Vaimot: miksi vartioit miestäsi, kun puhun hänelle?
Kysyn tätä vilpittömin mielin — haluaisin oppia mistä on kyse.
Olen yhden, päiväkotia käyvän tyttären äiti. Sinkku.
Tällä palstalla olen huomannut, että täytyy mainita koulutustaso ja kuvailla ulkonäköä. On maisterintutkinto. Pituutta 173 cm ja 61 kg, meikkaan päivittäin, loivat kiharat hiukset keskelle selkää asti, olen urheilusta pitävä normaalipainoinen. Tykkään pukeutua naisellisesti mutta en todellakaan whitetrash-tyyppisesti, vaan pukeudun korkokenkiin ja kapeaan hameeseen mihin vain menen tyttäreni kanssa, myös leikkipuistot, pikaruokaravintolat jne.
Kun juurikin leikkipuistossa / hampurilaisravintolassa / uimarannalla tms. neutraalissa paikassa juttelen luontevasti lähellä olevan, entuudestaan tuntemattoman lapsen isän kanssa, miksi kestää vain muutama sekunti, kun sinä vaimo/avovaimo/tyttöystävä palaat siihen miehesi aivan viereen ja katsot tuimasti minua?
Eikö nykysuomalaisuuteen kuulukaan kevyt juttelu small talk tuntemattoman naisen ja miehen välillä, vai pitäiskö palata juroon meininkiin?
Ihan kuin sinä nainen tulet vahtimaan tai vartioimaan miestäsi, kun mukavasti juttelemme lapsistamme siinä, en aidosti ymmärrä.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on provo, mutta näitähän löytyy. Tiedän esimerkiksi ravintolan myyjän, joka kaiveli varattujen miesten Facebook-profiilit hetken ”jutustelun” jälkeen ja pyysi näitä kaveriksi. Ihan ”muuten vaan” - tietysti. Rannikolla tämä.
Oikeasti? 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelet siis vain miehille?
Todella lapsellista touhua - sinkkumuija yrittää tehota varattuihin miehiin?
Etkö tosiaankaan keksi mitään parempaa tekemistä ja vielä kehtaat kirjoitella täällä tästä?
Ohjeeni on, käy tutkituttamassa pääsi.
Tuo aloitus on vain provo takuuvarmasti, mutta en tajua, ketä se haittaa, jos naiset ja miehet juttelevat keskenään. Eivät kaikki ihmiset ajattele jotain iskemistä ja seksiä koko ajan.
Itse olen sinkkunainen, mutta en todellakaan haikaile jokaisen miehen perään, vaan oon ollut nyt useamman vuoden ihastunut yhteen läheiseen ystävääni, eikä kukaan muu kiinnosta. Ja jos joku mies tekisi suuntaani aloitteen, niin en kykenisi itsekään kiinnostumaan, kun ajatukseni ovat siinä omassa ihastuksessani, joka on mulle nro 1.
Aivan kuin jotkut 30 vuoden avioliitossa eläneet kuvittelevat, että joku on kiinnostunut niiden tavallisista äijistä, jos vähän juttelee. Ja on sillä sinkulla muitakin vaihtoehtoja kuin se joku varattu tavisäijä.
Sinkut ovat tottuneet elämään selibaatissa, eikä heidän libidonsa varmaan edes ole niin hyvä kuin vakiseksiä saava parisuhteessa elävä ihminen. Voisin melkein väittää, että sinkut ovat seksuaalisessa mielessä puhtaampia pulmusia kuin monet varatut. Säännöllisesti seksiä saava ihminen varmaan kuvittelee, että sinkkukin sellaista miettii. Vaan eipä mieti. Sinkku mieluummin sivistää itseään ja tekee ihan muita, järkevämpiä ja fiksumpia juttuja kuin joku alhainen ja "nolo" seksi.
Vilpittömästi olen kiinnostunut tietysti henkilöstä, joka on kiinnostunut perheestämme. Mukava tutustua uusiin ihmisiin.
”päiväkotia käyvän tyttären äiti”
*huutonaurua*
Vierailija kirjoitti:
”päiväkotia käyvän tyttären äiti”
*huutonaurua*
Aloituksessa kaikki seikat kavaltavat sen kömpelöksi provoksi. Ei kukaan kirjoita noin, jos olisi tuossa tilanteessa tai aidosti ihmettelisi asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa ole tapana jutella tuntemattomille.
Kyllä minä ainakin juttelen, mutta juttelen myös naisille.
BI?
Suomessa joidenkin mielestä small talk tai juttelu ylipäätään on flirttailua. Olen törmännyt samaan ilmiöön aika usein. Kerran erään naisen piti alkaa oikein korostamaan, että hän on miehen tyttöystävä, kun aloitin keskustelun miehen kanssa ja katsoi minua hyvin vihaisesti. Mies ei kiinnostanut minua mitenkään, mutta ilmeisesti ei olisi saanut edes keskustella hänen kanssaan. Toinen huvittava juttu oli, kun taloyhtiössämme hieman tunneälytön mies kuvitteli, että olisin iskemässä talomme nuorta miestä. Totaalinen emämunaus häneltä ja ihan harhaiselta vaikutti. Mutta ei voi kuin ihmetellä, mitä näiden päässä liikkuu. Olen kaikille ystävällinen ja hymyilevä, mutta vain 1 % miehistä on mielestäni kiinnostavia parisuhde/seksimielessä, joten nämä kuvittelejat heijastavat varmaan jotain omia tunteitaan muihin.
Kyllä tämä varmaan on provo, ei noin tyhmi maistereitakaan sentään voi olla olemassa.
Jos olen lähtenyt puistoon, uimarannalle tai hampurilaiselle mieheni kanssa, niin todennäköisesti en ole missään kaukana kovin kauaa, vaikka et tulisikaan paikalle, vaan ihan normaalisti palaisin siihen mieheni lähelle piankin. Se vasta outoa olisi, jos vietaan ihmisen nähdessäni en tulisi mukaan juttelemaan lapsistamme, vaan jäisin sinne uimaan tai vessaan odottelemaan, koska kynähameinen on juttunsa jutellut.
Kyllä monesti kolmekin ihmistä voi keskustella keskenään. Nykyään ne voivat olla vaikka kaikki eri sukupuolta, tai samaa. Tai vaikkapa kaksi naista ja yksi mies. Enkä tuomitse edes kynähametta ja korkokenkiä, käytän niitä toisinaan itsekin, tosin en uimarannalla enkä hiekkalaatikon laidalla.
Mitä sitten pitäisi tehdä, lymytä nurkan takana piilossa niin kauan että sinä lähdet? Jos olen mieheni kanssa liikkeellä niin tottakai tulen paikalle katsomaan jos joku tulee mieheni kanssa juttelemaan, oli sitten nainen tai mies. Outoahan se olisi jos vaan piileskelisin kauempana. Mieheni myös itse toivoo minun osallistuvan näissä tilanteissa.
Vaikka tämä olikin kyllä melko selkeä provo.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkoti-ikäisten vanhempana otan vastaan mitä tahansa aikuista keskustelua. Joten jos mies löytää selväpäisen näköisen ihmisen, jonka kanssa juttelee, olen kärppänä paikalla. Yritän myös tuupata miehen kauemmas, hän saa kuitenkin puhua kaiket päivät työkavereille ja asiakkaille.
Missä sinä olet kaikki päivät jos lapset ovat päiväkodissa ja mies töissä? Tai siis jos olet lasten kanssa kotona niin sinähän voit koska tahansa hakea seuraa muista aikuisista esim puistossa jne?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pari kertaa mennyt paikalle juurikin puistossa koska mieheni, vaikka onkin ulkoisesti sosiaalinen, on oikeasti introvertti. Perus settiä että sinkku äiti lähestyy juttelemaan ja pian saan mieheltä hätä signaali katseita joilla kutsuu paikalle minut ikäänkuin blokkaamaan iskuyritykset. Usein nämä naiset menevät hämilleen ja poistuvat vähin äänin eivätkä juuri jää keskustelemaan minunkin kanssa. Yhden kaverin olen tällä tavalla itse tavannut eli jutteli miehelleni ja kun tulin paikalle jäi sitten myös minun kanssani keskustelemaan. Kaveri itse kertoo lähestyvänsä miehiä puistossa koska sinkku isä olisi hyvä deittikumppani. Eihän hän voi tietää onko mies puistossa varattu ennen kuin sitä kysyy ja silloin hän tottakai poistuu paikalta. En näe tätä mitenkään uhkana. Mies lähtee jos on lähteäkseen eikä siihen muut naiset ole syyllisiä.
Hätä_signaali_katseita :D
OK.
Musta on merkillepantavaa että ap puhuu sekunneista, eli naisten lähestyminen on käytännössä välitön asia. Mutta varmaan joo trolli, aika väsynyttä muutenkin. Jos mun kumppani ei pärjäisi ilman mua puistossa lasten kanssa vaan alkaisi lähetellä jotain hätämerkkejä niin olisi kyllä kahden kesken edessä keskustelut, introverttejä olemme molemmat mutta kyllä nyt pitää tuon verran pärjätä.
Huono provo. Tai sitten käyttäydyt todella tyrkysti.
Ap tässä, moi. Täytyy kyllä todeta nyt, että ulospäinsuuntautuneeksi puheliaaksi ihmiseksi olen kerrankin sanaton.
Työviikkoni ja ylipäänsä uusi viikko starttasi teidän monen kommentoinnin takia nyt surullisella mielellä.
Tämä ei ollut keksitty juttu, miksi olisi, miksi haaskaisin aikaani valehteluun. Oikeasti mä kysyin vilpittömin mielin tätä keskustelukulttuuria leikkipuistossa, rannalla jne. missä nyt satummekaan tyttäreni kanssa olla, ja siinä vieressä leikkii joku lapsi isänsä kanssa ja alamme jutella tämän isän kanssa.
Teille hyväntahtoisesti kirjoittaneille: kiitos asiallisista ja rakentavista kommenteista. Samaa mieltä kuin teistä muutama: täällä kotimaassamme ei näemmä ole luonteva small talk -keskustelu eri sukupuolten välillä yleisesti hyväksytty normi.
Pukeutumisestaan sitten tartun: kapea hame ja korkkarit mulla ei tietenkään rannalla ole. Tarkoitin, että pukeudun naisellisesti kun menemme tyttöni kanssa kirjastoon, kauppaan jne.
Täällä oli muutama kommentoija, että ei leikkipuistossa ole koskaan nähnyt korkokengissä kulkevaa äitiä. Harmi etteintäyäl Aihe vapaalle saa liitettyä kuvaa. Olisin voinut laittaa tähän useamman todisteen — siis olisin kyllä blurrannut kasvoni ja ylipäänsä rajannut kuvaa, laittaen vain kuvan nilkoista alaspäin niin näette että korkkareilla ja talvisin korkokenkäsaappailla on lupa olla hiekkalaatikolla ja kiipeilytelineen sekä keinujen äärellä, ei ole näkynyt kieltokylttiä.
Tässä alkaa harmitus kasvaa, verenpaineeni kohisee, argg.
Tiedoksi myös, että monet perheellisten sinkkujen rakkaustarinat ovat alkaneet yllättävistä kohtaamisista livenä. Ei pelkästään Tinderissä. Vaikka kuinka monet ovat kohdanneet toisensa leikkipuistoissa, huvipuistossa tai sisäleikkipuistoissa tms. Se on luonteva paikka mennä juttelemaan toiselle sinkkuvanhemmalle, kun ei niitä arjen tilanteita miljoonasti ole, missä työn ja kodin sekä päiväkodilta haun lisäksi tulee aikaa vietettyä.
Vai onko hyväntahtoinen flirtti ja tutustumisen toive sinkkuisään julkisella paikalla jotenkin teidän monen mielestä kauhistuttavaa?
Laita edes pusero korkokenkien ja hameen lisäksi.
Ja varo ettei nilkka nyrjähdä.
Kultaseni kun olemme mieheni kanssa yhdessä liikkeellä vietämme aikaa yhdessä.
Tuntuisi oudolta että kun tuntematon henkilö tulee juttelemaan miehelle, siirtyisin itse kauemmas.
Yleensä rupattelemme yhdessä, muiden ihmisten - vanhempien kanssa, vaikkakin juuri leikki puistossa. Painollasi, tutkin nollasi, ulkonäölläsi tai pukeutumisellasi ei ole merkitystä näissä tilanteissa.
Mutta miksi ihmeessä et halua puhua myös vaimoin kanssa, tai haluat että hän siirtyy pois kun puhut miehellä.
Sanot että tulet paremmin toimeen miesten kanssa, oletko ajatellut että tämä toive vaimon lähdöstä on ehkä syynä siihen?
Juttele ensi kerralla molemmille ihan normaalisti.
Jotkut vahtivat miestään ihan sairaana. Tälläkin palstalla on yksi joka vahtii exiäänkin. Ei voi käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Korkokengät ja kapea hame leikkipuistossa. 😁 Vähän edes yritystä nyt näihin!
Tulee mieleen vanha kunnon "tyylini on klassinen" eli siroa liikehdintää puutarhajuhlissa (jotka järjestettiin toki huhtikuussa). Jos ei ole tuttu, löytyy ihan hakemalla Googlella site:vauva.fi tyylini on klassinen.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä, moi. Täytyy kyllä todeta nyt, että ulospäinsuuntautuneeksi puheliaaksi ihmiseksi olen kerrankin sanaton.
Työviikkoni ja ylipäänsä uusi viikko starttasi teidän monen kommentoinnin takia nyt surullisella mielellä.
Tämä ei ollut keksitty juttu, miksi olisi, miksi haaskaisin aikaani valehteluun. Oikeasti mä kysyin vilpittömin mielin tätä keskustelukulttuuria leikkipuistossa, rannalla jne. missä nyt satummekaan tyttäreni kanssa olla, ja siinä vieressä leikkii joku lapsi isänsä kanssa ja alamme jutella tämän isän kanssa.
Teille hyväntahtoisesti kirjoittaneille: kiitos asiallisista ja rakentavista kommenteista. Samaa mieltä kuin teistä muutama: täällä kotimaassamme ei näemmä ole luonteva small talk -keskustelu eri sukupuolten välillä yleisesti hyväksytty normi.
Pukeutumisestaan sitten tartun: kapea hame ja korkkarit mulla ei tietenkään rannalla ole. Tarkoitin, että pukeudun naisellisesti kun menemme tyttöni kanssa kirjastoon, kauppaan jne.
Täällä oli muutama kommentoija, että ei leikkipuistossa ole koskaan nähnyt korkokengissä kulkevaa äitiä. Harmi etteintäyäl Aihe vapaalle saa liitettyä kuvaa. Olisin voinut laittaa tähän useamman todisteen — siis olisin kyllä blurrannut kasvoni ja ylipäänsä rajannut kuvaa, laittaen vain kuvan nilkoista alaspäin niin näette että korkkareilla ja talvisin korkokenkäsaappailla on lupa olla hiekkalaatikolla ja kiipeilytelineen sekä keinujen äärellä, ei ole näkynyt kieltokylttiä.
Tässä alkaa harmitus kasvaa, verenpaineeni kohisee, argg.
Tiedoksi myös, että monet perheellisten sinkkujen rakkaustarinat ovat alkaneet yllättävistä kohtaamisista livenä. Ei pelkästään Tinderissä. Vaikka kuinka monet ovat kohdanneet toisensa leikkipuistoissa, huvipuistossa tai sisäleikkipuistoissa tms. Se on luonteva paikka mennä juttelemaan toiselle sinkkuvanhemmalle, kun ei niitä arjen tilanteita miljoonasti ole, missä työn ja kodin sekä päiväkodilta haun lisäksi tulee aikaa vietettyä.
Vai onko hyväntahtoinen flirtti ja tutustumisen toive sinkkuisään julkisella paikalla jotenkin teidän monen mielestä kauhistuttavaa?
Laita kuva aijaa.comiin ja linkitä tänne.
No mitäpä jos joskus puhuisit vaikkapa niille äideille? Vai oletko niitä muijia jotka "tulevat juttuun vain miesten kanssa kun naiset ovat niin vaikeita/tylsiä/puhuvat vain meikeistä?"