Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?
Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.
Kommentit (578)
Kun aiheena on rahojen niukkuus, taloustilanne tai säästäminen yms., niin se ärsyttää kun esimerkkinä yllättävästä menosta on PESUKONEEN HAJOAMINEN. Aina se pesukone hajoaa! Miksi ei tule vesivahinkoa, tulipaloa? Miksi edes jääkaappi ei koskaan hajoa?
Olenko ainoa?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 16:43"]
Perässä roikkuvat ihmiset. Se kun olet kävelemässä tai juoksemassa ja lähellä perässä tulee joku (niin lähellä, että hengitys tai askeleet kuuluu). Yrität lisätä vauhtia karistaaksesi sen kannoiltasi, sekin lisää vauhtia. Hidastat, jotta se menisi ohi, sekin hidastaa. Aarg!
Eilen viimeksi rokotin tällaista perässäni pari kilometriä, kunnes kovalla spurtilla ja sivupolulle kääntymisellä pääsin siitä eroon. Se siitä rauhallisesta lenkistä.
[/quote]
Hih-hih. Tää Ihmebantun sketsi on sulle! ♥
Se että aikuiset järkevät naiset puhuvat lapsilleen itsestään tyyliin "äiti lähtee töihin. Äiti laittaa nyt ruokaa. Äiti soittaa sitten" Apua! Varsinkin ihmisten ilmoilla tai töissä, kun vastaavat puhelimeen "äiti" alkaa pyörryttää.
Minä lähden nyt töihin, laitan nyt ruokaa, soitan sitten! Miltä se nyt kuulostais jos puhuis muillekkin että "Liisa lähtee nyt, Liisa istuu tässä hetken ja tulee sitten."
Suihkugeelin tms. näytepakkaukset. Kun olet suihkussa ja haluaisit avata lupaavan mimoosankukka-passionhedelmä-geelipussukan, ei onnistu, ei. Sivussa on lovi, josta teoriassa lätyskä aukeaa. Vain teoriassa. Ei aukea kynsillä, ei hampailla; tarvitaan ehkä moottorisahaa. Siinähän kykit vesiputoksen alla ilman tuoksuelämystä. Ai että kyrsii.
Lapaset ja rukkaset! Käytän rukkasia vain kovimmilla pakkasilla. Mikään ei ole ärsyttävämpää ja kauheampaa kuin se, miltä ahtaaseen tilaan suljetut sormet tuntuvat toisiaan vasten. Joskus iskee paniikki, niin kuin ala-asteen talviurheilutunneilla, kun opettajan vaatimuksesta oli oltava rukkaset. Hikiset, nihkeät kädet puristuksissa, hyi! Silloin lentää rukkaset käsistä. Hyvin harvoin varpaille voi tulla samanlainen olo kengissä (ja kielelle suussa).
Voi senki pälli.
Ite astmaatikkona yskin just niin kauan kunnes yskittää, ei lähe kerralla.
Tässä ketjussa ei juurikaan ole sellaisia asioita, jotka ärsyttäisi vain kirjoittajaa. Mainitut jutut kyllä tuppaa ärsyttämään hyvin moniakin. Lisätään nyt jotain listaan kuitenkin, nämä ärsytyksen aiheet ei luulisi olevan kaikkein yleisimmästä päästä:
- tv-sarjan jaksojen katsominen netistä etukäteen, kun ei muka jaksa odottaa sitä telkkarista tulevaa jaksoa muutaman päivän kuluttua (ei ole sama kuin sarjojen katsominen netistä kokonaisuudessaan maratontyyliin, vaan juurikin esim. katso Kill Armanin ristretki -jakso nyt!!! vaikka tulee telkusta ihan kohta)
- juonipaljastuksien lukeminen, jos kerran seuraa sarjaa, miksi pitää tietää tapahtumat ennakolta, en tajuuu.....
- sesonkiherkkujen syöminen ennen sesonkia, esim. laskiaispullat tammikuussa ja mämmi helmikuussa
- tennisotteluiden pallopojat ja -tytöt, sietämättömiä ohjelmoituja suorittajia (juu, tiedän, he tekevät tehtäväänsä täysin oikein, en vaan kestä heitä)
- yleisurheilukilpailujen toimitsijat, huumorintajuttomia ja pikkusieluisia pilkunviilaajia (tiedän, että heidän kuuluukin olla tarkkoja, mutta jokin heidän olemuksessaan on todella ärsyttävää. Pahimpia on hitaat lähettäjät pikajuoksussa)
Mua ärsyttää jos joku puhuu tähän tyyliin "Onpa söpö hiirulainen" HIIRULAINEN?!?!?!?! tai vauveli, kisuliini.... YÖK
Mua ärsyttää aivan suunnattomasti se, että siideriä juodessa joutuu käymään pissalla puolen tunnin välein! Ois niin kiva istua, kuunnella musiikkia, valmistautua iltaan, puhua puhelimessa, mut ei. Täytyy mennä pissalle. Ja just kun pääsee takaisin vessasta, niin täytyypä käydä taas pissalla. Uaaaah!
Toinen mikä ärsyttää, on meidän kissa. Se on uberläski, ruokaa aina kupissa ja silti se huutaa ja kerjää lisää ruokaa. Naukuis edes niinkuin normaalit kissat, mut ei. Se huutaa "auuuhhhh! näyyhhhhh!!" Oikein sellaisella kärsivällä äänellä, ihan kuin ei ois ikinä saanut ruokaa. Ja miten se osaakin korostaa sitä h-kirjainta siellä rääkymisensä lopussa? Välillä ärsyttää niin paljon, että jätän sen kylppäriin tai muualle oven taakse (sillä on myös ärsyttävä tapa juosta aina siitä ovesta ensimmäisenä, jonka joku avaa. Ihan sama onko kyseessä vaatekaapin ovi, vessan ovi, eteisen ovi. Ovi kuin ovi käy. )
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 14:52"]
Kun aiheena on rahojen niukkuus, taloustilanne tai säästäminen yms., niin se ärsyttää kun esimerkkinä yllättävästä menosta on PESUKONEEN HAJOAMINEN. Aina se pesukone hajoaa! Miksi ei tule vesivahinkoa, tulipaloa? Miksi edes jääkaappi ei koskaan hajoa?
Olenko ainoa?
[/quote]
Syy: Usein pienituloinen asuu vuokralla. Kun jääkaappi, liesi yms. hajoaa ilman, että itse rikkoo, ei joudu itse maksamaan uutta vaan koska se kuuluu asunnon kalustukseen. Pölynimureita saa halvalla, mutta pesukoneet maksaa enemmän siksi niiden hajoaminen on lapsiperheessä katasrofi. Toki köyhiä on asuntovelkaisiakin ja heille muutkin kodinkoneet auheuttavat katasrofin.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:06"]
Mua ärsyttää kun olet viimeisillään raskaana ja joku tulee ovesta ja kysyy että et kö sä ole vieläkää lähtenyt? Olen toki, mut projisoiduin vaan synnytyssalista avaamaan sulle ovea... Kysyä saa ja esim puhelimen tajuan mut ei idiootti tarvi olla jos seison edessäsi
[/quote]
Siis kuka on viimeisillään raskaana (ja se ärsyttää?), kun sinun pitäisi projisoitua jonnekkin?
Kaverin pyynnöstä laitan näitä nyt tänne :) eli minua ärsyttää
- se, kun tyyny on liian korkea, ja korva menee ruttuun nukkuessa - ja sitten kun herää, on aivan järjetön kipu korvassa!!!
- se, kun haluat parkkeerata marketin pihassa tai muualla autosi mahdollisimman kauas muista estääksesi mahdolliset ovikolhut kanssa-autoilijoilta, ja sitten kun tulet takaisin autolle, on joka kerta viereesi parkkeerannut joku! Vaikka parkkipaikka olisi lähes tyhjä!
- sanojen 'elikkä' tai 'sankko' (se on helvetti SANKO) käyttäminen (kuuluu samaan sarjaan yhdyssanavirheiden, niimpä- tai enään-sanojen yms. kanssa)
- vaikeasti avattavat ja muka-uudelleensuljettavat paketit (esimerkkinä Koskenlaskija-juusto)
- se, kun joku kehuu olleensa kauheassa kännissä tai aikovansa juhlia tosi kovasti, ja sitten juokin yhden siiderin tms. Myös "vitsi että mä oon vaan syöny koko ajan kaikkia herkkuja!" niiden suusta, jotka ovat oikeasti syöneet ehkä yhden palan suklaata...
-
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 15:11"]
Se että aikuiset järkevät naiset puhuvat lapsilleen itsestään tyyliin "äiti lähtee töihin. Äiti laittaa nyt ruokaa. Äiti soittaa sitten" Apua! Varsinkin ihmisten ilmoilla tai töissä, kun vastaavat puhelimeen "äiti" alkaa pyörryttää.
Minä lähden nyt töihin, laitan nyt ruokaa, soitan sitten! Miltä se nyt kuulostais jos puhuis muillekkin että "Liisa lähtee nyt, Liisa istuu tässä hetken ja tulee sitten."
[/quote]
Olen opettaja, ja mua ärsyttää oma itseni silloin, kun vaistomaisesti sanon oppilaille joskus että "äiti tekee/auttaa tms."
Työmatkallani kaupungin keskustassa on kaksikaistainen tie. Vasen kaista tulee liikenneympyrään ja oikea kaista erkanee oikealle ylämäkeen. Aina vähän väliä näkee niitä idiootteja, jotka ajavat sitä oikeeta kaistaa ja ylämäen alkaessa laittavat vilkun -tadaa, oikealle! Pyörittelen aina silmiäni, siis ihan oikeesti, minne muualle se kuski oikein kuvittelee menevänsä kaistalla, joka menee vain oikealle??? Haloo idiootit, se on MUTKA, ei risteys, siitä ei pääse kuin yhteen suuntaan!!
Ärsyttää kun en keksi tähän mitään omaperäistä ärsytystä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 21:44"]
Työmatkallani kaupungin keskustassa on kaksikaistainen tie. Vasen kaista tulee liikenneympyrään ja oikea kaista erkanee oikealle ylämäkeen. Aina vähän väliä näkee niitä idiootteja, jotka ajavat sitä oikeeta kaistaa ja ylämäen alkaessa laittavat vilkun -tadaa, oikealle! Pyörittelen aina silmiäni, siis ihan oikeesti, minne muualle se kuski oikein kuvittelee menevänsä kaistalla, joka menee vain oikealle??? Haloo idiootit, se on MUTKA, ei risteys, siitä ei pääse kuin yhteen suuntaan!!
[/quote]
Korjaan ennenkuin joku tulee pätemään. Kaksi kaistaa siis samaan suuntaan, toiset kaksi vastakkaiseen. Tie on siis oikeasti neljäkaistainen.
Minua ärsyttävät ylipontevat ja -jämäkät ihmiset. Tuntomerkkejä. Miehet: korostetun päättäväinen, "miehekäs" ja jämäkkä puhetyyli, sellaisia pikkuhitlereitä. Naiset: ei aina niinkään puhetyyli, vaan turhanaikainen päteminen ja räväkkyys joka helkkarin asiassa. Liittyy usein miehen "kouluttamiseen". Huonoa itsetuntoa?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 17:20"]
Minua ärsyttää varsinkin Helsingissä, kun ihmiset kävelevät kuin luoti sinua päin, luottaen siihen että sinä väistät. Aina minä väistän, poikkeuksetta kun vastaankulkija ei osoita mitään aikomusta väistää. Ärsyttää niin paljon että joku kerta vielä kävelen itsekin laput silmillä ja jätän väistämättä.
[/quote]
Vielä pahempia on jotkut pyöräilijät! Yleensä ne on nuoria miehiä. Ne singahtelee ohi luotijunan nopeudella tai saattaa pysähtyä täydestä vauhdista ihan yllättäen. Tai sitten ei pysähdy vaan ajaa jotain päin. Ihan varmaan vielä joku päivä vähän avaudun tällaselle itsemurhapyöräilijälle.
Se hipsterimäinen puhetapa, jossa verbi puuttuu lauseesta kokonaan. Esimerkiksi: "tarvin takin, koska kylmä". Tätä näkee tosi paljon Facebookissa.
Ja nyt, kun aiheesta kerran puhutaan, niin ärsyän hipstereitä ylipäätään. Ne tekosilmälasit, viikset (vaatteissa jne), menevät lomalle Berliiniin, ei pidetä mistään "mainstream"-jutusta jne jne. ARGH!