Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?
Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.
Kommentit (578)
Asiakaspalvelussa olevien ihmisten hymyttömyys. Ja en itsekään ole mikään ilolintu, mutta kun esim. eilen menin Gigantissa kassalle (ensin minua oli auttanut ihan neutraalisti käyttäytyvä, tavallisesti kommunikoiva mies) niin kassalla on vastassa nyrpeä nainen. Sanon hei, hymyilen vähän. Vastassa on tiukka tuijotus.
Markkina-aikaan ostin torilta muikkuja. Muikkumyyjä jutteli kai jonkun vanhan naapurin kanssa iloisesti, ja ei se mitään. Minulla oli vapaapäivä eikä kiire mihinkään, lapsetkin oli nätisti siinä. Mutta niitä muikkuja pyörittelevä nainen ei vain nostanut katsettaan, että olisin voinut hänelle sanoa että yksi annos, kiitos. Ei, hän vain hämmensi niitä kalojaan kunnes sanoin tilaukseni miehelle ja mies sanoi sen naiselle, joka edelleen katsettaan nostamatta kokosi annokseni, antoi sen miehelle joka antoi sen minulle. Vaikka nainen oli minua lähempänä.
Ei voi olla niin vaikeaa ottaa kontaktia?!
Sama toistuu monta kertaa päivässä tässä maassa. Ei hymyä, tuijotus, ja esim. vaatekaupassa kassa ojentaa minulle kuittia ja samalla katsoo jo että tuleeko se seuraava asiakas sieltä.
Aargh.
- Se, kun aikuinen mies jauhaa purkkaa suu auki. Pahimmilla tapauksilla vielä jalka vispaa sellaista levonto liikettä koko ajan. Suu aukee, jalka nousee, suu kiinni, jalka maahan.... kääk.
- Huppu päässä kulkevat ihmiset. Varsinkin aikuiset miehet, joista tulee väistämättä mieleen joku sarjamurtovaras joka tarvitsee rahaa huumeisiin. Sori, mutta oikeasti.
- Miehet, jotka ovat sisällä hattu päässä. Se vanha tapa että hattu otetaan pois on ihana, hyvä ja oikein käyttökelpoinen tapa josta ei kannata luopua.
- En myöskään tykkää farkkuhameista. Ne on rumuudessaan jo ärsyttäviä.
- Minua ärsyttää myös ilmiö, että joka hemmetin juhlassa on se samat tarjottavat esillä. Coctail-piirakoita, voileipäkakkua, kuivakakkua ja yhtä kuivaa pullaa ja kerma-kinuskikakku. Sitten, jos on jotain uutta niin ihmetellään että mites nyt näin ja miten sinä viitsit ja miten sinä raaskit ja eihän me tällaista osata syödä ja kyllä vanhassa on vara parempi ja kyllä ne piirakat on ihan hyviä. Ja sitten nämä samat ihmiset omissa juhlissaan oikein korostavat että heillä on nyt mokkapaloja ja nakkeja koska HE EIVÄT VIITSI nähdä vaivaa. Tosi hienoa, hei! No ei.
- Ja lopuksi: inhoan sitä, kun sanotaan ihan. Ihan kiva, ihan hieno, ihan jees.... eli siis ihan sama.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 12:37"]
Mua ärsyttää yli kaiken ihmiset, jotka syö jäätelöä kadulla ja muilla julkisilla paikoilla, varsinkin jäätelötötteröä. Voiko olla mitään tyhmemmän näköstä kun aikuset ihmiset kieli pitkällä lipoo joka suunnasta sitä hiton jäätelöä. Se saa mun ärsytyksen nousemaan nollasta sataan sekunnissa. Ja silti mä en voi olla kattomatta niitä ihmisiä. Sekin ärsyttää.
[/quote]
:DD just näin ! Nauran täällä itseksen. Luulin, oon ainoa...vasta pariviikkoa sitten paasasin miehelle tästä. Kauhukuva: paavolipposen tyylinen mies autuaana lipomassa jäätelötötteröä.
Mua ärsyttää ylienergiset liikunnalliset ihmiset, jotka tulevat joka tapaamiseen ulkoiluasut päällä. Niitä näkee kaupassa hiihtomonot jalassa, koska tulivat vain nopeasti kipaisemaan hakemaan eväsleipää matkalla ladulle. Tai ryntäävät vanhempainiltoihin juoksutrikoissa, koska kätevästi sen jälkeen pääsee vetämään puolimaratonin ennen Jani-Petterin iltapalaa. Pahempi vielä, jos vetää sen puolimaratonin juoksurattaiden kanssa päiväuniaikaan.
Tulevat häihin ja hautajaisiin juhlavaatteissa, mutta pyörällä.
Käyvät koko perhe 15 kilometrin päässä Lidlistä hakemassa hiihtäen/pyörällä jotain tarjousrahkaa, koska se on halvempaa kuin viereisessä S-marketissa.
Niillä on aina käsilaukussa dödöt ja minishampoot ja ne vetäisevät aina jostain sivutaskusta lenkkarit tai uikkarit, jos sattuisikin pääsemään liikkumaan yllättäen jollain seminaarimatkalla.
Ne herää viideltä aamulla lenkille, käyvät salilla ruokatunnilla, hakevat lapset pyörällä päiväkodista (niillä tavarakärryillä, joihin mahtuu kaikki neljä lasta..), lähtevät koko perhe vielä pyöräilemään tai urheilemaan ja illalla ottavat omaa aikaa vuorotellen urheilun merkeissä.
Tulikohan jo kaikki.
Minua ärsyttää se että ei voi olla ajattelematta, jos oikein yrittää niin huoma että ajattelee kuitenkin että nyt ei saa ajatella mitään.
Asun kerrostalossa ja minua ärsyttää kun muutamat naapurit luikkivat rapussa. Jos olen menossa ulos, kuulen kun toisessa kerroksessa naapuri avaa ovensa, mutta minut kuullessaan vetää sen takaisin kiinni. Ettei tarvitse olla samaan aikaan rapussa!
Jos luikkija naapureista joku sattuu samaan aikaan rappuun, hän oikeasti luikkii seinän viertä karkuun. En ymmärrä! En ole jaarittelevaa tyyppiä, katson kuitenkin aina kaikkia rapussa olevia silmiin,hymyilen ja sanon "hei".
Ei kait se nyt niin vaikeaa ole sanoa takaisin hei
Tämä lienee sattuman lakia, mutta minua aina ärsyttää suunnattomasti se, että aika tyhjässäkin bussissa/metrossa/missä tahansa julkisessa liikennevälineessä se ko. kuljetuksen ainoa flunssa/tuberkuloosipotilas istuu juuri minun lähelläni. Köhimistä, aivastelua, niiskutusta. Oikein tunnen, miten bakteerit lentelevät ilmassa... Yääk. Tiedän, olen itsekin välillä flunssassa jne., mutta tämä kun vaan yököttää ja ärsyttää...
Se kun töissä kysyy asiakkaalta "haluatko tavarat pussiin" ja siihen vastataan: "joo, jos sulla on". Ihankun tarjoaisin pussia ja sitten sanoisinkin, että eipäs olekaan. Dorkat!
Mua ärsyttää aivan suunnattomasti tänne av:lle pesiytynyt Annelifanaatikko, joka asiallisten argumenttien loputtua siirtyy iskemään vyön alle ja nimittelemään henkilökohtaisuuksilla vastapuolta. Kertoo todella paljon tämän fanaatikon kyvystä keskustella, tai pitäisikö sanoa kyvyttömyydestä.
Samoin ärsyttää aivan sairaasti nettipalstoilla ne ihmiset, jotka ei lue aloitusviestiä, tai mitään muutakaan viestiä ketjussa, vaan tulevat vain ohimennen pätemään. Vaikka sä oisit aloituksessa kertonut kaikki mahdolliset asiat aiheeseesi liittyen, ihan vain säästääksesi omaa ja muiden keskutelijoiden aikaa, niin aina jostain tulee tämä pätijä, joka heittää oman vastauksensa kiukkuisesti tuhahtaen -vaikka aloitusviestin lukeminen tekee tämän tuhahduksen täysin turhaksi. Aargh!!!
Pahanhajuiset ihmiset. Etenkin likaiset ihmiset, tupakoijat (yööök!), alkoholistit ja törkeillä haisuvesillä ympäristönsä tyrmäävät.
Ärsyttää, kun kaikki lestamammat sanoo ässän eli s-kirjaimen silleen ärsyttävästi suhauttamalla. Vittu se on rasittavaa!!
Pietarsaarelaiset ihmiset. Uskokaa vittu jo: te ette ole ruotsalaisia. Kaatakaa ne juhannussalot, lopettakaa ne yhteislauluillanvietot (joissa on mukana koko perhe mummista ja vaarista pikku Nickeen ja My-Ingeriin) ja ottakaa se nuuska pois huulestanne. Fuck you.
Mua ärsyttää kun käsienpesun jälkeen kädet roiskautetaan suurella eleellä kuivemmiksi niin että vesipisaroita on sen jälkeen vähintään viiden neliön alueella lattiasta kattoon.
Ravistus tehdään parilla pienellä nopealla liikkeellä allasta kohti eikä niin että räpylät heiluu holtittomasti ja vesi roiskuu ympäriinsä.
Ääliömäisten häh-, täh- ja haloo-kommenttien kirjoittajat. Pahimpia ovat vittu-sanan hokijat, jotka eivät edes ymmärrä toimivansa törkeästi. Sana on ilmeisesti kotoa opittu. Äitikö opetti vai mummo?
Monta tuttua ärsytyksen aihetta on jo tullut, mutta muutama on vielä mainitsematta. En yleisesti ottaen ole mikään hapannaama, mutta jos on huono päivä tai kiire niin ai että ärsytyksen aiheita löytyy. Ja jotkut jutut ärsyttää aina, hyvinäkin päivinä. Aika moni niistä on sellainen mitkä monia muitakin rasittavat (esim. puhelinmyyjät, niimpä, ruuan mässyttäminen suu auki, tientukoksi tulppautuvat idiootit) mutta ehkä tässä on jotain mitkä ei kaikkia kiukuta
-märän kumitossun nirahtelu lattiaa vasten. Ai että vihaan sitä ääntä
-ns. brittiläistyyppiset hanat, eli oma hana kuumalle ja oma kylmälle vedelle. Mikäs vitun järki tässä on? Kun yrität pestä käsiä tai naamaa niin pitää joko yrittää kaapata käsiin ensin kylmää ja sitten kuumaa vettä tai lorottaa altaaseen ja kauhoa siitä. Aivan tajuttoman urpo ja epäkäytännöllinen systeemi, oli yhdessä vuokraamassani asunnosaa ja verenpaine nousee vieläkin.
-hautausmaan jouluruuhkista valittajat. Joka vuosi sama juttu, pakko mennä samaan aikaan kun muutkin ja sitten ruikuttaa ruuhkasta jonka tiesi olevan hautausmaalla juuri siihen aikaan joka vuosi. Vie se se tuikkusi eri aikaan kun muut niin ei tartte kärsiä tungoksesta tai pidä turpasi kiinni!
-ystävänpäivä. Taas yksi krääsähelvettipäivä jolloin pitäisi lähettää kortteja ja tekstareita ystäville tai on epäsosiaalinen antero.
-äitienpäivän aikoihin ilmestyvät kuvastot: vittu en halua mitään nallen- tai enkelinkuvilla varustettua paitulia, mango-meloni-mansikka-vaniljalle 'tuoksuvaa' suihkugeeliä tai söpöillä kuvilla varustettua aforismikirjasta. Ja samaa sontaa jouluna.
-Oranssi, keltainen ja vaaleanvihreä huomioväreinä mainoksissa, kaupoissa yms. Varmaan jo arvatte mikä on meikäläisen lemppari-huoltoasemaketju? Toivottavasti ABC:n värityksen valinnut saa tippurin, hyppykupan ja aivoherpeksen.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 16:43"]
Perässä roikkuvat ihmiset. Se kun olet kävelemässä tai juoksemassa ja lähellä perässä tulee joku (niin lähellä, että hengitys tai askeleet kuuluu). Yrität lisätä vauhtia karistaaksesi sen kannoiltasi, sekin lisää vauhtia. Hidastat, jotta se menisi ohi, sekin hidastaa. Aarg!
Eilen viimeksi rokotin tällaista perässäni pari kilometriä, kunnes kovalla spurtilla ja sivupolulle kääntymisellä pääsin siitä eroon. Se siitä rauhallisesta lenkistä.
[/quote]
Mua ärsyttää niiiiin paljon toi sä-passiivi. Lopettakaa sen kirjoittaminen nyt ainakin alkuunsa!!! "sä meet sinne ja sä kävelet ja joku kävelee sun perässä ja yrität karistaa sen sun perästä". Lehdissäkin kirjoitetaan tuolla tavoin nykyään, kun käännetään suoraan englannista 'you know the feeling' = sinä tiedät tunteen. Argh!!!
"Hei."Voiko yhtään mitäänsanomattomampaa, suussa vähemmän luontevaa sanaa olla?
Mua arsyttaa hissin aanet rappukaytavassa kun olen yksin kotona.
En saa nukuttua tai keskityttya mihinkaan kun hississa ravaa porukkaa... aaarrggghh... enka tykkaa jos ovelle pimpotellaan ilman sovittua tapaamista..en myoskaan tykkaa tasta keyboardista jossa ei ole kaikkia suomalaisia kirjaimia...
Mulla oli sama hissiongelma kun asuin kerrostalossa. Nyt asun maalla ja pihan läpi kulkee tie pellolle, jota pellon omistajalla on lupa käyttää. Ja voi luoja miten mua ärsyttää kun oon yksin kotona ja ne ajaa tuosta koko ajan autolla/traktoreilla. Jatkuvaa moottorin jyrinää. Ja joo, en voi keskittyä mihinkään, en voi nukkua, en voi mitään. Mua raivostuttaa niin paljon tuo liikennetrafiikki tuossa että jos mulla ois ilmakivääri, niin ampuisin niitten kaikkien renkaat!
Mua ärsyttää yli kaiken ihmiset, jotka syö jäätelöä kadulla ja muilla julkisilla paikoilla, varsinkin jäätelötötteröä. Voiko olla mitään tyhmemmän näköstä kun aikuset ihmiset kieli pitkällä lipoo joka suunnasta sitä hiton jäätelöä. Se saa mun ärsytyksen nousemaan nollasta sataan sekunnissa. Ja silti mä en voi olla kattomatta niitä ihmisiä. Sekin ärsyttää.