Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?
Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.
Kommentit (578)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 19:56"]
- biisit,jotka alkaa neekerimiehen ulinalla "uu-uu-uuu-uuuu" sellainen alaspäin laskeva, muka herkkä ulina, kyllä tiedätte mitä tarkoitan
[/quote]
Minusta "ööh ööh jeah" -aloitus on monin verroin pahempi.
Mua ärsyttää yhdet mun farkut. Niistä kuuluu kävellessä jotain ihme naksahtelua, ilmeisesti haaroissa lahkeiden paksut saumat "tarttuvat" toisiinsa ja ääni johtuu siitä. Niin ja tästä tuli mieleen yksi kenkä, joka narisee. Sekin ärsyttää. Kiva kävellä töissä pitkin hiljaista käytävää, kun housuista kuuluu joka askeleella naks ja kengästä nirsk. No tunnistaapahan työkaverit ainakin äänestä kuka on tulossa.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 05:52"]
Kassajonossa, kun edellinen asiakas jää tuijottamaan ostoksien liikkeeitä nauhalla kunnes on aika maksaa - sen sijaan että aloittaisi ostosten pakkaamisen.
[/quote]
Tää on paha varsinkin pikakassoilla! Jotkut ei tajua, että se "pika" koskee myös tuotteiden pakkaamista, kun ei siinä ole tilaa jäädä seisoskelemaan ja tutkimaan kassakuittia kun seuraava ei sitten mahdu edes maksamaan, jos hihna on lyhyt.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 09:28"]
Kassajonossa, kun edellinen asiakas jää tuijottamaan ostoksien liikkeeitä nauhalla kunnes on aika maksaa - sen sijaan että aloittaisi ostosten pakkaamisen.
[/quote]
Tää on paha varsinkin pikakassoilla! Jotkut ei tajua, että se "pika" koskee myös tuotteiden pakkaamista, kun ei siinä ole tilaa jäädä seisoskelemaan ja tutkimaan kassakuittia kun seuraava ei sitten mahdu edes maksamaan, jos hihna on lyhyt.
[/quote]
Vielä pahempia on mielestäni ne, jotka menevät pakkaamaan, sitten kun kaikki on piipattu, niin aletaan etsimään lompakkoa. Kaivellaan plussakorttia, viuhkis, etsitään pullonpalautuslappu, odotetaan piip, laitetaan plussakortti pois, kaivetaan visakotti esiin, työnnetään koneeseen ja saadaan vihdoinkin maksettua.
-Ihmiset jotka tuntevat tarvetta päivittää kaikki asiat facebookkiin. Nämä samat tyypit yleensä lataavat sinne myös kuvia syömästään ruoasta, miksi? Ketä kiinnostaa.
-Tyypit, jotka käyttävät ilmaisua "huomasin olevani raskaana" Ei kai? Ihan, että huomasit? Miksi ei vain voi sanoa, että testasi positiivisen testin. Tulee sellainen kuva, että asia vain juolahti mieleen "Oho, olen raskaana". Varsinkin, jos lasta on yritetty ja toivottu. Ei kai se nyt silloin yllätyksenä tule?
-Tuttavaperhe, joka valittaa poikansa 5v huonoruokaisuutta. Poika mussuttaa jatkuvasti karkkia ja limsoja. Miksihän ei syö kunnon ruokaa?
-Kirkuvat ja kovaääniset ihmiset. Sekä ihmiset, jotka tuntevat tarvetta tuoda itseään esille kokoajan.
-Lässyttävät ihmiset, esim. monet terveydenhoitajat ovat tällaisia.
-Ihmiset jotka tulevat liian lähelle juttelemaan. Sitten joutuu itse pakittamaan koko ajan. Yleensä nämä tyypit ovat joko puolituttuja tai täysin tuntemattomia. Kavereiden, puolison tai lasten lähentely ei häiritse.
-Haisevat ihmiset. Varsinkin, jos henki haisee. Pahinta tässä on se, että yllämainitut tuntemattomat lähentelijät ovat yleensä myös näitä haisuleita.
-Jos miettii jotain, niin pitää päästää jotain tymää ääntä "ööö" "mmm" Jos ei ole mitään sanottavaa, eikö voi olla hiljaa?
-ihmiset, jotka tulevat neuvomaan asioista, joista eivät oikeastaan tiedä mitään.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 17:41"]
Sana "palkka". Hrr.
[/quote]
Tämä saattaa hyvinkin olla juuri sellainen ketjussa haettu henkilökohtainen ärsyyntymisen aihe, jota kukaan muu ei jaa. Vai tunnustaako joku?
Luulenpa, että itse ärsyynnyn vain sellaisista kovin yleisistä ärsytyksistä, mutta voi pojat, miten monesta ja miten paljon niistä ärsyynnynkään! Joskus oikein huvittaa, miten huono maailma onkaan. Mun asenteeni ei ole kovin hyvä, tunnun huomaavan ainakin lähes kaikki virheet.
Tämä on ollut kovin hauska ketju, kiitos AP:lle!
Kopisevat kengät - itsellä ja muilla.
Ärsyttää ihan tajuttomasti, kun melkein kaikissa naisten kengissä se korkolappu on kova ja kävellessä kopinan aiheuttava. Usein tähän ominaisuuteen liittyy myös liukkaus, kauhean kätevää.. Mä siis inhoan kenkien kopinaa! Parit kopisevat kengät mulla on ja koetan olla välittämättä, mutta silti huomaan yrittäväni kaupan käytävälläkin kävellä jotain päkiäpainotteista askellusta, jotta saisin kopinan minimiin. Onko muita? Kukaan tuttuni ei ymmärrä tätä ärsytystäni..
[/quote]
Ja mua taas ärsyttää kun ihmiset pakkaa kasseihinsa sitä tavaraa ennen maksua kun yritän opettaa lapselleni sitä niin kauan kuin tavarat on maksettu niin ne on kaupan omaisuutta.
Mutta onpahan lapsi kuitenkin opppinut kun kerran huusi jollekin tädille että maksa ne kaupan tavarat eka ennenkuin pakkaat :D
Järjettömän suuret kappalevälit.
Ennen kuin on ehtinyt siirtää silmänsä seuraavaan kappaleeseen, edellisen asiat on jo unohtuneet.
Lukeminen on katkonaista ja tuntuu siltä kuin kuuntelisi ihmistä jolla on äärimmäisen vaikea tuoda asiaansa esille kaikkien täytesanojen välistä.
Siis niinku tota sit mä vähän niinku silleen yritin tehä sen niinku ja ja ja...
Tää voi ärsyttää jotakuta muutakin, mutta miksi, oi MIKSI niiden pissisten pitää kaataa se hajuvesipullollinen päälleen yleisessä vessassa. Miksei sitä voi tehdä kotoa lähtiessä? Silloin happinaamarin tarve yleisissä naistenhuoneissa vähenisi huomattavasti.
Ärsyttää ihmisten huolimaton ja suurpiirteinen tapa ottaa se kakku- tai piirakkapalansa. Minusta tuntuu, että olen suurinpiirtein ainoa, jonka mielestä on harvinaisen ärsyttävää, kun siihen oman kakkupalan kohdalle jää/jätetään tarjoiluvadille hirveästi sitä kakun jäännöstä (kermaa, mansikka, kakkupohjan paloja, joskus jopa kakun alin kerros jää siihen alustalle). Kuinka vaikeaa voi olla kaapaista se oman palan kohta puhtaaksi kakkulapiolla, kun on ensin saanut palansa lautaselle..
Minua ärsyttää ne eko-hippi maailmanparantajanuoret, joilla on kaikilla sama "univormu": hennalla värjätyt rastat päässä, murretun väriset siitä Kampin Aurinko-kaupasta ostetun näköiset viheroranssit kuteet ja joku huivi pään ympärillä. Sitten ne on yleensä vielä jotenkin flegmaattisia, varmaan johtuen erinäisistä puutostiloista, joita veganismi aiheuttaa. Niiden käytös on aina jotenkin sellaista, että halutaan korostaa, kuinka sinut ollaan itsensä ja ympäröivän maailman kanssa. Istutaan tyylin bussin penkissä risti-istunnassa ilman kenkiä ja neulotaan tms. Kun sitä ollaan niin "aitoja" ja valveutuneita! Voi että ottaa aivoon!
Naiset, jotka kuvittelevat jokaisen miehen katsovan häntä sillä silmällä ja miesten seurassa käyttäytyvät kaiken aikaa viehkeästi flirttaillen.
Myötähäpeä määrä on suuri heitä reppanoita katsellessa.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 14:48"]
Se kun kaadetaan juomaa laseihin. Se lyhyt mutta outo hiljainen hetki, joka syntyy, kun joku kaataa juomaa toisen lasiin ruokailun alussa. Siinä sitä tuijotetaan juhlallisesti lasiin ja kuunnellaan lorinaa. Varsinkin ravintolatilanteessa ensimmäistä viinilasia kaadettaessa tuo korostuu, mutta saman voi huomata vaikka naapurissa kahvitellessa. En tiedä miksi, mutta tuo hetki on aivan järkyttävän ärsyttävä. En tiedä ketään muuta, jota tuo tilanne ärsyttäisi. Tosin en ole hirveästi avatunutkaan tästä aiheesta.
[/quote]
Mulla on tää sama!! Ja se on ollut aina, niin kauan kuin muistan, ihan siis lapsuudesta! En oo edes ajatellut, että sitä voisi pukea sanoiksi ja kertoa jollekin, joten kiitos kun teit sen puolestani. :) Siinä on vaan jotain kiusallista ja ahdistavaa, vaikea selittää. Ei oikein tiedä miten siinä olisi.
Toinen hieman samaan kategoriaan menevä on se, kun joidenkin esitysten ja aplodien jälkeen tulee sellainen pieni hiljaisuus. Mutta se ei ole niin paha, kuin juoman kaataminen, koska se ei kohdistu niin henkilökohatisesti itseeni.
[/quote]
no höh, nyt näitä tyyppejä on täällä jo neljä, jotka ärsyyntyy tästä, eli tää juttu ei todellakaan enää kuulu tähän ketjuun.
[/quote]
Mutta onni onnettomuudessa on se, että voimme nyt perustaa vertaistukiryhmän. Tapaamisissa juomme ainoastaan pullosta pillillä, ettei tarvitse kaataa laseihin.
t: aiheesta ensimmäisenä avautunut
Juuri nyt ärsyttää, että ostin uutena kalliin Odd Mollyn neuleen, ja vasta nyt huomasin kainalossa olevan suuren reiän (aargh!). En pysty enää palauttamaan, koska ostin ulkomaisesta nettikaupasta jo monta kuukautta sitten, ja vasta nyt on päällä ekaa kertaa.
[/quote]
Mua ärsyttää se, kun ostoksia on just sen verran, että jos menet pakkaamaan (jos on sellainen kaukalo jossa eri osioita ja omat ostokset menevät sinne kauempaan osioon eli pakko fyysisesti siirtyä kaukalon toiselle puolelle), niin vain muutaman tavaran ehdit latoa kassiisi. Sitten pitääkin kävellä takaisin kassalle. Tai sitten seisot siinä maksupäätteellä ja tunnet itsesi toopeksi joka vain seisoo eikä tajua pakata...
Ihmisten aamunaamat minua ärsyttää jostain syystä. Ylen ja Maikkarin aamunaamat erityisesti. Oma lapsi on ihana kun on herännyt mutta muut läheiset ja heidän aamunaamansa on ällöjä. Bussissa ärsyttää istua aamulla kun on näitä aamunaamoja menossa töihin. Onko muita jotka ärsyntyy tästä.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 12:01"]
Naiset, jotka kuvittelevat jokaisen miehen katsovan häntä sillä silmällä ja miesten seurassa käyttäytyvät kaiken aikaa viehkeästi flirttaillen.
Myötähäpeä määrä on suuri heitä reppanoita katsellessa.
[/quote]
Mua ärsyttää naiset, jotka luulevat, että aina kun juttelen jonkun miehen kanssa, yritän flirttailla ja väkisin iskeä vaikka olen ihan vaan oma viaton hymyilevä itseni ilman mitään taka-ajatuksia, kunhan nyt olen vaan ystävällinen..
Sitten ärsyttää sellaiset aikuiset naiset jotka puhuu sellaisella korostetun hunajaisella äänellä. Lapsellisesti sössöttävät aikuiset naiset häiritsee myös.
Se, että ihminen ei osaa hoitaa raha-asioitaan ja halutaan näyttää muulta kin oikeasti on. Kaveri on alle 10.v pojan yksinhuoltaja. Äiti itse haluaisi elää jetset-elämää ja elää jossakin mielikuvitusmaailmassa ja vertaa itseään aina Sinkkuelämää sarjan Carrie Bradshawiin. Kävi vähän aikaa sitten ulkomailla lomalla ja nyt naukuu kun ei oo rahaa ruokaan. Miks ihmiset elää jossakin haavemaailmassa ja käyttää varallisuuttaan sellaiseen johon ei oikeasti ole rahaa? Miksi pitäisi yrittää olla hienompi kuin on?