Erikoista käytöstä mieheni vanhemmilta...
Tulimme eilen mieheni ja lasten kanssa hänen vanhempien luo, eli lasten mummolaan. He asuvat 300 km päässä joten kovin usein ei käydä. Samalla paikkakunnalla asuu myös tuttavapariskunta, ja sovittiin että tavataan samalla reissulla heitä. Meidän oli tarkoitus mieheni kanssa mennä tänä iltana syömään heidän kanssa ja lapset jäisivät mummolaan siksi aikaa. Asia oli sovittu jo muutama viikko sitten ja miehen vanhemmat olivat innoissaan, kun saavat olla lapsenlapsien kanssa.
No nyt muutama tunti sitten miehen vanhemmille soitettiin ja pyydettiin saunomaan jonkun heidän ystäviensä luo. Nämä hihkuivat, että joo tottakai me tullaan. Mies sitten ihmetteli, että mites lapset kun olivat luvanneet hoitaa heitä. Miehen äiti totesi, että no nyt tuli suunnitelmiin muutos, mutta kai te nyt jonkun lapsenvahdin saatte! No hieman vaikeaa on saada lapsenvahti tunnin varoitus ajalla vieraalla paikkakunnalla... Suunnitelmat meni nyt sitten uusiksi! Ihme touhua, luulisi että lapsenlapset menisivät saunaillan edelle.
Kommentit (275)
Niin juuri, minä lähden nyt lasten kanssa ulos.Ensi viikonlopuksi mummilaan. Ja en järjestä muita tapaamisia ( vaikka tuttjuja samalla paikkakunnalla) aion auttaa ruokien laitossa anoppia ja lapset ( 3 ja 6) ovat joko mukana, vanhin ainakin. Pienempi sitten voi ukin ja iskän kanssa touhuta tai molemmatkin. Ulkoillaan tietty yhdessä. Matkaa tosin ei niin paljon kuin ap:lla, "vain" 170 km suuntaansa. Että silleen.
t: jokainen hiekkalaatikkonsa ja leikkinsä valitsee :)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 08:54"]
Ensi viikonlopuksi mummilaan. Ja en järjestä muita tapaamisia ( vaikka tuttjuja samalla paikkakunnalla) aion auttaa ruokien laitossa anoppia ja lapset ( 3 ja 6) ovat joko mukana, vanhin ainakin. Pienempi sitten voi ukin ja iskän kanssa touhuta tai molemmatkin.
[/quote]
Mekin lähdetään viikonloppuna miehen vanhempien luo, matkaa on yli 500km suuntaansa.
Aiotaan tavata myös sillä suunnalla olevia ystäviämme, lienee itsestäänselvyys, kun sinne mennään. Sama homma, kun mennään mun vanhempien luo 100km:n päähän, tavataan muitakin kuin niitä mun vanhempia. Meillä tuo napanuora kun on jo poikki eikä tule kiukuttelua siitä, jos ei ollakaan sitten 24/7 yhdessä koko porukka.
Ja isovanhemmat viettävät mielellään aikaa lastenlastensa kanssa, pyytävät usein jopa ihan yökyläänkin kesäisin pidemmäksi aikaa, kun tykkäävät noista. Ja jälleen ihan molemmilta puolilta siis.
Toisilla isovanhemmat viihtyy lastenlastensa kanssa keskenäänkin ja toisilla sitten ei.
Isovanhempia ei tokikaan voi valita, meillä kävi onneksi tuuri ja saatiin maailman parhaat sellaiset lapsillemme.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 15:34"]
Voisitte sitten mennä muualle eikä pilata hyvää ketjua jos ei kerran kiinnosta "provot". Vituttaa tommoset vatipää- huutelijat joka halvatun ketjussa! Kas kun ei joku idiootti vielä älynnyt tähän ketjuun huutaa lassukkaa!
[/quote]
mikä tässä oli mielestäsi hyvää, isovanhempien mollaaminenko ?
[/quote] Teidän lukutaidot tuli jo selväksi.
Hahah, en edes muista enää mitä olin googlaamassa kun eksyin tähän keskusteluun, mutta oikeesti kotiäideillä on liikaa aikaa jos keksitään tälläsiä juttuja. Miksi edes pitää saada "mitä mieltä olette" - kommentteja netistä tollasessa tilanteessa, jos nyt leikin että tuo tapahtui oikeasti. Eikai tuosta nyt voisi muuta mieltä olla kuin että aika surkea lupauksen pettäminen. Ei tarvitse draamaa hakea netistä jos on kaikki ihan ok. Eli siitä kyllä tulisi miinuksia aloittajalle. On ilmeisesti keksitty tarina mutta jotka luette tämän kommentin, miettikää mitä voisitte tehdä sen ajan minkä nyt kulutatte lukemalla tyhjää. Toisten kuvitteelliset tai oikeatkaan ongelmat ja niiden pohtiminen ei tuo elämäänne mitään sisältöä! Jos kaipaa draamaa kannattaa mieluummin lukea hyvä kirja ja vauva-arjesta on parempi vaihtaa kuulumisia oikeiden tuttujen kanssa, vaikka netissäkin. Jos vaikka miettii kun on ruokakaupassa, niin kuinka paljon kiinnostaa jonkun tuntemattoman mielipide asiasta x? ei pätkääkään! Miksi täällä netissä sitten vatvotaan ja pyöritetään.. ei ymmärrä.. Nyt lähden lenkille ja keksin jotain kivaa tekemistä :)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 16:39"]Hahah, en edes muista enää mitä olin googlaamassa kun eksyin tähän keskusteluun, mutta oikeesti kotiäideillä on liikaa aikaa jos keksitään tälläsiä juttuja. Miksi edes pitää saada "mitä mieltä olette" - kommentteja netistä tollasessa tilanteessa, jos nyt leikin että tuo tapahtui oikeasti. Eikai tuosta nyt voisi muuta mieltä olla kuin että aika surkea lupauksen pettäminen. Ei tarvitse draamaa hakea netistä jos on kaikki ihan ok. Eli siitä kyllä tulisi miinuksia aloittajalle. On ilmeisesti keksitty tarina mutta jotka luette tämän kommentin, miettikää mitä voisitte tehdä sen ajan minkä nyt kulutatte lukemalla tyhjää. Toisten kuvitteelliset tai oikeatkaan ongelmat ja niiden pohtiminen ei tuo elämäänne mitään sisältöä! Jos kaipaa draamaa kannattaa mieluummin lukea hyvä kirja ja vauva-arjesta on parempi vaihtaa kuulumisia oikeiden tuttujen kanssa, vaikka netissäkin. Jos vaikka miettii kun on ruokakaupassa, niin kuinka paljon kiinnostaa jonkun tuntemattoman mielipide asiasta x? ei pätkääkään! Miksi täällä netissä sitten vatvotaan ja pyöritetään.. ei ymmärrä.. Nyt lähden lenkille ja keksin jotain kivaa tekemistä :)[/quote]
mukavaa lenkkiä, ja päätit sitten ihan itse peukuttaa itsellesi :)
juuri lenkiltä tullut :)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 15:34"]
Voisitte sitten mennä muualle eikä pilata hyvää ketjua jos ei kerran kiinnosta "provot". Vituttaa tommoset vatipää- huutelijat joka halvatun ketjussa! Kas kun ei joku idiootti vielä älynnyt tähän ketjuun huutaa lassukkaa!
[/quote]
mikä tässä oli mielestäsi hyvää, isovanhempien mollaaminenko ?
[/quote] Teidän lukutaidot tuli jo selväksi.
[/quote]
no hyvä! jatka sinä sitä toisten haukkumista, sen osaat parhaiten, näemmä :)
aurinkoista loppuviikkoa :)
Oikea ap tässä hei! :) Huomasin, että jotkut ovat käyneet kommentoimassa täällä ap:na, eli minuna, joka ei pidä paikkaansa. En ole puhunut täällä mitään serkuista tms. Aika ikävää tuollainen huijaaminen
Mutta asiaan, mies ja äitinsä soittelivat ja asia kai suurinpiirtein on hoidossa! Ei mitään anteeksipyyntöä kyllä kummaltakaan puolelta ole kuulunut, mutta välit on ihan ok. :)
t. Se oikea ap. Tosiaan en ole itse kirjoittanut läheskään kaikkia viestejä, vaan joku on esiintynyt minuna.
Mitä puhelimessa on siis sanottu?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 21:37"]
Oikea ap tässä hei! :) Huomasin, että jotkut ovat käyneet kommentoimassa täällä ap:na, eli minuna, joka ei pidä paikkaansa. En ole puhunut täällä mitään serkuista tms. Aika ikävää tuollainen huijaaminen
Mutta asiaan, mies ja äitinsä soittelivat ja asia kai suurinpiirtein on hoidossa! Ei mitään anteeksipyyntöä kyllä kummaltakaan puolelta ole kuulunut, mutta välit on ihan ok. :)
t. Se oikea ap. Tosiaan en ole itse kirjoittanut läheskään kaikkia viestejä, vaan joku on esiintynyt minuna.
[/quote]
ei täällä ole pitkään aikaan kukaan ap:na esiintynyt, eikä varsinkaan serkuista ap:na puhunut, olettamuksia vain että onkohan ap:n lapsilla serkkuja :) kuka täällä nyt on mielestäsi huijannut, haloo
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 21:37"]
[/quote]
ei sinulla tuo luetunymmärtäminen ole vahvimpia puolia. KUKAAN ei ole täällä esiintynyt sinuna!!!!!
ap nyt yrittää paikkailla tekemäänsä huijausta :) kukaan ei hänen kotiinpaluunsa jälkeen ole kirjoittanut ap:na yhtään mitään , hih hih. Omatunto soimaa ap:ta. Eihän se edes enää vastaa kysymyksiin mitä kysytään, ei mielikuvitus enää riitä!
Mutta toivottavasti ap seuraavan jutun miettii loppuun asti tarkemmin, ettei tule läpinäkyviä erheitä :) ei voi kun nauraa, turha rykiä kun p.....t housuissa, voih
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:09"]
Tuskin sinunlaistasi kaivattaisikaan.
[/quote]
ei kaivata ja se on tehty mulle (ja lapsilleni) jo selväksi. Mulla taisi kestää aika kauan kunnes tajusin, ettei olla tervetulleita. Nyt olen itse ihan tyytyväinen tilanteeseen ettei tarvii appivanhempia nähdä, mutta lasten puolesta harmittaa tosi paljon. Olisivat ansainneet paremmat isovanhemmat.
[/quote]
No kyllä minäkin pidän käsittämättömän lapsellisena ja juuri tasan "kohtalonsa" ansainneena sellaista ihmistä, joka yhden tällaisen tapauksen jäljiltä katkaisisi välit isovanhempiin kokonaan.
Varsinkin jos kyseessä ei edes ole ne omat vanhemmat, vaan sitä ämmänä alkaa päsmäröidä, että nyt sitten ei mieskään saisi omia vanhempiaan nähdä, saati lapset.
Sen ymmärrän jos pidemmän ajan kuluessa ja useammissa tilanteissa tapahtuu vastaavaa, ja asiat eivät muutu, vaikka niitä aikuismaisesti yritetään selvittää.
Mutta sinähän siinä heti aloit möykätä, että et varmaan antaisi isovanhempien tavata lapsia enää ikinä, kun niin kamalalla tavalla tekivät lapsille... tosiasia nyt kuitenkin on, että tuon ikäisten lasten mielipahan pystyvät vanhemmat kyllä poistamaan jos haluavat. Jotkut toki haluavatkin lietsoa lasten mielipahaa, jotta sitten voivat itse olla entistä vihaisempia isovanhemmille.
Ap tsemppiä tuohon koko tilanteeseen.
Mä luulen, että nämä trolliksi haukkujat ja ap:n kirjoitusten väärentelijät ovat itse noita huonoja isovanhempia :-( Mahtaa tuntua pahalta kun me kaikki lapset, eritoten miniät, ei juostakaan teidän pillien mukaan.
Itse ainakin, ap:n tavoin, haluan suojella lapsiani tuollaisilta turhilta ihmisiltä. Oli isovanhempi tai ei, niin myös lapsia ja heille tehtyjä lupauksia pitää kunnioittaa. Itse olisin varmaan loppuajan anoppilassa miettinyt mikä on seuraava ohari minkä mummojapappa tekevät. Mieluummin suojelen lapsiani tuollaisilta etukäteen, kuin jään paikan päälle itse itkemään ja suremaan. Tappeluhan tuosta olisi jossain vaiheesa tullut ja vähintäänkin itse olisin ollut tosi surullisella ja vihaisella tuulella. En olisi halunnut, että lapset jäävät siihenkään käsitykseen. Että äiti on huonolla tuulella ja siksi kaikilla huono olla.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 19:58"]
" ... tosiasia nyt kuitenkin on, että tuon ikäisten lasten mielipahan pystyvät vanhemmat kyllä poistamaan jos haluavat. Jotkut toki haluavatkin lietsoa lasten mielipahaa, jotta sitten voivat itse olla entistä vihaisempia isovanhemmille.
[/quote]
no eikös ap ja miehensä juuri näin toimineet. Varmasti puntaroivat, mikä on paras vaihtoehto heidän omille lapsilleen ja toimivat sen mukaan. Tällä kertaa se oli tuo vaihtoehto, että tulivat kotiin, halusivat varmasti näyttää lapsilleen, että kynnysmattona ei tarvii olla. Ehkä se, että olisivat jääneet appivanhemmille, olisi ollut lapsille katastrofaalisempaa. Esim nähdä äiti ja isä tappelemassa isovanhempien kaa. Uskon kyllä, että ap ja miehensä ovat tehneet ratkaisunsa juurikin sen perusteella mikä heidän mielestään on oikein lapsille.
Trolli tai ei niin juuri tämänkaltaiset tempaukset kuvastavat nykyisovanhempien toimintaa. Poikkeuksiakin onneksi löytyy.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 12:52"]
Voi hellanduudelis sentään. Ap joutui nyt sitten viettämään illan omien lastensa kanssa. Voi mikä huono säkä.
[/quote]
sulla ei taida olla omia lapsia. Jos olisi niin ymmärtäisit.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 19:58"]
" ... tosiasia nyt kuitenkin on, että tuon ikäisten lasten mielipahan pystyvät vanhemmat kyllä poistamaan jos haluavat. Jotkut toki haluavatkin lietsoa lasten mielipahaa, jotta sitten voivat itse olla entistä vihaisempia isovanhemmille.
[/quote]
no eikös ap ja miehensä juuri näin toimineet. Varmasti puntaroivat, mikä on paras vaihtoehto heidän omille lapsilleen ja toimivat sen mukaan. Tällä kertaa se oli tuo vaihtoehto, että tulivat kotiin, halusivat varmasti näyttää lapsilleen, että kynnysmattona ei tarvii olla. Ehkä se, että olisivat jääneet appivanhemmille, olisi ollut lapsille katastrofaalisempaa. Esim nähdä äiti ja isä tappelemassa isovanhempien kaa. Uskon kyllä, että ap ja miehensä ovat tehneet ratkaisunsa juurikin sen perusteella mikä heidän mielestään on oikein lapsille.
[/quote]
Niin, paras ja kypsin vaihtoehto ei suinkaan olisi ollut keskustella asia rauhallisesti selväksi heti saunareissupuhelun tultua.
Fiksumpaa nipistää suukku kiinni, tehdä näyttävä mielenosoituspoistuminen hotellin suuntaan (siinä oli kyllä ajoitusvirhe, koska yleisö puuttui) ja ottaa marttyyriydestä irti kaikki mahdollinen.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 17:55"]
Höpö höpö tämä mikään provo ollut, en kirjoittanut tuota "ap:n" viestiä. Kyllä kävimme ystävien kanssa syömässä, lähdimme ajamaan kotiin 12 jälkeen. Pahoittelut etten ehtinyt päivystää koko ajan koneella, olemme purkaneet laukut, käyty kaupassa ja lasten kanssa ulkoilemassa. Minulle yksi lysti onko tämä teidän mielestänne provo vai ei, näin nyt meidän porukalle tapahtui :) se oikea ap
[/quote]
just joo, nopea oli ruokailu, 12-13 maissa oli tarkoitus mennä syömään ja te jo 12 jälkeen lähditte kotiin ajamaan. Ei nyt auta rykiä kun p....t housussa. Ja 3 aikaan olitte jo kotona. En kylllä minä 3 tuntiin aja 300 kilometria.
Mutta toivotaan että asiat järjestyy, voisit aloittaa siitä että olet rehellinen ;)