Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?

Vierailija
10.09.2013 |

Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.

Kommentit (578)

Vierailija
41/578 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 13:52"]

Ärsyttää kun joku aivastaa perkeleen kovaa, yleensä se on aina mieshenkilö

[/quote]

Tämä!! Pitääkö se päästää ulos niin kovaa... Sama juttu yskäisyn kanssa. Pomppaan aina, kun säikähdän niin pirusti.

Vierailija
42/578 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 13:52"]

Ärsyttää kun joku aivastaa perkeleen kovaa, yleensä se on aina mieshenkilö

[/quote]

Tämä!! Pitääkö se päästää ulos niin kovaa... Sama juttu yskäisyn kanssa. Pomppaan aina, kun säikähdän niin pirusti.

[/quote]

No en mä ainakaan pysty hallitsemaan aivastuksen voimaa.. Mua muuten taas ärsyttää se, ku ihmiset aivastaessaan ottaa nenästä kiinni ja sit kuuluu vaan sellanen "töh". :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/578 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkistävä aihe. Meille on tullut uusi lapsi (vaihtari) ja mua ärsyttää, kun hän ei tajua, että pikkulusikat pitää laittaa varsi ylöspäin tiskikoneeseen, muut varsi alaspäin (pistää kaikki varsi ylöspäin). Hän lisäksi syö MUN murojani ja juo MUN jääteetä ja hänelle pitää ostaa SOKERIPITOISTA kokakolaa, zero ei kelpaa, ja koko ajan pitäis olla jäätelöä. 

Miehessä ärsyttää, kun hän kastelee pesuhuoneen lattian kauttaaltaan suihkun jälkeen, eikä kuivaa jalkojaan pyyhkeeseen siirtyessään pukkarin puolelle. Märkä lattia ällöttää.

Miehen pappa-alkkarit ärsyttää jostain syystä. Siis nämä lahkeettomat peruskaliisit.  Ja ulkoilukerrastojen luikerokinttulahkeet, jotka menee pyykkikoneessa aina solmuun koko muun pyykin ympärille! 

Sekin ärsyttää, kun meillä ei kukaan muu kuin minä ole ilmeisesti oivaltanut, miten vessapaperitelineeseen vaihdetaan uusi rulla. Tai että kun itse on käyttänyt viimeisen rullan loppuun, niin jätetään hakematta uudet rullat tilalle.

Sitten on yksi ystävä, jonka kanssa asioista pitää sopia viiteen kertaan. Jos ne tulee meille viikonlopuksi, käydään varmaan kaksi viikkoa jatkuvia joutavia puhelinkeskusteluita, että tuodaanko kinkkua vai kalkkunaa ja syökö lapset asidofilus- vai bifidojugurttia ja leivottaisko omena- vai mustikkapiirakkaa ja tarviiko Nikoeevertti viidet kengät mukaan vai otetaanko myös uintiräpylät, kumpparit ja lakeerikengät. 

Vierailija
44/578 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:40"]

Kumisaappaista kuuluu myös ärsyttävä lompsahtelu. Mielummin olen sukat märkänä, kuin kuuntelen lompsahtelua.

Huonosti istuvat sukat... Saatanasta.

[/quote]

Hanki vaellussaappaat ei lonksu ja pitää vettä.

Osta urheilukaupasta juoksusukkia ei lörpsötä.

Tuohon kitaran viritykseen ei voi sanoa muuta kuin että otan osaa:(

Vierailija
45/578 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentän matkatavahihnalla jengi pakkautuu hihnaan kiinni niin, että minä en näe heidän takaansa, josko laukkuni tulisi kohdalle. Sitten kun bongaan laukkuni, pitää puskea idioottimuurin läpi ja jotenkin pitäisi vielä päästä laukun kanssa takaisin junttien välistä.

Tästä lähtien en varo laukkuni kanssa vaan annan sen heilahtaa typeryksien päälle/jaloille jos on heilahtaakseen.

Tuntuvat olevan yleensä suomalaisia nämä.

Vierailija
46/578 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun kaadetaan juomaa laseihin. Se lyhyt mutta outo hiljainen hetki, joka syntyy, kun joku kaataa juomaa toisen lasiin ruokailun alussa. Siinä sitä tuijotetaan juhlallisesti lasiin ja kuunnellaan lorinaa. Varsinkin ravintolatilanteessa ensimmäistä viinilasia kaadettaessa tuo korostuu, mutta saman voi huomata vaikka naapurissa kahvitellessa. En tiedä miksi, mutta tuo hetki on aivan järkyttävän ärsyttävä. En tiedä ketään muuta, jota tuo tilanne ärsyttäisi. Tosin en ole hirveästi avatunutkaan tästä aiheesta.

Vierailija
47/578 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 14:48"]

Se kun kaadetaan juomaa laseihin. Se lyhyt mutta outo hiljainen hetki, joka syntyy, kun joku kaataa juomaa toisen lasiin ruokailun alussa. Siinä sitä tuijotetaan juhlallisesti lasiin ja kuunnellaan lorinaa. Varsinkin ravintolatilanteessa ensimmäistä viinilasia kaadettaessa tuo korostuu, mutta saman voi huomata vaikka naapurissa kahvitellessa. En tiedä miksi, mutta tuo hetki on aivan järkyttävän ärsyttävä. En tiedä ketään muuta, jota tuo tilanne ärsyttäisi. Tosin en ole hirveästi avatunutkaan tästä aiheesta.

[/quote]

Ja siis tämä on sellainen, jonka olen huomannut ärsyttävän vain minua. Tässä ketjussa on otsikon vastaisesti lueteltu lähinnä sellaisia yleisärsyttäviä ilmiöitä.

Vierailija
48/578 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 14:47"]

Lentokentän matkatavahihnalla jengi pakkautuu hihnaan kiinni niin, että minä en näe heidän takaansa, josko laukkuni tulisi kohdalle. Sitten kun bongaan laukkuni, pitää puskea idioottimuurin läpi ja jotenkin pitäisi vielä päästä laukun kanssa takaisin junttien välistä.

Tästä lähtien en varo laukkuni kanssa vaan annan sen heilahtaa typeryksien päälle/jaloille jos on heilahtaakseen.

Tuntuvat olevan yleensä suomalaisia nämä.

[/quote]

Ja siis tottahan siinä on koko 5-henkinen perhe rivissä niitä laukkuja odottamassa eikä niin, että yksi perheestä olisi hihnan lähellä (ei kiinni hihnassa) ja loput kauempana.

Vierailija
49/578 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 14:50"

Ja siis tämä on sellainen, jonka olen huomannut ärsyttävän vain minua. Tässä ketjussa on otsikon vastaisesti lueteltu lähinnä sellaisia yleisärsyttäviä ilmiöitä.

[/quote]

Sinä ja tämä viesti ärsytätte mua, koska luulet olevasi parempi kuin muut tavallisemmista asioista ärsyyntyneet.

Tuo hiljainen hetki vettä kaadettaessa ärsyttää myös minua. HA, et ole siis yksin, spesiaalimpi tai ylevämpi kuin muut. Et ehkä voi enää kirjoittaa tähän ketjuun, koska oletkin ihan TAVALLINEN ärsyyntyjä, joka ärsyyntyy ihan TAVALLISISTA asioista, kuten hetkestä, jolloin vesi kaadetaan lasiin. 

Vierailija
50/578 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin haju. En voi sietää sitä tunkkaista löyhkää, joka peittää alleen kaikki tuoksut. Olen ehdollistunutkin jo niin, että kahvinkeittimen äänikin saa mut suunniltani. :D

Kahvin maku on tietysti yhtä paha, mutta onneksi kahvia ei sentään ole pakko juoda. :D

Vierailija
51/578 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 14:50"

[/quote]

Sinä ja tämä viesti ärsytätte mua, koska luulet olevasi parempi kuin muut tavallisemmista asioista ärsyyntyneet.

Tuo hiljainen hetki vettä kaadettaessa ärsyttää myös minua. HA, et ole siis yksin, spesiaalimpi tai ylevämpi kuin muut. Et ehkä voi enää kirjoittaa tähän ketjuun, koska oletkin ihan TAVALLINEN ärsyyntyjä, joka ärsyyntyy ihan TAVALLISISTA asioista, kuten hetkestä, jolloin vesi kaadetaan lasiin. 

[/quote]

No okei, nyt mä sitten vuorostani ärsyynnyn sun matalasta ärsyyntymiskynnyksestä. ;)

Mutta hei, ketäpä ei esimerkiksi kovat äänet tai kaikenlaiset yleistollot kanssaihmiset ärsyttäisi? Nuo ovat sellaisia ärsytyksiä, joista voi puhua ääneen, koska luultavasti muitakin ärsyttää. Ja otsikon aiheena asiat, jotka ärsyttävät vain minua. Mut ihanaa, jos jaat tämän ärsytyksen kanssani. Ehkä seuraavalla kerralla avaudun aiheesta jo siellä ravintolassa tai naapurissakin. Karjahdan, että "saakeli kun ärsyttää tää hiljaisuus ja lorotus". Jos tarjoilija/naapuri nyökyttelee tietävästi, tiedän sitten, että kyseessä olet ehkä sinä. Tai joku muu av-mamma.

Vierailija
52/578 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, jos mies starttaa auton ennen kuin olen saanut vyön kiinni. Joskus en ole ehtinyt edes autoon. Siitä tulee sellainen olo että hoputetaan, ettei odoteta.

Puhelimeen puhuminen liian kovaa (jotkut harrastaa tätä, muuten puheääni on normaali mutta sitten luuriin täytyy huutaa. Niin kuin sitä puhelinta ei olisi siinä välissä ollenkaan kuljettamassa ääntä?)

Ihmisten reagointinopeus. Jos mä kysyn "otatko kahviin maitoa" niin se kyllä/ei pitäisi tulla apteekin hyllyltä. Ei sitä tarvitse miettiä minuuttia.

Vierailija
53/578 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää joidenkin ihmisten tapa käyttää korostetun paljon puheessaan sen etunimeä, kenelle puhuvat. Joo joo, tiedän että ulkomaillakin ja blaablaablaa, mutta kun Suomessa se ei ole tapana ja puhujakin yleensä supisuomalainen ja käyttää tosi töksähdellen sitä etunimeä siellä puheen keskellä.

"No hei Liisa, kuule soittelin sulle Liisa ihan siitä pölynimurista, jonka tilasit. Liisa hei, se on nyt tullut tänne ja sä Liisa voit tulla hakemaan sen. Mutta ei mulla Liisa muuta, että moi sitten, Liisa!"

Vierailija
54/578 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopopojat ja mopoautot liikenteessä, kadulla, pyöräteillä.

Möykkääminen kirjastossa, lapsen itkettäminen kirjastossa ja kaupassa.

Pahalle haisevat deekut ja vanhukset, jotka eivät älyä käyttää vaippoja, vaikka tarvitsisivat sellaista.

Kaupoissa etuilevat ja rynnivät venäläiset, jotka tunkevat tax free -lappuineen aina jonoon.

Kokoomuslaiset.

Vierailija
55/578 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 14:48"]

[/quote]

Mulla on tää sama!! Ja se on ollut aina, niin kauan kuin muistan, ihan siis lapsuudesta! En oo edes ajatellut, että sitä voisi pukea sanoiksi ja kertoa jollekin, joten kiitos kun teit sen puolestani. :) Siinä on vaan jotain kiusallista ja ahdistavaa, vaikea selittää. Ei oikein tiedä miten siinä olisi.

Toinen hieman samaan kategoriaan menevä on se, kun joidenkin esitysten ja aplodien jälkeen tulee sellainen pieni hiljaisuus. Mutta se ei ole niin paha, kuin juoman kaataminen, koska se ei kohdistu niin henkilökohatisesti itseeni.

[/quote]

no höh, nyt näitä tyyppejä on täällä jo neljä, jotka ärsyyntyy tästä, eli tää juttu ei todellakaan enää kuulu tähän ketjuun.

[/quote]

Mutta onni onnettomuudessa on se, että voimme nyt perustaa vertaistukiryhmän. Tapaamisissa juomme ainoastaan pullosta pillillä, ettei tarvitse kaataa laseihin. 

t: aiheesta ensimmäisenä avautunut

[/quote]

:D :D :D 

Pakko arvostaa sun huumorintajua ja kykyä olla provosoitumatta. Lakkasit juuri ärsyttämästä mua ja sait mut nauramaan :)

t: tappionsa myöntävä aiheesta sinulle alusta asti provoillut.

Vierailija
56/578 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se, että kaupassa ihmiset kävelevät nojaten ostoskärryn työntökahvaan koko ylävartalollaan ja laahustavat eteenpäin. Toki vanhat tai muuten huonosti kävelevät ihmiset saavat näin tehdä, mutta usein näkee ihan hyväkuntoisia aikuisia laahustamassa tällä tavoin. Miksei vaan voi työntää sitä kärryä selkä suorassa? 

Vierailija
57/578 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteessä:

Satasen alueella 70-90 km/h menijät, jotka ohitan ja jotka sitten jossain vaiheessa taajama-alueella kuitenkin tulevat puskuriin kiinni, kun pitäisi ajaa 50 km/h. Siis ei mitään ajosilmää!

Liikenneympyrässä ei tiedetä liikennesääntöjä eikä osata vilkuttaa.

Kiihdytyskaistalla ei osata kiihdyttää tai osata käyttää sitä myös hidastamiseen tullessa, vaan pitää kerryttää kilometrin jono ennen kaistaa puskuri puskuria vasten, että sieltä vasemmalta kaistalta ei sitten enää varmastikaan pääse oikeaan liittymään.

Ne jotka kuvittelevat olevansa oikeutettuja vaihtamaan kaistaa kun ovat laittaneet vilkun päälle. Ei se vilkku tuo sitä etuajo-oikeutta, hei haloo!

Vierailija
58/578 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 09:18"]

Minua ärsyttää tyypit jotka lipovat sormiaan ennen, kun esim. ottavat seteleitä lompakosta, tai selaavat papereita. Työpaikalla usemapikin tällainen tautien levittäjä, onpas kiva sitten mennä kohta samaa kansiota selaamaan. Eivätkö ihmiset tajua, miten taudit leviää? Minulla on käsidesi erittäin ahkerassa käytössä töissä, vaikka en muuten olekaan erityisen bakteerikammoinen. 

[/quote]

En ole keksinyt muutakaan keinoa erottaa kahta paperia toisistaan. Sori!

Vierailija
59/578 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä korpee suurisuiset ihmiset! Suuna päänä kokoajan ja tuomassa itseä esille! Sanon jotain ja loput jää sanomatta, koska tämä suurisuinen avaa sanallisen arkkunsa ja lataa asiansa!!!! Käpyhän siinä palaa ja tulee sitten sanottua närkästyneenä asiansa. Saatan olla herkkähipiäinen joskus, mut kyllä juuri tuollaiset ihmiset ÄRSYTTÄÄ!!!!!

Vierailija
60/578 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 08:03"]

Minuakin ärsyttää sana mamma. Minä en ole mikään mamma, olen hoikka kolmekymppinen jolla on pitkät vaaleanruskeat hiukset ja kiva tyyli. En todellakaan ole mamma.

Toinen ärsytys: suomalaiset syyskuussa. Heti, kun lämpötila on kerran mennyt alle yhdeksäntoista plusasteen ja maassa näkyy yksi keltainen lehti, vedetään takit päälle ja nilkkurit jalkaan ja huivit kaulaan. Bussipysäkillä viiden aikaan iltapäivällä, kun aurinko ihan oikeasti vielä porotti siihen ja tuulen virettä ei käynyt, minulla oli hame ja lyhythihainen paita ja oli KUUMA, niin vieressä oli kööri takit päällä ja huivit kaulassa. Yksikään ei kyllä hymyillyt, että lieneekö olo ollut kuin saunassa :D

Sama koskee lasten pukemista. Päiväkodin eteiseisessä oli kaksi lasta välikausihaalarit päällä, pipot päässä ja hanskat kädessä. Ulkona oli sumuista mutta +16 (kello puoli kahdeksan aamulla) ja Ilmatieteenlaitos oli luvannut jo aamupäivälle kahtakymmentä. 

Kolmas ärsytys: äidit jotka kesällä pukevat yleensä taaperonsa pitkiin housuihin ja pitkähihaisiin paitoihin, johonkin ihmeen Popin uv-hattuun jossa selässä menee lieri peppuun asti. Sitten on vielä uv-aurinkolasit mallia vauva ja aurinkorasvaa toki. Äiti kulkee lapsen perässä juottamassa tätä viiden minuutin välein. Tekee mieli sanoa, että anna sen lapsen elää vähän...

[/quote]

Niin. Tuohon on pakko sanoa, että jos joutuu lähtemään kotoa todella aikaisin lapsen kanssa ja ulkona on vielä kylmä sitä laittaa päälle sen takin. Nyt olen lapselle laittanut tahallani vähemmän vaatetta koska ärsytti nähdä hänet päiväkodissa liioissa vaatteissa vaikka olin pakannut mukaan kevymmätkin vaatteet. Elikkä täytyy valita paleleeko lapsi aamulla vaiko hikoilee iltapäivällä.