Alle 30-vuotiaana kuuluu bilettää ja olla nuori.
Miksi ihmeessä alle 30-vuotiaana pitäisi olla aikuinen?? En ymmärrä.
Kommentit (83)
Voi ap, olet ihan pihalla taas kaikesta :)
itse aloin baareissa käymää 17v ja sitäkin ennen silloin tällöin kavereiden kesken "biletettiin". sitte 18v synntäreillä olikin jo limulinja kun odotin ja nyt kohta täytän 19 ja vauvan kanssa oon kotona joten biletykset on jääny pois.. enkä kaipaa yhtään. aion kyllä tottakai silloin tällöin käydä ulkona mut ei tosiaankaan oo joka viikkoista tai edes -kuista touhua.
oon toden näkösesti 36 kun lapseni muuttaa kotoa ja silloin vielä biletysiässä ;) aijon elää väliin jääneet "teinivuodet" silloin jos alkaa joskus kaduttaa
Biletin itseni piippuun 15-21 vuoden iässä :D eli toisin sanoen tuli niin paljon oltua siellä kaupungilla, pe, la ja tietty kaikki vaput ym. ja jopa jouluaattonakin oli perinne mennä bilettämään,,niin että eipä tuo enää 26v. niin kiinnosta. Ei ole lapsia ja sinkkukin olen mutta biletys taitaa olla mennyttä aikaa. Mieluummin menen istuskelemaan viinilasin ääreen. Ehkä kerran vuodessa..muuten viihdyn kotona.
Jännä juttu kyllä että se baareissa ravaaminen loppui jotenkin ihan seinään. Ei vaan kiinnostanut. Tuskin tulee mikään katumus kun tiedän että tämä on mitä haluan tehdä. Jos pointti oli se että ei saa leikkiä aikuista liian aikaisin niin kuka pönttö nyt lopettaa esim. baareissa käynnin vaikka haluaisi mennä. Käyväthän aikuisetkin baarissa:D Mitään teiniörvellystä ei kannattaisi tehdä minkään ikäisenä. Valitettavasti minä kuuluin juuri niihin örveltäjiin :D mutta empä kadu kyllä sitäkään, tulipahan koettua ja hauskaa oli. Nyt kohti uusia juttuja :) Ja baareissahan voi käydä sitten vanhempanakin jos se niin alkaa vaivaamaan. Mutta eiköhän kaikki käy ton baarivaiheen läpi. Sitä ihmettelen vähän jos ei ikinä ole tykännyt olla baarissa!! ehkä sitten on ollut väärä seura. Siellähän voi tanssia ja musiikki tulee kovaa ja jännittäviä uusia tuttavuuksia :) ei pidä niin vakava olla ettei halua joskus vähän hullutella ja sosialisoitua. Kaikki tuntemani henkilöt jotka eivät nuorena viihyneet baareissa olivat todella jäykkää porukkaa, kehnot "yliasialliset" käytöstavat, ei kykene keskustelemaan huumorimielellä ym. että kyllä se baareilu kuuluu ns. normi sosiaalisiin kuvioihin.
Se on todella noloa jos yli 20 vuotiaana vielä "bilettää" vanhat akat ja ukot siellä 18v. paikoissa näyttää kyllä todella naurettavalta.
Et ymmärrä koska olet vielä lapsi.
Jos olisit kypsempi niin tajuaisit.
Minulla tuo penikkatauti loppui 20 vuotiaana, sen jälkeen alettiin suunnitella lasta.
Komppaan aptä, itse biletin 15-35 ikäisenä, eli 20 vuotta. Nyt ei enää kiinnosta. Ei olisi tullut kyllä perheen perustamisesta mitään.
ihme lässytystä.
kylläpä jotkut teinit tekee ison numeron missä iässä mitäkin kukin tekee.
Ehdin pilettää 10 vuotta ennen kuin vakiinnuin 24vuotiaana. Ja se pilettäminen tökki jo pari vuotta aiemmin. Nykyään käyn ehkä 4 kertaa vuodessa baarissa, riittää hienosti:) mies ja lapsi on tärkeämmät.
Huh huh taas, kylläpä näyttäisi säälittävältä yli 25 vuotiaat noissa 18v ravintoloissa. Useimmat ihmiset ovat biletyksensä bilettäneet siinä 20 - 25 vuotiaina ja haluavat rauhoittua. Toisilla tuo biletysikä jatkuu niin kauan kuin kunto kestää, vaikka kuusikymppiseksi.
Iällä ja aikuisuudella ei ole hirveästi toistensa kanssa tekemistä. Ihminen täysi-ikäistyy ja tulee aikuiseksi 18-vuotiaana lain mukaan, mutta se henkinen aikuisuus onkin ihan toinen juttu, toiset ei saavuta sitä koskaan.
Ei ole kyllä bilettäminen kiinnostanut IKINÄ. Satunnaisesti käyn, mutta en todella koe sitä elämäntehtäväkseni missään iässä.
Tässä ketjussa taas huomaa, että ihmisten ajattelu on usein tuskaisen kaavamaista. Jos bilettää yli 30-vuotiaana, elää ikuista teini-ikää ja on vastuuton, jos ei biletä nuorena niin on nuorena mummoutunut sääliö. Omassa tutavapiirissäni on ihmisiä, jotka ovat vastuullisia aikusia. Heistä osa bilettää ja osa ei. Biletytai sen puute määrittää keskivertoihmistä hyvin vähän minun maailmassani, mutta.ehkä tunnen sitten vain erityisiä ihmisiä... ^_^
Tässä ketjussa taas huomaa, että ihmisten ajattelu on usein tuskaisen kaavamaista. Jos bilettää yli 30-vuotiaana, elää ikuista teini-ikää ja on vastuuton, jos ei biletä nuorena niin on nuorena mummoutunut sääliö. Omassa tutavapiirissäni on ihmisiä, jotka ovat vastuullisia aikusia. Heistä osa bilettää ja osa ei. Biletytai sen puute määrittää keskivertoihmistä hyvin vähän minun maailmassani, mutta.ehkä tunnen sitten vain erityisiä ihmisiä... ^_^
Viestini oli sitten kännykällä kirjoitettu, siitä hoono soomi. :) T. 56
Viestini oli sitten kännykällä kirjoitettu, siitä hoono soomi. :) T. 56
Mun mummoni kävi tansseissa vielä kasikymppisenäkin ja toivottavasti en minäkään koskaan kangistu kaavoihini. Arkea on ihan tarpeeksi, kyllä välillä on kivaa kun voi jotain asiaa juhliakin. Ikä on vain numero enkä katso kalenterista että mitä mä voin tehdä kun vuosi on tämä
Me olemme mieheni kanssa alle 25v, olemme myös vanhempia, meillä on kolme lasta. Ensimmäistä kertaa 6 kk pääsimme mieheni kanssa syömään, kun isoin lapsista oli yökylässä minun vanhempieni luona ja kaksosemme oli anoppini seurassa. Kävimme siis syömässä ja sen jälkeen elokuvissa, elokuvan jälkeen ajattelimme, että hei, käydääs juomassa kaljat ennen kuin mennään kotiin. Tämä sopi anopillekin joten menimme kapakkaan. Lähinnä tunsimme myötähäpeää niitä kohtaan, keillä ei oikeasti ole muuta tekemistä viikonloppuna. Hävetti, kun nuoret tappelivat kapakassa, kaatuilivat kännissä yms. Ei kyllä toi oli jo ihan nähtyä elämää jo 18 vuoden ikäisenä. Luojan kiitos ei tarvitse enää bilettää, eihän tollasta jaksa! Noloa, hävettävää ja aamulla vaan vituttaa. Onneksi on perhe, rakastan tätä :) Minusta on aivan ihanaa nähdä omien lapsieni kasvavan ja kehittyvän, päivääkään en vaihtaisi! <3
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:32"]
Miksi minkään ikäisenä kuuluisi bilettää?
[/quote]Bilettäminen nyt vain on osa nuoruutta. Jos ei biletä tarpeeksi alle 30-vuotiaana, sitä katuu aikuisena.
[/quote]Jokainen on bilettänyt silloin riittävästi kun se ei nää kiinosta. Toisella se bileikä menee ohi 20 vuotiaana ja toisella 40 vuotiaana. Toiset vaan kypsyy hitaammin.
Näin on. Siksi kaikille alle 30-vuotiaille pitäisi tehdä automaattisesti abortti. Halusi tai ei. Eikä ketään alle 30-vuotiasta pidä palkata vakituiseen työsuhteeseen, sehän voi haitata biletystä. Samoin seurustelu, avoliitto ja kihlaus - avioliitosta puhumattakaan. Ne pitäisi kieltää lailla!
Nuoruutta ja biletystä voisi oikeastaan jatkaa vähän pidempäänkin, vaikka 37,5 vuotiaaksi asti.
KUKA NOSTELEE IKIKSEN KETJUJA??
Eikö riitä että se mt-potilas riivaa palstaa päivittäin?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 16:20"]
Örveltäviä ääliöitä se keskusta on täynnä, älä nyt jaksa.
[/quote]
Emme ilmeisesti liiku samassa keskustassa tai kiinnitä huomiota samoihin asioihin. Minua ei muiden humala häiritse. Kukaan ei ole lyönyt tai oksentanut päälle. Yleensä ihmiset ovat humalassa äänekkäitä mutta hyväntuulisia.