Kyyneluran täyttö - kokemuksia ja suosituksia?
Onko kokemusta mihin klinikalle olisi luotettavaa mennä? Täyttö rasvansiirrolla vai täyteaineilla? Onko tullut haittoja kellään?
Kommentit (70)
Voi hyvää päivää. Jos tämä on vain ulkonäön tähden, niin unohda koko juttu. Keskity harrastuksiin tai muuhun itsensä kehittämiseen peiliin tuijottelun sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää. Jos tämä on vain ulkonäön tähden, niin unohda koko juttu. Keskity harrastuksiin tai muuhun itsensä kehittämiseen peiliin tuijottelun sijaan.
🤦
Onko kyy nelura vai kyyn elura vai kyyne lura? Jos viimeinen niin silikonilla saa korjattua. Joku kalamies varmaan auttaa.
Kyseessä 22-vuotias henkilö, jolla on niin tummat silmänaluset geenien, kasvojen luuston ja ohuen ihon vuoksi, ettei edes paksuin ja peittävin meikkivoide niitä peitä. Tähän hoitona on se, että ihon alle laitetaan täytettä joko oman kehon rasvalla tai täyteaineella.
Joten ihan vinkkejä kaipaisimme hyvistä paikoista eikä haukkumisia, tyttö on haukkuja ja kiusaamista saanut koko ikänsä jo muutenkin. Kiitos.
Ap
Tuo pitää tehdä tosiaan klinikkaolosuhteissa lääkärin tekemänä, kun on niin vaativa operaatio, ei voida tehdä missään hoitolassa.
Kauheaa kiusaaminen ja kun siihen otetaan sitten "syyksi" joku ulkonäön piirre :(. Ei liene kuitenkaan riskittömiä noi toimenpiteetkään?
Multa leikattiin hörökorvat 90-luvun alussa alle kouluikäisenä neuvolantätien suosituksesta; "ettei kiusata koulussa". No ei kiusattu sitten ihmeemmin (tai en tajunnut?), ihme kyllä, koska olen autisminkirjon henkilö ja pienestä asti outo... Kai se sitten oli se, että olin rohkea ottamaan kontaktia toisiin lapsiin, liikunnallinen, mun outous varmaan pistettiin sen piikkiin, että olin luokan taiteilija.
Koko peruskoulun ajan aina jos oli jotain erityistä kuvituksiin liittyvää, niin kaikki luokkalaiset halusi, että minä teen ne. Meidän luokka voitti vitosella kilpailun jonka palkintona oli matka johonkin Microsoftin tapahtumaan (assembly?) ulkomaille ja tapaamaan Bill Gatesia. Saatiin äänestää kuka oppilaista saa lähteä opettajan mukana sinne ja tulin valituksi. Vitsailen aina, että se oli siksi, koska toiset halus musta eroon, mutta oisko se ollu, koska olin tehny hienoja animaatioita ja ehkä sitä kautta vaikuttanut meidän voittoon? Kumminkin minä olin toisaalta myös ujo ja arka ja kauhistuin äänestyksen tulosta. Sanoin heti, etten lähde. Äänestettiin uudelleen ja eräs ulospäinsuuntautunut ja rohkea poika valittiin.
Jos luokkakavereita tai opettajia lukee, niin terveisiä! Te pelastitte minut koulukiusaamiselta! Muita vaikeuksia tuli kyllä myöhemmin elämässä.
Ja meidän koulussa ja luokalla oli joitain oppilaita, joita kiusattiin enemmän kuin minua... Että miten heitä ois voinu puolustaa? Minä olin arka, enkä uskaltanut puuttua, vaikka tuntui pahalta, jos jotakuta kiusattiin. Nyt se kaduttaa ja tuntuu, että olisi pitänyt puuttua silläkin uhalla, että joutuu ehkä itse kiusatuksi...
Mitä ihmettä nämä alapeukuttekijat on kun täällä ihminen kysyy neuvoja? Ihan uskomatonta taas.
Saattaa häiritä kyynelkanavan toimintaa. Silmä kyynelehtii tai on liian kuiva.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taidettiin kysellä kokemuksia ei mielipiteitä. Kannattaa opetella lukemaan kysymys ja otsikko...
Kyynelkanava voi tukkeutua muutenkin, kuin tahallaan tukkimalla, eikä se ole mitenkään kiva juttu, tarkoittaako tämä kyynelura nyt jotain muuta kuin kyynelkanavaa? Et se ei vaikuta kyyneluran täyttö kyynelkanavaan?
t. 8 13:45
Kyseinen operaatio kiinnostaisi minuakin. Olen apta 10v vanhempi ja silmien ympärillä on mustat renkaat ja ne on kuopalla. Mua on kiusattu näistä myös. Mutta mitä olen tuosta täytöstä lukenut, niin menee todella herkästi pieleen. Siksi en ole itsekään siihen lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Kyynelkanava voi tukkeutua muutenkin, kuin tahallaan tukkimalla, eikä se ole mitenkään kiva juttu, tarkoittaako tämä kyynelura nyt jotain muuta kuin kyynelkanavaa? Et se ei vaikuta kyyneluran täyttö kyynelkanavaan?
t. 8 13:45
Siis sinne uraan laitetaan täytettä. Ei kyynelkanavaan. Normaalisti ihmisellä on siellä ihon alla rasvaa, mutta joillain on sellainen silmäkuoppien rakenne ettei rasvakerrosta ole (englanniksi hollow eyes) tai niin ohut iho, että silmänympärykset näyttävät ihan mustilta ja ihminen näyttää kuin olisi saanut turpaansa tai että olisi joku kuolemansairaus.
Ilomed on asiantunteva ja kaikki täyteainehoitoja tekevät siellä on sairaanhoitajia. Lääkärikin heillä on käytettävissä. Tosi hyvä ja luonnollinen lopputulos heidän tekemisessään!
Pääkaupunkiseudulta siis etsiskelen hyvää ja luotettavaa paikkaa.
Ap