Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?
Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.
Kommentit (578)
Ruokailun jälkeen lattialta löytyvät keitetyn spagetin tai riisin palat jotka takertuvat sukanpohjiin! Vievät oikeasti järkeni. Ja pienten lasten äitinä olen usein tämän uhri! Sitten ne limanöllit pitää vielä kaivaa siitä sukasta eikä ne kunnolla lähde koska ovat linttaantuneet. Yök!
Täällä jotakuta ärsytti lapsia omaavista ihmisistä nimitys "lapsellinen" ihminen.Ja ärsyttävää se todellakin on.Lapsellinen tarkoitti aiemmin joko kansankielellä heikkolahjaista,itsestään huolehtivaa,mutta jonkinverran yksinkertaista henkilöä.Lapsellinen voi olla myös teko,ajatus,puhe,elokuva tms.joka ei ole tasollaan vaan naurettava tai yksinkertainen,ei ole sillä tasolla kun on tarkoitus.Jos kuulen henkilön olevan lapsellinen,oletan ilman muuta hänen olevan vähän yksinkertainen.
Nuoleminen! Lautasen, jugurttipurkin kannen, jäätelön tai minkä tahansa. Aikuinen ihminen kieli pitkällä nuolemassa sillä hirveällä lutkutus-äänellä on vaan jotain niin etovaa ja vastenmielistä...!
Mua ärsyttää purkkapallojen poksauttelijat, varsinkin sellaset sarjapaukuttelijat! Usein teinitytöt on tällasia. Sitten mua ärsyttää tällä palstalla kirjotusvirheet. Miksei voi tarkistaa kirjoittamaansa ennenku sen lähettää?!
Alapeukutusten ihmettelijät. Lainattu oma aiempi kommentti ja "miks tää on saanut alapeukkuja, asiahan on näin?" Äärettömän ärsyttävää, turhaa kommentointia.
Kaupassa kun kaksi tuttua törmää ennalta arvaamatta, niin jäävät vaihtamaan kuulumisia juuri siihen paikkaan missä törmäsivät! Ei voi mennä sivuun tai reunemmalle? Sitten itse yrität ohi kärryjen ja korien kanssa kun nämä sankarit juttelevat keskellä käytävää ja joudut keskeyttämään sen iloisen jälleennäkemisen puhetulvan päästäksesi ohi. Muutenkin, ihmiset jotka jäävät seisomaan keskelle jalkakäytävää tai muuta kapeaa, kävelyä varten tarkoitettua kaistaa.
Se, että jotkut ihmiset sanoo nimiä väärin, esim. Annaa sanotaan vahingossa Anniksi ja vaikka Kaisua Kaisaksi. Omassa päässäni Anna kuulostaa ja tuntuu ihan erilaiselta kuin Anni ja Kaisu tuo mieleen eri asioita kuin Kaisa. Se on jännää ja ärsyttävääkin, että joidenkin ihmisten mielessä niillä ei muka ole mitään eroa.. vielä ärsyttävämpää on tietysti se, että joku sanoo oman nimeni väärin.
Sanan 'omenia' käyttö. Mielestäni 'omenoita' on paljon kauniimpi muoto. :D
Se kun ihmiset ei vittu keskity. Tai välitä. Tai panosta. Kaikille muille tämä tuntuu olevan yks hailee.
Niin ja kauneusihanteista saa nykyään silmäsyövän. Purkista oranssia, viivakulmakarvat (miehillä ja naisilla), tekotukkaa, tekotissiä ja miehillä naurettavat geelitöröt, jos hiuksia ollenkaan. Juu, miesten ulkonäköihanne ehkä jopa epäseksikkäämpi kuin rasvatut, vahatut ja pumpatut naiset. Ei paneta kun kaupungille lähtee, ei.
Se kun yrität kertoa jotain pitempää juttua ja toinen sanoo joka toisen sanan jälkeen "Joo." "Mmm." "Niin." Ilman mitään aitoa vuorovaikutusta itse puheeseen, kunhan vain päästelee ääniä.
En varmana saa juttua kerrottua loppuun unohtamatta mistä olin puhumassa.
Se, kun kuivauskaapissa on astiat väärin kuivumassa. Oli kaappi sitten oma tai ei. Lautaset pitää olla kokojärjestyksessä, mieluiten oikealla puolen ja alkaen isoimmasta. Mukit ja lasit eri puolilla (lasit vasemmalla) ja kokojärjestyksessä, kahvimukeissa pienet edessä. Lasit taas toisin päin, isot edessä. Lisäksi esim. kattilan alla ei saa olla murokulhoa kuivumassa.
Olen melko varma, että näin tarkkaan ja neuroottisesti ei muilla ole. Ärsyttää, jos on vähänkään väärin. Samaa sarjaa olevat myös peräkkäin/vierekkäin, tästä joustan jos olen väsynyt. Varmaan sanomattakin selvää, kuka meillä yleensä tiskaa. Ja tiskikonetta en voi ostaa, koska se vasta raastaisikin, jos kuivauskaappi olisi tyhjillään. Tähän tuskin kukaan samaistuu... myönnän että tämä menee jo vähän pakko-oireen puolelle.
Minua hymyilytti. Myönnän että olen järjestysneurootikko astioissa.
Av-mammat.
Av-mammoja on joka paikassa.
Kun menee lasten kanssa elokuviin, osa äideistä paljastaa eleillään ja ilmeillään olevansa av-mammoja, he seuraavat hiljaa muita äitejä. Hetkellisesti tulee sellainen voi ei -olo. Että miksen voisi vain olla tässä lasteni kanssa ja menossa katsomaan kivaa elokuvaa, aurinko paistaa ja elämä tuntuu hyvältä. Ilman, että tuo nainen tuossa seuraa jokaista liikettäni tuo tietty av-mammakiilto silmissään. Näitä av-mamma-hetkiä tulee vähän väliä ja av-mammat kyllä tunnistaa. He ovat hiljaa ja tarkkailevat kuin sudet.
Näillä spekseillä en ole av-mamma, koska en harrasta muiden äitien kyyläämistä.
Kassajonossa, kun edellinen asiakas jää tuijottamaan ostoksien liikkeeitä nauhalla kunnes on aika maksaa - sen sijaan että aloittaisi ostosten pakkaamisen.
Ihmiset, jotka pysäyttävät työn teon valittaakseen kiirettä töissä. Ihmiset jotka kehuvat liukumiensa määrällä ja pitävät huolen siitä, että kellokortti leimataan niin kaukana työpisteeltä kuin vain voi, jotta liukumia kertyisi. Koulu- ja opiskeluaikoina ärsytti aina ennen se kiljunta, että minä en osaa mitään..
Täällä ärsyttää porukka, joka ärsyyntyy asioista tietämättä totuutta. Esim. tuo jota ärsytti iso lapsi vaunuissa, koska hän ei tuntenut tapausta. Ärsyttää ihmiset, jotka eivät ymmärrä, että vammat ja sairaudet ei näy päälle päin. Vaikka lapsi olisi kuinka terveen näköinen, ei voi tietää voiko hän silti lainkaan kävellä. Ärsyttää ihmiset jotka eivät tätä tajua.
Porukka, jolla on mustavalkoinen ajatusmaailma. Pappabetalar-teinit, jotka luulevat, että ihminen voi heti palkan alettua juosta laittaa kaiken säästöön, koska he eivät tajua että ihmisillä on pakollisia menoja, kun heillä on se pappa som betalar.
"Ei voi mitään."
Suorastaan suututtaa kun joku tuon sanoo. Oli kyse sitten asiasta jolle todellisuudessa voisi jotain, tai vain toteamus keskustelun lopettamiseksi.
Tässä ketjussa kyllä suurin osa luettelee aivan yleisiä ärsytyksen aiheita, se ärsyttää kun ei lueta kunnolla "tehtävänantoa", vaan rynnätään heti kirjoittamaan aiheen vierestä, mutta se on varmasti yleinen ärsytyksenaihe sekin.
Sanat: namskis, nami, jogu, jugu, broitsku, potski (potilas), eläke (tuo mieleen pahanmakuisen- ja hajuisen lääkkeen)
Vaateyhdistelmä: kirkkaanväriset pillihousut ja raitapaita, tulee mieleen sellainen ylipirteä, ärsyttävä ihminen. Pahimmillaan vielä paksusankaiset silmälasit päälle.
Mua korpee tuo tuttavaperheen poika, tai oikeastaan ne sen vanhemmat. Poika on jo 4-vuotias on edelleen vaipoissa koko päivän!!!! ja kun tullaan jonnekin tapahtumaan autolla niin sitten se poika tungetaan niihin rattaisiin ja kärrätään ympäriinsä kun ei viitsitä kävelyttää sitä. AAARGH! Inhoan myös sitä kun äitiyslomalle jäävät ihmiset sanovat jäävänsä "mammikselle". YÖK. Riipii myös se, että sanan anteeksi sijasta sanotaan "sortsi". AAAARGH!!!
Olen kuullut, että maailmassa on muutama sellainenkin ihminen, joka pitää suomirockista ja -räpistä. Itsehän en voi sietää kumpaakaan.
Inhoan 3/4 -hihoja ja moottoripyörän ääntä
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 11:19"]
Ärsyttää, jos joku tulee viereeni pesemään hampaita. Saan hampaiden pesuäänestä kylmiä väreitä eli epämukavan olon. Minulle on naljailtu tästä, mutta minkäs voin..
[/quote]
sama täällä! Mulle tulee tosta karsea yökkäysrefleksi! Ällöä!