Oliko täällä niitä 5/2 dieetin aloittaneita?
Mulla tänään eka paastopäivä, ja huh, kun nälättää. 300cal on jo pistelty poskee :(
Kommentit (47)
Onko kukaan kokeillut fit + feelgood tuotteita tähän tarkoitukseen?
Omat vanhemmat ovat tällä dieetillä olleet keväästä asti ja kesälomalla tuli itsekin sitä kokeiltua. Heidän päivän syömiset ovat suurinpiirtein nämä:
Aamiainen: Rasvatonta jogurttia 200g purkki (80 cal) + kahvia
Lounas: Salaattia, sisältö vaihtelee. Perus salaatin, tomaatin ja kurkun lisäksi esim porkkanaraastetta, kaalia, suolakurkkua, lusikallinen punajuurisalaattia, raejuustoa. Suolaiseksi vielä muutama viipale kinkkua tai vaikkapa katkarapuja. Salaattikastikkeeksi voi laittaa omenaviinietikkaa tai balsamicoa.
Iltapäivä: Kahvia ja kaksi riisikakkua.
Ilta: Kaurapuuroa mehukeiton kanssa (kevyt) tai kasviskeittoa.
Välipala jossain vaiheessa päivää: Omena
Voi olla että tästä tulee hieman enemmän kuin se 500 kaloria, mutta hyvin on dieetti heillä tuntunut toimivan. Kummatkin ovat laihtuneet selvästi keväisestä, eikä äidin jenkkakahvat erotu paidan alta enää niin pahasti :)
Miksi paastota? Kun normaalisti syömällä ja liikumalla pysyy hoikkana. Tuskin terveellistä, ei ravintoasiantuntijoiden mukaankaan. Osalla lihominen jopa lisääntyy, jos ne 5 päivää mässätään normaalia enemmän. En tajua mikä järki tuossakin taas on. No, 5/2 kirjoja myyvät kuin häkä.
Miksi korppuja? Eikös niissä ole kauheasti hiilareita?
Jos mietityttää kalorit, niin kannattaa käyttää laskureita. Noitahan on netti pullollaan. Mutta joku rahka + marjoja aamupala olisi kyllä paljon ravitsevampi kuin sokerikorput.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 15:02"]
Olen ollut neljä viikkoa. Paino on pudonnut 3,5 kiloa ja vyötäröstä sekä lantiosta lähtenyt kummastakin 4 senttiä (ja sentit ovat minulle paljon kiloja tärkeämmät!).
Pidän kaksi paastopäivää peräkkäin, se sopii minulle paremmin. On 'ohjeiden' vastaista, mutta ei tämä mikään tieteellinen systeemi olekaan - vain yksi tapa syödä vähemmän.
Yhtenä paastopäivänä käyn salilla ihan niin kuin ennenkin. Ei ongelmaa! Syön paastopäivinä työmaaruokalassa keittoa ja salaattia. Aamulla teetä ja pari korppua, iltapäivällä kahvia ja illemmalla teetä, hapankorppua ja esim. tuoreita mustikoita. Oletan, että näistä tulee n. 500 kaloria. Kahvissa ja teessä käytän vähän sokeria. Paastopäivien välillä olen pystynyt syömään maltillisesti.
[/quote]
5. viikko menossa. Puoli kiloa painoa menee viikossa kuten joku muukin sanoi. Ruoka-annokset ovat hieman pienentyneet, se oli ylläri! Itse syön päivällä 100 kcal töissä ja klo 21 illalla sen 400kcal eli kanaa, kesäkurpitsaa, sieniä jne.
Mutta nälkä on nytkin saatanallinen ja lopetan tähän viikkoon.
Ota glukomannaania eli konjakkia paastopäivinä. Se täyttää vatsan ilman kaloreita.
Olen ollut neljä viikkoa. Paino on pudonnut 3,5 kiloa ja vyötäröstä sekä lantiosta lähtenyt kummastakin 4 senttiä (ja sentit ovat minulle paljon kiloja tärkeämmät!).
Pidän kaksi paastopäivää peräkkäin, se sopii minulle paremmin. On 'ohjeiden' vastaista, mutta ei tämä mikään tieteellinen systeemi olekaan - vain yksi tapa syödä vähemmän.
Yhtenä paastopäivänä käyn salilla ihan niin kuin ennenkin. Ei ongelmaa! Syön paastopäivinä työmaaruokalassa keittoa ja salaattia. Aamulla teetä ja pari korppua, iltapäivällä kahvia ja illemmalla teetä, hapankorppua ja esim. tuoreita mustikoita. Oletan, että näistä tulee n. 500 kaloria. Kahvissa ja teessä käytän vähän sokeria. Paastopäivien välillä olen pystynyt syömään maltillisesti.