Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luonnokiharista - mikä vimma suoristaa?

Vierailija
20.08.2020 |

Minulla on melkoisen jäätävä kiharapörrö luonnostaan. Se on todellakin pörröinen eikä lainkaan sileä. Jos muistatte Friendsien kohdan, jossa Monican hiukset menivät kosteudesta pörröön jollakin matkalla, saatte suunnilleen kupletin juonesta kiinni.

Olen käyttänyt aika paljon aikaa tämän suoristamiseen, koska... Miksi? Kampaajat haluavat aina suoristaa tämän. Pörröisyyttä varten markkinoidaan aineita. Olen jakkupukutyössä ja muuten sliipattu, mutta sitten tämä oman elämänsä sähköisku tekee minusta hipin näköisen.

Ihan älytön homma tuollainen suoristaminen, eikö? Voisi lopettaa koko paskan ja käyttää senkin ajan vaikka maiseman katselemiseen. Aloin juuri kyseenalaistaa koko homman. Aika kuvaavaa oli, että miehelleni selvisi luonnokiharat hiukseni vasta, kun muutimme yhteen. Hän oli ihan haltioissaan, kun tajusi kiharat. Ja minua hävetti.

Voi hemmetti että sitä on käyttänyt aikansa turhaan. Olen minä vain tyhmä. TÄstä eteenpäin en suorista mitään muuta kuin mattojen hapsuja ja tuskin niitäkään. Ihan turha tähän on lyhyttä elämäänsä käyttää.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on täysin piikkisuorat hiukset itselläni, mutta en ole koskaan tajunnut ihmisiä jotka yrittävät suoristaa luonnonkiharaa tukkaa! Luonnonkiharathan on ihan huippu juttu! Varmasti huono puoli se, ettei Suomessa ole niin helppo löytää osaavaa kampaajaa mutta ainakin nykyään netti on täynnä vinkkejä, miten luonnonkiharaa voi  hoitaa helposti. Ja jos on sellaisessa työssä, ettei halua olla liian "pörröpäänä", niin ainahan voi laittaa hiuksiin jotain huiveja/hiuspantoja, tai sitten letti/nuttura. Järjetöntä käyttää aikaa ja vaivaa hiusten suoristamiseen mikä vieläpä vaan kuluttaa hiusta. Kannattaa hyväksyä se hiuslaatu mikä on. Esim. nuorempana itse yritin väkisin kihartaa omaa hiusta, mikä oli myös silkkaa hulluutta. 

Suorahiuksiset ei vaan tiedä millaiset ne on. Ei ne ole mikään nätti kiharapilvi, vaan kuin moppi. Nätisti asettuvat kiharat vaatii itselläni ainakin monia aineita ja silti aina vähän tuurista kiinni että tuleeko hyvä vai huono. Ei ne kauniit kiharat ole useimmilla aamulla herätessä sen näköiset. Itselläni on aina sotkunuttura. En vaan jaksa.

Ja siellä taas yksi yleistää, että kaikki kihara on samanlaista. Otan osaa, että juuri sinun hiuksesesi ovat kamala moppi laittamatta. Minun ei ole ja käytän tarvittaessa muotoiluun vain vettä.

Vierailija
42/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoinen tukka näyttää hyvältä taipuisana tai kiharana. Hiusten suoristaminen kuluttaa hiusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä jos olet päässyt sinuiksi kiharoidesi kanssa. Minä en. Mun luonnonkihara tukka näyttää luonnontilassa niin järkyttävälle että on käytännössä pakko suoristaa, tai vaihtoehtoisesti pitää nutturalla tai ponnarilla. Jos olisikin sellainen nätti tasaisen kihara tukka niin ei ongelmaa, mutta kun tää on jokin kiharan ja laineikkaan sekoitus ja tekemättä tälle mitään näytän ihan siltä kuin olisin pommin jäljiltä. Vaikuttaa koko habitukseen negatiivisesti.

Vierailija
44/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on luonnonkihara jota raivolla suoristan. Ja teen sen aina. Ja jatkossakin. Koska vain suorana se tukka on KAUNIS. Kiharana sotkuisa ja jään sen alle kokonaan (tukka erittäin pitkä, näyttää kiharana oikeasti siltä että hukun sen sisään)

Sama täällä. Suorana kaunis ja tyylikäs. Kiharana epämääräinen pörrökasa joka näyttää siltä kuin tukkaa ei olisi edes yritetty kammata juhannuksen jälkeen.

Vierailija
45/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kenellä on kiharat, koittaa suoristaa. Ne kenellä suorat, tahtoo kihartaa. 

Mulla on luonnonkiharat ja jos haluan suorat, niin suoristan, jos haluan kiharat, niin joudun kihartamaan, koska nämä luonnonkiharat on vain epämääräinen ja epäsiisti pörrökasa. Ei voi voittaa.

Vierailija
46/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta esim. Garnier Fructisin banana hair foor hoitoaine ja hiusnaamio (tehohoito). Pörröisyys lähtee kosteuttamalla.

Vierailija
47/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen pinnikiharat jaksaessani, eli ositan hiukset ja kieputan löyhille lenkeille sormien ympäri vähän kosteina, ja kiinnitän pinneillä. Avatessa kiharat ovat enemmän hallinnassa 😄

Vierailija
48/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa miten luonnonkiharat saa miehellä toimimaan järkevästi jos ei halua pitää pitkiä hiuksia? Nykyään vedän got2b gluedilla tikkusuoriksi joka aamu?

M37

Vierailija
49/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla suoristaminen ei auta, kun poistun ulkoilmaan,hiukset nousevat pörröttämään. Päänahka ei tykkää lämpösuojista jne, olen jo eläkkeellä, hiukset on aina päälaella ns. sotkunutturalla, vapaana ollessa ylettävät jo puoleen selkään, hiuksia on paljon mutta yksittäinen hius on ohutta. Pitäis vissiin käydä edes leikkuuttamassa.

Vierailija
50/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kuiva ohut luonnonkiharapörrö on vain aivan mahdoton saada näyttämään siistiltä ja huolitellulta varsinkin näin kosteilla keleillä. Mieluummin pakotan tukan suoraksi tököteillä, jolloin lainehtii ja menee korkkiruuville jotakuinkin ilman röllipeikkoefektiä. Haluaisin luonnostaan suorat hiukset! Luonnonkiharaa kaipaavat unelmoivat ns. Täydellisistä kiharoista ilman vaivaa. Mahdoton yhtälö, nauttikaa jos teillä on suora hius!

Vierailija
51/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kun mitättömät suorahiuksiset liiskaletit vievät upeat paksuilla kiharoilla hiuksilla varustetut miehet. En sitten tee lapsia kun en pääse levittämään kiharoita geenejäni. Mustat tai ruskeaihoiset miehet ei käy koska kiharat on väärää sorttia. Liian villamaisia kiharoita makuuni.

Sääli että hyvät geenit menevät hukkaan!

T:kiharahiuksinen nainen

Vierailija
52/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa miten luonnonkiharat saa miehellä toimimaan järkevästi jos ei halua pitää pitkiä hiuksia? Nykyään vedän got2b gluedilla tikkusuoriksi joka aamu?

M37

Mun mielestä monilla miehillä sellainen sotkuinen pehko näyttää lyhyehköissä hiuksissa hyvältä. Tämä silloin jos tukka on hyväkuntoinen, väri on hyvä ja kihara ei ole mitään afrokiharaa vaan enempi laineikasta. Jos on afrokihara, siihen ei mun mielestä oiken muu toimi kuin suoristaminen.

Vierailija
53/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan suoristanut hauskoja hiuksiani. Kampaajilla on ollut kova halu suoristaa, ja niiltä käyntikerroilta olenkin mennyt suoraa päätä kotiin pesemään hiukseni normaaleiksi. Minulla suorat hiukset ovat kamalat: iso pääni näyttää vieläkin isommalta ja pienet korvani isoilta. Naamaankaan eivät suorat hiukset sovi.

En välitä lainkaan muiden ihmisten ajatuksista. Joskus on vihjailtu lyhyiksi leikkaamisesta ja suoristamisesta, mutta semmoinen ei nyt käy. Omituisin kommenttipari on se, että ensin kysytään, ovatko hiukseni luonnonkiharat, ja myöntävän vastauksen jälkeen sanotaan (kuten tässäkin ketjussa), että  niinpä, suorahiuksiset haluavat kiharat ja kiharapäät taas suorat. Mitä ihmettä tuolla halutaan sanoa? Minä haluaisin vain lisää hiuksia ja lisää kiharoita. Osaan toki tehdä siistin nutturan silloin, kun sellainen sopii paremmin protokollaan.

Kun korona hiipuu ja ihmiset taas liikkuvat normaalimietteissään, on jännä nähdä, tuleeko hiuksistani uudenlaisia kommentteja. Lopetin vuosi sitten värjäämisen, ja hiukseni ovat korviin saakka kiharat ja kiiltävät valkoiset ja korvien tasalta alas hartioille kiharat ja selvästi eriväriset ja värjätyt.

Odottelen sitä, että joku tulee tutun ovelasti vihjailemaan minulle, että kyllä nelikymppisenä pitäisi hiukset leikata ja että valkoinen ja harmaa vanhentaa. Voin sitten vastata, että neljäkymppiä meni ohi jo viisitoista vuotta sitten ja nyt minä teen hiuksilleni ihan mitä tahdon. :)

Vierailija
54/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein uskallatte pestä hiuksia?

Noin 5 kertaa viikossa. Käytän hiusöljyä, tekee kiharoista siistit ja kiiltävät.

Vierailija
55/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää kun mitättömät suorahiuksiset liiskaletit vievät upeat paksuilla kiharoilla hiuksilla varustetut miehet. En sitten tee lapsia kun en pääse levittämään kiharoita geenejäni. Mustat tai ruskeaihoiset miehet ei käy koska kiharat on väärää sorttia. Liian villamaisia kiharoita makuuni.

Sääli että hyvät geenit menevät hukkaan!

T:kiharahiuksinen nainen

Hahaahh sorry, paksun ja kauniin tumman kiharaisen tukan omaava mieheni tykkää suorista pitkistä hiuksista =D saa sitten nähdä mimmoisen tukan tulevat lapset perii hih

Vierailija
56/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tukka alkoi kihartua uudelleen, kun rupesin harmaantumaan. Lapsena oli kiharaa, mutta suoristui sittemmin.

On varmasti hiusten oheneminen syynä tälle käkkäröitymiselle.

Ilman suoristamista hiukset ovat pörröiset ja näyttävät siltä kuin olisin ottanut karsean permiksen. Jos en ehdi suoristamaan, laitan nutturalle.

Vierailija
57/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiharista hiuksista tuli mieleen eräs ulkomailla asuva tuttuni ( nuori mies) , jolla oikeasti upeimmat hiukset ikinä. Paksut ja kiharat hyväkuntoiset hiukset. Ovat vielä pitkätkin. Mietin aina, että olisipa minulla sellaiset hiukset. Hän ei edes paljon hoida niitä ja silti pysyvät kunnossa ja kasvavat nopeasti. En koskaan ole nähnyt niin upeita hiuksia kenellekään.

Vierailija
58/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverilla oli tuollainen tukka. Hän oli vuosia suoristanut sitä ja värjännyt tummaksi. Oikeasti oli luonnonkihara eloveena. Hän antoi tukan kasvaa hieman ja kihartua. Se oli niin kaunis!

Vierailija
59/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on iso pää ja kiharat saavat näyttämään vielä suuremmalta. Siispä aina suoristan.

Vierailija
60/63 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkani on kyllä kaikkien ihanteiden vastainen. Se on se kuuluisa maantie, joka auringossa on kultaa ja punaista täynnä, mutta tämä ilmiö tapahtuu vain harvoin kesällä. Se on luonnostaan tyvestä tumma ja vaalenee latvoihin. Hiukset kiinni olen ruskeatukkainen ja hiukset auki olen täti, joka harrastaa kotivärjäystä. Hiuksissani on kiharia kohtia, mutta myös vain laimeita laineita. Päässäni on useita pyörteitä eli tukka ei koskaan mene edes sinne päin minne pitäisi. Kihara ei jaksa nousta tyvestä, koska se rasvoittuu. Hiukset ovat hennot ja äitini sanoin "hienot" eli ohuet, sähköiset luirakkeet.

Näytän aina tarhapöllöltä. Olen tänä vuonna ihastunut ministeri Kiuruun, jota kohtaan tunnen mielipide-eroista huolimatta hengenheimolaisuutta. En tiedä onko hänen pörrönsä luonnostaan sellainen, mutta minulla on sama kampaus yritin tai en.

Joskus olen miettinyt, suoristaisinko, pitäisikö laittaa siistiä kiharaa. Olen niin laiska, että yleensä laitan nutturan. Viime aikoina olen alkanut ajatella, että hittojako minä välitän? Onko minun ihan oikeasti murehdittava sitä, että tukkani takia näytän homssuiselta? Ja mitä sitten? Se kasvaa päästäni kuten luontoäiti on sen tarkoittanut, vähän villinä mutta vähän ujona. Se on mun tukka. Olen ajatellut hyväksyä sen. Tukkani näkevät saavat myös hyväksyä asian tai sulkea silmänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi