Olen nyt 46-vuotiaana miehenä herännyt siihen että haluan omia lapsia
Tämä asia, eli lapset, oli minulle aina sellainen "Ehkä jonain päivänä". En siis kieltänyt, mutta en ole koskaan ollut innoissani yrittämässä niiden hankkimista.
Nyt kuitenkin tämän vuoden aikana minussa on herännyt jonkinlainen "sisäinen herätyskello", ja olen nyt ihan varma että haluan omia lapsia.
Olen tällä hetkellä ilman parisuhdetta, ja olenkin alkanut tuunaamaan itseäni jotta saisin itselleni vielä lapsentekoiässä olevan naisen.
Mitä vinkkejä täällä olisi tarjolla kaltaiselleni myöhään heränneelle miehelle ihan yleisesti, ja myös ihan sopivan kumppanin hakua varten?
Kommentit (638)
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kaksi aloitusta jotka ovat tehneet kaksi eri 46-vuotiasta, lapsesta vielä haaveilevaa naista:
https://www.vauva.fi/keskustelu/376220/ketju/vielako_vauva_46vuotiaana
https://www.vauva.fi/keskustelu/3905303/ketju/raskaaksi_46_vuotiaana
Käykääpä huviksenna lukemassa ja verratkaa kommenteja tämän ketjun kommentteihin. Tulette hyvin konkreettisesti huomaamaan miten voimakas mi esvi ha tällä palstalla vallitsee.
Kaiken lisäksi vielä 46v nainen ei todellakaan ole vertailukelpoinen lastensaannin suhteen 46vee miehen kanssa
Ensimmäisen ketjun naisella oli jo lapsia, eli hän ei ollut mikään pidennettyä nuoruutta elelevä hulivili kuten tämän ketjun ap.
Lisäksi tämän ketjun ap haluaisi löytää jonkun muun synnyttämään lapsen hänelle, kun taas linkittämiesi ketjujen ap:t eivät, vaan he olisivat hoitaneet raskaana olemisen ja synnytyksen itse.
Jos haluat vain lapsia, niin vanhemmuuskumppanuus saattaisi olla sulle sopiva. Ei mene turhaan aikaa tapailuun ja saat aikaa etsiä myöhemmin sopivan seurustelukumppanin sen sijaan että ottaisit kenet saat vain lapsen hankintaan, eikä mahdollinen ero myöhemmin hierrä vanhemmuutta. Helsingissä järjestetään aika-ajoin iltoja asian tiimoilta.
Anna mennä vaan kirjoitti:
Minä olen 19 v ja mies 53 v. Odotetaan lasta ja ollaan naimisissa. Ei varmaan löydy paljon meidänlaisia pariskuntia, mutta en näe mitään syytä, miksi 46-vuotias ei voisi saada vaikka 25-35-vuotiasta naista. Me miehen kanssa tavattiin Facebookissa ekan kerran, juteltiin puhelimessa, skypessä, sähköpostein. Rakastelu ja muut odotettiin hääyöhön. Sain kuitenkin nähdä miehen alasti ennen häitä :D Ei ole mitään valittamista minkään asian suhteen meidän liitossa. Mies ei ole rikas ja velkojakin on. Rakkautta on kuitenkin paljon ja yhdessä ollaan selvitty hyvin. Mulla sukulaiset ei hyväksy, mutta kaverit kyllä. Itse olen onnellinen meidän liitossa.
Tyttöparka. 20v päästä kun kaverisi elävät normaalia lapsiperhearkea, sinä olet 73v ukkosi omaishoitaja. Kun kaveri valittelee lapsensa yökastelua, sinä opettelet laittamaan katetria.
No jos olet kokenut maailmanmies, nuorena uraa tehnyt ja siksi perheenperustamista lykännyt, ikäiseksesi nuoren näköinen, nuorekas, liikunnallinen, ammatissa ja koulutettu, hyvätuloinen, varallisuuttakin jo kertynyt niin saattaisit saada kymmenen vuotta nuoremman, samanlaisen ja niin hyväkuntoisen että vielä tulee raskaaksi tuossa iässä ja sinun ikäisesi kelpaa. Mutta jos ei nuo kriteerit täyty niin sitten saattaa tehdä heikkoja. Moni 46-vuotias mies ja kymmenen vuotta nuorempi nainen auttamattomasti jo terveydeltään ja ulkomuodoltaan aika iäkkäitä sen lisäksi että jos ei työtä tai varallisuutta saatikka että nuoruus mennyt rillutellessa ja siksi perhe jäänyt perustamatta niin ei tilanne tuosta ja tuossa iässä yleensä enää paranekaan eli molemmat ovat jo perheenperustamiskuvioiden ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet on usein kylmiä ja tunteettomia, sen huomaa tälläkin palstalla. Siksi niin moni suomalainen nainen valitsee nykyään ulkomaalaisen miehen.
Palstamammojen mukaan se kyllä menee niin, että nuokin ulkomaalaiset miehet eivät ole kelvanneet yhdellekään oman maansa naiselle ja siksi tulevat ostamaan mutanttinsa täältä.
Suomalaisten naisten ja ulkomaalaisten miesten avioliitoissa puolisot ovat yleensä hyvin samanikäisiä, kun taas suomalainen mies on yleensä ulkomaalaista vaimoaan huomattavasti vanhempi (eli yrittänyt aikansa saada suomalaista naista, mutta joutunut tyytymään ulkolaiseen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No etköhän sä ap naisen löydä. Jos iällä ei oo merkitystä, otat yli 40-vuotiaan.
Jos oikeasti haluat sen lapsen, niin naisen iäksi yli 30, mutta ehdottomasti alle 40. Tuossa iässä lapsen saaminen edes hoidoilla ei ole varmaa. Oma ikäsikin vaikuttaa siten että, siittiöt ei oo enää a+ luokkaa, joten jonkinlaisia kehityshäiriöitä voi lapselle tulla (esim autismia). Sperman laatu heikkenee jo 30. jälkeen. Nämä asiat on hyvä tiedostaa.
Höpöhöpö. Turhaa pelottelua "kehityshäiriöistä". Kyllä näissä moni muu asia painaa huomattavasti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 19 v ja mies 53 v. Odotetaan lasta ja ollaan naimisissa. Ei varmaan löydy paljon meidänlaisia pariskuntia, mutta en näe mitään syytä, miksi 46-vuotias ei voisi saada vaikka 25-35-vuotiasta naista. Me miehen kanssa tavattiin Facebookissa ekan kerran, juteltiin puhelimessa, skypessä, sähköpostein. Rakastelu ja muut odotettiin hääyöhön. Sain kuitenkin nähdä miehen alasti ennen häitä :D Ei ole mitään valittamista minkään asian suhteen meidän liitossa. Mies ei ole rikas ja velkojakin on. Rakkautta on kuitenkin paljon ja yhdessä ollaan selvitty hyvin. Mulla sukulaiset ei hyväksy, mutta kaverit kyllä. Itse olen onnellinen meidän liitossa.
Älä pappa päiväunias puhu:D Oletko onnellinen 20v päästä, jos olet omaishoitaja ja 40v vielä parhaassa iässä,mutta trollihan tämä täytyy olla😂
40v parhaassa iässä? Heh. 25v on objektiivisesti paras ikä ja pitäisi olla laitonta sanoa mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöparka. 20v päästä kun kaverisi elävät normaalia lapsiperhearkea, sinä olet 73v ukkosi omaishoitaja. Kun kaveri valittelee lapsensa yökastelua, sinä opettelet laittamaan katetria.
Eipä tuo hoitohomma näytä naisille mitenkään ikävää olevan, kun niin monet tekevät siitä ammatin itselleen, eli käytännössä kokevat saavansa elämäänsä tärkeää sisältöä muiden hoitamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 45-vuotiaista miehistä ensimmäisen kerran isäksi tulee n. 1%. On se siis mahdollista, mutta mahdollisuus on marginaalinen. Kannattaa olla jotain sellaista, jota nuoremmat miehet eivät ole.
Olet selvästi ymmärtänyt jotain todella väärin, mutta ihmekös tuo kun olet nainen.
Mitenkähän sinä miehenä tulkitset tilastot, jotka näin kertovat? Vai onko niin, että miehen luulo aina tiedon voittaa.
Meillä Suomessahan on kauhean väärin, jos miehellä on itseään nuorempi nainen, joten eiköhän tuollaiseenkin "tilastoon" vaikuta todellisuudessa se, että naisen lisääntymiskyky romahtaa aika aikaisin, kun taas mies voi tulla isäksi todella vanhanakin. Eli se pitää tulkita niin, että 45v miehellä on aika surkeat mahdollisuudet saada lapsia saman ikäisen naisen kanssa. Tilasto olisi aivan erilainen, jos parit olisivat sillä tavalla tasapainossa, että lisääntymiskyky kulkisi käsi kädessä, eli 45-vuotiaalla miehellä olisikin 25-vuotias nainen ja mieluummin vielä jostain aasian maasta, joissa moraali, itsekunnioitus, uskollisuus, rehellisyys ja perhekeskeisyys ovat kohdallaan.
Mitä itsekunnioitusta siinä, että ottaisi 20 vuotta vanhemman paapan isukiksi? Mitä moraalia? Mitä tarkoittaa se, että perheikeskeisyys "kohdallaan"? Miten ihmisoikeudet? Miten naisten oikeudet?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet on usein kylmiä ja tunteettomia, sen huomaa tälläkin palstalla. Siksi niin moni suomalainen nainen valitsee nykyään ulkomaalaisen miehen.
Tätä keskustelua lukiessa huomaa miten lämpöisiä ja ymmärtäväisiä suomalaiset naiset ovat ja millainen tappio se on miehelle, jos hän ei suomalaista naista saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kaksi aloitusta jotka ovat tehneet kaksi eri 46-vuotiasta, lapsesta vielä haaveilevaa naista:
https://www.vauva.fi/keskustelu/376220/ketju/vielako_vauva_46vuotiaana
https://www.vauva.fi/keskustelu/3905303/ketju/raskaaksi_46_vuotiaana
Käykääpä huviksenna lukemassa ja verratkaa kommenteja tämän ketjun kommentteihin. Tulette hyvin konkreettisesti huomaamaan miten voimakas mi esvi ha tällä palstalla vallitsee.
Kaiken lisäksi vielä 46v nainen ei todellakaan ole vertailukelpoinen lastensaannin suhteen 46vee miehen kanssa
Kyllä ne ovat vertailukelpoisia, koska 46v mies tarvitsee lisääntyäkseen itseään n. 10v nuoremman naisen ja sellaisen saaminen on lähes mahdotonta.
46v nainen ei enää pysty synnyttämään, ja 46v mies ei pysty löytämään ketään joka synnyttäisi.Ei todellakaan ole mahdotonta saada. 36v lapsettomat, mutta lapsia haluavat naiset alkavat olla hyvin epätoivoisia. Siinä tilanteessa 10v vanhempi, kaikin puolin kiva mies kelpaa 100-varmasti.
36 v lapsettomalla naisella ei ole aikaa odotella että tärppäisikö, mutta 46 v miehen kyvyt ja sperma ei ole enää välttämättä riittävää siihen. Heti lääkäriin tai nainen voi ajatella että luovutussperma on varmempi veikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo hoitohomma näytä naisille mitenkään ikävää olevan, kun niin monet tekevät siitä ammatin itselleen, eli käytännössä kokevat saavansa elämäänsä tärkeää sisältöä muiden hoitamisesta.
Ei. Moni valitsee hoitoalan siksi, että se on suht hyvin työllistävä ja siitä saa palkkaa. Sinun logiikallasi miehet tykkäävät rempata perheen kotia omaksi ilokseen ja kuskata lapsia harrastuksiin, koska miehet nyt tykkäävät autoista..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vain keski-iän kriisi.
Tiedosta, että mahdollisuutesi perustaa lapsiperhe ovat 99% todennäköisyydellä menneet. Olet liian vanha parhaassa lisääntymisiässä oleville naisille. Lisäksi siihen naiseen olisi kait hyvä tutustuakin ja jopa vakiintua ennen kuin aletaan lastenteko on.
Myös miehellä ON parasta ennen-päivämäärä lastentekoa ajatellen. Ja se päivämäärä on ennen 46. ikävuotta. Paras mahdollisuutesi on löytää nainen jolla on lapsia ja isäpuoli tervetullut.
Ole iloinen siitä että sait elää koko nuoremman aikuisikäsi ilman lapsia, kuten itse halusit ja hyväksy että ihan kaikkea ei voi saada jos esim. muuttaa täysin mieltä 46-vuotiaana.
Onhan tässä realismia.
Voi ajatella, että on tietyt vaihtoehdot, mutta kaikissa niissä on mahdollisuutensa epäonnistua. Että lapsen saaminen on epätodennäköisempää vanhempana ja se kannattaa huomioida. Aika paljon täällä on sellaista kommenttia, että ap:n pitäisi heittää kirves kaivoon. Minusta ei tarvitse, mutta realisti kuitenkin kannattaa olla. Voi olla itselle tärkeää myös, että vielä yrittää, sitten on ainakin yrittänyt, jos ei muuta.
Yli 35 v mies saa raskauden alkamaan 50% heikommin kuin 25 v mies riippumatta äidin iästä. Riski keskenmenoon on 30 % suurempi kun isä on yli 35 kuin 25 v isällä. Vanhemman isän lapsilla autismi, skitsofrenia, rintasyöpä ym ovat monin verroin todennäköisemmät kuin nuorempien isien lapsilla. Tämä johtuu viallisesta spermasta ,jossa mutaatiot lisääntyy iän myötä.
Näihin heittoihin ei varmasti kannata laittaa mitään lähdettä. Ainakaan tieteellistä.
Hyvä ap! Tee se.
Olen 48v nainen ja biologisesti tuohon hommaan todennäköisesti ulkona. Minulla on jo kaksi aikuista lasta joten siksikään lisääntyminen ei enää kiinnosta.
Ihan paras isä-kandutaatti olet koska hummailu vuodet olet jo juossut ja tiedät mitä siellä on sekä että tarvittaessa osaat hummailla edelleen, nyt olisi uusien tuulien aika. Oman ikäistä älä siis edes yritä tavoitella, aika on loppunut 95%sesti.
Ja sanoisin kyllä ettei sellaistakaan jolla on lapsia paitsi jos sanoittaa heti suoraan halunsa lisää lapsia. Koska varmaan se sama 95%sesti kokee että lapset on jo tehty, nyt on uusien tuulien aika.
Kerro suht alusta asti lapsi haaveesta koska jos se häätää naisen pois luotasi, hän ei ollut sulle oikea.
Ehdit hyvin. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Olisit 66v. papparainen, kun lapsesi olisi 20v. Miksi ihmeessä haluat vielä lapsia?
Mun isä teki minut 38 vuotiaana ja kuoli syöpään 60 vuotiaana, kun olin 22 v.. Olen kieltämättä hieman katkera kun oli jo niin vanha ja kuoli kun olin vielä "pentu".
Kyllä kaipaan isää ja en voi koskaan kysyä häneltä asioista mitä nyt lähes kolmikymppisenä ajattelen. En voi kysellä hänen lapsuudestaan enkä mitään. Nuorempana en ollut vielä kiinnostunut isäni menneisyydestä, kuten nyt olen.
Isäni ei voi saattaa minua alttarille. Ei kerennyt vävyään edes nähdä. Eikä kerennyt nähdä ensimmäisiä lapsenlapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ymmärsin, mistä tässä kyse. Naiset ovat siis katkeria, kun miehet siirtävät ja siirtävät lastenhankintaa, eivätkä ymmärrä etenkin naisten hedelmällisyyden laskua, saati omaansa.
Fakta on kuitenkin se, että AP voi vielä yrittää. :) Minuun ainakin vetoaisi turvallisuus. Ehkä se voi olla taloudellista turvallisuutta ja muutakin. Ei päihteitä, väkivaltaa tms. Hyvä keskustelutaito, osaa toimia lasten kanssa. Siinä jotain.N 46 (lapset hankittu)
Missään ei ole kerrottu, onko aloittaja päihteetön, turvallinen, taloudellisesti hyvin toimeentuleva, keskustelutaitoinen ja hyvä tulemaan toimeen lasten kanssa. Tilanne olisi ihan eri, jos aloittajalla olisi jo puoliso, joka myös haluaisi lasta. Ei se aloittajasta ja lapsesta haaveileva nainen noin vain tupsahda hänen elämäänsä, siinä menee aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä pappa päiväunias puhu:D Oletko onnellinen 20v päästä, jos olet omaishoitaja ja 40v vielä parhaassa iässä,mutta trollihan tämä täytyy olla😂
40v parhaassa iässä? Heh. 25v on objektiivisesti paras ikä ja pitäisi olla laitonta sanoa mitään muuta.
Voisivatko tämän viestini naismiinustelijat kertoa, että miksi 40v on paras ikä, mutta 46v ap on pappa, jonka tsäänssit meni 20 vuotta sitten?
Vierailija kirjoitti:
Yli 45-vuotiaista miehistä ensimmäisen kerran isäksi tulee n. 1%. On se siis mahdollista, mutta mahdollisuus on marginaalinen. Kannattaa olla jotain sellaista, jota nuoremmat miehet eivät ole.
Äly hoi, älä jätä. Tuossa on mukana myös miehet, jotka eivät edes halua lapsia sekä miehet, jotka eivät kykene saamaan lapsia.
Tuttavamies heräsi tähän samaan jotain 53 vuotiaana. Sen ratkaisu oli 15 vuotta nuorempi nainen jolla 10 ja 8 vuotiaat lapset.
Ei se juna menny ap, ollenkaan alle viiskymppisenä. Kyllä olen toisaalta useammalta kuullut, että yli 50 v isä on alkanut siinä 17-18 vuotiaana tuntua hankalalta. Mutta onhan niitäkin lapsia jotka joutuvat isovanhempiensa kasvateiksi ilman suurempaa ongelmia. Pari kerssaa joiden isä oli jotain 56-58 kun ne synty ovat päättäneet että he muuttavat kauas pois ulkomaille heti lukion jälkeen. Yksi parikymppinen kundi sanoi, että hänen vajaa 80 v isän poismeno oli helpotus, eikä hän tarkottanut sitä ettei isän tarvinnu kärsiä kauemmin sairaana. Vaan sano, että he eivät kertakaikkiaan ymmärtäneet toisiaan millään tasolla. Ja silloin isä oli ollut viimeiset 5 v pakettina. Eli oli tuntuntu kun isä olisi ollut ulkoavaruudesta jo 70 vuotiaana.
Ja sitten oli se nainen joka alkoholisoitui jo alle 30 vuotiaana koska aina vaan valitti sitä isää joka oli kavereiden isovanhempien ikäinen. Hänen isänsä eli 90-vuotiaaksi ja lopulta tää nainen kuvitteli olleensa sodassa. vasta jotain 15 v isän poismenosta on alkanut parantumaan... Itse ei saanu koskaan lapsia.
Saulin vauva nyt tuskin tarvii teininä kamppailla muinaisjäännöksen kanssa, käsittääkseni tää on ollu kaikille vaikeinta. Pikkulapsena ei ajattele ikää.
Joten pidä kiirettä!
Palstamammojen mukaan se kyllä menee niin, että nuokin ulkomaalaiset miehet eivät ole kelvanneet yhdellekään oman maansa naiselle ja siksi tulevat ostamaan mutanttinsa täältä.