Miksi ihmiset liikkuvat ulkona takki päällä vaikka ulkona on 20 astetta lämmintä?
Johtuuko se siitä, että kalenterin mukaan on elokuun loppupuoli, tai siitä, että koulut ovat alkaneet?
Kommentit (101)
Oikeastiko jotain häiritsee muiden pukeutuminen? Ja täällä tuulee, joten huppari päällä kuljen.
Vierailija kirjoitti:
Ja lapsilla on haalarit päällä....
Samaa mietin tänään, puistossa lapsilla välikausihaalareita ja asteita 22.
Just tulin ulkoa, 20 astetta ja tuuli ja t-paita sekä college-housut oli liian kuumat, olen yltäpäältä hiessä (ja hyttysenpuremissa, kun lämpimät ilmat aiheutti sen, että alkukesästä muninut hyttyset ehti aikustua vielä tälle syksylle, kiiiva).
Koska kaikkien mielestä 20 astetta ei ole kovin lämmin. Mitä te ihmettelijät laittaisitte päälle täällä meidän 45 asteessa?
eiköhän se oli heitän oma asiansa jos haluavat hikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla tarkkana ja pukeutua huolellisesti kun sää vaihtuu, ettei saa flunssaa.
Miksikä? Näinä päivinä se ei tarkoitakkaan puolikuntoisena töissä kärvistelyä inhottavasti, vaan ylimääräistä lomaa, omalla sohvalla maaten, kävelylenkeillä käyden ja elämästä nauttien. Puikkoa voi joutua ottamaan nenään, mutta siitäpä saakin vain lisää lomaa, mikäli oireet menee ohi ennen tulosten saantia, niin ei saa silti palata töihin.
Just hyvä hetki saada flunssa.
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikkien mielestä 20 astetta ei ole kovin lämmin. Mitä te ihmettelijät laittaisitte päälle täällä meidän 45 asteessa?
Sen mitä omaiset haluavat päälleni laittaa hautajaisiini, koska kuolisin.
Hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa... eiköhän jokainen saa kulkea vaikka untuvatakissa, vaikka vieressä heilutatkin peppua voimaannuttavissa pyllybikineissäsi?
Mulla on takki päällä riippumatta mittarilukemista, jos palelen. Ei me kaikki olla samasta muotista. Laiska kilpirauhanen ja matala verenpaine ynnä laihuus ilmeisesti selittävät jatkuvaa palelua.
Olen ihmetellyt samaa. Helteillä kunnon pitkä paksu takki päällä, kenties vielä huivi kaulassa?!! Onko heillä hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta tai jokin muu lämmönsäätelyjärjestelmän vika? Olisi oikeasti kiinnostavaa tietää.
Jos lähden aamulla takki päällä ja alkuillasta, kun on lämmintä, saa takin toki auki tai pois päältä.
No siis vaikka muiden pukeutuminen ei tietenkään muille kuulu, niin ihan samaa olen ihmetellyt kuin ap täällä Vantaalla monena aamuna/päivällä. Monella on jo syystakki päällä ja naisilla tietenkin se helvaton moinen viltti kiedottuna kaulan ympärille. Minulla on ollut farkut ja paita päällä, paitsi tiistaiaamuna laitoin vielä huivin hartioiden ympärille, kun oli vain 8 astetta. Iltapäivällä se oli jo tarpeeton.
Yksi iltapäivä näin naisen, jolla oli paksu villapaita päällä ja asteita oli auringossa (juu paistoi pilvettömältä taivaalta) ainakin 25. Mahtoi olla kuuma. Ehkä jotkut pukeutuvat kalenterin mukaan, eikä sään.
Osalla voi olla jopa sairaus ja palelee, vaikka on lämmintä. Mieti sitä. Miten kaikki ärsyttää ihmisiä täällä??
Vierailija kirjoitti:
Osalla voi olla jopa sairaus ja palelee, vaikka on lämmintä. Mieti sitä. Miten kaikki ärsyttää ihmisiä täällä??
Osalla varmasti. Mutta se ei selitä sitä, että miksi enemmistö on takki päällä ja pitkät housut jalassa nyt, vaikka esim. kesäkuussa olivat samanlaisissa lämpötiloissa t-paidassa ja shortseissa.
Kysyin yhdeltä lihavalta tutulta kesähelteillä, miksi hän joutuu käyttämään takkia, onko hän mittauttanut kilpirauhasarvot. Hän ei sanonut mitään... Eikö olisi helpompi vain kertoa avoimesti, mitä siinä on salattavaa...? Ei ole häpeä, jos sairastaa jotain tautia.
Ja tämä ei ollut herja lihavia kohtaan. Olen itsekin ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vit on yli +20
Turussa juuri nyt 22 astetta ja tosi lämmintä.
No niinpä. Helsingissä 16 astetta ja 7 m/s tuuli.
Vierailija kirjoitti:
Just tulin ulkoa, 20 astetta ja tuuli ja t-paita sekä college-housut oli liian kuumat, olen yltäpäältä hiessä (ja hyttysenpuremissa, kun lämpimät ilmat aiheutti sen, että alkukesästä muninut hyttyset ehti aikustua vielä tälle syksylle, kiiiva).
Jaa. Itse taas en ymmärrä miten kenellekään voi tulla hiki noissa lämpötiloissa. Eihän tuo ole edes lämmin. Ihme valitusta muiden pukeutumisesta koko keskustelu.
Ihmiset ovat pehmeitä lampaita. Takki päällä lämpimällä ilmalla olevat pelkäävät vähän kaikkea. "Entä jos tuleekin vähän kylmä, laitetaanpa takki".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla varmasti. Mutta se ei selitä sitä, että miksi enemmistö on takki päällä ja pitkät housut jalassa nyt, vaikka esim. kesäkuussa olivat samanlaisissa lämpötiloissa t-paidassa ja shortseissa.
Kesätuuli ja syystuuli on eri asia. Ei ole enää sitä kesän tuntua ilmassa. Puissa on keltaisia lehtiä, maa on täynnä pudonneita lehtiä ja aamuisin +10 lämpötila. Ei näytä eikä tunnu kesältä enää.
Miksi pitäisi palella iho kananlihalla hytisten vain miellyttääkseen muita? Itse pukeudun vaatteisiin jotta en palelisi.