Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?
Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.
Kommentit (578)
Kun mies makaa sohvalla niin riisuu sukkansa ja jättää ne siihen - mä otan kohta eron.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 14:50"]
Ihan suunnattomasti vituttaa Cheekin vängytys timantit onnn nnnikuisiaaaaa!
[/quote]
Tänään just autossa tuota kuuntelin. Cheekissä ei mitään vikaa, biisikin ihan ok, mutta mua ärsytti tuossa hokemassa se, että se kuulostaa kuin hän laulaisi: "Timantit on ikuisiooooooo"
Ärsyttää kun oikeesti yli 30-vuotiaat perheenäidit hehkuttaa Facebookissa Cheekiä! "Hain levyn, aivan mahtava!", "Ihana biisi!" jne... Oikeesti. Yeiniajoista on 15 vuotta aikaa. Mua itseasiasssa ärsyttää koko "Cheekki".
Bussikuskit jotka tulee 30 min myöhässä, ajavat vahingossa ovet auki ja unohtavat pysähtyä vaikka nappia painettiin. Siis bussikuskit.
Ärsyttää kun joku tuttu puhuu itselle täysin vieraasta ihmisestä etunimellä ikään kuin minäkin tuntisin kyseisen ihmisen. "En mä pääse nyt lenkille, kun Mari on tulossa käymään." Olin viihteellä Jutan kanssa". Eikö voi sanoa mitään määritelmää lisäksi? Mun työkaverin Jutan, mun tädin jne...
Ärsyttää kun joku tuttu puhuu itselle täysin vieraasta ihmisestä etunimellä ikään kuin minäkin tuntisin kyseisen ihmisen. "En mä pääse nyt lenkille, kun Mari on tulossa käymään." Olin viihteellä Jutan kanssa". Eikö voi sanoa mitään määritelmää lisäksi? Mun työkaverin Jutan, mun tädin jne...
Vappu Pimiä. Kaikki kehuu, mä en voi sietää. Ärsyttää yhtä paljon tuo henkilö kuin kuunnella, miten miellyttävä ja kiva on muiden mielestä.
Mun mielestä ei ole hiukkaakaan kaunis vaan harvinaisen vastenmieleisen näköinen (etenkin se kohta, jossa nenä liittyy otsaan, ärsyttää mua ihan jumalattomasti), kauhea kalkkunamainen ääni ja puhetapa, rumia vaatteita ja vääränlaisia hänen kropalleen, tekee mieli sulkea telkkari tai naistenlehti, jos Vapun pärstä näkyvissä.
En jaksanut lukea koko ketjua, joten on voinut tullakin kenties... Mua ärsyttää aivan suunnattomasti ihmiset, jotka pihtaa lapsen nimeä ristiäisiin tai nimiäisiin asti (myös toi nimiäis-sana ärsyttää). Mikä helvetin idiootti traditio on salailla sitä nimeä. Musta se on vaan idioottien hommaa. Terkkuja vaan tutuille. Tästä aiheesta ovat saaneet nimen pihtaajat multa kuulla. Onneks muuten toi typerä tapa on vähenemään päin.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 19:47"]
Mahtava keskustelu! En tiedä, kuinka paljon samanmielisiä täältä löytyy, mutta tässä muutama ärsyttävä asia, joka tuli mieleen...
Tytöt, jotka huutelevat eri vessakopeista toisilleen
Tekstitysvirheet englanninkielisissä TV-sarjoissa. Eikö kääntäjien työhön kuulu puhekielen kehittymisen seuraaminen?
Ihmiset, jotka eivät osaa ottaa salamaa pois päältä kameroistaan, vaan ottavat kuvia salaman kanssa nähtävyyksissä/museoissa/eläintarhoissa, vaikka salaman käyttö on selkeästi kielletty.
Se, että lentokoneessa ikkuna- ja käytävärivillä istuvat omivat käsinojat, eikä keskipaikkalaista oteta huomioon.
Perheet, jotka eivät osaa tehdä check-iniä riittävän aikaisin, vaan lentokoneessa alkavat pyytää paikkojen vaihtoa, vaikka itse olet tarkoituksella valinnut ja varannut paikkasi hyvissä ajoin.
Ihmiset, jotka eivät käy taivututtamassa silmälasien sankojaan, jolloin lasit ovat joko horisontaalisesti vinksallaan tai eteenpäin kallellaan.
Aikuiset naiset, joilla on pikkutyttöotsis, johon on leikattu puolet tukasta, niin että se muodostaan kolmion päälaelle, jonka kärki on melkein takaraivolla asti.
Korvikset, joilla venytetään korvanlehteen aukko – YÖK!
Pyöräilijät, jotka kilistelevät kelloa, vaikka mahtuisivat aivan hyvin ohi pelottelematta jalankulkijoita.
Ihmiset, joiden käsitys riittävästä keittiön siivoamisesta on se, että laittaa astiat pesukoneeseen, mutta jättää muruset pesualtaaseen ja tahroja pöytienpinnoille.
Ihmiset, jotka eivät osaa pukeutua vartalotyyppinsä mukaisesti, vaan korostavat heikkouksiaan.
Crocsit ja tallaan astutut UGGit. Molemmat hirveän näköisiä kaikilla!
Isojen, kansainvälisten firmojen korkeastipalkatut johtajaäijät, jotka eivät osaa englantia, vaikka palkka riittäisi vaikka minkälaisiin yksityistunteihin.
Miehet, jotka pitävät yhtä ja samaa pikkutakkia päivästä ja vuodesta toiseen
Ihmiset, jotka tunkevat bussiin ensimmäisenä, vaikka maksavat käteisellä, eivätkä kaiva edes rahojaan valmiiksi esille.
Naiset, jotka kulkevat julkisilla paikoilla likaisessa, harjaamattomassa tukassa meikkaamattomana. Voisitteko edes vähän yrittää? Oma olokin voisi parantua…
Ihmiset, jotka sanoo ”Moro”.
Rumat ihmiset, jotka hankkivat lapsia, vaikka heidän on ollut pakko tajuta, että myös lapsista tulee rumia.
Ihmiset, jotka eivät noudata ”epävirallista jonoa” (esim. viimeksi bussipysäkille tulleet tunkevat ensimmäisenä bussiin, vaikka osa pysäkillä olleista on venannut jo puoli tuntia).
Ihmiset, jotka eivät osaa pidellä ruokailuvälineitä oikein (esim. lusikkaa on tarkoitus pitää koverapuoli ylöspäin, muutenhan ruoka tippuu jo matkalla lautaselta suuhun).
Ihmiset, jotka eivät osaa käyttää PowerPointtia, vaan käyttävät irrallisia text boxeja, miljoonaa eri fonttia, eri sisennyksiä, siirtelevät otsikoita mihin sattuu tai jättävät ne kokonaan pois. Älä koske perusasetteluihin, jos et osaa tehdä siistiä jälkeä.
Bussin viittaaminen pysähtymään toiseen kertaan. Pysäkillä lähimpänä bussin tulosuuntaa oleva viittaa bussin pysähtymään, jonka jälkeen henkilön takana oleva viittaa myös. Miksei toisen ihmisen antama pysähtymismerkki riitä?
Ihmiset, jotka eivät osaa jonottaa. Vetoketjujono, jossa yhdessä jonossa jonotetaan usealle asiakaspalvelutiskille on reilumpi ja tehokkaampi kuin esim. kaksi erillistä jonoa. Silti näkee aina ihmisiä, jotka rikkovat toimivan systeemin ja ”perustavat” toisen jonon ensimmäisen viereen kiilaten ensimmäisessä jonossa seisoneet.
Miehet, jotka eivät voi mennä ovesta, jota pidät heille auki, vaan yhtäkkiä muistavat, että heidän pitäisi olla kohteliaita ja pitää ovea auki naiselle, mikä johtaa ihmeellisiin akrobatialiikkeisiin, jotta voimme vaihtaa paikkoja. Molemmille olisi ollut helpointa, jos mies olisi vaan mennyt ovesta ensin…
Salattujen elämien tunnusmusiikki ja koko ohjelma. Pakko vaihtaa kanavaa heti.
Ihmiset, jotka eivät tervehdi bussikuskeja, vaan töksäyttävät vaan, että ”Seutulippu”. Voisivat edes muistaa kiittää.
Miehet, jotka luulevat minun olevan kiinnostunut, vaikka yritän vain olla ystävällinen, kun katson silmiin ja hymyilen, kun puhumme.
Suutelu julkisilla paikoilla.
Ihmiset, jotka eivät noudata juhlien pukukoodia, vaan saapuvat esim. ”tumma puku” -häihin farkuissa ja T-paidassa.
Huonosti istuvat puvut miehillä sekä polvipussit.
Ihminen, joka menee ratikkaan ja vie pariskunnan paikan menemällä kahden paikalle, vaikka yksittäisiä paikkoja olisi runsaasti vapaana.
[/quote]
Sinä ärsytät minua.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:04"]
Mun tilin saldo.
[/quote]
Toi ei sovi, sillä ei oo vain sun ärsytys ;)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:11"]
"ees" -sana omituisissa paikoissa. "En ees tehnyt, en ees ollut."
ikää mulla 22 ja varsinkin nuoremmat käyttää tuota sanaa. Ei ees ärsytä!
[/quote]
Oon 20v ja käytän tuota ees- sanaa. En vaan jaksa sanoa edes, joka kerta ees.
Se, kun joku ihminen tulee puhuessaan tai kaupan jonossa IHAN lähelle, siis LIIAN lähelle. Samoin ärsyttää kun jotkut puhuu masuasukeista, raskautumisesta, pottailusta........
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 23:50"]
OLGA TEMOnen
[/quote]
Olettaisin että se ärsyttää kaikkia. Samalla tavalla ärsyttävä kun muumimamma.
[/quote]
Mua se ei kyllä ärsytä.
Edukas-sana. Vittu se ei ole edes mikään sana vaan saatanallinen epäsikiö. Oikea sana on EDULLINEN.
Olga on ihan jees ja Muumimamma loistava! Sun ärsytyket on outoja.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 07:17"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 23:50"]
OLGA TEMOnen
[/quote]
Olettaisin että se ärsyttää kaikkia. Samalla tavalla ärsyttävä kun muumimamma.
[/quote]
Mua se ei kyllä ärsytä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 19:47"]
Tekstitysvirheet englanninkielisissä TV-sarjoissa. Eikö kääntäjien työhön kuulu puhekielen kehittymisen seuraaminen?
Pyöräilijät, jotka kilistelevät kelloa, vaikka mahtuisivat aivan hyvin ohi pelottelematta jalankulkijoita.
[/quote]
TV-ohjelmien kääntäjät eivät nykyään ole ammattilaisia, koska AV-kääntämisestä maksetaan niin vähän. AV-käännökset tilataan riistofirmoilta, jotka palkkaavat töihin niitä ihmisiä, jotka suostuvat tekemään työn mahdollisimman halvalla. Siihen palkkaan ei tosiaankaan kuulu mikään muu kuin sen käännöksen tekeminen. Seuraava askel on sitten se, että kääntäjä alkaa maksaa firmalle siitä ilosta, että saa kääntää tekstin.
Kelloa soitetaan siksi, että tiedotetaan jalankulkijalle, että täältä tulee pyöräilijä. Jalankulkija saattaa yhtäkkiä tehdä mutkan tai horjahtaa ja joutua tahtomattaan pyöräilijän alle, jos ei tiedä tämän tulosta.
En jaksa lukea koko tätä ketjua, joten en tiedä, onko tämä jo mainittu, mutta mua ärsyttää sanonta "hän tuli toista, kolmatta, neljättä jne. kertaa äidiksi". Siis hitto, eihän se äitiys tarkoita samaa kuin synnytys!! Nainen tulee äidiksi, kun hänen eka lapsensa syntyy eikä se äitistatus siitä muutu. Parempi olisi sanoa vaikka "hän sai toisen, kolmannen, neljännen jne. lapsensa".
Niin ja todettakoon, että mulla on kolme lasta, joten tämä ärsytykseni ei kumpua siitä, että joku olisi saanut "tulla äidiksi" huomattavasti useammin kuin minä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 08:54"]
Pyöräillessä ärsyttää ihan hemmetisti: autoilijat, jotka kaahaavat hirveää vauhtia kohti suojatietä, jota itse lähestyn pyörällä. Hidastan sitten vauhtia, laskeudun pyörän selästä ja odotan, että kaahaaja menee ensin. Sitten juuri ennen suojatietä tyyppi jarruttaa äkäisesti ja päästääkin minut yli. Hemmetti soikoon, jos on noin kova kiire, niin menisi vaan edeltä.
[/quote]
Niin, että rikotaan vaan lakia. Jos sinä nouset pyörän päältä, olet jalankulkija ja autoilijan pitää lain mukaan pysähtyä. Ja jos ei pysähdy, niin voi tulla kalliiksi...