Mitäköhän voisi/kannattaisi tehdä tilanteessa jossa oireet leimataan psyykkisiksi?
Mulla on ollut neurologisia vaivoja n. vuoden joita tutkittiin magneettikuvauksella & verikokeilla ja hermoratatutkimuksella. Kokeista ei löytynyt mitään ja keväällä kun vasempaan jalkaan tuli tuntomuutos niin ehdotettiin psykiatria. Koen että tiedän tällä hetkellä että ei ole mitään rappeuttavaa sairautta tai kasvainta aivoissa ja se riittää enkä halua maksaa turhista psykiatrisista arvioista. Mietin vaan että onko tämä nyt järkevää tämäkään, kun en tunne kummankaan jalkaterän sisäsyrjää ja annan sen vaan olla? Olen käynyt esim. vaeltamassa viikon näillä fiiliksillä ja jos ei lasketa toisen nilkan epätäydellistä liikerataa ja siitä johtunutta kaatumista niin ongelmat ei sinänsä haittaa elämää.
Herään joka aamu ihan tyytyväisenä, työt sujuu, ruoka maistuu, liikunta kiinnostaa jne, ja kaikissa vaivoissa joita kävin ”valittamassa” odotin oma-aloitteisesti jopa kuukausia että menis ohi, että vaikea tätä nyt on ylireagointinakaan pitää.
Kommentit (24)
Mitä pitäisi tapahtua, että voisit harkita joskos se syy kuitenkin olis psyykkinen?
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitäisi tapahtua, että voisit harkita joskos se syy kuitenkin olis psyykkinen?
Jos alkaisin kovasti pelätä oiretta tai se veisi jatkuvasti huomiotani, jos rajoittaisin elämääni sen vuoksi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos alkaisin kovasti pelätä oiretta tai se veisi jatkuvasti huomiotani, jos rajoittaisin elämääni sen vuoksi jne.
Lisäyksenä että en ole tehnyt mitään asian eteen myös siksi että ajattelin ettei psyykkinen vaiva ole vaarallinen vaiva. En vaan ole ihan varma että missä kohtaa asiasta välittämättömyys on jonkinlaista itsetuhoisuutta sekin. Ei varmaan vielä.
Tunto-oireet tulivat noin vuoden päästä ensioireista. Minä olen siis kokeillut tuota yksityistä ”toista mielipidettä” ja siellä neurologi sanoi ettei ole mitään syytä uskoa että syytä ei olisi noin laajoilla tutkimuksilla löytynyt.