Oliko täällä niitä 5/2 dieetin aloittaneita?
Mulla tänään eka paastopäivä, ja huh, kun nälättää. 300cal on jo pistelty poskee :(
Kommentit (47)
Hei, Olen se joka aloitti viime viikon puolella ketjun siitä että olen aloittamassa maanantaina :). Aamupäivällä oli kauhea nälkä, mutta sain syötyä vasta neljän aikaan. Nyt on noin 200cal jäljellä. Siinä edellisessä ketjussa pohdin vielä syömisiäni, ja eilen tulin sitten siihen tulokseen, että syön samoja ruokia kuin söisin normaalisti, mutta vähemmän. Tsemppiä muille!!!
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 16:47"]
Mikä tää dietti on? Pidetään siis viikossa 2paastopäivää ja loput päivät normaalisti? pidetäänkö paastopäivät peräkkäin? Kuinka paljon saa syödä kaloreita paastopäivänä? Tehoaako OIKEASTI?
[/quote]Ä
paastopäiviä ei yleensä pidetä peräkkäin. Paastopäivinä saa syödä 500-600 kcal, ja niitä on kaksi viikossa. Tehoaa ihan siksi että kalorivajetta syntyy semmoiset 2000-3000 kcal viikossa verrattuna normisyömiseen kaikkina päivinä, ja tämä vastaa vähän alle puolen kilon viikkolaihtumistahtia. Oikein ylipainoisella vaikutus voi olla paljon isompikin.
Hei vaan, täällä myös yksi!
Mä syön paastopäivinä vaan yhden aterian joskus kuuden-seitsemän aikaan illalla. Muuten vaan mustaa kahvia ja vettä (reilusti )
Kolmonen tässä vielä. Hyvin jaksoin päivän ja treeninkin. Ruokarytmi tuntui sopivan minulle hyvin. Olo on kevyt ja energinen. Torstaina taas!
Kolmonen tässä vielä. Hyvin jaksoin päivän ja treeninkin. Ruokarytmi tuntui sopivan minulle hyvin. Olo on kevyt ja energinen. Torstaina taas!
Niin, mites teillä muilla on sujunut, piti kysymäni?? :)
Täällä yksi. Mulla on mennyt ihan hyvin, ei suurempia tuskia. Minkälainen sun päivän ruokavalio on? Itsellä näin:
Aamu: kahvi, tilkka maitoa
Lounas: tomaattimurskaa 200 g, tomaatti, raejuustoa 1 dl
Välipala: keitetty kananmuna, banaani
Ilta: kaurapuuroa, maitoa, pieni voisilmä
Eniten huolettaa alkuillan raskaahko aerobinen treeni, siksi "tuhdihko" välipala ennen sitä.
Mulla muutama viikko takana, ei mene hyvin :( Pystyn kyllä olemaan paastopäivät 500-600 kcalilla, mutta aina paastopäivän jälkeisenä päivänä on kammottava sudennälkä ja tulee syötyä niin paljon että se nollaa paastopäivän kalorisäästöt...
Olen ollut jo 5 kk, sopii mulle todella hyvin. Olen elämäni kunnossa, ja paastopäivinä krooninen suolistosairaus on ihan hiljaa eikä vatsaan satu. Kiloja mennyt n. 12, olo on ihan mielettömän hyvä! Paastopäivät ei ole ollenkaan vaikeita, eikä mulla ole seuraavana päivänä isompi nälkä, pikemminkin päin vastoin. Mä "paastoan" lounaasta lounaaseen, olen kokenut sen itselleni paremmaksi, niin että vatsa saa levätä.
AP, jatkaa. Mulla olisi tänään myös aerobinen ryhmäliikunta, mutta on nyt on niin nälkä, että on pakko jättää väliin. Menen sitten huomennA.
Olen syönyt lautasellisen kaurapuuroa ja 100g mansikkamurskaa. Lisäksi söin kaksi siivua graavilohta. Illemmalla vielä varmaan joku valmis keitto.
Jatkossa täytyy kyllä suunnitella nämä päivän syömiset tarkemmin.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 15:17"]
Olen ollut jo 5 kk, sopii mulle todella hyvin. Olen elämäni kunnossa, ja paastopäivinä krooninen suolistosairaus on ihan hiljaa eikä vatsaan satu. Kiloja mennyt n. 12, olo on ihan mielettömän hyvä! Paastopäivät ei ole ollenkaan vaikeita, eikä mulla ole seuraavana päivänä isompi nälkä, pikemminkin päin vastoin. Mä "paastoan" lounaasta lounaaseen, olen kokenut sen itselleni paremmaksi, niin että vatsa saa levätä.
[/quote]
Tarkoitatko, että aloitat paaston lounaan jälkeen ja seuraavan kerran syöt noin 24 tunnin kuluttua taas lounaan? Voisitko laittaa esimerkin syömisistäsi (ja juomisista) vaikka yhdeltä paastopäivältä?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 15:22"]
Tarkoitatko, että aloitat paaston lounaan jälkeen ja seuraavan kerran syöt noin 24 tunnin kuluttua taas lounaan? Voisitko laittaa esimerkin syömisistäsi (ja juomisista) vaikka yhdeltä paastopäivältä?
[/quote]
Tarkoitan. Esim. tänään otin aamulla yhden gefilus-juoman ja lasin vettä. (En ole tähän ikään mennessä koskaan saanyt syötyä aamulla mitään, vatsani "herää" selkeästi minua paljon myöhemmin.) Töissä vielä ehkä kupillinen kahvia. Lounas työpaikan ruokalassa, valitsen joko keittolounaan tai salaattilinjan. Tänään otin salaattia ja sen kanssa vähän uunibroileria ja pari pientä fetapalaa, pienen palan ruisleipää ja vähän oivariinia päälle. Illalla kotona juon vettä ja tavallista vissyä. Huomenaamulla vesilasillinen ja töissä lounas puolen päivän aikaan. Kaloreita kertyy tänään n. 400.
Mulla ei ole mitään tiettyä ruokavaliota paastopäiville, syön sitä mitä tarjolla on, ja lasken että kalorit ei mene yli. En ole kärsinyt illalla enkä aamulla nälästä, elimistö lienee tottunut tähän hyvin. Enkä paastoa niinä päivinä kun urheilen, se tekee mulle päänsärkyä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 14:28"]
Täällä yksi. Mulla on mennyt ihan hyvin, ei suurempia tuskia. Minkälainen sun päivän ruokavalio on? Itsellä näin:
Aamu: kahvi, tilkka maitoa
Lounas: tomaattimurskaa 200 g, tomaatti, raejuustoa 1 dl
Välipala: keitetty kananmuna, banaani
Ilta: kaurapuuroa, maitoa, pieni voisilmä
Eniten huolettaa alkuillan raskaahko aerobinen treeni, siksi "tuhdihko" välipala ennen sitä.
[/quote]
Tossahan on kaloreita jo vaikka kuinka paljon, menee varmaan yli 500:n...
Kiloklubin mukaan tuossa on 501 kcal, kahvimaitoa en ole laskenut.
Tomaattimurska 55 kcal
Tomaatti 20 kcal
Raejuusto 100 g 80 kcal
Banaani 96 kcal
Kananmuna 70 kcal
Kaurapuuro 100 kcal
Maito 33 kcal
Flora 35 kcal
Nuo ravintosisällöt ovat kalorilaskurista. Mistä olet eri mieltä nro 9?
3 viikkoa olen ollut tällä dieetillä. Yleensä paastopäivinä säästän kalorit ilta-ateriaan klo 21. Ihan ok on mennyt.
Vaakalla en ole uskaltanut kesän jälkeen käydä. Ajattelin huomeaamuna punnita ja sitten sen jälkeen viikoittain. Paino luultavasti noin 66kg (pituus siis vain 165cm!).
Aion jatkaa tätä vielä ehkä kuukauden ja sen jälkeen syödä ma-to kevyesti ja viikonloppuisin "normaalisti".
Tämän hetken fiilis: saatanallinen nälkä. Illalla kalasoppaa, sitä ennen vain kahvia. Töissä jaksaa hyvin kun on muuta miettimistä kuin ruoka. Tämä muutama tunti kotona, odottaen iltaruokaa, onkin jo tuskaisampaa.
kuukaysi takana ja paino ei ole pudonnut. Mielestäni en syö välipäivinä ylimääräistä. Missä vika?..
Olen ollut kohta puoli vuotta. Hyvin on mennyt ja rasvaa on selvästi sulanut, farkkukoko pienentynyt pari pykälää. Pari ekaa paastopäivää olivat hankalia, sen jälkeen ovat menneet rutiinilla ja liikuntaakin pystyy harrastamaan paastopäivinä. Normaalipäivinäkin tulee mietittyä tarkemmin, mitä suuhunsa pistää ja mihinkään mässäilyyn ei ole mitään haluja.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 16:10"]
Miksi korppuja? Eikös niissä ole kauheasti hiilareita?
Jos mietityttää kalorit, niin kannattaa käyttää laskureita. Noitahan on netti pullollaan. Mutta joku rahka + marjoja aamupala olisi kyllä paljon ravitsevampi kuin sokerikorput.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 15:02"]
Olen ollut neljä viikkoa. Paino on pudonnut 3,5 kiloa ja vyötäröstä sekä lantiosta lähtenyt kummastakin 4 senttiä (ja sentit ovat minulle paljon kiloja tärkeämmät!).
Pidän kaksi paastopäivää peräkkäin, se sopii minulle paremmin. On 'ohjeiden' vastaista, mutta ei tämä mikään tieteellinen systeemi olekaan - vain yksi tapa syödä vähemmän.
Yhtenä paastopäivänä käyn salilla ihan niin kuin ennenkin. Ei ongelmaa! Syön paastopäivinä työmaaruokalassa keittoa ja salaattia. Aamulla teetä ja pari korppua, iltapäivällä kahvia ja illemmalla teetä, hapankorppua ja esim. tuoreita mustikoita. Oletan, että näistä tulee n. 500 kaloria. Kahvissa ja teessä käytän vähän sokeria. Paastopäivien välillä olen pystynyt syömään maltillisesti.
[/quote]
[/quote]
Täysjyväkorppuja, ei sokerikorppuja!!! Yhdessä korpussa on n. 50 kaloria. En yritä välttää hiilareita, mitä pahaa niissä olisi? Syön aamupalan töissä enkä viitsi sinne kanniskella mitään jaakaappia vaativaa ruokaa. Jonain aamuna syön puuroa ja joskus ehkä sitten sen rahkankin. Vaihtelua on hyvä olla!
Keittojen kalorit on työmaaruokalassa merkitty, joten ei niitä tarvitse laskureista etsiä. Salaateissa tai marjoissa ei merkittäviä määriä kaloreita ole.
Mä olen kanssa yllättynyt siitä, miten helposti paastopäivät sujuvat. Muutama ensimmäinen oli haastava, mutta nyt kuukauden jälkeen sujuvat helposti. Kaikista hankalista hetkistä on selvinnyt ajatuksella, että huomenna taas saan syödä mitä haluan.
Paastopäivänä syön yleensä seuraavasti:
Aamupala noin klo 10: puuroa ja mustikoita
Lounas noin klo 14: kasviksia (tomaatti, kurkku, kukkakaali) ja raejuustoa tai kananmuna
Päivällinen noin klo 18: rahkaa ja tilkka mehukeittoa tms. sekä marjoja
Itseäni on helpottanut juuri aamun ensimmäisen aterian myöhäistäminen. Syön noin 3 x 150kcal päivän mittaan, noin 4 tunnin välein. Teetä ja vettä/vichyä lisäksi.
Itselläni kyllä myös taipumusta kompensoida välipäivinä paastopäivien kalorivajetta. Olen lukenut, ettei tämä dieetti sopisi ahmimiseen taipuvaisille henkilöille, ja pelkään kuuluvani tähän joukkoon... Olisiko kellään vinkkejä? itselläni paasto ei siis hillitse makeanhimoa välipäivinä, niin kuin eräs tuttuni kertoi itsellään olevan. Annoskoot kyllä pienentyneet kautta linjan.
Lounaasta lounaaseen paastoaville, tiesittehän, että paastoajan kuuluu olla 36 tuntia, eikä 24?
Mikä tää dietti on? Pidetään siis viikossa 2paastopäivää ja loput päivät normaalisti? pidetäänkö paastopäivät peräkkäin? Kuinka paljon saa syödä kaloreita paastopäivänä? Tehoaako OIKEASTI?