Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimot: miksi vartioit miestäsi, kun puhun hänelle?

Vierailija
16.08.2020 |

Kysyn tätä vilpittömin mielin — haluaisin oppia mistä on kyse.

Olen yhden, päiväkotia käyvän tyttären äiti. Sinkku.

Tällä palstalla olen huomannut, että täytyy mainita koulutustaso ja kuvailla ulkonäköä. On maisterintutkinto. Pituutta 173 cm ja 61 kg, meikkaan päivittäin, loivat kiharat hiukset keskelle selkää asti, olen urheilusta pitävä normaalipainoinen. Tykkään pukeutua naisellisesti mutta en todellakaan whitetrash-tyyppisesti, vaan pukeudun korkokenkiin ja kapeaan hameeseen mihin vain menen tyttäreni kanssa, myös leikkipuistot, pikaruokaravintolat jne.

Kun juurikin leikkipuistossa / hampurilaisravintolassa / uimarannalla tms. neutraalissa paikassa juttelen luontevasti lähellä olevan, entuudestaan tuntemattoman lapsen isän kanssa, miksi kestää vain muutama sekunti, kun sinä vaimo/avovaimo/tyttöystävä palaat siihen miehesi aivan viereen ja katsot tuimasti minua?

Eikö nykysuomalaisuuteen kuulukaan kevyt juttelu small talk tuntemattoman naisen ja miehen välillä, vai pitäiskö palata juroon meininkiin?

Ihan kuin sinä nainen tulet vahtimaan tai vartioimaan miestäsi, kun mukavasti juttelemme lapsistamme siinä, en aidosti ymmärrä.

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ehkä jopa naurattaa nämä tälläytyjä sinkkumammat. Kuvittelevat, että kaikki miehet ihailee.

No miksei sinulla sitten ole sitä miestä?

Minulla on, vaikka leikkipuistoon menisin verkkareissa, T-paidassa ja lenkkareissa (ja ilman meikkiä 😱).

Vinkkinä, että miehilläkin on aivot (ja arvot).

Vierailija
102/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enhän vahdi, ihan saat rauhassa jutella (jopa flirttailla) mieheni kanssa :D Luotto pelaa.  Surettaa kyllä, että sinä joudut palaamaan kotiisi yksin :(

Toivottavasti löydät ihanan aviomiehen itsellesi sinäkin!

Tuskin löytää tällä tyylillä, ja on jo vähintään yhden isämiehen kanssa suhteen sössinyt, sössii todnäk. taas. 

Jos löytää, niin toivottavasti uusi miehensä lankeaa myös jatkossa yhteen jos toiseenkin ap:n kaltaiseen monennellako kierroksella olenkaan -tyrkkyyn. 

Ja jos lankeaa kerrankin, niin siitä sitten kynnys vaan madaltuu madaltumistaan tulevaisuudessa.

Mitä kylvää, sitä niittää. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Karma on narttu, jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutteletko AP myös lastensa kanssa leikkivien äitien kanssa? Sulla on vaan naisiin jotenkin vihamielinen suhtautuminen. Jos vaimo/tyttöystävä yms tulee paikalle, niin hänhän tulee myös juttelemaan. Ei sitä voi millään tajuta, että ei saisi osallistua. Se ei johdu susta ja sun upeasta ulkomuodosta vaan ihan vain ihmisen kiinnostuksesta toisiin. Aika huvittavaa olisi, jos puoliso jäisi hengailemaan kauemmaksi. Ja todennäköisesti se mies toivoo vaimonsa tulevan mukaan juttelemaan

Vierailija
104/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen ehkä mielenkiinnosta kuuntelemaan miten yrität mieheni kanssa keskustella. Nämä ovat monesti todella huvittavia tilanteita. Valitettavasti useinkaan en satu paikalle. Viimeksikin mieheni kertoi että olin missannut taas yhden, joka oli hiuslisäkkeitään nakaten lähtenyt tikuttamaan korkkareillaan sanoen lähtiessään ssssssika 😂

Vierailija
105/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Vastaavasti voisin kysyä sinulta ap, että miksi huomaat lähelläsi aina nimenomaan sen MIEHEN, jonka kanssa aloittaa se "normaali small talk"? Eikö lähelläsi ole koskaan naisia vai etkö vaan viitsi alentua puhumaan heille koska sinulla "On maisterintutkinto. Pituutta 173 cm ja 61 kg, meikkaan päivittäin, loivat kiharat hiukset keskelle selkää asti, olen urheilusta pitävä normaalipainoinen. Tykkään pukeutua naisellisesti mutta en todellakaan whitetrash-tyyppisesti, vaan pukeudun korkokenkiin ja kapeaan hameeseen mihin vain menen tyttäreni kanssa, myös leikkipuistot, pikaruokaravintolat jne."

Vierailija
106/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai tulet juttelemaan neutraalissa paikassa mieheni kanssa? Mitäs hänelle höpöttelet? Ihanko jutustelet keveästi vaikka pikaruokapaikan ateriakokonaisuuksista ja eri hampurilaisten ravintosisällöistä? Ihanaa, sen kuin juttelet, minä en häiritse!

Mieheni saattaa kyllä pitää sinua ihan pöpinä ja munahaukkana pukeutumisesi takia, mutta kyllä hän saattaa muutaman sanasen vaivautuneena kanssasi puhua. Sen jälkeen hän tulee luokseni ja kertoo kuinka joku ihme mamma tuli höpöttämään hänelle. Unohdamme sinut aika nopeasti.

Annat aika epävarman kuvan itsestäsi.

Eikä anna, mutta mitä sitten vaikka antaisi? Itsestäsi tulee epätoivoisen luuserityrkyn kuva.

Vierailija
107/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan vaan tuskaisena katson, että ei vaan mieheltäni pääse sammakoita suusta 🙈

Vierailija
108/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ehkä jopa naurattaa nämä tälläytyjä sinkkumammat. Kuvittelevat, että kaikki miehet ihailee.

No miksei sinulla sitten ole sitä miestä?

Minulla on, vaikka leikkipuistoon menisin verkkareissa, T-paidassa ja lenkkareissa (ja ilman meikkiä 😱).

Vinkkinä, että miehilläkin on aivot (ja arvot).

Tämä + sinkut lapsettomia ja singlet lapsellisia. Lapsia tehnyt ei enää sinkkustatustaan takaisin saa.

Vierailija
109/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taidat kuvitella tilanteen, pidät varmasti itseäsi paremman näköisenä mitä oikeasti olet ja kuvittelet sen myötä, että kaikki miehet kuolaavat perääsi. Todennäköisesti miehet juttelevat kohteliaisuudesta ja kun ilmeisesti tapaatte päiväkodissa lapsia hakiessa, on normaalia että puoliso tulee viereen odottelemaan koska lähdetään, mihin se muuallekaan tuollasessa paikassa menisi? :D

Vierailija
110/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, minkä aloituksesta uskon, on akateemisuus. Osaat nimittäin käyttää ajatusviivaa. Matalasti koulutetulla olisi tekstissään väliviiva, koska ei olisi kirjoitellut tieteellisiä tekstejä eikä siten harjaantunut näkemään eroa viivan pituudessa.

Muuten ihan hömpänpömppää.

Vierailija
111/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitytkö ollenkaan vahtimaan sitä tytärtäsi, oletko ikinä läsnä? Häntä käy sääliksi. Toivottavasti ei tule loukkaantumisia tai satu muuta ikävää, kun miehenkipeä yh-mutsi vain itsekkäästi liihottelee nakit silmillä kiimaisena jokaisen varatun tai vapaan kaksilahkeisen perässä. Siinä mallia tytöllekin, hyi helv*.

Vierailija
112/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monikin sinkku tälläytyjä/laittautuja kyselee vaimoilta, että miksi tunnet itsesi epävarmaksi kun juttelen miehellesi.

Öö, en tunne itseäni epävarmaksi, minulla on mies, joka halusi minut juuri tällaisena. Haluat vain kuvitella, että kokisin sinut uhkana.

Miksei sinulla ole miestä tälläytyjä/laittautuja?

Vierailija
113/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi puhua myös niiden muiden äiti-ihmisten kanssa? Haluat sivuuttaa heidät tyystin ja jättää ulkopuolisiksi, joten puheesi ja tekosesi eivät siis kestä päivänvaloa / kriittistä tarkastelua. 

Vierailija
114/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monikin sinkku tälläytyjä/laittautuja kyselee vaimoilta, että miksi tunnet itsesi epävarmaksi kun juttelen miehellesi.

Öö, en tunne itseäni epävarmaksi, minulla on mies, joka halusi minut juuri tällaisena. Haluat vain kuvitella, että kokisin sinut uhkana.

Miksei sinulla ole miestä tälläytyjä/laittautuja?

Tähä voisi lisätä vielä, että mies olisi alunperinkin valinnut sen tälläytyjä laittautujan, jos se olisi se ykkösprioriteetti vaimossa.

Mut juu, ap, vapisemme kauhusta kun puhut miehimmelle.

Vierailija
115/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu puhu, messua messevimmät monologisi, puhe on halpaa!

Vierailija
116/132 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap huhuu!!

Vierailija
117/132 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostaa mun ystäväpiirin tyyppiseltä. Meillä ei ole ankkahuulia kuten joku yllä ehdotti. Vaan ihan olemme aitoja naisia, mutta mielellämme puemme lapsemme ja itsemme elegantisti mutta sporttisen käytännöllisesti.

Joku yllä kommentoi että pyörii leikkipuistossa verkkareissa, tukka pystyssä ja ilman meikkiä. Ja kohottaisi kulmia nähdessään AP:n tyyppisen huolitellun oloisen, naisellisen äidin. Kysymys kuuluu: miksi olet verkkareissa ja tukka pystyssä julkisilla paikoilla?!

Ennen vanhaan oli tapana laittaa siistimmär kaupunkivaatteet ja katsoa vähän peiliin ennen kotoa lähtöä.

En tarkoita että tyylikkäässä jakussa ja juhlameikeissä siellä kekkaloisi, vaan että hiekkalaatikon reunalle ihmisten ilmoille, julkisiin paikkoihin, vois laittaa vaikka tahrattomat legginsit, ballerinat, topin, ehkä kevyet korut ja ripsaria, kulmakynää, vaaleaa luomiväriä, meikkivoide ja poskipuna. Ei paljoa aikaa veisi!

Tällöin et katselisi kateellisena meitä äitejä, jotka aidosti olemme ihmisten ilmoille vähän katsoneet etteivät tukka pystyssä tule, samoin kuin lapsilleen ovat pukeneet kauluksellisen pikee t-paidan pojalle / söpön hellemekon tytölle siis ei juhlavaatteita vaan konepestävät normaali vaatteet, leikkipuistoijkn sopivasti. Verkkarit vain kotiin, kiitos!!!

Tämä oli hauska. Ensinnäkään aina ei ole kesä, vaan aika iso osa vuodenkierrosta on myös muuta kuin lämmintä ja aurinkoista.

Lapseni eivät ole enää hiekkalaatikkoiässä, mutta silloin kuin olivat, niin aika usein istuin hiekkalaatikon reunalla hiekkakakkuja taputtelemassa farkuissa ja toppatakissa pipo päässä. Välillä annoin vauhtia keinussa ja nostelin pienintä haalariasuista lastani sinne keinuun niin, että olin itsekin hiekkainen. Lapseni saivat myös pompottaa lätäköissä ja laskea vaikka mahaltaan liukumäkeä.

Lapsillani oli onnellinen ja huoleton lapsuus. Ei heidän tarvinnut söpöstellä ja varoa kaikkea. Laitoin heidät ja itseni kyllä siistiksi sitten kun lähdimme vaikka juhliin ja pesukone pyöri lähes joka päivä, mutta arkena sai olla lapsi ja minä sain olla lämpimästi ja tarkoitukseen sopivasti pukeutunut äiti, jolla oli hiukset vain ponnarilla.

Vierailija
118/132 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo ja entuudestaan tuttujen ukkojenkaan kanssa et tietenkään voi jutella, koska haluat himokkaana lirkutella pelkästään uusia tuttavuuksia.

Ei kukaan muuten mene esimerkiksi mainitsemiisi rasvaisiin, ummehtuneisiin pikaruokaravintoloihin saalistamaan korkokengissä ultrafeminiininä. Eikä varsinkaan pillastu varattujen miesten naispartnereista. 

Vierailija
119/132 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimot: miksi ette suosiolla luovuta miehiänne, kun puhun heille (yksipuolista vamppausmonologiani) ? 

Vierailija
120/132 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpäs jollakin on suuret luulot itsestään. Jos mieheni puhuu jonkun vieraan ihmisen kanssa, tulen esiteltäväksi ja osallistumaan keskusteluun. Yleensä oletan, että kyseessä on joku miehen vanha tuttu. Tuiman ilmeen otan vasta sitten, jos olet niin epäkohtelias, ettet viitsi huomioida saapumistani edes katsekontaktilla ja tervehdyksellä, tai anna minulle mahdollisuutta osallistua keskusteluu.

Mitä siinä oikein pitäisi sitten tehdä, jäädä vuoronumeron kanssa sivuun seisomaan ja odottamaan, että se oma mies vapautuu?