Miksi ihmiset liikkuvat ulkona takki päällä vaikka ulkona on 20 astetta lämmintä?
Johtuuko se siitä, että kalenterin mukaan on elokuun loppupuoli, tai siitä, että koulut ovat alkaneet?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Kommenttiin "Ei kai sulla oo kylmä?" vastaan: "Ei, kun mulla on tää takki."
Kysymykseen "Eiksun tuu kuuma?" en ole vielä keksinyt yhtä nasevaa vastausta. Vastaan vain että ei.
D
Kokeile samaa vastausta.
- eiksun tuu kuuma?
- ei, kun mulla on tää takki.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän syy ole sama kuin se, että miksi uimarannat ovat elokuussa lähes tyhjiä vaikka olisi helle ja pilvetön sää.
Ai siis sinilevä?
Tarkenen vasta 25° lyhythihaisella.
No niin, nyt on saatu ap-trollin osalta tämä rikollinen takin käyttö kesällä käsiteltyä.
Olisikos ap aika siirtyä puhumaan päähineistä?
Pidän nimittäin itse päähinettä kesät-talvet. Tosi rikollista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla voi olla jopa sairaus ja palelee, vaikka on lämmintä. Mieti sitä. Miten kaikki ärsyttää ihmisiä täällä??
Osalla varmasti. Mutta se ei selitä sitä, että miksi enemmistö on takki päällä ja pitkät housut jalassa nyt, vaikka esim. kesäkuussa olivat samanlaisissa lämpötiloissa t-paidassa ja shortseissa.
Kesätuuli ja syystuuli on eri asia. Ei ole enää sitä kesän tuntua ilmassa. Puissa on keltaisia lehtiä, maa on täynnä pudonneita lehtiä ja aamuisin +10 lämpötila. Ei näytä eikä tunnu kesältä enää.
Puissa on lehdet vihreät, maassa ei näy lehtiä ja samanlämpöisiä öitä oli keskellä kesääkin, kuin nyt on.
Nämä ihmiset, joilla on "huono ääreisverenkierto". Vähän liikkuvia, huonosti syöviä.
Kokoomuksen äänestäjä
Tulin juuri sienimetsästä,hirvikärpästen takia piti laittaa pitkähihaista päälle. Kävin sitten tullessa kaupasta leivän ja eiköpä vaan av-mammojen kyttäyseskadroona ollu kirjaamassa tämänkin pukeutumismokan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevät: 12-16 astetta plussalla, suomalaiset shortseissa ja hihattomissa ulkona
Syksy: 16-20 astetta plussalla, suomalaiset takissa ja pitkissä housuissa ulkona
Ketkä suomalaiset? En ainakaan minä, eikä kukaan meidän kerrostalosta ollut shorteissa ja hihattomissa ulkona koko kevään ja kesän aikana.
Edes niillä 30 asteen helteillä? No jo on outo kerrostalo.
Minä en ainakaan viitsi ottaa ilmassa leijuvaa koronaa paljaalle iholleni koska en käy heti kotiin tultuani suihkussa. Siksi takki joka jää eteiseen "karanteeniin".
Ainakin täällä Oulussa tuulee ja tiesin lähtiessäni että on tulossa sade. Välillä tuli kuuma mutta kun tuuli kaipasin jo hanskoja. Suojasi myös sateelta.
Minua kiinnostaa miksi joku ihmettelee muiden pukeutumista. Millainen ihminen tämä ihminen on?Onko hän normaalia ahdasmielisempi, kapeakatseinen, epäempaattinen? Eikö jokainen pukeudu siten kuin itsestä parhaiten tuntuu. Voitko ap antaa tähän vastauksen?
Vierailija kirjoitti:
No, onhan se vähän viileää varsinkin kun tuulee
Öööö, mikä on viileää?? XDDD oletko näitä ihmisiä, jotka ovat niiiiin kansainvälisiä etteivät osaa enää suomea XDDDD
Lihapullat peittelevät läskejään takeilla, kun eivät kehtaa kulkea ohuissa vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, onhan se vähän viileää varsinkin kun tuulee
Öööö, mikä on viileää?? XDDD oletko näitä ihmisiä, jotka ovat niiiiin kansainvälisiä etteivät osaa enää suomea XDDDD
???
Mulla on melkein koko kesän läpi takki päällä. Kesätakkini on ohuita ja vilpoisia. Tai sitten mekko tai joku kaftaani tms joka peittää ihoa. Syy: mä palan auringossa eikä iho tykkää aurinkosuojasta. En vietä aikaa ulkona paahteessa muulloin kuin pakon edestä ja jonkun pikaisen kauppareissun takia en jaksa levittää aurinkorasvaa.
Joo näytän joskus vähän muumien Möröltä, mutta kuten hän en oikeasti ole pelottava.
Meillä on sisällä lämmintä 19-20. Mahdotonta olla sisällä pitkät housut tai pitkähihainen paita päällä... ulkonakin laitan takin vasta kun on alle 15. Muuten tulee yksinkertaisesti liian kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Hyväkuntoinen ihminen pärjää vaikka +7-10 asteessa pelkässä ohuessa paidassa ja farkuissa, ei tule kylmä. Kertoo lähinnä jostakin sairaudesta ja huonosta kunnosta, jos on takki päällä lämpimällä ilmalla. Liikkukaa ihmiset!
Hankalaa on tämä naisen elämä.
Jos pukeudun tyyliin x ja minulla on hiki ja kuuma - se johtuu "sairaudesta ja huonosta kunnosta".
Jos pukeudun tyyliin x ja minulla ei ole hiki eikä kuuma - se johtuu "sairaudesta ja huonosta kunnosta".
Joten lopputulos on, että pukeudun ihan miten itse haluan.
Kun menee viideksi aamulla töihin, niin eipä näytä mittari täällä kun +12 astetta, kyllä siinä jo takkia pääĺlensä vetää, vaikka sitten töistä tullessa sitä saakin kantaa kädessä ja läkähtyä.