko muutkin vähentäneet meikkiä koronan aikana, ja heti on ketju täynnä meikkaamisen puolustamista. Eihän ap edes ollut mitenkään syyllistävä?
Lopetin itse meikkaamisen kokonaan reilu vuosi sitten, ja olen tyytyväinen päätökseen. En enää tuijota naamaani jokaiselta heijastavalta pinnalta tarkistellen, onko meikki levinnyt ja miltä oikein näytän. Meikkaaminen saa ihmisen syynäämään itseään todella läheltä ja suorastaan etsimään virheitä, joita "korjata" meikillä. Meikittömänä myös tottuu näkemään itsensä neutraalisti ilman meikkiä, kun taas päivittäin meikatessa "kotinaama" peilissä ennen meikkaamista ja sen poistamisen jälkeen alkaa näyttää vieraammalta ja suttuiselta. Viihdyn nykyään loistavasti ilman meikkiä ja itsetuntoni on parempi, juhliin saatan nykyään laittaa ohuelti huulipunaa mutta en muuta. Ei meikkaamisessa ole mitään väärää mutta sen kritisoiminen on ihan aiheellista, naiset kokevat kuitenkin paljon ympäristön painetta meikata (esim. töihin meikkaaminen jotta näyttää "siistiltä" - miksei puhdas naama riitä siistiydeksi kuten miehillä?) ja rahat meikkien ostamisesta menevät useimmiten miesten taskuun (esim. Lancome, Loreal jne yleisimmät meikit kaikki miesten johtamia firmoja).
Meikkaan silloin kun itse haluan. Hyödyn siitä, että voin peittää akneni ja olla siten itsevarmempi, kun ei tunnu siltä että kaikki tuijottaisivat näppyjäni. Hyödyn siitä, että suuret silmäni korostuvat entisestään ripsivärin avulla ja saan kassapojan punastumaan.
Miksi pitäisi kaunistua? Ei minulle siitä kukaan maksa miltä näytän.
En pidä sitä varsinaisesti meikkaamisena jos laittaa puuteria aurinkosuojaksi ja kuivattavaa peitepuikkoa finneihin tms. Ja kun kerran olen sävyttäviä huulirasvoja joissa on aurinkosuoja ostanut niin en niitä roskiinkaan heitä, huulipunat esim. olen jo antanut pois.
Mielestäni miehetkin saisivat käyttää puuteria nenään jos iho on tosi rasvainen. Ja esim. televisioon miehillekin laitetaan ihoon kiiltoa estävää meikkiä.
Mutta ok - jos se puuteri ja huulirasva on meikkaamista niin otsikon tulisi kuulua että vähensin meikkaamista.
Olennainen pointti on se, etten enää yritä osallistua naistenväliseen kauneuskilpailuun millään tavalla. Lopetin myös somen ja vaa’alla käymisen kokonaan.
Ap