Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö vauva 46-vuotiaana?

Vierailija
05.07.2006 |

Täytän tänä kesänä 46 vuotta. Minulla on jo 8 v ja 4,5 v lapset. Olen siis saanut lapset melko " vanhana" . Kun nuorin lapseni syntyi, ajattelin, että voisin vielä hankkia kolmannen lapsen, mutta en enää jaksa. Asia on kuitenkin jäänyt mietityttämään ja nyt on viimeiset hetket käsillä...Liekö jo liian myöhäistäkin? Olen jo antanut pois kaikki pienet vaatteetkin ja tarvikkeet, vain vaunut on jäljellä. Onko tässä mitään järkeä? (Ei siis ole järkeä. Tiedän sen itsekin.) Mistä tämä kertoo? Ajatuksia kaipailisin tästä asiasta teiltä muilta!

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle puolet ovat jo täyttäneet yo-juhlissaan 19, joten mielestäni hän on sitten 46 + 18 = 64. Eli 64-vuotias.

Vierailija
2/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä lapsilla isompiakin murheita kun vanhempien ikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman esikoiseni sain 38-vuotiaana, enkä ollenkaan liian vanhana ;)

Vierailija
4/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniäiti on ihan yhtä ok, jos on asian tarkkaan harkinnut. Luonnollista siis sekin.

Vierailija
5/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni oli 59 yo-juhlissani. En ole ennen mitenkään sitä edes laskeskellut. Ei haitannut minua mitenkään. Ihan normaalin ikäiseltä tuntui.

Vierailija
6/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen 19v lisää on 66v. wanha. Vanhempi kuin mummini kun isoveljeni pääsi ylioppilaaksi.

Vierailija
7/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen 19v lisää on 66v. wanha. Vanhempi kuin mummini kun isoveljeni pääsi ylioppilaaksi.

Vierailija
8/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen 39 ja esikoinen tulossa eli ei siitä kauheita traumoja jäänyt ;)

Vierailija
9/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut iltatähden 38 v (aikaisemmat 25 ja 27 v)ja vaikka olen ainaisessa vauvahuumeessa en enää lapsia tee jo iänkin takia. Mielestäni voisit keskittyä jo näihin olemassa oleviin lapsiin ja nauttia heistä. Et ehkä heti tulisi raskaaksi ja tuon ikäisellä on riskit myös lapsen terveyden suhteen. Voisit lähennellä jo 50 v kun olisit raskaana.

Vierailija
10/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

43. Vielä yritän lasta. Enpä tiedä mikä on myöhään. Jaksat kyllä. Ei se jaksamisesta kiinni ole. Monet vanhukset omaishoitavat puolisoitaan ja se on paljon rankempaa työtä. Monet hoidettavat aikuiset eivät nuku juuri ollenkaan yöllä, vaan heräilevät ja vaativat huomiota ja nostotkin ovat raskaampia ja vaikea vaihe kestää pitkään. Siis jaksamisesta ei ole kiinni.

Ulkomaillahan juuri jollekin yli kuusikymppiselle suunnitellaan keisarileitkkausta. Lahjamunasoluilla tehty lapsi. Se hiukan huolettaa, että trisomiariski on kasvanut. Muutoin raskaus sujuu tutkimusten mukaan yhtä hyvin kuin nuoremmillakin äideillä, mikäli ei ole hankaloittavaa perussairautta. Ainoa kohonnut riski on se trisomiariski siis. Muut vammaiset menevät käsittääkseni kesken ja ei synny enemmän kuin muillekaan.

Vierailija
11/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on todellakin viimeiset hetket käsillä, joten älä mieti enää, jos lapsen haluat. Tiedät kuitenkin itsekin, että melko riskiraskaushan se jo tuossa iässä olisi. Lapsella voi olla jokin kehityshäiriö tai -vamma; olisitko valmis siihen, että loppuikäsi hoitaisit päivittäin vammaista lasta? Jos vastaus on kyllä, niin se on hyvä se. Jos vastaus on ei, niin sinulla on kuitenkin jo kaksi lasta, jotka tuottavat sinulle paljon iloa tulevaisuudessa.

Vierailija
12/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat olla iian iäkäs, kohta vaihdevuosi iässä. Itse len 37v ja alan olla liian vanha pikkukakkoseen

Vierailija
13/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siitä vaan yrittämään ,aikaa ei todellakaan ole enää kauaa! Onnea yritykseen:))

Vierailija
14/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen lapseni 38 v. Terveisin, ketjun aloittanut 46 v äiti.

Vierailija
15/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki sujunut varsin mallikkaasti,hyvin ovat jaksaneet.

Vierailija
16/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaikka puolen vuoden ajan tulitko raskaaksi. Jos tulet, et ole liian vanha äidiksi jos et tule niin sitten asia ratkesi niin päin.

Jätä luonnon ratkaistavaksi neuvoisin minä.

Vierailija
17/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nuorekkaampaa kuuskymppistä saa hakea!! Ehkä pienet lapset sitten pitävät nuorena...?

Vierailija
18/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoikä mulle, omasta elämästä yksikseen nauttimista varten, karkaan vaikka lukemaan Nerudaa Andeille. Ei kakkavaippoja, kiitos!

Vierailija
19/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitävät nuorekkaina! Ei pääse henkisesti rupsahtamaan eikä fyysisestikään, kun vauhtia riittää elämässä.

Vierailija
20/58 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikä tuli vastaan ennen kun kerkesin ne saamaan :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan