Miksi ihmiset liikkuvat ulkona takki päällä vaikka ulkona on 20 astetta lämmintä?
Johtuuko se siitä, että kalenterin mukaan on elokuun loppupuoli, tai siitä, että koulut ovat alkaneet?
Kommentit (101)
No en minä ainakaan nähnyt juurikaan ihmisillä takkeja päällä, kun kävin tänään yhdeksältä aamulla kaupassa. Ja lämmin, hiostava, kostea ilma oli.
Vierailija kirjoitti:
Missä vit on yli +20
Turussa juuri nyt 22 astetta ja tosi lämmintä.
Jotkut lähtee aamuvarhaisella kotoaan/tulevat myöhään illalla kotiin, keskipäivän lämpö kestää harvoin koko päivää.
Eikä takki aina ole kuuma, esim. pellavajakku on kuumallakin ilmalla viileä.
Olen ihmetellyt ihan samaa. Eilen oli liki +25 astetta ja olin kesämekossa kaupungilla, niin monikin oli jo ihan neuleessa ja muissa syksyvaatteissa. Mahtoi olla kuuma.
Meilläkin on 20 astetta, mutta tosi tuulee kovasti ja on ihan pilvistä. Oli kyllä ohut kesätakki ulkoillessa ihan tarpeen. Meillä on kotona normaalisti se 20 astetta lämmintä ja minulle se on vähän viileä mieheni mielestä taas melkein kuuma.
Näin me olemme erilaisia tässäkin asiassa.
Koska inhoan kesävaatteita. Tulisi jo kunnon syksy!
Pitää olla tarkkana ja pukeutua huolellisesti kun sää vaihtuu, ettei saa flunssaa.
Ovat ostaneet uusia ja mielestään tyylikkäitä syysvaatteita. Pakkohan niitä on sitten esitellä, vaikka lämmintä olisi 25 astetta.
Käytän usein kesälläkin takkia, toki ohutta. Siinä on taskuja, joihin saan tungettua kaikki tavarani, eikä tarvitse ottaa jotain kassia mukaan. Minulla ei ole kuuma takissani. Pidän takistani.
Usein ihmettelen, miksi niin moni puolituttu huolehtii pukeutumisestani. Juuri takki on se "punainen vaate".
Kommenttiin "Ei kai sulla oo kylmä?" vastaan: "Ei, kun mulla on tää takki."
Kysymykseen "Eiksun tuu kuuma?" en ole vielä keksinyt yhtä nasevaa vastausta. Vastaan vain että ei.
Olen keski-ikäinen ja täysipäinen täti, jonka hyvinkin neutraalin takin ei pitäisi loukata kenenkään vakaumusta. :D
Samaa mietin tässä viikko sitten, teinillä oli pitkät housut ja huppari päällä ja huppu päässä, vaikka lämmintä oli +23 ja tyyni keli..aurinko paistoi
Keväällä +11 ja minishortsit ja t-paita päällä😬
Miksi liikkuvat ilman maskia?
Tarvitsevatko pidemmän soputumisajan?
Miksi kulkevat turhaan lentokoneella?
Miksei ketään kiinnosta?
Täällä Helsingissä ainakin sataa ja tuulee tänään. Siksi laitoin ohuen takin ulos.
Minä tykkään lämpimästä ja palelen todella helposti. En hikoile tai tuskastu, jos kulken farkuissa ja hupparissa. Hiki tulee vasta helteellä. Pitkähihaisessa ei tarvitse myöskään huolehtia aurinkorasvasta kuin kasvoille.
Mitä väliä sillä on, mitä jollakulla vastaantulevalla on päällä?
Ja lapsilla on haalarit päällä....
Käytin heinäkuussa villapaitoja. Kaikki alle +20 on kylmää.
Oulussa oli torstaina helle ja näin pari pyöräilijää joilla oli paksut takit, pipot ja hanskat :D
No, onhan se vähän viileää varsinkin kun tuulee