Olen nyt 46-vuotiaana miehenä herännyt siihen että haluan omia lapsia
Tämä asia, eli lapset, oli minulle aina sellainen "Ehkä jonain päivänä". En siis kieltänyt, mutta en ole koskaan ollut innoissani yrittämässä niiden hankkimista.
Nyt kuitenkin tämän vuoden aikana minussa on herännyt jonkinlainen "sisäinen herätyskello", ja olen nyt ihan varma että haluan omia lapsia.
Olen tällä hetkellä ilman parisuhdetta, ja olenkin alkanut tuunaamaan itseäni jotta saisin itselleni vielä lapsentekoiässä olevan naisen.
Mitä vinkkejä täällä olisi tarjolla kaltaiselleni myöhään heränneelle miehelle ihan yleisesti, ja myös ihan sopivan kumppanin hakua varten?
Kommentit (638)
Anna mennä vaan kirjoitti:
Minä olen 19 v ja mies 53 v. Odotetaan lasta ja ollaan naimisissa. Ei varmaan löydy paljon meidänlaisia pariskuntia, mutta en näe mitään syytä, miksi 46-vuotias ei voisi saada vaikka 25-35-vuotiasta naista. Me miehen kanssa tavattiin Facebookissa ekan kerran, juteltiin puhelimessa, skypessä, sähköpostein. Rakastelu ja muut odotettiin hääyöhön. Sain kuitenkin nähdä miehen alasti ennen häitä :D Ei ole mitään valittamista minkään asian suhteen meidän liitossa. Mies ei ole rikas ja velkojakin on. Rakkautta on kuitenkin paljon ja yhdessä ollaan selvitty hyvin. Mulla sukulaiset ei hyväksy, mutta kaverit kyllä. Itse olen onnellinen meidän liitossa.
Pihtiputaan Erkki, siellä vuan haaveeiloopi. Kukaan täysjärkinen 19v ota vanhaa ukon rohjoa vaivoikseen. Vain otetut lääkkeet auttaa!!
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko miehet taas liikaa kirjoitti:
Äläkää tuoko tähän keskusteluun Saulia. On ihan eri asia olla presidentti tai tavis. Mies voi siittää lapsen iäkkäämpänä mutta pikkasen kannattaa ajatella onko ”status” kunnossa.
Tuo kommenttihan romuttaa nyt koko topan miesvihamielisen länkytyksen siitä, miten iäkkäämpi mies saisi vain vammaisia jälkeläisiä, jos ollenkaan.
Käytännössä siis suomalaiselle naiselle miehen status merkitsee, ei se, että lapsia hankitaan rakastavaan perheeseen.
Emme tiedä tässäkään tapauksessa lapsen biologista isää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 19 v ja mies 53 v. Odotetaan lasta ja ollaan naimisissa. Ei varmaan löydy paljon meidänlaisia pariskuntia, mutta en näe mitään syytä, miksi 46-vuotias ei voisi saada vaikka 25-35-vuotiasta naista. Me miehen kanssa tavattiin Facebookissa ekan kerran, juteltiin puhelimessa, skypessä, sähköpostein. Rakastelu ja muut odotettiin hääyöhön. Sain kuitenkin nähdä miehen alasti ennen häitä :D Ei ole mitään valittamista minkään asian suhteen meidän liitossa. Mies ei ole rikas ja velkojakin on. Rakkautta on kuitenkin paljon ja yhdessä ollaan selvitty hyvin. Mulla sukulaiset ei hyväksy, mutta kaverit kyllä. Itse olen onnellinen meidän liitossa.
Älä pappa päiväunias puhu:D Oletko onnellinen 20v päästä, jos olet omaishoitaja ja 40v vielä parhaassa iässä,mutta trollihan tämä täytyy olla😂
40v parhaassa iässä? Heh. 25v on objektiivisesti paras ikä ja pitäisi olla laitonta sanoa mitään muuta.
Voisivatko tämän viestini naismiinustelijat kertoa, että miksi 40v on paras ikä, mutta 46v ap on pappa, jonka tsäänssit meni 20 vuotta sitten?
Eri vastaaja mutta 40 v nainen on parhaassa iässään mutta ei enää lasten teon suhteen. Siihen paras ikä on se noin 27-30+ . Nainen on kypsynyt ihmisenä ja on tasapainoisempi äiti lapsilleen. Tämä ihan tutkimustenkin mukaan. 25 vuotiaana vasta aivojen kehitys lakkaa. Ja turha ruveta horisemaan menneisyydestä mitään. Sotaa, nälkää, sortoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit 66v. papparainen, kun lapsesi olisi 20v. Miksi ihmeessä haluat vielä lapsia?
Mun isä teki minut 38 vuotiaana ja kuoli syöpään 60 vuotiaana, kun olin 22 v.. Olen kieltämättä hieman katkera kun oli jo niin vanha ja kuoli kun olin vielä "pentu".
Kyllä kaipaan isää ja en voi koskaan kysyä häneltä asioista mitä nyt lähes kolmikymppisenä ajattelen. En voi kysellä hänen lapsuudestaan enkä mitään. Nuorempana en ollut vielä kiinnostunut isäni menneisyydestä, kuten nyt olen.Isäni ei voi saattaa minua alttarille. Ei kerennyt vävyään edes nähdä. Eikä kerennyt nähdä ensimmäisiä lapsenlapsiaan.
Whaaaaaat??!
Minun isä teki minut 22 vuotiaana ja menehtyi 47 vuotiaana sairaskohtaukseen minun ollessa 24v.
Kieltämättä olen katkera hänelle koska olisin tarvinnut häntä monessa asiassa, mukaan lukien saattamassa alttarille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ymmärsin, mistä tässä kyse. Naiset ovat siis katkeria, kun miehet siirtävät ja siirtävät lastenhankintaa, eivätkä ymmärrä etenkin naisten hedelmällisyyden laskua, saati omaansa.
Fakta on kuitenkin se, että AP voi vielä yrittää. :) Minuun ainakin vetoaisi turvallisuus. Ehkä se voi olla taloudellista turvallisuutta ja muutakin. Ei päihteitä, väkivaltaa tms. Hyvä keskustelutaito, osaa toimia lasten kanssa. Siinä jotain.N 46 (lapset hankittu)
Missään ei ole kerrottu, onko aloittaja päihteetön, turvallinen, taloudellisesti hyvin toimeentuleva, keskustelutaitoinen ja hyvä tulemaan toimeen lasten kanssa. Tilanne olisi ihan eri, jos aloittajalla olisi jo puoliso, joka myös haluaisi lasta. Ei se aloittajasta ja lapsesta haaveileva nainen noin vain tupsahda hänen elämäänsä, siinä menee aikaa.
Kirjoitukseni loppupuoli oli vastaus AP:n kysymykseen: "Mitä vinkkejä täällä olisi tarjolla kaltaiselleni myöhään heränneelle miehelle ihan yleisesti, ja myös ihan sopivan kumppanin hakua varten?"
Voi olla, että naista ei löydy ihan helposti, tai sitten se löytyy heti huomenna. Toivon AP:lle onnea!
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä pappa päiväunias puhu:D Oletko onnellinen 20v päästä, jos olet omaishoitaja ja 40v vielä parhaassa iässä,mutta trollihan tämä täytyy olla😂
40v parhaassa iässä? Heh. 25v on objektiivisesti paras ikä ja pitäisi olla laitonta sanoa mitään muuta.
Voisivatko tämän viestini naismiinustelijat kertoa, että miksi 40v on paras ikä, mutta 46v ap on pappa, jonka tsäänssit meni 20 vuotta sitten?
Onko joku muka väittänyt, että naiselle paras ikä hankkia ensimmäinen lapsi on 40-vuotiaana? 46-vuotias mies, joka vasta alkaa haaveilla ensimmäisestä lapsesta, on ihan liian myöhässä haaveensa kanssa, kun hänellä ei edes ole puolisoa.
Jännittävää, että tutkimustulokset, jotka eivät miehiä miellytä, ovat miesten mielestä miesvihaa. Jos olisin lisääntymistä suunnitteleva nainen, en ryhtyisi puuhaan yli 45-vuotiaan miehen kanssa. Tiedän kaksi yli 45-vuotiaana isäksi tullutta ja kas kummaa molempien lapsella on ADHD.
Ei todellakaan kannata kuunnella vauvapalstan laumasieluisia kommentteja. Et todellakaan ole liian vanha isäksi ap! Sinun elämäsi, sinun valintasi yritätkö saada lapsen vai et. Eräs vaihtoehto vois olla että hankit lapsen sijaissynnyttäjän avulla yksin tai etsit jonkun joka on valmis kaverivanhemmuuteen. Toki kannattaa etsiä sopivaa parisuhdetta mutta voi olla että siihen menee kauemmin. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vain keski-iän kriisi.
Tiedosta, että mahdollisuutesi perustaa lapsiperhe ovat 99% todennäköisyydellä menneet. Olet liian vanha parhaassa lisääntymisiässä oleville naisille. Lisäksi siihen naiseen olisi kait hyvä tutustuakin ja jopa vakiintua ennen kuin aletaan lastenteko on.
Myös miehellä ON parasta ennen-päivämäärä lastentekoa ajatellen. Ja se päivämäärä on ennen 46. ikävuotta. Paras mahdollisuutesi on löytää nainen jolla on lapsia ja isäpuoli tervetullut.
Ole iloinen siitä että sait elää koko nuoremman aikuisikäsi ilman lapsia, kuten itse halusit ja hyväksy että ihan kaikkea ei voi saada jos esim. muuttaa täysin mieltä 46-vuotiaana.
Onhan tässä realismia.
Voi ajatella, että on tietyt vaihtoehdot, mutta kaikissa niissä on mahdollisuutensa epäonnistua. Että lapsen saaminen on epätodennäköisempää vanhempana ja se kannattaa huomioida. Aika paljon täällä on sellaista kommenttia, että ap:n pitäisi heittää kirves kaivoon. Minusta ei tarvitse, mutta realisti kuitenkin kannattaa olla. Voi olla itselle tärkeää myös, että vielä yrittää, sitten on ainakin yrittänyt, jos ei muuta.
Yli 35 v mies saa raskauden alkamaan 50% heikommin kuin 25 v mies riippumatta äidin iästä. Riski keskenmenoon on 30 % suurempi kun isä on yli 35 kuin 25 v isällä. Vanhemman isän lapsilla autismi, skitsofrenia, rintasyöpä ym ovat monin verroin todennäköisemmät kuin nuorempien isien lapsilla. Tämä johtuu viallisesta spermasta ,jossa mutaatiot lisääntyy iän myötä.
Näihin heittoihin ei varmasti kannata laittaa mitään lähdettä. Ainakaan tieteellistä.
https://www.nytimes.com/2019/03/25/well/family/the-risks-to-babies-of-o…
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/miehet-haluavat-lapsia-entista-myoh…
Vierailija kirjoitti:
Tuttavamies heräsi tähän samaan jotain 53 vuotiaana. Sen ratkaisu oli 15 vuotta nuorempi nainen jolla 10 ja 8 vuotiaat lapset.
Ei se juna menny ap, ollenkaan alle viiskymppisenä. Kyllä olen toisaalta useammalta kuullut, että yli 50 v isä on alkanut siinä 17-18 vuotiaana tuntua hankalalta. Mutta onhan niitäkin lapsia jotka joutuvat isovanhempiensa kasvateiksi ilman suurempaa ongelmia. Pari kerssaa joiden isä oli jotain 56-58 kun ne synty ovat päättäneet että he muuttavat kauas pois ulkomaille heti lukion jälkeen. Yksi parikymppinen kundi sanoi, että hänen vajaa 80 v isän poismeno oli helpotus, eikä hän tarkottanut sitä ettei isän tarvinnu kärsiä kauemmin sairaana. Vaan sano, että he eivät kertakaikkiaan ymmärtäneet toisiaan millään tasolla. Ja silloin isä oli ollut viimeiset 5 v pakettina. Eli oli tuntuntu kun isä olisi ollut ulkoavaruudesta jo 70 vuotiaana.
Ja sitten oli se nainen joka alkoholisoitui jo alle 30 vuotiaana koska aina vaan valitti sitä isää joka oli kavereiden isovanhempien ikäinen. Hänen isänsä eli 90-vuotiaaksi ja lopulta tää nainen kuvitteli olleensa sodassa. vasta jotain 15 v isän poismenosta on alkanut parantumaan... Itse ei saanu koskaan lapsia.
Saulin vauva nyt tuskin tarvii teininä kamppailla muinaisjäännöksen kanssa, käsittääkseni tää on ollu kaikille vaikeinta. Pikkulapsena ei ajattele ikää.
Joten pidä kiirettä!
Kyllä. Murrosiässä hävetään omia vanhempia. Niiden kanssa otetaan yhteen ja halutaan niistä eroon. Se on ihan normaalia riippumatta siitä, minkä ikäisiä vanhemmat ovat. Tämä on osa normaalia itsenäistymiskehitystä.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kannata kuunnella vauvapalstan laumasieluisia kommentteja. Et todellakaan ole liian vanha isäksi ap! Sinun elämäsi, sinun valintasi yritätkö saada lapsen vai et. Eräs vaihtoehto vois olla että hankit lapsen sijaissynnyttäjän avulla yksin tai etsit jonkun joka on valmis kaverivanhemmuuteen. Toki kannattaa etsiä sopivaa parisuhdetta mutta voi olla että siihen menee kauemmin. Tsemppiä!
Sijaissynnyttäjän löytäminen on varmasti sata kertaa vaikeampaa mitä parisuhteen löytäminen. Sellaisia naisia ei ole olemassakaan, jotka hyvää hyvyyttään ryhtyvät niin raskaaseen ja vaaralliseen hommaan vain ilahduttaakseen jotain tuntematonta miestä.
Vierailija kirjoitti:
Jännittävää, että tutkimustulokset, jotka eivät miehiä miellytä, ovat miesten mielestä miesvihaa. Jos olisin lisääntymistä suunnitteleva nainen, en ryhtyisi puuhaan yli 45-vuotiaan miehen kanssa. Tiedän kaksi yli 45-vuotiaana isäksi tullutta ja kas kummaa molempien lapsella on ADHD.
Luonto suosii nuorten ja terveiden lisääntymistä. Tästä syystä vanhalla runsaasti mutaatioita sisältävällä spermalla raskaaksi tulo on vaikeampaa ja sikiössä on todennäköisemmin jotain niin pahasti pielessä, että menee kesken. Niissä raskauksissa jotka ei mene kesken tyypillisesti lapsella on terveysongelmia.
Lapsettomuushoidoilla voi saada lapsen vaikka 60 v nainen ja mies. Ei muuta kuin käyttöön luovutetut munasolut ja siittiöt koeputkihedelmöityksessä. Eli ap:n kannattaa etsiä ikäisensä vauvakuumeinen nainen ja sitten nopeasti hoitoihin yksityiselle. Tämä on se realistisin skenaario.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on hehkeä vielä 40 v mitta miehet ruosahtaa aikaisemmin.
Olisko niin että lapsettomat huutaa: et onnistu ap! Ja lapselliset: Go for it!
Koska lapselliset tietää mitä se on. Lapsettomat ei ja heitä ahdistaa pelkkä ajatuskin huolettavasta. Ja projisoivat omia pelkojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit 66v. papparainen, kun lapsesi olisi 20v. Miksi ihmeessä haluat vielä lapsia?
Niin, jos juuri nyt saisi lapsen. Mutta on 46 ja vasta etsimässä naista, joten todennäköisempää olisi, että tulee isäksi aikaisintaan 48-vuotiaana. Mutta ei kai siinä, onhan niitä vanhempiakin isiä.
Miehillä siinä mielessä paremmin, että mies voi tulla isäksi vaikka kuinka vanhana jos vaan kikki toimii, kun taas naisilla se on hyvinkin epävarmaa saada lapsia vaikka ei kovin vanha olisikaan.
EI OLE! Todella monet naiset tulevat raskaaksi vaikka eivät haluaisikaan!
Ap on liian vanha isäksi. Noin vanhan isän lapsilla on suuri riski autismiin ja skitsofreniaan.
Etsi eronnut/leski jolla on lapsia ja ryhdy isäpuoleksi.
Ap on liian vanha isäksi. Noin vanhan isän lapsilla on suuri riski autismiin ja skitsofreniaan.
Etsi eronnut/leski jolla on lapsia ja ryhdy isäpuoleksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ap pohjattoman typerä ja lapsellinen.
Oletko koskaan hoitanut yhtään lasta yksinäsi edes tuntia? Saati vaikka kokonaista iltaa? Vaihdellut vaippoja, siivonnut pukluja?
Tuskin olet. Joten sinulla ei ole ETÄISINTÄKÄÄN käsitystä siitä, mitä kuvittelet haluavasi.
Jos ei tuossa iässä edes ole vakiintuneessa parisuhteessa, on ilman muuta selvää että on aivan liian itsekäs, itsekeskeinen ja kyvytön vanhemmaksi.
Ymmärrätkö, että jos saat lapsen ja oikeasti yrität olla sille hyvä isä, sinulla ei ole omaa elämää 18 vuoteen? Ensin on tosiaan vaipanvahtoa ja oksennusta, sitten on uhmaikä, sitten mennään kouluun ja alkaa kuljetuspalvelu Isin pyörittäminen kun tulee harrastuksia. Sitten tuleekin teini-ikä, mikä on yhtä riemua.
Ei kaikkien vanhempien elämä pyöri täysin lapsen ympärillä. Lapsi on osa elämää, ei sen keskipiste.
Pakko siitä lapsesta on kuitenkin jonkun huolehtia ja useissa miesten skenaarioissa se on nainen, jonka niskoille ne pennut lykätään.
Juu, koska maailmanjärjestys on oikein silloin kun mies saa haukkua naista kuin vierasta sikaa ja naisen kuuluu vaan alistua. Se on kuule ny rude awakening sulle. Ja arvaa kuka opettaa naisia täälläkin joka päivä antamaan samalla mitalla takaisin, te miehet. Lopettakaa jatkuva palstan naispopulaan kohdistuva hyökkäily jos haluatte pehmeitä naisia. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.