Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun tyttöystävä tahtoo aina väitellä, mutta häviää ja on sitten pahalla päällä

Vierailija
24.08.2020 |

Minä en jaksaisi tätä leikkiä enää, varsinkaan näiden seurausten takia.

Kommentit (180)

Vierailija
41/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta tiskikoneen laitosta mieleen, että sama kai se on miten sen täyttää, kunhan sitten myös korjaa jälkensä.

Eli ne astiat jotka eivät mahdu huonolla tyylillä koneeseen, tiskaa se huonosti täyttäjä itse. Kun huonosti täyttäjän jälkeen kaikki kauhat ja muovikipot ovat täynnä likavettä kun ovat joko olleet alunperin, tai kääntyneet kuppipuoli ylöspäin, niin tämä huonosti täyttänyt pesaisee ne uudestaan, kuten myös ne alaritsillä olevat joiden päälle tuo likavesi on roiskunut. Huonosti täyttäjä myös putsaa tiskikoneen itse.

Vierailija
42/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukuttelijan kanssa voi oppia elämään (jos hän on muuten ihana ja haluaisit olla hänen kanssaan) kun toimii niin kuin pienen lapsen kanssa: kääntää huomion toisen ärsytyksen kohteesta johonkin mukavaan. Voit vaikka halata ja suukottaa spontaanisti tai alkaa jutella jotain tosi mukavaa, kehua vaikka miten kaunis toinen on. Tai vaihtaa keskustelunaihetta ja kysyä, mitä toinen haluaisi syödä tänään. Ja ainahan voi todeta, että ”kyllä tuossa sinunkin näkökulmassa on hyvä pointti” ja ehdottaa samaan hengenvetoon, että lähdetäänkö yhdessä lenkille.

Tietysti jos oikeasti olisi jokin vakava tunnereaktio meneillään, voi vaikka sanoa, että ”huomaan että sua ärsyttää tämä homma; sori jos mun kommentti loukkasi sua, ei se ollut tarkoitus mutta sanoin varmaan oman mielipiteeni liian kärkkäästi. Eikö voitais sopia, haluan että meillä on kaikki hyvin.”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinulla ei kyllä ole yhtään sosiaalisia taitoja, tai jos on, sitten olet tahallaan ilkeä.

Hän arvostaa tätiään ja pitää tätä luovana, sinä töksäytät että tuossa ei ole mitään luovaa.

Hänellä on kissa, sinä töksäytät ettet pidä kissoista.

Joko olet asperger tai käytät henkistä väkivaltaa hänelle tärkeiden asioiden väheksymiseen.

Vierailija
44/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala on yksinään väitellä. Eli älä lähde mukana koko väittelyyn. Toki siinä saattaa tyttöystävälle jäädä sellainen tunne, että hän voitti, sehän on varmaan sulle OK? Kun sitten ei tule noita seurauksia. 

Minä en tuosta voittamisesta niin välitä mutta väärät luulot pitää aina oikaista.

Misät ihmeestä te väittelette, että joka kerta on olemassa vain yksi oikea totuus?

Vierailija
45/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko "väittely" joku leikki? Voittajat ja häviäjät.

Normaaliin parisuhteeseen ei tuollainen väittely kuulu, jossa toinen voittaa ja toinen häviää, ei ainakaan meillä, vaikka parisuhdetta takana yli 30v. Ja mieluimmin käyttäisin sanaa keskustelu, tosin siinäkin voi väitellä, mutta molemmilla on oikeus omaan mielipiteeseen, jota toisen on kunnioitettava ja arvostetta, eikä edes synny tilannetta voittajasta tai häviäjästä.

Tuo ap. väittely kuulostaa alistamiselta, jossa ap. yrittää muokata ja alistaan kumppanin mielipiteen omansa kaltaiseksi. Ei lupaa pitkää ja hyvää parisuhdetta.

Esimerkiksi viikonloppuna tuli keskustelu siitä että hänen mielestään hänen tätinsä on hyvä laittamaan ruokaa koska hän on niin luova. Minä jatkoin siihen että eikös tuo täti ole kasvattanut kaksi lasta ja ollut aiemmin ammattikokki, tietää juuri miten ruoka-aineet toisiinsa suhtautuvat, että ei  taida ihan pelkästä luovuudesta olla kyse. Tämä riitti saamaan aikaan itkun kun minä en koskaan arvosta tuollaisia ominaisuuksia ihmisissä...

Eihän tuo ole edes mikään väittely.

Kun avasit keskustelun, ajattelin, että väittelette jostain, johon on joku ratkaisu. Tyyliin miten tiskit kannattaa hoitaa nopeiten (tai keksi parempi esimerkki:)).

En tiedä, heitteleekö tuollaisella vaan hormonit, jos tuollainen asia herättää noin voimakkaan tunnereaktion ja ilmeisesti se, että hän tuossa tilanteessa kokee, että olet eri mieltä (vaikka siis et edes ole).

Minulla ex tulistui tietyistä poliittisista aiheista aina niin paljon, että emme voineet niistä keskustella, hänellä keitti aina yli. Itse taas olen sellainen huvin vuoksi -väittelijä.

Minä myös pidän väittelystä. Valitettavasti mieheni ei ole verbaalisti lahjakas, joten hänen kanssaan väittely ei ole mielenkiintoista. Lisäksi hänellä on sama.passiivisaggressiivinen tapa vetäytyä kuin herralla, joka kertoi olevansa eron partaalla. Itselläni ei yleensä ole mitään tunnelatausta asioiden suhteen, voin valita kannan, joka johtaa mielenkiintoisempaan keskusteluun.

Vierailija
46/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla ns besserwisser eli viisastelija. Sitä voi joskus jättää oman mielipiteensä sanomatta ja hyväksyä vain toisen mielipide tai päätelmä, vaikka itse olisi eri mieltä.  

Jos tyttöystävä on sitä mieltä,  että täti on ruuan laitossa luova ihminen, niin asia on ok. Täti voi olla luova, joka näkyy hänen tekemisessään, lisäksi hän on ammattikokki jolloin osaa oppejaan soveltaa  luovalla tavalla. Ap haluaa olla aina oikeassa ja on ilmeisesti tottunut jyräämään toisia, koska rakastaa totuuden puhumista, oman totuutensa.

Vierailija
47/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiukuttelijan kanssa voi oppia elämään (jos hän on muuten ihana ja haluaisit olla hänen kanssaan) kun toimii niin kuin pienen lapsen kanssa: kääntää huomion toisen ärsytyksen kohteesta johonkin mukavaan. Voit vaikka halata ja suukottaa spontaanisti tai alkaa jutella jotain tosi mukavaa, kehua vaikka miten kaunis toinen on. Tai vaihtaa keskustelunaihetta ja kysyä, mitä toinen haluaisi syödä tänään. Ja ainahan voi todeta, että ”kyllä tuossa sinunkin näkökulmassa on hyvä pointti” ja ehdottaa samaan hengenvetoon, että lähdetäänkö yhdessä lenkille.

Tietysti jos oikeasti olisi jokin vakava tunnereaktio meneillään, voi vaikka sanoa, että ”huomaan että sua ärsyttää tämä homma; sori jos mun kommentti loukkasi sua, ei se ollut tarkoitus mutta sanoin varmaan oman mielipiteeni liian kärkkäästi. Eikö voitais sopia, haluan että meillä on kaikki hyvin.”

Ei. Koskaan ei pyydetä anteeksi JOS toinen loukkaantui, vaan sitä omaa loukkaamistaan. Et voi pyytää anteeksi toisen ihmisen tunteita. Mutta omaa käytöstäsi voit.

Vierailija
48/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo sun tyttöystävän keskustelunavaukset ole mitään väittelyyn kutsuja. Olet sosiaalisilta taidoiltasi vajavainen, kun kuvittelet, että sun täytyy päättää jokainen keskustelu voittamalla se. Se on hirveän raskasta muille ihmisille, joten ei ihme, että tyttöystäväni pillahtaa itkuun tuon tuosta, kun ei voi normaalisti keskustella kanssasi arkisista asioista.

Vierailija
49/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutatte molemmat hirveän lapsellisilta. Ei kukaan voi hävitä aina, ensinnäkin ei ole voittajaa ja häviäjää, jos ollaan eri mieltä asioista. Joskus tehdään kompromissi, riippuen asiasta ja joskus molemmat pitää oman mielipiteensä. Ei sen takia tarvitse itkemään alkaa. Teidän ongelmanne on ihan jossain muualla. Ap alistaa ja tyttöystävä turhautuu.

Vierailija
50/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tuosta tiskikoneen laitosta mieleen, että sama kai se on miten sen täyttää, kunhan sitten myös korjaa jälkensä.

Eli ne astiat jotka eivät mahdu huonolla tyylillä koneeseen, tiskaa se huonosti täyttäjä itse. Kun huonosti täyttäjän jälkeen kaikki kauhat ja muovikipot ovat täynnä likavettä kun ovat joko olleet alunperin, tai kääntyneet kuppipuoli ylöspäin, niin tämä huonosti täyttänyt pesaisee ne uudestaan, kuten myös ne alaritsillä olevat joiden päälle tuo likavesi on roiskunut. Huonosti täyttäjä myös putsaa tiskikoneen itse.

Tuliko ex langoille? Voisin mainita että hän tiesi kauhean hyvin miten piti siivota, laittaa ruokaa ja hoitaa kotia, ihan ilman käytännön harjoitusta. Hän siis oletti että joku muu -minä- teen nämä mutta sillä tavalla kuin hän haluaa.

Vierailija
51/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tiskikoneessa on tietyt paikat tietyille astioille tietyssä järjestyksessä. Tämän voi lukea ohjekirjasta. Muuten ei mahdu se luvattu 15 hengen astiasto koneeseen ja kaikki tule puhtaaksi.

Vierailija
52/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko "väittely" joku leikki? Voittajat ja häviäjät.

Normaaliin parisuhteeseen ei tuollainen väittely kuulu, jossa toinen voittaa ja toinen häviää, ei ainakaan meillä, vaikka parisuhdetta takana yli 30v. Ja mieluimmin käyttäisin sanaa keskustelu, tosin siinäkin voi väitellä, mutta molemmilla on oikeus omaan mielipiteeseen, jota toisen on kunnioitettava ja arvostetta, eikä edes synny tilannetta voittajasta tai häviäjästä.

Tuo ap. väittely kuulostaa alistamiselta, jossa ap. yrittää muokata ja alistaan kumppanin mielipiteen omansa kaltaiseksi. Ei lupaa pitkää ja hyvää parisuhdetta.

Esimerkiksi viikonloppuna tuli keskustelu siitä että hänen mielestään hänen tätinsä on hyvä laittamaan ruokaa koska hän on niin luova. Minä jatkoin siihen että eikös tuo täti ole kasvattanut kaksi lasta ja ollut aiemmin ammattikokki, tietää juuri miten ruoka-aineet toisiinsa suhtautuvat, että ei  taida ihan pelkästä luovuudesta olla kyse. Tämä riitti saamaan aikaan itkun kun minä en koskaan arvosta tuollaisia ominaisuuksia ihmisissä...

Kuulostaa erikoiselta kaikin puolin. Miksi sinun piti lähteä liikkeelle noin hyökkäävällä asenteella, kun tyttöystäväsikään ei varsinaisesti ollut edes väärässä? Olisit voinut vain sanoa, että totta, ja lisäksi hänellä on paljon kokemusta ja osaamista. Sen sijaan päätit lytätä hänen sanomisensa ja aloittaa "väittelyn". Tyttöystävälläsi taas oli itku kumman herkässä, mutta ehkä hän kokee ettet arvosta yleensäkään hänen mielipiteitään ja itku lähti siitä.

Vierailija
53/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko ex langoille? Voisin mainita että hän tiesi kauhean hyvin miten piti siivota, laittaa ruokaa ja hoitaa kotia, ihan ilman käytännön harjoitusta. Hän siis oletti että joku muu -minä- teen nämä mutta sillä tavalla kuin hän haluaa.

Miksi haluat tehdä kaiken hankalasti. On olemassa ihan yleispätevät ohjeet miten kotia hoidetaan ja miten esim. Siivous tehdään.

Vierailija
54/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa ns. haastavan naisen kanssa parisuhteessa on olla, kun jokaiseen väitelauseeseen toteaa "joo joo", "näinon", "justnoin", vastauksia tarpeen mukaan varioiden.

Vierailija
55/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat pitää tyttöystäväsi lakkaat olemasta kusipää.

Mutta se tyttis saa edelleen olla kusipää?

Vierailija
56/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tiedä yksinkertaista sääntöä? Tyttöystävän tai vaimon on välillä annettava olla "oikeassa". Tämä siis vinkkinä jos meinaat saman kanssa jatkaa. En miehenä edes viitsisi olla mikään jatkuvasti oikeassa oleva paskiainen. Voiko rasittavampaa tyyppiä olla kun miettii vastapuolta? Tuskin.

Vierailija
57/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kusipäistä on pitää tätiään luovana ja pitää kissoista? Aphän tässä lähtee jankkaamaan ja haastamaan riitaa ihan turhaan. Ei kannata yllättyä kun tyttökaveri jättää.

Vierailija
58/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten naiset ihmettelee, kun mies sanoo joka asiaan että "ihan sama", kun miehen mielipiteet ovat väärin tai riidan haastamista.

Vierailija
59/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kusipäistä on pitää tätiään luovana ja pitää kissoista? Aphän tässä lähtee jankkaamaan ja haastamaan riitaa ihan turhaan. Ei kannata yllättyä kun tyttökaveri jättää.

Ei siinä olekaan, vaan siinä, että alkaa kiukutella, kun Ap kertoo oman mielipiteensä eikä vain soittele komppikitaraa.

Täällä ketjussa on useampi mies jo todennut, että parempi vain myönnellä kaikkeen eikä kertoa omia mielipiteitään mistään. Näin Ap:täkin yritetään nyt painostaa tekemään. Nuo miehet ovat myös kertoneet, että sitä myötä on sitten hiipunut mielenkiinto koko suhteeseen. Ehkä parempi tulla heti kiukkuprinsessan jättämäksi kuin roikkua vuosikaudet jeesmiehenä.

Vierailija
60/180 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiedä yksinkertaista sääntöä? Tyttöystävän tai vaimon on välillä annettava olla "oikeassa". Tämä siis vinkkinä jos meinaat saman kanssa jatkaa. En miehenä edes viitsisi olla mikään jatkuvasti oikeassa oleva paskiainen. Voiko rasittavampaa tyyppiä olla kun miettii vastapuolta? Tuskin.

Sama pätee myös toisinpäin,  eli jos olet naimisissa miehen kanssa, joka on mielestään aina oikeassa. Silloin kannattaa vain sanoa, olen kuullut mielipiteesi, voimmeko vaihtaa puheenaihetta. Onneksi löytyy myös asioita, joista ei tarvitse väitellä ja perustella kantaansa vastapuolta tyydyttävällä tavalla. Keskustelunaiheet tulee rajata kokemuksen perusteella asioihin, joista ei synny väittelyä.

Parisuhde ei saisi olla verbaalista valtataistelua, se vaatii kompromisseja. Itse en rakasta väittelyä, mieheni rakastaa ja haluaa useinkin osoittaa minulle olevansa oikeassa. Onneksi vuosien saatossa olemme oppineet hillitsemään itseämme ja kuuntelemaan toisiamme. Toki välillä väittelemme naamat punaisena sanan säilät leiskuen, onneksi harvemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi