Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luonnokiharista - mikä vimma suoristaa?

Vierailija
20.08.2020 |

Minulla on melkoisen jäätävä kiharapörrö luonnostaan. Se on todellakin pörröinen eikä lainkaan sileä. Jos muistatte Friendsien kohdan, jossa Monican hiukset menivät kosteudesta pörröön jollakin matkalla, saatte suunnilleen kupletin juonesta kiinni.

Olen käyttänyt aika paljon aikaa tämän suoristamiseen, koska... Miksi? Kampaajat haluavat aina suoristaa tämän. Pörröisyyttä varten markkinoidaan aineita. Olen jakkupukutyössä ja muuten sliipattu, mutta sitten tämä oman elämänsä sähköisku tekee minusta hipin näköisen.

Ihan älytön homma tuollainen suoristaminen, eikö? Voisi lopettaa koko paskan ja käyttää senkin ajan vaikka maiseman katselemiseen. Aloin juuri kyseenalaistaa koko homman. Aika kuvaavaa oli, että miehelleni selvisi luonnokiharat hiukseni vasta, kun muutimme yhteen. Hän oli ihan haltioissaan, kun tajusi kiharat. Ja minua hävetti.

Voi hemmetti että sitä on käyttänyt aikansa turhaan. Olen minä vain tyhmä. TÄstä eteenpäin en suorista mitään muuta kuin mattojen hapsuja ja tuskin niitäkään. Ihan turha tähän on lyhyttä elämäänsä käyttää.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiharat on nyt muotia.

Vierailija
2/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Kampaajat olettavat, että minulla on tunti aikaa joka aamu föönata tukkaa suoraksi. Kesti kauan, että löysin kampaajan joka edes jotenkin osaa ottaa huomioon kiharat.

Pesen hiukset iltaisin, puristelen muotovaahdon ja annan kuivua kiharaan. Aamulla siistin vähän. Säästyy hirveästi aikaa ja vaivaa, ja on hiuksille parempi kuin kuivattaminen ja harjalla raastaminen. Mun tukka on vielä paksu kuin mikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin käymästä parturissa, kun en vain löytänyt kampaajaa, joka ei yrittäisi suoristaa sitä lopuksi. Jos joku tietää hyvän Tampereen seudulta, niin kertokaa. Tällä hetkellä on jo vyötärölle.

Olen myös jakkupukutöissä, niin ei tule kysymykseen pitää vapaana töissä, niin hullua kuin se onkin. Vedän letille ja nutturalle työaamuisin

Vierailija
4/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curly girlillä kiharat näteiksi!

Vierailija
5/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaikea tukka. Ellen tee sille mitään (ja nykyään en teekään) se menee edestä lähes korkkiruuveille, takaa vain taipuu laineille. Malli on pata, koska limpsoin itse juuri latvoja. Yritän nyt cg-tyyliin lisätä kosteutusta yms mutten fanaattisesti.

Vierailija
6/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patapää vielä.lisää, että vain yksi kampaaja koko elämäni aikana on sanonut, että mikset korostaisi tätä taipuisuutta ja jättänyt suoristamatta leikkauksen jälkeen.

Vierailija
7/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan suoristanut. En, vaikka kaksi koululaistyttöä kerran suureen ääneen tuomitsevaan sävyyn äimistelivät miksi en ole suoristanut tukkaani :D

Vierailija
8/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Muistan nuoruudessani, että amerikkalaisissa hömppäsarjoissa pahat tytöt oli aina tummia. Kun suoristusraudat tuli markkinoille, pahat tytöt oli kiharapäitä ja ne, joiden puolella kuului olla sileätukkaisia.

Mä olen 46 ja olen elämäni aikana tavannut oikeasti yhden kampaajan, joka osasi leikata luonnonkiharaa. Se oli virolainen nainen, jolla itsellään samanlainen pehko kuin mulla. Mulla on paljon hiuksia ja osa menee ihan korkkiruuville ja osa vaan sellaiselle huonon permiksen näköiselle. Hiuslaatu on karhea, mutta yksittäinen hius ohut, minkä vuoksi esim. latvojen ohentaminen on yksi isoimmista virheistä, mitä voi tukalleni tehdä. Olen juuri vuoden kasvattamisen jälkeen saanut melkein pois edellisen "osaajan" taidon näytteen. Pyysin jonkinlaista massan vähennystä, että polkkatukka laskeutuisi nätimmin, eikä näyttäisi alaspäin levenevältä kolmiolta. Kampaajan ratkaisu oli vuolla hiusten latvoja melkein puolesta päästä lähtien ohuemmaksi. Meinasi itku päästä, kun kotona seuraavana päivänä tajusin, mitä oli tapahtunut.

Mä olen nyt korona-aikaan ollu pääsääntöisesti kotona ja antanut kiharoiden rehottaa. Olen saanut satunnaisesti tavatuilta työkavereilta kommentteja "koronatyylistä", "hippimeiningistä" ja "luomuilusta". Ihan superärsyttävää, että tosiaan yleinen ajatus on, että kihara kertoo aina jotenkin homssuisuudesta tms.

Vierailija
9/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös! Mulla on suorat, tai no, ihan aavistuksen lainehtivat hiukset, ja olen aina pitänyt kiharoita kauniina. Varmasti se vastaus on se, että kampaajat eivät yleensä osaa leikata luonnonkiharaa. Esim yhdellä ystävälläni on kihara tukka, eikä hänellä monestikaan ole ollut kampausta, joka imartelisi hänen hiuksiaan. 

Vierailija
10/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat suoristaa lopuksi kiharat hiukset, että näkee leikkausjäljen. Jos sen jättää kiharaksi, on mahdoton tietää täytyykö joltakin suunnalta vielä siistiä tai onko lopputulos kauttaaltaan samanlainen!

Kerran satuin itse kampaajalle joka ei suoristanutkaan lopuksi, ja kotona sitten tarkastelin leikkausjäljen ja tuli seuraavana päivänä uusintareissu kampaajalle. Leikkaus oli päin honkia, mitä ei tietty huomannut lähtiessä koska hiuksia ei oltu suoritettu.

Okei..kiharassa hiuksessa ei ehkä niin näy mikä on leikkauksen lopputulos, mutta jos maksan, niin haluan yhtä hyvän lopputuloksen ku suorahiuksinenkin

Vierailija
11/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suoristan, koska mielestäni suorat hiukset ovat paljon kauniimmat kuin kiharat ja sopivat itselleni paremmin.

Vierailija
12/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa luonnonkiharat hiukset!!

Vierailija
13/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä nyt kukaan halua olla mikään käkkäräpää, etenkin kun sellainen on nykyään kulttuurista omimistakin...

Vierailija
14/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas naisten luomia ulkonäkö paineita. Asiallinen jakkupuku ja pörröiset kiharat niin miehet kuolaa!

Vierailija
15/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna suoristaa hiuksia enkä kuivattaa rutikuivaksi ja parturissa käyn harvoin. Niskassa kirkkiruuvikiharaa, mutta päältä laineilla ja vaatii kerran vuodessa permiksen, jotta näyttää paremmalta.

Vierailija
16/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoristin n. 10 vuoden ajan ja sitten iski laiskuus, lopetin ja nyt olen sinut kiharoideni kanssa. Kyllä niiden kanssa vuosia tappelinkin ja kirosin, kampaajani jopa suositteli fantasia-kuvauksiin menoa, mitä lie sitten tarkoittikin... 😂

Vierailija
17/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa luonnonkiharat hiukset!!

joo,mullakin on piikisuora tukka ja luonnonkiharat jalat!

Vierailija
18/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun teki ihan pahaa kun tyttäreni suoristi jatkuvasti pitkää kiharaa tukkaansa. Ja kampaajalta tullessaan oli todellakin piikkisuorat hiukset.

Vierailija
19/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Muistan nuoruudessani, että amerikkalaisissa hömppäsarjoissa pahat tytöt oli aina tummia. Kun suoristusraudat tuli markkinoille, pahat tytöt oli kiharapäitä ja ne, joiden puolella kuului olla sileätukkaisia.

Mä olen 46 ja olen elämäni aikana tavannut oikeasti yhden kampaajan, joka osasi leikata luonnonkiharaa. Se oli virolainen nainen, jolla itsellään samanlainen pehko kuin mulla. Mulla on paljon hiuksia ja osa menee ihan korkkiruuville ja osa vaan sellaiselle huonon permiksen näköiselle. Hiuslaatu on karhea, mutta yksittäinen hius ohut, minkä vuoksi esim. latvojen ohentaminen on yksi isoimmista virheistä, mitä voi tukalleni tehdä. Olen juuri vuoden kasvattamisen jälkeen saanut melkein pois edellisen "osaajan" taidon näytteen. Pyysin jonkinlaista massan vähennystä, että polkkatukka laskeutuisi nätimmin, eikä näyttäisi alaspäin levenevältä kolmiolta. Kampaajan ratkaisu oli vuolla hiusten latvoja melkein puolesta päästä lähtien ohuemmaksi. Meinasi itku päästä, kun kotona seuraavana päivänä tajusin, mitä oli tapahtunut.

Mä olen nyt korona-aikaan ollu pääsääntöisesti kotona ja antanut kiharoiden rehottaa. Olen saanut satunnaisesti tavatuilta työkavereilta kommentteja "koronatyylistä", "hippimeiningistä" ja "luomuilusta". Ihan superärsyttävää, että tosiaan yleinen ajatus on, että kihara kertoo aina jotenkin homssuisuudesta tms.

Tuttu juttu tuo vuoleminen veitsellä, mitä kampaajat haluavat nykyään käyttää. Hirveää jälkeä tekee kiharoille.

Olen nykyään kieltänyt tiukasti veitsen käytön ja pyytänyt kevyttä ohennusta saksilla, tulee nätimmin laskeutuvat hiukset.

Vierailija
20/63 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luonnonkihara jota raivolla suoristan. Ja teen sen aina. Ja jatkossakin. Koska vain suorana se tukka on KAUNIS. Kiharana sotkuisa ja jään sen alle kokonaan (tukka erittäin pitkä, näyttää kiharana oikeasti siltä että hukun sen sisään)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi