Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?

Vierailija
10.09.2013 |

Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.

Kommentit (578)

Vierailija
101/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasteellinen-sana. Kaikki viljelevät sitä ja kuvittelevat olevansa jotenkin älykkäämpiä. Nyt haastetaan sitä ja tätä. Kaikki vaikeat, hankalat ja ikävät asiat ovat haastellisia.

Mustaa väriä. Minusta se on ruma väri, eikä sovi kuin harvalle suomalaiselle. Aamuruuhkassa 98 prosentilla stadilaisista on musta takki (housut, laukku ja saappaat) ja kalpea/punakka naama. Kamala yhdistelmä.

Se miten lähijunissa istutaan. Eka ottaa ikkunapaikan ja työntää jalkansa niin että vastapäätä ei mahdu (sori, minä kyllä tulen siihen!), seuraava tulee ristiin vastapäätä ja kolmas onneton käytäväpaikalle risiin hänkin. Yritä sitten ängetä johonkin tällaiseen väliin ruuhkajunassa. Viereen tai vastapäätä kun ei "saa" istua. Huoh.

Vierailija
102/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 16:15"]

Mustaa väriä. Minusta se on ruma väri, eikä sovi kuin harvalle suomalaiselle. Aamuruuhkassa 98 prosentilla stadilaisista on musta takki (housut, laukku ja saappaat) ja kalpea/punakka naama. Kamala yhdistelmä.

[/quote]

Saahan sitä inhota, mutten minä ainakaan kuvittele näyttäväni hyvältä mustassa takissani. Se on vain sellainen käytännön seikkojen sanelema värivalinta. Jos vastauksena on, että se ja se väri on paljon käytännöllisempi, ilmaiseksi personal shopperikseni saa ihan vapaati ruveta. Nykäise vaikka hihasta bussissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 00:41"]Nykyinen villitys käyttää sanaa 'ketä' sanan 'kuka' tilalla.[/quote]

Suurin osa ketä -sanan käyttäjistä lienee turkulaisia...

Vierailija
104/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko näitä jo mainittu (koko ketjua en jaksanut selata) tai miten yleisiä ärsytyksen aiheita ovat, mutta itseäni ärsyttää:

- FB.ssa kaverit, hotka postailevat jatkuvalla syötöllä mukasöpöjä kissakuvia/-videoita.

- Yhden lapsen äidit, jotka käyttävät äitiyttään tekosyynä sille, etteivät enää EHDI mitään. Kuten vaikkapa pestä hiuksiaan, harrastaa liikuntaa, syödä terveellisesti... Ei toki kenenkään tarvitse tehdä mitään näistä, mutta typerää sanoa, ettei EHDI. Ei kenelläkään voi olla niin kiire, ettei vaikkapa ehdi käydä päivittäin suihkussa tai hölkätä puolen tunnin lenkkiä.

- Sukkahousut, jotka eivät ylety kunnolla ylös asti, vaan kinnaavat reisissä hameen alla.

- Se, kun kampaaja kysyy lopuksi "laitetaanko lakkaa?", kun käy vain leikkauttamassa pitkien hiusten latvoja. Siis, miksi niihin laitettaisiin lakkaa??

- Se, kun kutsuu kavereita (joilla pieniä lapsia, itsellänikin on) kylään ja kellonajasta sovittaessa he alkavat määritellä heille sopivaa tuloaikaa sen mukaan, milloin heidän pikku Aada-Rasmuksensa nukkuu päiväunia tai syö lounasta. Joo, ovathan rutiinit tärkeitä, mutta eikö niistä voi yhtään joustaa edes sinä yhtenä päivänä kerran kahdessa kuukaudessa, kun käy jollain kylässä?

Vierailija
105/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 18:29"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 00:41"]Nykyinen villitys käyttää sanaa 'ketä' sanan 'kuka' tilalla.[/quote]

Suurin osa ketä -sanan käyttäjistä lienee turkulaisia...

[/quote]

En tiedä onko suurin osa, mutta ihan yleisesti tuota kuulee esim. pääkaupunkiseudulla. Superrrärrsyttävää! 

Lapsen käyttäminen tekosyynä kaikkeen. Ehtimisen lisäksi lapsi estää jaksamisen, viitsimisen ja pystymisen. Yh-äidit on ehkä asia erikseen, mutta kyllä sellainen lapsi, jolla on läsnäoleva ja fiksu isä, pystyy olemaan sen isänkin kanssa välillä, että äiti pääsee harrastamaan ja tapaamaan kavereitaan. 

Vierailija
106/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsyttää ihmiset jotka ostaa  varsinkin hunajamarinoituja kanoja ym, juntimpaa ja tyhmempää en tiedä. Ei se maustaminen ole mitään avaruustiedettä, oikein pulssi nousee kun lihatiskille astelee joku puvut päällä oleva pariskunta ja nappaavat hunajamarinoidut broilerinfileet ja kehuvat tekevänsä HYVÄÄ kanapastaa..voi tsiisus..kaikkia vaan ei kiinnosta mitä ne syövät ja se mua ärsyttää suunnattomasti kun oon ite tehnyt ruokaremontin ja tiedän tasan mitä mun käyttämät tuotteet sisältää

Vierailija
107/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava keskustelu! En tiedä, kuinka paljon samanmielisiä täältä löytyy, mutta tässä muutama ärsyttävä asia, joka tuli mieleen...

Tytöt, jotka huutelevat eri vessakopeista toisilleen

Tekstitysvirheet englanninkielisissä TV-sarjoissa.  Eikö kääntäjien työhön kuulu puhekielen kehittymisen seuraaminen?

Ihmiset, jotka eivät osaa ottaa salamaa pois päältä kameroistaan, vaan ottavat kuvia salaman kanssa nähtävyyksissä/museoissa/eläintarhoissa, vaikka salaman käyttö on selkeästi kielletty.

Se, että lentokoneessa ikkuna- ja käytävärivillä istuvat omivat käsinojat, eikä keskipaikkalaista oteta huomioon.

Perheet, jotka eivät osaa tehdä check-iniä riittävän aikaisin, vaan lentokoneessa alkavat pyytää paikkojen vaihtoa, vaikka itse olet tarkoituksella valinnut ja varannut paikkasi hyvissä ajoin.

Ihmiset, jotka eivät käy taivututtamassa silmälasien sankojaan, jolloin lasit ovat joko horisontaalisesti vinksallaan tai eteenpäin kallellaan.

Aikuiset naiset, joilla on pikkutyttöotsis, johon on leikattu puolet tukasta, niin että se muodostaan kolmion päälaelle, jonka kärki on melkein takaraivolla asti.

Korvikset, joilla venytetään korvanlehteen aukko – YÖK!

Pyöräilijät, jotka kilistelevät kelloa, vaikka mahtuisivat aivan hyvin ohi pelottelematta jalankulkijoita.

Ihmiset, joiden käsitys riittävästä keittiön siivoamisesta on se, että laittaa astiat pesukoneeseen, mutta jättää muruset pesualtaaseen ja tahroja pöytienpinnoille.  

Ihmiset, jotka eivät osaa pukeutua vartalotyyppinsä mukaisesti, vaan korostavat heikkouksiaan.

Crocsit ja tallaan astutut UGGit. Molemmat hirveän näköisiä kaikilla!

Isojen, kansainvälisten firmojen korkeastipalkatut johtajaäijät, jotka eivät osaa englantia, vaikka palkka riittäisi vaikka minkälaisiin yksityistunteihin.

Miehet, jotka pitävät yhtä ja samaa pikkutakkia päivästä ja vuodesta toiseen

Ihmiset, jotka tunkevat bussiin ensimmäisenä, vaikka maksavat käteisellä, eivätkä kaiva edes rahojaan valmiiksi esille.

Naiset, jotka kulkevat julkisilla paikoilla likaisessa, harjaamattomassa tukassa meikkaamattomana. Voisitteko edes vähän yrittää? Oma olokin voisi parantua…

Ihmiset, jotka sanoo ”Moro”.

Rumat ihmiset, jotka hankkivat lapsia, vaikka heidän on ollut pakko tajuta, että myös lapsista tulee rumia.

Ihmiset, jotka eivät noudata ”epävirallista jonoa” (esim. viimeksi bussipysäkille tulleet tunkevat ensimmäisenä bussiin, vaikka osa pysäkillä olleista on venannut jo puoli tuntia).

Ihmiset, jotka eivät osaa pidellä ruokailuvälineitä oikein (esim. lusikkaa on tarkoitus pitää koverapuoli ylöspäin, muutenhan ruoka tippuu jo matkalla lautaselta suuhun).

Ihmiset, jotka eivät osaa käyttää PowerPointtia, vaan käyttävät irrallisia text boxeja, miljoonaa eri fonttia, eri sisennyksiä, siirtelevät otsikoita mihin sattuu tai jättävät ne kokonaan pois. Älä koske perusasetteluihin, jos et osaa tehdä siistiä jälkeä.

Bussin viittaaminen pysähtymään toiseen kertaan. Pysäkillä lähimpänä bussin tulosuuntaa oleva viittaa bussin pysähtymään, jonka jälkeen henkilön takana oleva viittaa myös. Miksei toisen ihmisen antama pysähtymismerkki riitä?

Ihmiset, jotka eivät osaa jonottaa. Vetoketjujono, jossa yhdessä jonossa jonotetaan usealle asiakaspalvelutiskille on reilumpi ja tehokkaampi kuin esim. kaksi erillistä jonoa. Silti näkee aina ihmisiä, jotka rikkovat toimivan systeemin ja ”perustavat” toisen jonon ensimmäisen viereen kiilaten ensimmäisessä jonossa seisoneet.

Miehet, jotka eivät voi mennä ovesta, jota pidät heille auki, vaan yhtäkkiä muistavat, että heidän pitäisi olla kohteliaita ja pitää ovea auki naiselle, mikä johtaa ihmeellisiin akrobatialiikkeisiin, jotta voimme vaihtaa paikkoja. Molemmille olisi ollut helpointa, jos mies olisi vaan mennyt ovesta ensin…

Salattujen elämien tunnusmusiikki ja koko ohjelma. Pakko vaihtaa kanavaa heti.

Ihmiset, jotka eivät tervehdi bussikuskeja, vaan töksäyttävät vaan, että ”Seutulippu”. Voisivat edes muistaa kiittää.

Miehet, jotka luulevat minun olevan kiinnostunut, vaikka yritän vain olla ystävällinen, kun katson silmiin ja hymyilen, kun puhumme.

Suutelu julkisilla paikoilla.

Ihmiset, jotka eivät noudata juhlien pukukoodia, vaan saapuvat esim. ”tumma puku” -häihin farkuissa ja T-paidassa.

Huonosti istuvat puvut miehillä sekä polvipussit.

Ihminen, joka menee ratikkaan ja vie pariskunnan paikan menemällä kahden paikalle, vaikka yksittäisiä paikkoja olisi runsaasti vapaana.

Vierailija
108/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naiset, jotka kulkevat julkisilla paikoilla likaisessa, harjaamattomassa tukassa meikkaamattomana. Voisitteko edes vähän yrittää? Oma olokin voisi parantua…"

Mielenterveyden ongelmista kärsivät ihmiset, esim. masentuneet, eivät aina jaksa

meikata tai harjata hiuksiaan.

Vierailija
109/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelinten pakonomainen räpläys. Menet kylään (kutsuttuna) jonkun luo jolla käyt noin kerran vuodessa, niin sitten isäntä/emäntä räplää kännykkäänsä koko ajan neuroottisen oloisena kuin ramppaisit jatkuvasti riesaksi asti kylässä ja häntä siksi ikävystyttää pahemman kerran. Ja kun kyllästyt kyläreissuun ja yksinpuheluun puolen tunnin oleilun jälkeen, saat kuulla kuinka kiva oli jutella. Tai sitten isäntäväki ei edes huomaa lähtöäsi.

Vierailija
110/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä onko tää jo mainittu:

Se kun teekuppiin kaadetaan liian vähän vettä. Jää joku 2 senttiä kupin ylälaidasta ihan käyttämätöntä hyvää tilaa, tuntuu että menee koko ilo koko teehetkestä ja sekä teepussin että kupin potentiaali ihan hukkaan. Jos mahdollista, käyn lisäämässä lisää vettä itselleni, senki uhalla että vaikutan oudolta.

Vierailija
111/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 21:08"]

En tiiä onko tää jo mainittu:

Se kun teekuppiin kaadetaan liian vähän vettä. Jää joku 2 senttiä kupin ylälaidasta ihan käyttämätöntä hyvää tilaa, tuntuu että menee koko ilo koko teehetkestä ja sekä teepussin että kupin potentiaali ihan hukkaan. Jos mahdollista, käyn lisäämässä lisää vettä itselleni, senki uhalla että vaikutan oudolta.

[/quote]

Meinasin mainita myös tän, mutta en sit jaksanut kirjoittaa kommenttia!!! :D Tuo on oikeesti tosi ärsyttävää ja sitä tekee nimenomaan ne, jotka eivät itse juo teetä. Myös kahviloiden kuumavesiautomaatit tarjoavat vettä yleensä liian vähän. Otan niistä itse yleensä kaks painallusta, jotta saan teekupin piripintaan, vaikka osa valuukin sit tokasta painalluksesta ohi :D

Vierailija
112/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ihmiset, jotka laittavat kerrostalon rappuun valot kirkkaalla säällä. Meillä on todella valoisa rappukäytävä muutenkin. Enkä edes ole mikään viher-ekohippi, vaan surutta himassa käytän kuivausrumpua yhden sukan kuivaamiseen.

En tiedä miksi ärsyttää. Ärsyttääpä vain. Ja joo, olen se tyyppi, joka yölläkin hiippailee pimeässä rapussa.

Vierailija
113/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää myös jalankulkijat, jotka kiittävät suojatien eteen pysähtyvää autokuskia. Jumalauta ihmiset! Pitääkö lain noudattamisesta kiittää? Kiitos kun käytit vilkkua! Kiitos kun et kääntänyt mun lompakkoa! Kiitos kun et puukottanut mua kylkeen!

Vierailija
114/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:51"]

Kävelen liikennevaloihin, joissa on nappi, josta pitää painaa, että valo vaihtuu. Painan nappia ja laitteeseen syttyy valo tästä merkiksi. Odottelen aikani valon vaihtumista ja taakseni tulee joku toinen. Tämä jostain syystä kuvittelee, että huvikseni seison valoissa ja että laitteessakin palava valo on vain hämäystä, ja menee itse painamaan nappia uudelleen. Ja juuri sillä hetkellä valojen kierto tulee vaiheeseen, jossa kävelijöille on vihreä, ja se taakseni tullut pääsee myhäilemään omahyväisesti kuvitellen, että juuri hän sai omalla toiminnallaan aikaan valojen vaihtumisen.

[/quote]

Tuosta en osaisi ärsyyntyä, naurahtaisin vain hänen typeryydellensä.

[/quote]

Apua, että joku edes miettii tuollaista! Ja vielä 225 ihmistä! :O Luuletteko, että se taaksetullut teitä miettii? Huutakaa vaan reilusti sille ensi kerralla, että senkus pidät sen tunkkis!

;) reps

Vierailija
115/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 21:15"]

Hoitohenkilöstön "ammattikieli". ts. jos potilasta sattuu kysytään onko tuntemuksia. Synnytystä kutsuttiin tämän päivän Erilaiset äidit ohjelmassa synnyttelemiseksi. Miksi ei voi käyttää kunnollista kieltä ja puhua aikuiselle ihmiselle normaalisti?

[/quote]

sama asia vitutti itseäni, kun katsoin kerrran jotain synnytysohjelmaa, jossa oli kertakaikkisen kauhea synnytys, kauheinta mitä olen telkkarissa ikinä nähnyt. Synnyttäjä huusi kuin tapettava, kun kätilö/lääkäri verisillä käsillään survoi jotain imukuppia sisään ja sanoi, että "tämä tuntuu sitten vähän tyhmältä". Se oli niin ärsyttävää kuunneltavaa, miksi aikuiselle tervepäiselle ihmiselle puhutaan kuin pahasti jälkeenjääneelle, ja vielä tuollaisessa tilanteessa?!

[/quote]

Nauroin tälle vedet silmissä. 

Vierailija
116/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipahan 325:lla lista! Voi olla elämä aika ankeaa, jos jaksaa kaikesta tuosta (ja paljon muusta) ärsyyntyä. 

No, laittaisin juna-aiheista ärsytyslistaa:

- junien myöhästelyt, "sesonki" alkaa elokuun puolivälissä ja loppuu juhannuksena. Tällä välillä lähijunat kulkevat suht koht ajallaan

- myöhästymisestä kertovat taulut ja kuulutukset, nehän ei juuri koskaan pidä paikkaansa

- Metro-lehtien loppuminen kesken jo aikaisin aamulla

- junaan rynnijät ja edessä seisojat, jotka eivät tajua, että asemalla päästetään ekaksi kaikki ulostulijat veks ja sitten vasta mennään sisään

- eteiseen kökkimään jäävät, jos juna tulee tosi täyteen esim. siksi, että juna on myöhässä ja/tai vuoro jää välistä. Tällöin pitäisi täyttää jokainen istumapaikka ja loput voi mennä käytäville seisomaan

- paikaltaan rynnijät, jotka ei osaa sanoa, että jäisivät pois, vaan painavat vain muiden yli kasseineen ja sateenvarjoineen

- metelöijät ja jalkojen penkillä pitäjät, ei tarvinne lisäselityksiä

Vierailija
117/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ihmiset jotka pureskelevat kynsinauhojaan
- ihmiset jotka nuolevat sormiaan esim. Lukiessaan
- ja kaikki alle 2€ kolikot

Vierailija
118/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun hintalapun muovinen "kiinnitysnaru" on saatu niitattua vaatteeseen siten, että se toinen pää jää väkisinkin vaatteen sisälle ikuisiksi ajoiksi. Eli se pieni kiinnityslangan päässä oleva stoppari ja tynkä kiinnityslankaa on saavuttamattomissa esim. sauman sisällä tai vaatteen vuoren ja pintakankaan välissä.

Ja näin tuntuu tapahtuvan ihan aina, kun vaatteessa vaan on sellainen umpinainen osio, jota ei voi avata. Tää ahdistaa mua ihan hulluna! Aaaargh!

Vierailija
119/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 23:14"]

Mua suoraan sanottuna ärsyttää autot, jotka pysähtyvät antamaan tietä jalankulkijalle - siis nimenomaan ollessani itse se jalankulkija.

Olen lähestyessäni tienylityspaikkaa havainnut auton jo kaukaa, valmistautunut pysähtymään, pysähtynyt ja toivon vain, että se perhanan auto nyt vaan menisi, että saadaan molemmat jatkaa kulkuamme. Mutta ei, kun se pysähtyy, vai pysähtytykö, kyllä se pysähtyy, voi halvattu. Menee hetki, että voin olla varma auton todellakin aikovan päästää minut ensin. Ärsyttää vietävästi, kun mielummin olisin antanut auton vaan mennä.

[/quote]

No tuletko ensi kerralla maksamaan sakkoni? Poliiseilla oli vissiin rahat loppu ja pitivät ratsiaa tarkkaillen suojatien eteen pysähtelyä. Ja se jalankulkia ei ollut edes siinä tien reunassa, vaan askelsi tietä kohti parin metrin päässä. En pysähtynyt ja siitä sai reilun 700€ pikavoiton. Notta ihan varmasti pysähdyn jatkossa jos joku edes perkule vilkaisee suojatielle päin samassa taajamassa..,

Vierailija
120/578 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 22:47"]

Ärsyttää myös jalankulkijat, jotka kiittävät suojatien eteen pysähtyvää autokuskia. Jumalauta ihmiset! Pitääkö lain noudattamisesta kiittää? Kiitos kun käytit vilkkua! Kiitos kun et kääntänyt mun lompakkoa! Kiitos kun et puukottanut mua kylkeen!

[/quote]

made my day!! 

terveisin: kiittelijä