Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 30-vuotiaana kuuluu bilettää ja olla nuori.

Vierailija
27.08.2013 |

Miksi ihmeessä alle 30-vuotiaana pitäisi olla aikuinen?? En ymmärrä. 

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:33"]

Jep. Se kaava menee näin:

- opiskelua

- baareissa juoksemista ja irtosuhteita

- villiä biletystä

- pitkä seurustelusuhde

- "rauhoittuminen"

- kodin leikkiminen

- kihlat

- lemmikki

- lapsi

- naimisiin

- omakotitalo

- toinen lapsi

- lopullinenmammautuminen

Ja auta armias, jos joku haluaa tästä kaavasta poiketa vaikka siten, ettei juo nuorena alkoholia tai ei hanki ollenkaan lapsia. Johan ovat maailmankirjat sekaisin!

[/quote]

Ja jos tuon ketkun alkaa jo 18 vuotiaana, ehtii 30 vuotiaana aloittaa kaiken alusta: biletysvaihe, uusi mies, omakotitalo, uusia vauva... jne. Kuten monilla näyttää olevan "kakkoskierroksella".

Itse olen 30 vuotiaana kokenut pari pitkää parisuhdetta ja avoliittoa, mutta myös opiskelua, biletystä ja matkustelua. Nyt 30 vuotiaana olen löytänyt miehen jonka kanssa ostimme samantien paritalon ja vauva on suunnitelmissa heti häiden jälkeen (ensi kesänä) jos vaan Luoja suo. Onneksi en tehnyt lapsia "väärän" miehen kanssa ja olen kokenut myös nuoruutta, opiskelut on käyty ja ammatit hankittu. Kaikki tyylillään.

Vierailija
42/83 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksoin alle vuoden Bilettämistä,sitten loppui mielenkiinto asiaan.Olisihan se säälitttävä jos ei alle 30v tekisi muuta kun bilettäisi vuodesta toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä jaksa bilettää kun muutaman kerran vuodessa. 

Vierailija
44/83 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on, että monilla kolmikymppisillä ei riitä kuntoa ja energiaa juhlia vuorokauden ympäri useamman kerran kuussa. Ei ihme, ettei biletys enää maistu, kun tanssi-illasta toipumiseen menee kaksi päivää.

Vierailija
45/83 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 15:55"]

Tosiasia on, että monilla kolmikymppisillä ei riitä kuntoa ja energiaa juhlia vuorokauden ympäri useamman kerran kuussa. Ei ihme, ettei biletys enää maistu, kun tanssi-illasta toipumiseen menee kaksi päivää.

[/quote]

Enemmän niillä energiaa bilettämiseen riittää kuin myös varojakin + ulkonäköä mitä sinulla katkeralla 20v opiskelijanörtillä, joka tuskin yksin mahdat mitään isoa väestöä vastaan mielipiteinesi.

väitä nyt vielä että kuntokin oikein laskee 10 vuodessa. miten se sen tekee kerrotko? yleensä voisi kuvitella kolmekymppisen olevan paremmassa kunnossa kuin 20 vuotiaan jolla ei kovin ihmeellinen liikuntatausta ole. pieni riuku vain ja köyhä uhoaja joka luulee tietävänsä asioista muttei tiedä paskaakaan mistään mitään.

Vierailija
46/83 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Huh huh taas, kylläpä näyttäisi säälittävältä yli 25 vuotiaat noissa 18v ravintoloissa.  Useimmat ihmiset ovat biletyksensä bilettäneet siinä 20 - 25 vuotiaina ja haluavat rauhoittua. Toisilla tuo biletysikä jatkuu niin kauan kuin kunto kestää, vaikka kuusikymppiseksi.

"

Päinvastoin. 25 vuotias on sama kuin 18v teini. Eipä juuri eroa, sama lapsekas pelleily päällä.

Mielestäni teinit ja nuoremmat voisivat painua vittuun baareista etteivät näyttäisi niin hölmöiltä oikeiden aikuisten seurassa esim 30+ jne.

Tuskin ne sulta pikkutytöltä lupia kyselee saavatko siellä olla. Valta ja voima aikuisilla sekä kunnia.

Vierailija
47/83 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 17:40"]

Se on todella noloa jos yli 20 vuotiaana vielä "bilettää" vanhat akat ja ukot siellä 18v. paikoissa näyttää kyllä todella naurettavalta.

[/quote]

nyt  on taas räkänokka teini päässyt palstoille. eikö pitäisi olla jo tutimassa vai kiukuttaako kun aikuiset  30+ jaksaa juhlia varoillaan ja sinä pyytelet äitiltä almuja?

väitätkö vielä että amisteini olisi mikään sanomaan mitään aikuisemmilleen?

yrittääpä pikkulapset nyt kovin isotella aikuisväestöä vastaan voi voi.

Vierailija
48/83 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 14:27"]

Tässä ketjussa taas huomaa, että ihmisten ajattelu on usein tuskaisen kaavamaista. Jos bilettää yli 30-vuotiaana, elää ikuista teini-ikää ja on vastuuton, jos ei biletä nuorena niin on nuorena mummoutunut sääliö. Omassa tutavapiirissäni on ihmisiä, jotka ovat vastuullisia aikusia. Heistä osa bilettää ja osa ei. Biletytai sen puute määrittää keskivertoihmistä hyvin vähän minun maailmassani, mutta.ehkä tunnen sitten vain erityisiä ihmisiä... ^_^

[/quote]

mikä saatanan sääntö se nyt taas on että bilettäminen on teinien juttu ?

kukaan tuskin tosta välittää. ja kukaan ei halua olla köyhä pikkulapsi koko ikää.

Vierailija
49/83 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 14:32"]

Mun mummoni kävi tansseissa vielä kasikymppisenäkin ja toivottavasti en minäkään koskaan kangistu kaavoihini. Arkea on ihan tarpeeksi, kyllä välillä on kivaa kun voi jotain asiaa juhliakin. Ikä on vain numero enkä katso kalenterista että mitä mä voin tehdä kun vuosi on tämä

[/quote]

oho! oikein vielä kaksikymppisenä? wow!

onko tuo tosiaan ihme?

oletko koskaan kuullut että eri ikäiset ihmiset harrastavat tanssia?

ja on tosiaan muitakin kuin 20v pallerot. 50 vuotiaat ja yli harrastaa myös!

Vierailija
50/83 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 14:38"]

Me olemme mieheni kanssa alle 25v, olemme myös vanhempia, meillä on kolme lasta. Ensimmäistä kertaa 6 kk pääsimme mieheni kanssa syömään, kun isoin lapsista oli yökylässä minun vanhempieni luona ja kaksosemme oli anoppini seurassa. Kävimme siis syömässä ja sen jälkeen elokuvissa, elokuvan jälkeen ajattelimme, että hei, käydääs juomassa kaljat ennen kuin mennään kotiin. Tämä sopi anopillekin joten menimme kapakkaan. Lähinnä tunsimme myötähäpeää niitä kohtaan, keillä ei oikeasti ole muuta tekemistä viikonloppuna. Hävetti, kun nuoret tappelivat kapakassa, kaatuilivat kännissä yms. Ei kyllä toi oli jo ihan nähtyä elämää jo 18 vuoden ikäisenä. Luojan kiitos ei tarvitse enää bilettää, eihän tollasta jaksa! Noloa, hävettävää ja aamulla vaan vituttaa. Onneksi on perhe, rakastan tätä :) Minusta on aivan ihanaa nähdä omien lapsieni kasvavan ja kehittyvän, päivääkään en vaihtaisi! <3

[/quote]

No mikäs sun elämässä nyt niin on muka muuttunut kun sellaista et jaksa?

Miksi sitten moni aikamies jaksaa käydä salilla samaan aikaan kun teinit tappelee riukukäsillään nuorisotalolla?

eikös treenaaminen ole rankempaa kuin bilettäminen?

ja moniko bileteini jaksaa nostaa penkistä edes 100 kiloa?

Vierailija
51/83 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen 40 vuotias normaali aikuinen mies, komea ja muna pystyssä joka päivä. jaksan tehdä 300metrisen mökkitien lumikolalla käsin aina kun lunta tulee ja sen jälkeen menen panemaan muijia ja korkkaamaan viinapullon.

illalla pelaan nintendoa.

eikä ole mikään vitsi jos pissikset niin luulee.

kaikki ei elä pissisten sääntöjen mukaista elämää.

Vierailija
52/83 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:29"]

[/quote]

Ei pidäkään. Vammaiset ja jälkeenjääneet saavat toki olla esiteinejä 30 ikävuoteen asti. Henkisesti ja intellektuaalisesti parempi aines sen sijaan haluaa ihan muuta,

Vierailija
53/83 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kannattaa muistaa että se on kaikki loppupäästä pois kun tuhoat terveytesi.

Vierailija
54/83 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää bilettää silloin kun siltä tuntuu. Itsellä se tilanne että kaverit saa penikoita ja ostavat omia koteja ja ovat luovuttaneet niin sanotun nuoren elämän. Minä 27v "nuori" opiskelijapoika hassasin nuoruuteni mielenterveysongelmien ja työelämässä ja nyt pääsin opiskelemaan vuosi sitten. Nuoruus kumpusi takaisin ja biletys himot eivät ole olleet koskaan näin suuret. Harmi vaan kun tuo työ vielä rajottaa tuota biletystä kun opiskelijabileet on aina viikolla. Eukkokin on opiskelija ja annan hänen nauttia täysin rinnoin opiskelijaelämästä nyt kun on vielä aikaa. Nauttisin itsekin jos voisin...

Vierailija
55/83 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa lärvätä yli kymmenen vuotta? Mulle riitti pari kesää lukion jälkeen.

Vierailija
56/83 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:58"]

[/quote]

Tietääkseni aikuisuuden raja Suomessa on 18.

[/quote]

18 vuotta on kylläkin tietääkseni täysi-ikäisyyden raja, ei aikuisuuden...

Vierailija
57/83 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:33"]Jep. Se kaava menee näin:

- opiskelua

- baareissa juoksemista ja irtosuhteita

- villiä biletystä

- pitkä seurustelusuhde

- "rauhoittuminen"

- kodin leikkiminen

- kihlat

- lemmikki

- lapsi

- naimisiin

- omakotitalo

- toinen lapsi

- lopullinenmammautuminen

Ja auta armias, jos joku haluaa tästä kaavasta poiketa vaikka siten, ettei juo nuorena alkoholia tai ei hanki ollenkaan lapsia. Johan ovat maailmankirjat sekaisin!
[/quote]

Miten se on kodin "leikkimistä" että aletaan elää puolison kanssa normaalia arkea? Muuten olen kyllä samaa mieltä, ettei näissä asioissa tarvitsisi olla niin kaavoihin kangistunut tai ainakaan arvostella toisten valintoja.

Vierailija
58/83 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap,

oletko käynyt kaupungin keskustassa siinä puolenyön jälkeen lauantaina? Mikään siinä käytöksessä ei ole toivottavaa eikä normaalia.

Ihme viinamiesten maa tämä.

Vierailija
59/83 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 16:04"]

Hyvä ap,

oletko käynyt kaupungin keskustassa siinä puolenyön jälkeen lauantaina? Mikään siinä käytöksessä ei ole toivottavaa eikä normaalia.

[/quote]

En ole ap, mutta olen käynyt monta kertaa keskustassa puolen yön jälkeen. Olen nähnyt siellä hyväntuulisia kaveriporukoita, käsikkäin käveleviä pariskuntia, pullonkerääjiä, ihmisiä tulossa baarista tai menossa tanssimaan. Aivan normaalia ja toivottavaa viikonloppuelämää. Jos ei siedä muiden ihmisten hauskanpitoa, kannattaa varmaan muuttaa maalle.

Vierailija
60/83 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kannattaa varmaan muuttaa maalle" :D Tätä kuulee täällä vakiovastauksena ihan kaikkeen jos kehtaa olla eri mieltä. Mahtaa siellä maalla kohta olla ruuhkaa :)

Örveltäviä ääliöitä se keskusta on täynnä, älä nyt jaksa. Pysynkin kaukana ja ihan ilolla.

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 16:04"]

Hyvä ap,

[/quote]

En ole ap, mutta olen käynyt monta kertaa keskustassa puolen yön jälkeen. Olen nähnyt siellä hyväntuulisia kaveriporukoita, käsikkäin käveleviä pariskuntia, pullonkerääjiä, ihmisiä tulossa baarista tai menossa tanssimaan. Aivan normaalia ja toivottavaa viikonloppuelämää. Jos ei siedä muiden ihmisten hauskanpitoa, kannattaa varmaan muuttaa maalle.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän