Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimot: miksi vartioit miestäsi, kun puhun hänelle?

Vierailija
16.08.2020 |

Kysyn tätä vilpittömin mielin — haluaisin oppia mistä on kyse.

Olen yhden, päiväkotia käyvän tyttären äiti. Sinkku.

Tällä palstalla olen huomannut, että täytyy mainita koulutustaso ja kuvailla ulkonäköä. On maisterintutkinto. Pituutta 173 cm ja 61 kg, meikkaan päivittäin, loivat kiharat hiukset keskelle selkää asti, olen urheilusta pitävä normaalipainoinen. Tykkään pukeutua naisellisesti mutta en todellakaan whitetrash-tyyppisesti, vaan pukeudun korkokenkiin ja kapeaan hameeseen mihin vain menen tyttäreni kanssa, myös leikkipuistot, pikaruokaravintolat jne.

Kun juurikin leikkipuistossa / hampurilaisravintolassa / uimarannalla tms. neutraalissa paikassa juttelen luontevasti lähellä olevan, entuudestaan tuntemattoman lapsen isän kanssa, miksi kestää vain muutama sekunti, kun sinä vaimo/avovaimo/tyttöystävä palaat siihen miehesi aivan viereen ja katsot tuimasti minua?

Eikö nykysuomalaisuuteen kuulukaan kevyt juttelu small talk tuntemattoman naisen ja miehen välillä, vai pitäiskö palata juroon meininkiin?

Ihan kuin sinä nainen tulet vahtimaan tai vartioimaan miestäsi, kun mukavasti juttelemme lapsistamme siinä, en aidosti ymmärrä.

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä, moi. Täytyy kyllä todeta nyt, että ulospäinsuuntautuneeksi puheliaaksi ihmiseksi olen kerrankin sanaton.

Työviikkoni ja ylipäänsä uusi viikko starttasi teidän monen kommentoinnin takia nyt surullisella mielellä.

Tämä ei ollut keksitty juttu, miksi olisi, miksi haaskaisin aikaani valehteluun. Oikeasti mä kysyin vilpittömin mielin tätä keskustelukulttuuria leikkipuistossa, rannalla jne. missä nyt satummekaan tyttäreni kanssa olla, ja siinä vieressä leikkii joku lapsi isänsä kanssa ja alamme jutella tämän isän kanssa.

Teille hyväntahtoisesti kirjoittaneille: kiitos asiallisista ja rakentavista kommenteista. Samaa mieltä kuin teistä muutama: täällä kotimaassamme ei näemmä ole luonteva small talk -keskustelu eri sukupuolten välillä yleisesti hyväksytty normi.

Pukeutumisestaan sitten tartun: kapea hame ja korkkarit mulla ei tietenkään rannalla ole. Tarkoitin, että pukeudun naisellisesti kun menemme tyttöni kanssa kirjastoon, kauppaan jne.

Täällä oli muutama kommentoija, että ei leikkipuistossa ole koskaan nähnyt korkokengissä kulkevaa äitiä. Harmi etteintäyäl Aihe vapaalle saa liitettyä kuvaa. Olisin voinut laittaa tähän useamman todisteen — siis olisin kyllä blurrannut kasvoni ja ylipäänsä rajannut kuvaa, laittaen vain kuvan nilkoista alaspäin niin näette että korkkareilla ja talvisin korkokenkäsaappailla on lupa olla hiekkalaatikolla ja kiipeilytelineen sekä keinujen äärellä, ei ole näkynyt kieltokylttiä.

Tässä alkaa harmitus kasvaa, verenpaineeni kohisee, argg.

Tiedoksi myös, että monet perheellisten sinkkujen rakkaustarinat ovat alkaneet yllättävistä kohtaamisista livenä. Ei pelkästään Tinderissä. Vaikka kuinka monet ovat kohdanneet toisensa leikkipuistoissa, huvipuistossa tai sisäleikkipuistoissa tms. Se on luonteva paikka mennä juttelemaan toiselle sinkkuvanhemmalle, kun ei niitä arjen tilanteita miljoonasti ole, missä työn ja kodin sekä päiväkodilta haun lisäksi tulee aikaa vietettyä.

Vai onko hyväntahtoinen flirtti ja tutustumisen toive sinkkuisään julkisella paikalla jotenkin teidän monen mielestä kauhistuttavaa?

Lapseton (sinkku)isä = oksymoroni, sula mahdottomuus. Oikea termi = single dad / singleisä

Pitipä olla vilpittömästi (vapaille miehille) puhumisesta kyse, mutta vilpillisyys paljastuu hetikohta kun näiden "vapaiden" miesten vaimotyttikset saapuvat sekunneissa tuijottamaan ap tyrkky-yh:ta vihaisesti.

Vierailija
82/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Small talk" ei ole edes suomen kieltä, eikä sille ole olemassa suomenkielistä termiä, joten jo siitä voi kuka tahansa älyllinen oletettu henkilö päätellä, että kyseessä ei ole (koskaan ollutkaan) suomalainen kulttuuri.

Kannattaa yleensäkin välttää ainakin vieraskielisiä termejä, joiden merkitystä ei ymmärrä, ellei sitten välttämättä halua esitellä tyhmyyttään mielikuvitusmaisterinhutkinnosta huolimatta.

Small talk on suomeksi jutustelua.

"Small talk" on turhaa, pinnallista, ulkokultaista ja päälleliimattua, täysin tyhjää lässynlää jenkkilässytystä. Kysellään kuulumisia, mutta ei oikeasti haluta tietää mitään, ellei sitten ole jotain hyötyä kupattavissa irti.

Suomalainen jutustelu taas on aitoa ja rehtiä tai ainakin enemmän kuin teennäinen jenkkimääkiminen.

Selvä. Sinä voitkin varmaan ehdottaa small talkin viralliseksi käännökseksi ”jenkkimääkinä”?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Small talk" ei ole edes suomen kieltä, eikä sille ole olemassa suomenkielistä termiä, joten jo siitä voi kuka tahansa älyllinen oletettu henkilö päätellä, että kyseessä ei ole (koskaan ollutkaan) suomalainen kulttuuri.

Kannattaa yleensäkin välttää ainakin vieraskielisiä termejä, joiden merkitystä ei ymmärrä, ellei sitten välttämättä halua esitellä tyhmyyttään mielikuvitusmaisterinhutkinnosta huolimatta.

Small talk on suomeksi jutustelua.

"Small talk" on turhaa, pinnallista, ulkokultaista ja päälleliimattua, täysin tyhjää lässynlää jenkkilässytystä. Kysellään kuulumisia, mutta ei oikeasti haluta tietää mitään, ellei sitten ole jotain hyötyä kupattavissa irti.

Suomalainen jutustelu taas on aitoa ja rehtiä tai ainakin enemmän kuin teennäinen jenkkimääkiminen.

Selvä. Sinä voitkin varmaan ehdottaa small talkin viralliseksi käännökseksi ”jenkkimääkinä”?

Ei ole tarpeen. Kaikki eivät lapsellisesti kiukuttele ja pahoita mieltään milloin mistäkin tai halua epätoivon vimmoissa maanisesti tehdä itseään tykö tyrkkyillen varatuille vastakkaisen sukupuolen edustajille.

Vierailija
84/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko ap jo tulla kertomaan, että missä sen vaimon kuuluu olla silloin kun on miehensä kanssa liikkeellä, jollei kerta saa miehensä kanssa olla?

Heittopussina ja kynnysmattona vaimoke tylysti sivuun, jotta ap femme fatale saa ansaitsemansa tilaisuuden iskeä haluamansa daddy coolit?

Luopukaa ukoistanne, se on nyt kuulkaa tulevat ex-akat ap:n vuoro saada mitä ja kenet vain keksii haluta.

Vierailija
85/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä paljon ärtyneitä vaimoja/vaimokkeita, jotka vetoavat miestensä uskollisuuteen. Teidän miehet M.ummotunnelissa eivät paljoa nimettömistä sormuksista piitanneet viime(kään) viikonloppuna, kun erinäisten ladyjen kanssa heilastelivat :D

Terveisin Eri.

Vierailija
86/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän Alkuperäistä. Mä itsekin olen sinkkuäiti-aikoinani lähestynyt miehiä leikkipuistoissa. Enhän muuten voinut tietää ovatko varattu vai vapaa, ellei rohkeasti mee juttusille.

Vierailija
87/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän Alkuperäistä. Mä itsekin olen sinkkuäiti-aikoinani lähestynyt miehiä leikkipuistoissa. Enhän muuten voinut tietää ovatko varattu vai vapaa, ellei rohkeasti mee juttusille.

Oliko sullakin korkkarit ja kynähame? Ärsyynnyitkö kuten ap, kun se vaimo törkeesti kehtaa tulla miehensä seuraan esim. vessareissulta lapsen kanssa?

Vierailija
88/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei jatkoon. Jos tämä ei ole provo ja tällä tavalla ajattelevia ihmisiä oikeasti on, niin en halua enää elää...

89/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tulisin katsomaan, ettei ole joutunut jonkun kylähullun  kynsiin, nimittäin korkkarit ja hame jossain biitsillä tuntuu aika erikoiselta.

Aloitus huvitti, mutta sinun kirjoituksesi kohdalla nauroin ääneen. Kiitos!

Sinkku

Vierailija
90/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta! Näen silmissäni ankkahuulisen, irtoripsisen, kynähameisen naisen kyntävän leikkikentän hiekkaa stiletoissa ilman paitaa laineiset lisäkkeet liehuen hakemassa katseellaan miehiä joiden seuraan ängetä.

Luihukatseiset vaimot väijyvät liukumäkien takana valmiina syöksymään paikalle sekunneissa.

Mikähän diagnoosi saa säveltämään tämmösen sadun?

😂😂😂

Vierailija
91/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai tulet juttelemaan neutraalissa paikassa mieheni kanssa? Mitäs hänelle höpöttelet? Ihanko jutustelet keveästi vaikka pikaruokapaikan ateriakokonaisuuksista ja eri hampurilaisten ravintosisällöistä? Ihanaa, sen kuin juttelet, minä en häiritse!

Mieheni saattaa kyllä pitää sinua ihan pöpinä ja munahaukkana pukeutumisesi takia, mutta kyllä hän saattaa muutaman sanasen vaivautuneena kanssasi puhua. Sen jälkeen hän tulee luokseni ja kertoo kuinka joku ihme mamma tuli höpöttämään hänelle. Unohdamme sinut aika nopeasti.

Annat aika epävarman kuvan itsestäsi.

Vierailija
92/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva?

Vierailija
93/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin kaunis meikattuna mutta jos olisin jossain leikkipuistossa tukka pystyssä, verkkareissa ja ilman meikkiä ja siellä kekkkuloisi joku äiti täydessä tällingissä niin kyllä mä vähän kulmiani nostaisin, että mikä meininki. Erityisesti jos tulis mun miehelle puhuun :D

Vierailija
94/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35379 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tulisin katsomaan, ettei ole joutunut jonkun kylähullun  kynsiin, nimittäin korkkarit ja hame jossain biitsillä tuntuu aika erikoiselta.

Aloitus huvitti, mutta sinun kirjoituksesi kohdalla nauroin ääneen. Kiitos!

Sinkku

Minulle tuli tästä mieleen Kumman kaa -ohjelman kohtaus, jossa Ellu herää hiekkarannalta. En löytänyt tähän hätään linkitettävää pätkää, harmi.

Vierailija
95/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä paljon ärtyneitä vaimoja/vaimokkeita, jotka vetoavat miestensä uskollisuuteen. Teidän miehet M.ummotunnelissa eivät paljoa nimettömistä sormuksista piitanneet viime(kään) viikonloppuna, kun erinäisten ladyjen kanssa heilastelivat :D

Terveisin Eri.

Joo joo, terveisin Eri Erikeepperi. ;''D

Vierailija
96/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa mun ystäväpiirin tyyppiseltä. Meillä ei ole ankkahuulia kuten joku yllä ehdotti. Vaan ihan olemme aitoja naisia, mutta mielellämme puemme lapsemme ja itsemme elegantisti mutta sporttisen käytännöllisesti.

Joku yllä kommentoi että pyörii leikkipuistossa verkkareissa, tukka pystyssä ja ilman meikkiä. Ja kohottaisi kulmia nähdessään AP:n tyyppisen huolitellun oloisen, naisellisen äidin. Kysymys kuuluu: miksi olet verkkareissa ja tukka pystyssä julkisilla paikoilla?!

Ennen vanhaan oli tapana laittaa siistimmär kaupunkivaatteet ja katsoa vähän peiliin ennen kotoa lähtöä.

En tarkoita että tyylikkäässä jakussa ja juhlameikeissä siellä kekkaloisi, vaan että hiekkalaatikon reunalle ihmisten ilmoille, julkisiin paikkoihin, vois laittaa vaikka tahrattomat legginsit, ballerinat, topin, ehkä kevyet korut ja ripsaria, kulmakynää, vaaleaa luomiväriä, meikkivoide ja poskipuna. Ei paljoa aikaa veisi!

Tällöin et katselisi kateellisena meitä äitejä, jotka aidosti olemme ihmisten ilmoille vähän katsoneet etteivät tukka pystyssä tule, samoin kuin lapsilleen ovat pukeneet kauluksellisen pikee t-paidan pojalle / söpön hellemekon tytölle siis ei juhlavaatteita vaan konepestävät normaali vaatteet, leikkipuistoijkn sopivasti. Verkkarit vain kotiin, kiitos!!!

Vierailija
97/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat varmaan singleäitiaikoinasi, koska sinkku on aina lapseton.

Vierailija
98/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän vahdi, ihan saat rauhassa jutella (jopa flirttailla) mieheni kanssa :D Luotto pelaa.  Surettaa kyllä, että sinä joudut palaamaan kotiisi yksin :(

Toivottavasti löydät ihanan aviomiehen itsellesi sinäkin!

Vierailija
99/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostaa mun ystäväpiirin tyyppiseltä. Meillä ei ole ankkahuulia kuten joku yllä ehdotti. Vaan ihan olemme aitoja naisia, mutta mielellämme puemme lapsemme ja itsemme elegantisti mutta sporttisen käytännöllisesti.

Joku yllä kommentoi että pyörii leikkipuistossa verkkareissa, tukka pystyssä ja ilman meikkiä. Ja kohottaisi kulmia nähdessään AP:n tyyppisen huolitellun oloisen, naisellisen äidin. Kysymys kuuluu: miksi olet verkkareissa ja tukka pystyssä julkisilla paikoilla?!

Ennen vanhaan oli tapana laittaa siistimmär kaupunkivaatteet ja katsoa vähän peiliin ennen kotoa lähtöä.

En tarkoita että tyylikkäässä jakussa ja juhlameikeissä siellä kekkaloisi, vaan että hiekkalaatikon reunalle ihmisten ilmoille, julkisiin paikkoihin, vois laittaa vaikka tahrattomat legginsit, ballerinat, topin, ehkä kevyet korut ja ripsaria, kulmakynää, vaaleaa luomiväriä, meikkivoide ja poskipuna. Ei paljoa aikaa veisi!

Tällöin et katselisi kateellisena meitä äitejä, jotka aidosti olemme ihmisten ilmoille vähän katsoneet etteivät tukka pystyssä tule, samoin kuin lapsilleen ovat pukeneet kauluksellisen pikee t-paidan pojalle / söpön hellemekon tytölle siis ei juhlavaatteita vaan konepestävät normaali vaatteet, leikkipuistoijkn sopivasti. Verkkarit vain kotiin, kiitos!!!

😂😂😂 Voi hyvää päivää nyt taas!

Jos sinun täytyy epävarmana itsestäsi tälläytyä niin se on ihan ok. Mutta salli meidän muiden tulla leikkipuistoon tälläytymättä. Me ollaan siellä lastemme takia ja katsomme siellä lastemme perään.

Vierailija
100/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keikistele, pörhistele ja koreile toki huonoitsetuntoinen reppana ihan rauhassa, mutta älä oleta, että kaikki muut ihmiset olisivat yhtä tyhjäpäisiä, epävarmoja ja pinnallisia, sisältä onttoja julkisivunsapuunaajia, jotka alati hädissään kalastelevat kehuja, hyväksyntää, kateutta, jne - ja saalistavat varattuja egobuustina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän