Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?
Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.
Kommentit (578)
Mulla palaa käpy tekopirteistä yltiöpositiivisista ihmisistä, jotka jaksaa niin henkistyneenä ja valaistuneena sössöttää yltiöpositiivisia elämän ohjeitaan joka väliin, kun yrittää itse olla jostain ärsyyntynyt. Kaikilla myrskypilvillä on hopea ja kulta ja vitun timanttireunukset ja lässynlässyn.
Ja lisäksi nämä ihanan reippaat ihmiset, jotka päivittävät KAIKEN facebookkiin. Onko sinne pakko luetella aivan kaikki, jota päivän aikana on tehnyt? Tai kun kaikki on aina niin ihanaa.
Autoilijat, jotka ajaa alinopeutta, vaikkei ole syytä.
Olen puhunut. Ugh.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 08:03"]
Toinen ärsytys: suomalaiset syyskuussa. Heti, kun lämpötila on kerran mennyt alle yhdeksäntoista plusasteen ja maassa näkyy yksi keltainen lehti, vedetään takit päälle ja nilkkurit jalkaan ja huivit kaulaan. Bussipysäkillä viiden aikaan iltapäivällä, kun aurinko ihan oikeasti vielä porotti siihen ja tuulen virettä ei käynyt, minulla oli hame ja lyhythihainen paita ja oli KUUMA, niin vieressä oli kööri takit päällä ja huivit kaulassa. Yksikään ei kyllä hymyillyt, että lieneekö olo ollut kuin saunassa :D
[/quote]
En ole tätä kyllä suomalaisista huomannut mutta itseä kyllä kieltämättä nolottaa liikkua ulkomaalaisen avovaimon kanssa ulkona n. lokakuusta tammikuuhun, koska hänellä yhtään liioittelematta on 8 astetta lämmintä se raja, missä se kaivaa toppatakin kaapista esille ja pistää sinne villapaidan alle, villaisen kaulaliinan ja pipon päähän. Älyttömintä on se, että hän ei sitten juuri koskaan pue tuon enempää ja päivän lasketteluun -20 asteessakin tarvitaan lähinnä lämpimämmät housut.
Veikkaan myös että tämä tosiaan on sellainen asia, joka ärsyttää vain minua. :)
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 18:11"]
Toinen mikä ärsyttää, on meidän kissa. Se on uberläski, ruokaa aina kupissa ja silti se huutaa ja kerjää lisää ruokaa. Naukuis edes niinkuin normaalit kissat, mut ei. Se huutaa "auuuhhhh! näyyhhhhh!!" Oikein sellaisella kärsivällä äänellä, ihan kuin ei ois ikinä saanut ruokaa. Ja miten se osaakin korostaa sitä h-kirjainta siellä rääkymisensä lopussa? Välillä ärsyttää niin paljon, että jätän sen kylppäriin tai muualle oven taakse (sillä on myös ärsyttävä tapa juosta aina siitä ovesta ensimmäisenä, jonka joku avaa. Ihan sama onko kyseessä vaatekaapin ovi, vessan ovi, eteisen ovi. Ovi kuin ovi käy. )
[/quote]
Apua, tää oli aivan huippu, nauroin ääneen :D tiedän niin tarkkaan tuon h-äännähdyksen lopussa, ihan megaärsyttävä! Meillä myös toinen kissa tuollainen ruuan naukuja, joka kerta kun joku menee keittiöön jostain kuuluu tömps ja "fättis" tassuttelee jostain uniltaan huutamaan ruokaa! Toisen kissan ärsyttävä tapa on ettei koskaan peittele pissaansa kun käy laatikolla-jos en itse huomaa heti peitellä pissoja kakkalapiolla, niin virtsan haju vessassa on järkky...
Se kun lapsuudessa kaveri naureskeli AINA silloin kovin suositun leffan 'Saksikäsi Edward' nimelle: "Ehhehe seksikäsi". Se mikä ärsyttää siinä on se etten nykyäänkään voi lukea sanaa "seksikäs" ilman että siitä tulee "seksikäsi". V*TTU.
Työkaverilla on sellaiset terveyssandaalit, josta kuuluu kauhea läpsyttelevä ääni. Yritän keskittyä töihini ja jostain kaukaa kuuluu läps, läps. Vähitellen ääni kovenee. Ja kohta tuo nainen on jo työpisteeni ääressä jauhamassa jostain turhasta. Läps läps. Hän menee käymään tulostimella. Läps läps. Hän tulee takaisin.
Aina kun jossain telkkarisarjassa joku aloittaa sanomaan jotain jolla on oppiarvoa, muut hahmot laittaa kädet korville ja ulisee tuskastuneina. Sit sitä faktatietoa ei koskaan kuule. Tulee mieleen joku ehdollistaminen, ihmiset oppii tosielämässäkin et se on epäcoolia ja ärsyttävää jos joku on asioista kiinnostunut, saati sitten jakaa tietoa muille. Kannustetaan tyhmyyteen ja apatiaan. Se on cool.
Poliisit-ohjelmassa on se yksi (olisiko Oulussa?) poliisisetä joka aina sanoo humalaisista: "Antaa maksan jauhaa." Mulle tulee ihan kamalan huono olo siitä. Sama poliisi sanoo pahoinvoivista humalaisista: "Se on paha olla kun on maha täynnä oksennusta." Joka kerta suorastaan YRJÖTTÄÄ.
Naapurini hissin käyttö. Asun kolmannessa kerroksessa rinnetalossa, jossa sisäänkäynti on 1. ja 2. kerroksen välikerroksessa. Naapurini kulkee joka kerta tuon 2. ja 3. kerroksen välin hissillä, mutta joutuu kuitenkin joka tapauksessa kävelemään sen yhden porrasvälin ulko-ovelta 2. kerrokseen. Onko niin paljon vaikeampaa kävellä saman tien kolme porrasväliä kuin yksi? Ja jos portaiden kulkeminen on jotenkin vaikeaa esim. jalkavaivojen vuoksi, niin miksi hän sitten muutti tällaiseen taloon? Hän on asunut täällä noin puolitoista vuotta ja on koko ajan kulkenut tuolla lailla hissillä. Kiva asua yksiössä, johon rapun ja hissin äänet kuuluvat ihan kiitettävästi.
Ja sitten se, kun kävelee kadulla, ja edessä kävelevä ihminen kävelee hitaammin kuin mitä itse haluaisi kävellä, mutta ohi mennäkseen pitäisi silti ikävästi nopeuttaa omaa kävelyvauhtia. Siinä sitten lapsitaan kamalan hitaasti sen toisen perässä.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:55"]
Se, kun raskaaksi tulemista sanotaan raskautumiseksi. Aaaargh! Hemmetin vajaaälyiset raskautujat, raskautan teitä moukarilla otsaan!
[/quote]
Täällä ilmottautuu toinen raskautujista ärsyyntynyt :D Yhtä mahtavaa on, kun puhutaan lapsellisista ihmisistä. "Se on tosi lapsellinen kun sillä on viisi lasta ja kaksi nuorinta on vaipoissa." "Olen lapsellinen ihminen.." Aaargh.. Ihminen, jolla on lapsia, on vain ihminen, jolla on lapsia, eikä lapsellinen ihminen perrrkelele.
Sitten mua ärsyttää lässyttäjät. Jätin yhden jampan, mikä makeili mulle puhelimessa hirveällä tohinalla. "mene sinne hakemaan jotain haukattavaa, vaikka hamppari" Sarjakuvissa tässä kohtaa puhekuplan ympärillä olisi kukkasia, sydämiä ja pari lintua jotka kantavat nokassaan vaaleanpunaista liinaa. Tosielämässä puhelimessa oli vittuuntunut eukko, mikä meinasi heittää noin juntin lirkuttelun poikki katkaisemalla puhelun.
Mua ärsyttää ihmiset, mitkä soittaa, soittaa ja soittaa tajuamatta, että soitan takaisin kunhan ehdin.
Mua raivostuttaa myös, kun kesken juttujen seuraan änkeää joku mikä alkaa puhua omista asioistaan välittämättä että juttu on toisilla kesken.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 13:03"]
Minua ärsyttävät suunnattomasti ne onnettomat vanhemmat, jotka edelleen viitsivät lapsensa kasteilmoituksessa käyttää ilmaisua "sai kasteessa nimen". Joka saamarin sunnuntai joutuu Hesaria lukiessaan kipeyttämään silmänsä ja pahoittamaan mielensä näiden urpojen ilmoituksista.
Uskokaa jo, kasteessa lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi. Se, että lapsen nimi ehkä (vanhempien - ei niinkään muiden mielestä) jännitävän salailuleikin jälkeen "paljastetaan" samassa tilaisuudessa, on sitten ihan toinen juttu.
[/quote]
Mua ärsyttää että ihmiset ärsyyntyy tästä. Voin vaikka vannoa, että meillä on 4 lasta saanut nimen kasteessa. Piste!
[/quote]
Jep, juurikin näin. Kun lapsi kastetaan, se samalla liitetään seurakuntaan, joten mikä tässä oli se rageemisen aihe... siis muu kuin tietämättömyytesi? Mäkin sain kasteessa nimen, ja myöhemmin erosin kirkosta. Sitä paitsi nimen salaaminen ennen ristiäisiä on aika söpöä.:)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 00:41"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 13:03"]
Minua ärsyttävät suunnattomasti ne onnettomat vanhemmat, jotka edelleen viitsivät lapsensa kasteilmoituksessa käyttää ilmaisua "sai kasteessa nimen". Joka saamarin sunnuntai joutuu Hesaria lukiessaan kipeyttämään silmänsä ja pahoittamaan mielensä näiden urpojen ilmoituksista.
Uskokaa jo, kasteessa lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi. Se, että lapsen nimi ehkä (vanhempien - ei niinkään muiden mielestä) jännitävän salailuleikin jälkeen "paljastetaan" samassa tilaisuudessa, on sitten ihan toinen juttu.
[/quote]
Mua ärsyttää että ihmiset ärsyyntyy tästä. Voin vaikka vannoa, että meillä on 4 lasta saanut nimen kasteessa. Piste!
[/quote]
Jep, juurikin näin. Kun lapsi kastetaan, se samalla liitetään seurakuntaan, joten mikä tässä oli se rageemisen aihe... siis muu kuin tietämättömyytesi? Mäkin sain kasteessa nimen, ja myöhemmin erosin kirkosta. Sitä paitsi nimen salaaminen ennen ristiäisiä on aika söpöä.:)
[/quote] Mistä olin tietämätön? Nyt meni vähän ohi...
En voi sille mitään, mutta ärsyynnyn ihmisistä jotka aloittavat laihdutuksen ja sen jälkeen salamaniskusta kaikki on ptrotskuu ja vitskuu ja hiilariiiiii ja välipalapatukkaa... sama ihminen on saattanut edellisellä viikolla palaverissa syödä berliininmunkin ilme värähtämättä, mutta tällä viikolla kaikki ruoka on "ei pysty".
Aaaaargh!
Koulutuksessa, jossa opetellaan käyttämään uutta tietokoneohjelmaa on aina niitä jotka putoaa kärryiltä jo siinä vaiheessa kun kone pitää käynnistää. Se ärsyttää suunnattomasti. Kun ei voida seurata sieltä valkokankaalta mitä kouluttaja tekee omalla koneellaan. Samat muijat (joo ne on aina naisia) hölisee vieruskaverin kanssa omiaan ja taas pudotaan kärryiltä "oota mitä nyt pitää tehdä me ei keretty mukaan". Vittu turvat kiinni ja seuratkaa sitä koulutusta!
Siinä on juuri ja juuri älyä. Täydellisen epäoikeudenmukaista touhua!
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 00:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:55"]
Se, kun raskaaksi tulemista sanotaan raskautumiseksi. Aaaargh! Hemmetin vajaaälyiset raskautujat, raskautan teitä moukarilla otsaan!
[/quote]
Täällä ilmottautuu toinen raskautujista ärsyyntynyt :D Yhtä mahtavaa on, kun puhutaan lapsellisista ihmisistä. "Se on tosi lapsellinen kun sillä on viisi lasta ja kaksi nuorinta on vaipoissa." "Olen lapsellinen ihminen.." Aaargh.. Ihminen, jolla on lapsia, on vain ihminen, jolla on lapsia, eikä lapsellinen ihminen perrrkelele.
Sitten mua ärsyttää lässyttäjät. Jätin yhden jampan, mikä makeili mulle puhelimessa hirveällä tohinalla. "mene sinne hakemaan jotain haukattavaa, vaikka hamppari" Sarjakuvissa tässä kohtaa puhekuplan ympärillä olisi kukkasia, sydämiä ja pari lintua jotka kantavat nokassaan vaaleanpunaista liinaa. Tosielämässä puhelimessa oli vittuuntunut eukko, mikä meinasi heittää noin juntin lirkuttelun poikki katkaisemalla puhelun.
Mua ärsyttää ihmiset, mitkä soittaa, soittaa ja soittaa tajuamatta, että soitan takaisin kunhan ehdin.
Mua raivostuttaa myös, kun kesken juttujen seuraan änkeää joku mikä alkaa puhua omista asioistaan välittämättä että juttu on toisilla kesken.
[/quote]
Ja mua ärsyttää suunnattomasti, kun joka-sanan sijaan käytetään mikä-sanaa. Aargh!
Ärsyttää ihmiset, jotka ohitan jalkakäytävällä - ensin ne maleksii ja sitten huomaavat kauhukseen, että aion ohittaa, joten kiristävät tahtia ja siinä sitä sitten vedetään kilpakävelyä rinta rinnan.
Toinen ärsyttävä asia on roskalaatikoiden kannet. Siis ei mikään pikkuruinen Molokin kansi, vaan ne valtavat ja rumat, mustat laatikonkannet. Käsissä ainakin kaksi tupaten täynnä olevaa roskapussia eli kädet täynnä. Kantta ei pysty nostamaan, jos käsissä on tavaraa eli toisen pusseista saa aina heittää maahan. Sitten se kansi on painava ja iso eli joko pidät sitä toisella kädellä auki kun pyllistelet sitä toista pussia maasta tai sitten annat sen rymähtää taakse (ja tämähän ei ikinä onnistu).
Ärsyttää muuten sekin, että niitä roskapusseja on aina vähintään kaksi vietävänä kerralla.
Olen puhunut. :)
Ärsyttää, kun...
..kahden minuutin välein menevään metroon pitää juosta ja sitten puskea itsensä sulkeutuvien ovien väliin niin, että metron lähtö laiturilta viivästyy ja aiheutuu turha vaaratilanne. Jos on oikeasti pakko ehtiä juuri siihen metroon, lähde aikaisemmin kotoa! Toisaalta ärsyttää jos juoksen vaikka bussille ja sitten joku saakelin vajakki ämmä (99% keski-ikäisiä naisia) jää tönöttämään keskelle ainoaa ovea ulos bussiasemalta ja bussi ehtii lähteä nenäni edestä sen ämmän takia...:D (Bussista puheenollen, ärsyttää kun jotkut juoksevat bussille ja sitten jäävät huohottamaan ja etsimään virnuillen matkakorttiansa siihen kuskin eteen, usein vielä katsellen muita ihmisiä kuin idiootit!)
..miehet ottavat niin henkistä kuin fyysistäkin tilaa valtavasti kaikkialla; kun aivastetaan, PITÄÄ VITTU AIVASTAA NIIN ETTÄ NAAPURIKORTTELIKIN KUULEE, yskänpuuskaa ei voi peittää kunnolla vaan taudit kiertoon, metrossa istutaan jalat levällään kuin olisi paskat housussa ja vallataan kokonainen penkki, sitä omaa paskamusaa pitää luukuttaa äidin maksamasta mölytoosasta koska eihän vaunussa voi olla ketään, joka ei tykkäisi suomiräpistä tai videoista, joissa kiroillaan hervottomasti. Eikä rajoitu teineihin vaan nelikymppisetkin miehet tekevät tätä!
..tässä maassa juoma ja ruoka valmistetaan väärin. Osa suomalaisista inhoaa vihreää teetä, koska ovat juoneet vain väärin valmistettua versiota, eli kiehuvaan veteen tehtyä, kitkerää versiota. Kesäkurpitsa tarjoillaan raakaraasteena(!) jo päiväkoti-ikäisille, SE KUULUISI KYPSENTÄÄ AINA! Pasta keitetään yli ja HUUHDELLAAN (ei tarvitse, tämä tapa tuli 50 vuotta sitten kun käytettiin tietynlaista viljaa joka piti huuhtoa), riisiä taas ei osata pestä ja tarjoillaan vaan sitä karseaa pitkäjyväistä täysjyväversiota. Ärsyttää kun suomalainen ruoka on muutenkin niin ilotonta, tylsää ja joko todella heikkolaatuista tai sitten terveysfasismin sanelemaa!
..90-luvun jälkeen kaikki kivat, erilaiset ja mielenkiintoiset tuotteet ovat tuntuneet kadonneen kaupoista. Kaikki on jotain muka-luksusta, sama idea tehtynä kymmenillä eri väreillä, retrokuosin uudelleentuloa...uudet, toimivat ideat puuttuvat.
..suomalainen tapa tuoda markkinoille palveluita on aina a.) riisuttu ja b.) riman alta menevä suoritus. Siinä missä muissa maissa olet oikeutettu johonkin lisäpalveluun ostaessasi tuotteen x, Suomessa höhötellään että "ei meillä mitään tollasta ole, höhöö". Starbucksista saa ehkä kahvia meilläkin, vaan lastenmenua ei ole tuotu tänne ollenkaan eivätkä myyjät osaa tehdä ns. tiskin alta tilattavia juomia.
Muissa maissa on fiksuja ja laadukkaita asiakasohjelmia, mutta täällä on suuri saavutus jos saa ostoistaan tai pisteistään kaupan päälle Iltalehden. Tänne raahataan sekundatavaraa, jonka hinta kopioidaan suoraan euroiksi, mutta ei anneta niitä etuja kaupanpäälle, jotka koskevat alkuperäistä diiliä.
Nettisivuilla olevat mainosbannerit joissa on joku kivan näköinen vaate. Sitten kun klikkaa sitä banneria, niin se vie kyseisen verkkokaupan etusivulle ja sitten pitää itse etsiä tuhansien joukosta se jonka näki siinä mainoksessa. Vielä pahempi on se ettei koko tuotetta edes myydä verkkokaupassa kuten jokin aika sitten tällä palstalla oli se Prisman mainos missä oli ihan kiva talvitakki. Pitäkää tunkkinne.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 11:07"]
Se, jos mies starttaa auton ennen kuin olen saanut vyön kiinni. Joskus en ole ehtinyt edes autoon. Siitä tulee sellainen olo että hoputetaan, ettei odoteta.
Puhelimeen puhuminen liian kovaa (jotkut harrastaa tätä, muuten puheääni on normaali mutta sitten luuriin täytyy huutaa. Niin kuin sitä puhelinta ei olisi siinä välissä ollenkaan kuljettamassa ääntä?)
Ihmisten reagointinopeus. Jos mä kysyn "otatko kahviin maitoa" niin se kyllä/ei pitäisi tulla apteekin hyllyltä. Ei sitä tarvitse miettiä minuuttia.
[/quote]
Hah, nää on kyllä pahoja! Mun isä on just tollanen autolla hoputtaja ja puhelimeen huutaja. Jälkimmäinen on kyllä lähinnä huvittavaa. Ja appiukko on maailman verkkaisin vastaaja ja tekee sen vielä osittain tahallaan. Ihan sietämätöntä!