Mitä tehdä kun tyttöystävä tahtoo aina väitellä, mutta häviää ja on sitten pahalla päällä
Minä en jaksaisi tätä leikkiä enää, varsinkaan näiden seurausten takia.
Kommentit (180)
Hankala on yksinään väitellä. Eli älä lähde mukana koko väittelyyn. Toki siinä saattaa tyttöystävälle jäädä sellainen tunne, että hän voitti, sehän on varmaan sulle OK? Kun sitten ei tule noita seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Häviä tahallasi. Miten olet edes saanut naisen jos olet tähän asti voittanut hänet keskusteluissanne?
Hän ei ole kovin taitava argumenttien muodostamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Hankala on yksinään väitellä. Eli älä lähde mukana koko väittelyyn. Toki siinä saattaa tyttöystävälle jäädä sellainen tunne, että hän voitti, sehän on varmaan sulle OK? Kun sitten ei tule noita seurauksia.
Minä en tuosta voittamisesta niin välitä mutta väärät luulot pitää aina oikaista.
öööööö...et ole vielä oppinut, että nainen on aina oikeassa? Silloinkin kun on väärässä. Etenkin silloin.
Oletko 12V vai muuten lapsellinen?
Vierailija kirjoitti:
öööööö...et ole vielä oppinut, että nainen on aina oikeassa? Silloinkin kun on väärässä. Etenkin silloin.
Oletko 12V vai muuten lapsellinen?
En minä näitä koskaan aloita.
Jos vaihtoehdot on olla oikeassa tai saada seksiä niin onhan se kurjaa. Yksi ratkaisu voisi olla että on oikeassa vasta touhun jälkeen.
Onko "väittely" joku leikki? Voittajat ja häviäjät.
Normaaliin parisuhteeseen ei tuollainen väittely kuulu, jossa toinen voittaa ja toinen häviää, ei ainakaan meillä, vaikka parisuhdetta takana yli 30v. Ja mieluimmin käyttäisin sanaa keskustelu, tosin siinäkin voi väitellä, mutta molemmilla on oikeus omaan mielipiteeseen, jota toisen on kunnioitettava ja arvostetta, eikä edes synny tilannetta voittajasta tai häviäjästä.
Tuo ap. väittely kuulostaa alistamiselta, jossa ap. yrittää muokata ja alistaan kumppanin mielipiteen omansa kaltaiseksi. Ei lupaa pitkää ja hyvää parisuhdetta.
Et nyt yhtään avaa, mistä asioista esim?
Onko teillä molemmilla tarve tehdä asiat oikein? Ja eri tapa kuitenkin tehdä ne asiat?
Minun ex oli kanssani eri mieltä jopa siitä miten tiskikone täytetään. Vuodesta toiseen hän yritti kouluttaa ja pakottaa minua täyttämään kone hänen tavallaan. Astiat tulivat kuitenkin puhtaaksi myös minun tavallani. Lopulta jos hän näki että olen täyttänyt koneen, hän purki sen ja täytti uudelleen hänen mielestä oikein.
Hän on ex. Älkää olko kuin me.
Tuo kuulostaa alistamiselta. Annat mielikuvan itsestäsi "voittajana" ja käytät valtaa ja tyttöystävällä ei saa olla omia mielipiteitä.
Mistä muuten tiedät juuri sinun mielipiteen olevan se ainut ja oikea?
Vierailija kirjoitti:
Normaaliin parisuhteeseen ei tuollainen väittely kuulu, jossa toinen voittaa ja toinen häviää, ei ainakaan meillä, vaikka parisuhdetta takana yli 30v. Ja mieluimmin käyttäisin sanaa keskustelu, tosin siinäkin voi väitellä, mutta molemmilla on oikeus omaan mielipiteeseen, jota toisen on kunnioitettava ja arvostetta, eikä edes synny tilannetta voittajasta tai häviäjästä.
Tuo ap. väittely kuulostaa alistamiselta, jossa ap. yrittää muokata ja alistaan kumppanin mielipiteen omansa kaltaiseksi. Ei lupaa pitkää ja hyvää parisuhdetta.
Esimerkiksi viikonloppuna tuli keskustelu siitä että hänen mielestään hänen tätinsä on hyvä laittamaan ruokaa koska hän on niin luova. Minä jatkoin siihen että eikös tuo täti ole kasvattanut kaksi lasta ja ollut aiemmin ammattikokki, tietää juuri miten ruoka-aineet toisiinsa suhtautuvat, että ei taida ihan pelkästä luovuudesta olla kyse. Tämä riitti saamaan aikaan itkun kun minä en koskaan arvosta tuollaisia ominaisuuksia ihmisissä...
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä molemmilla tarve tehdä asiat oikein? Ja eri tapa kuitenkin tehdä ne asiat?
Minun ex oli kanssani eri mieltä jopa siitä miten tiskikone täytetään. Vuodesta toiseen hän yritti kouluttaa ja pakottaa minua täyttämään kone hänen tavallaan. Astiat tulivat kuitenkin puhtaaksi myös minun tavallani. Lopulta jos hän näki että olen täyttänyt koneen, hän purki sen ja täytti uudelleen hänen mielestä oikein.
Hän on ex. Älkää olko kuin me.
Vaikka mistä. Jopa siitä kummat ovat kivempia, kissat vai koirat. Minulla ei ole erityisen vahvoja tunteita asiaan mutta rehellisyyttäni sanoin että koirat ja kerroin perusteluni. Hän jäi oikeasti huonolle tuulelle kun ei onnistunut vakuuttamaan minua puolelleen (hänellä itsellään on kissa). Käytännön asioissa ei juuri ole tullut riitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi viikonloppuna tuli keskustelu siitä että hänen mielestään hänen tätinsä on hyvä laittamaan ruokaa koska hän on niin luova. Minä jatkoin siihen että eikös tuo täti ole kasvattanut kaksi lasta ja ollut aiemmin ammattikokki, tietää juuri miten ruoka-aineet toisiinsa suhtautuvat, että ei taida ihan pelkästä luovuudesta olla kyse. Tämä riitti saamaan aikaan itkun kun minä en koskaan arvosta tuollaisia ominaisuuksia ihmisissä...
Olet ilkeä ja tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on ex. Älkää olko kuin me.Vaikka mistä. Jopa siitä kummat ovat kivempia, kissat vai koirat. Minulla ei ole erityisen vahvoja tunteita asiaan mutta rehellisyyttäni sanoin että koirat ja kerroin perusteluni. Hän jäi oikeasti huonolle tuulelle kun ei onnistunut vakuuttamaan minua puolelleen (hänellä itsellään on kissa). Käytännön asioissa ei juuri ole tullut riitoja.
Teillä ei ole mitään yhteistä, miksi olette yhdessä?
millaisista aiheista olette väitelleet?
Tai sitten sun tyttöystävä on viisaampi ja antaa sinun olla "voittaja", näin pääsee helpommalla.
Meillä oli töissä jankkaaja, joka halusi aina väitellä ja olla oikeassa, eikä keskustelua juuri syntynyt, vaan parempi oli laskea toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja nyökytellä, oikeassa olet ja olet "voittaja". Ei ollut muuten kovin kysyttyä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
öh.. taitaa olla kyse siitä, että sinä et osaa rupatella mukavia. Taidat olla sellainen tahditon tyyppi, joka töksäyttelee hämmentäviä kommentteja eikä osaa small talkia?
Häviä tahallasi. Miten olet edes saanut naisen jos olet tähän asti voittanut hänet keskusteluissanne?