Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäköhän voisi/kannattaisi tehdä tilanteessa jossa oireet leimataan psyykkisiksi?

Vierailija
19.08.2020 |

Mulla on ollut neurologisia vaivoja n. vuoden joita tutkittiin magneettikuvauksella & verikokeilla ja hermoratatutkimuksella. Kokeista ei löytynyt mitään ja keväällä kun vasempaan jalkaan tuli tuntomuutos niin ehdotettiin psykiatria. Koen että tiedän tällä hetkellä että ei ole mitään rappeuttavaa sairautta tai kasvainta aivoissa ja se riittää enkä halua maksaa turhista psykiatrisista arvioista. Mietin vaan että onko tämä nyt järkevää tämäkään, kun en tunne kummankaan jalkaterän sisäsyrjää ja annan sen vaan olla? Olen käynyt esim. vaeltamassa viikon näillä fiiliksillä ja jos ei lasketa toisen nilkan epätäydellistä liikerataa ja siitä johtunutta kaatumista niin ongelmat ei sinänsä haittaa elämää.

Herään joka aamu ihan tyytyväisenä, työt sujuu, ruoka maistuu, liikunta kiinnostaa jne, ja kaikissa vaivoissa joita kävin ”valittamassa” odotin oma-aloitteisesti jopa kuukausia että menis ohi, että vaikea tätä nyt on ylireagointinakaan pitää.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lääkärin arvio? Onko kaikki verikokeet otettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lääkärin arvio.

Olin jatkuvasti sairas, mutta työpaikkalääkärin mukaan oli terve. Työnantaja lähetti psykiatrille, joka totesi, että olen henkisesti terve, mutta fyysisesti sairas. Selkäni oli niin kipeä, että seisoin vastaanotoilla.

Myöhemmin selvisi, että minulla oli pitkälle edistynyt verisyöpä ja sain vuoden elinaikaennusteen.

Vierailija
4/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen lääkärin arvio? Onko kaikki verikokeet otettu?

Borrelioosi ja kaikki vitamiini/hivenainejutut, kilpirauhanen/ferritiini yms todella laajalla skaalalla. En tiedä onko tuo ”toinen arvio” joku jenkkijuttu koska suomessa ei kuulema ole syytä kyseenalaistaa tehtyjä diagnooseja ainakin kun perustuu näin laajaan tutkimiseen. Ymmärrän kyllä mutta onhan tää vähän hassua.

Vierailija
5/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet tietenkin mömmöt pois konitohtorilta.

Vierailija
6/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mömmöt?

Vierailija
7/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mömmöt?

Mömmöt.

Vierailija
8/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus vaan on vaivoja, joihin ei löydy syytä. Sun vaiva tuntuu sentään siedettävältä. 

Itselläni on ollut myös tuntomuutoksia, mutta tuntuu ihan hullulta ruveta edes selitteleen sellasta asiaa lääkärille. 

Vierailija
9/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joskus vaan on vaivoja, joihin ei löydy syytä. Sun vaiva tuntuu sentään siedettävältä. 

Itselläni on ollut myös tuntomuutoksia, mutta tuntuu ihan hullulta ruveta edes selitteleen sellasta asiaa lääkärille. 

Näin varmasti. Itselläni oli siis motorisia oireita ja refleksit oli sekaisin ja kovaa uupumusta. Aina kysyttiin että onko onko onko tunnossa vikaa. Sitten kun sitä ilmeni niin aattelin että se olis tärkeä tieto. Olikin sitten syy epäillä mun mielenterveyttä :D no kuten sanottua kyllähän tää tässä

Vierailija
10/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin/Viroon hoitoon?

Vierailija
11/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneetilla katottu ms-tauti?

Onko niskat jumissa?

Vierailija
12/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magneetilla katottu ms-tauti?

Onko niskat jumissa?

On katsottu. Ei omasta eikä hierojan mielestä mutta sekin oli yksi ehdotus ja mielestäni ihan ok kokeilla hierontaa. 7kk sitä ennen kuin korona tuli ja lopetin. ei eroa ennen eikä jälkeen.

Vierailija
13/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsiin/Viroon hoitoon?

Mitä varte me veroi maksellaan sitte?

Vierailija
14/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistaa ferritiini.

Vierailija
15/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tuntohäiriöitä migreenin takia, vaikka ei juuri tuollaisia. Ne menivät kylläkin ohi ajan kanssa.

Vierailija
16/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut tuntohäiriöitä migreenin takia, vaikka ei juuri tuollaisia. Ne menivät kylläkin ohi ajan kanssa.

Nämä olleet nyt 1,5 kk yhtä soittoa.

Vierailija
17/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, toivotaan että oli vaikka migreeni.

Vierailija
18/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ole kuullut hermopinteestä?

Vierailija
19/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole kuullut hermopinteestä?

Höpsö.

ap

20/24 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne. Luulisi ettei psyykkinen syy aiheuta jalan tuntomuutosta. Menisin tuollaisessa tilanteessa varmaan yksityiselle lääkärille, jos olisi varaa ja jos oire painaisi mieltäni. Säästäisin / lainaisin, jos ei olisi varaa.

Vaikka kyseessä olisi MS-tauti, joka ei vielä näy magneettikuvissa (ei siis varmaan ole, mutta vaikka olisi), saattaisit elää tuollaisilla lievillä oireilla vuosia, ja jos olet nuori, jopa parikymmentä vuotta, ennen kuin mitään muuta mahdollisesti tulisi. Yleensä vielä tuntohäiriöillä alkanut MS on hyvälaatuisempi kuin muilla oireilla alkanut.

Mutta siis kyseessä voi olla jokin harmittomampi juttu.