Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silloin ymmärsin olevani ruma

Vierailija
16.08.2020 |

Laitetaan siis omia kokemuksia tähän ketjuun.
Oma tarina:

Pelasin blackjackia laivalla, ja pöytään tuli pari miestä (25-30v). Alkuun ihan mukavia tyyppejä, joiden kanssa juttelimme siinä pelin lomassa. Sitten toinen niistä sanoi kaverilleen, että tämä näyttää aivan minulta ja pohdiskeli (ivallisesti) ääneen, että olemmekohan veljiä. Kaveri loukkaantui siitä ja huomautti, että emme näytä samalta ollenkaan ja mainitsi muutaman ulkonäkövirheeni, kun taas se vittuillut tyyppi hihitteli omalle jutulleen ja töni kaverinsa olkapäätä. Tiesin kyllä jo ennen tuota olevani ruma, mutta en niin ruma, että joku aikuinen mies loukkaantuisi verisesti, jos hänen vitsailtaisiin olevan veljeni. Varsinkaan kun olin laivalla, joten huoliteltu ja ok-pukeutunut. Jakajan ilme oli vaivaantunut, joten hän taisi kokea myötätuntoa minua kohtaan.

Kommentit (394)

Vierailija
341/394 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka olet kehunut jonkun toisen jotain kaunista kohtaa hänelle itselleen? Milloin ja miten?

Tee se itsellesikin.

En pidä itse ulkonäön arvostelusta, joten miksi arvostelisin muidenkaan ulkonäköä - varsinkaan heille itselleen! Voiko huonompitapaisempi olla?

T. Se ruma

Sinä kyllä olet näköjään päättänyt olla se ruma. ..Kaikin osin ja kaikin piirtein ja kaikkialta katsottuna.

Kuulostat hyvin jääräpäiseltä tuossa asiassa. Oma asiasihan se todellakin on.

Toivottavasti joku opettelee suosiolla suhtautumaan toisiin ja itseensä lempeästi. Sillä opettelukysymys se on.

Jos sanoo jotain kaunista toiselle, niin ei se arvostelua ole, vaan ennemminkin arvostamista.

Juu, sinä olet päättänyt olla moukka, jos et edes omaa peruskäytöstapoja - se tosin on helpompi toteuttaa päätöksen voimalla kuin ulkonäön muuttaminen. Etkö ole edes lukenut muiden kokemuksia ulkonäön arvostelusta? Vai selitätkö itsellesi että se on hyvää käytöstä? Ja sitten haukut käytöstapoja rumaksi piirteeksi?

Vierailija
342/394 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä, että edes sen te kretiinit ymmärsitte. Vähenee prinsessasyndroomat realismin tullessa tilalle kuin olisi 1712.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/394 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tajusin 7-vuotiaana, kun menin kouluun. Käsitykseni saivat ensin vahvistusta pitkin alakoulun, kun kiusaaminen alkoi lisääntyä. Yläkoulussa sitten tajusin, että urheilijat ovat ainoita, jotka luokitellaan poikien sarjassa ihmisiksi. Armeija oli samoilta osin yhtä helvettiä ja nyt 34-vuotiaana saan yhä sosiaalialalla naisilta vahvistusta käsityksiini. Terapeutti sanoisi varmaan, että nämä ovat pääni sisäisiä ajatuksia, mutta vaikea enää uskoa...

Mitä tarkoitat tällä tarkemmin?

Vierailija
344/394 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka olet kehunut jonkun toisen jotain kaunista kohtaa hänelle itselleen? Milloin ja miten?

Tee se itsellesikin.

En pidä itse ulkonäön arvostelusta, joten miksi arvostelisin muidenkaan ulkonäköä - varsinkaan heille itselleen! Voiko huonompitapaisempi olla?

T. Se ruma

Sinä kyllä olet näköjään päättänyt olla se ruma. ..Kaikin osin ja kaikin piirtein ja kaikkialta katsottuna.

Toivottavasti joku opettelee suosiolla suhtautumaan toisiin ja itseensä lempeästi. Sillä opettelukysymys se on.

Jos sanoo jotain kaunista toiselle, niin ei se arvostelua ole, vaan ennemminkin arvostamista.

Juu, sinä olet päättänyt olla moukka, jos et edes omaa peruskäytöstapoja - se tosin on helpompi toteuttaa päätöksen voimalla kuin ulkonäön muuttaminen. Etkö ole edes lukenut muiden kokemuksia ulkonäön arvostelusta? Vai selitätkö itsellesi että se on hyvää käytöstä? Ja sitten haukut käytöstapoja rumaksi piirteeksi?

Sun tekstin lukeminen on kyllä hirveen masentavaa. Siirryn positiivisempiin ajatuksiin.

Hyvää päivää vaan.

Vierailija
345/394 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee se itsellesikin.

T. Se ruma

Jaa jaa. Kun luen tuota ketjua, niin näen sen ajatuseron. Toinen yrittää tsempata ja toinen ottaa sen loukkauksena. Arvelen sen johtuvan niistä aiemmista negatiivisista kokemuksista ja mollaamisesta ja ivaamisesta ja häväistyksi joutumisen kokemuksista. Ne sitten sitten aiheuttavat sen, että tässä hetkessä kehu ja lohdutus tuntuvat ivalta ja kiusaamiselta ja kiusalliselta.

Ne vanhat tunteet pukkaa sieltä menneestä päälle.

Ne ovat mielestäni ns. haamutunteita. Ne eivöt ole nyt totta, mutta ne tuntuvat kuin olisivat sitä.

Ajatukseni on: Tässä hetkessä on turva. Voi olla itselleen turvallinen aikuinen.. Ei ole enää se pieni avuton, jota väärin kohdellaan.

Nyt voi itse vaikuttaa.

Vierailija
346/394 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee se itsellesikin.

T. Se ruma

Jaa jaa. Kun luen tuota ketjua, niin näen sen ajatuseron. Toinen yrittää tsempata ja toinen ottaa sen loukkauksena. Arvelen sen johtuvan niistä aiemmista negatiivisista kokemuksista ja mollaamisesta ja ivaamisesta ja häväistyksi joutumisen kokemuksista. Ne sitten sitten aiheuttavat sen, että tässä hetkessä kehu ja lohdutus tuntuvat ivalta ja kiusaamiselta ja kiusalliselta.

Ne ovat mielestäni ns. haamutunteita. Ne eivöt ole nyt totta, mutta ne tuntuvat kuin olisivat sitä.

Ajatukseni on: Tässä hetkessä on turva. Voi olla itselleen turvallinen aikuinen.. Ei ole enää se pieni avuton, jota väärin kohdellaan.

Nyt voi itse vaikuttaa.

Ajatukseni on se, että ulkonäön arvostelu on yhtä moukkamaista kuin lapsenhankinnan tiedustelu. Jos minä haluaisin ulkonäköäni arvosteltavan, teen kyllä itse siihen aloitteen. Toisin kuin esim. pukeutuminen tai joku muu vastaava, ulkonäkö on asia johon ei pysty vaikuttamaan (pl tietenkin perushygienia). Tästä syystä on mun mielestäni todella asiatonta käytöstä tuollainen. Toki jos kaikki muut ovat muuta mieltä, heillä on siihen oikeus (mielipiteeseen, ei suoraan arvosteluun). Itse olen mieltänyt itseni sosiaalisesti kummajaiseksi, mutta kyllä tässä kohtaa tuntuu että itselläni on ne paremmat käytöstavat.

Vierailija
347/394 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän oon saanut itsekin kuulla kuinka oksettavan näköinen kuvotus olen, sit on tullut nätti kehujakin aikuis iällä, nykyään harvemmin,, ei sitä enää itse jaksa ajatella ulkonäkö asioita, ei edes muiden, luonne ratkaisee enemmän... Parisuhde markkinoille en edes pyri, siellä taas ratkaisee pelkkä ulkonäkö, kasvoja ja kroppaa myöten, millään muulla siellä ei tunnu olevan väliä, ja se seksi, heti pitäisi harrastaa irtosuhteita, jos et harrasta olet pihtari, outo, estynyt, vanhanaikainen yms

Elämästä nauttii erillä tavalla kun ei ulkonäköön keskity eikä vertaile itseään muihin, eikä hae parisuhdetta, keskittyy vaan omaan elämään, harrastuksiin, töihin ja on muille kohtelias ja mukava,, voi paremmin kun ei yritä liikaa,,jos joku haukkuu, nii siinähän haukkuu

Vierailija
348/394 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina saanut kuulla olevani kaunis ja wooow ja kaikkea XD.

Vierailija
349/394 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella, kun luokan pojat keskusteli luokamme rumimmasta ja tyhmimmästä tytöstä niin, että olin kuuloetäisyydellä. Minut mainittiin molemmissa kategorioissa.

Vierailija
350/394 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin teininä kirjeenvaihtoa. Kaikki meni hyvin siihen asti, kunnes laitoin valokuvani. Sen jälkeen ei kenestäkään kuulunut enää mitään.

Vierailija
351/394 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöporukalla aikanaan baari-iltoja juhliessa, muita haettiin tanssimaan ja miehet tulivat flirttailemaan heille. Itse sain olla pöydässä yksin. Noh, olipa joku lasien vahtija muilla.

Kerran rohkaistuin ja yritin naistenhaussa hakea miestä tanssimaan. Pakit tuli.

Muunmuassa näiden myötä olen tajunnut olevani ruma.

Vierailija
352/394 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus varhaisteininä 12-15 vuotiaana sai kuulla olevansa mursun näköinen. Yksi tyttö kerron sanoi n**keriksi, olen siis valkoinen. Yks poika ois halunnut raastaa naamaani koska oli niin finninen. Hamsteriksikkin on sanottu. Tietenki ne perusjutut mitä koulun tytöt on porukalla puhuneet, eli kenen kanssa ei ikinä seukkaisi. Minähän siellä ei ikimaailmassa joukossa olin. Edelleen yli 25 vuotiaana pidän itseäni rumana ja en halua olla valokuvissa tai jos olen niin en mielelläni katso. 

Vierailija
353/394 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri viikon lomalla, sain kuulla pituudestani, laihuudestani ja vielä kampauksestanikin, ja tietysti isossa porukassa. Positiivista oli että meikistäni en saanut tällä kertaa lainkaan palautetta siitä yksinkertaisesta syystä että olin kokonaan ilman meikkiä.

Vierailija
354/394 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehille riitä mikään. 

Vierailija
355/394 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee se itsellesikin.

T. Se ruma

Nyt voi itse vaikuttaa.

Ajatukseni on se, että ulkonäön arvostelu on yhtä moukkamaista kuin lapsenhankinnan tiedustelu. Jos minä haluaisin ulkonäköäni arvosteltavan, teen kyllä itse siihen aloitteen. Toisin kuin esim. pukeutuminen tai joku muu vastaava, ulkonäkö on asia johon ei pysty vaikuttamaan (pl tietenkin perushygienia). Tästä syystä on mun mielestäni todella asiatonta käytöstä tuollainen. Toki jos kaikki muut ovat muuta mieltä, heillä on siihen oikeus (mielipiteeseen, ei suoraan arvosteluun). Itse olen mieltänyt itseni sosiaalisesti kummajaiseksi, mutta kyllä tässä kohtaa tuntuu että itselläni on ne paremmat käytöstavat.

Lue teksti. Sä olet ihan sokeana tuossa vihassasi.

Vierailija
356/394 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen osa. Miehen oikeus haukkua.

Ja kuten aina, tuokin asia on todellisuudessa aivan toisin päin.

Plösö revan kantaja projisoi, hyvät naiset ja herrat. Ruma nainen.

Vierailija
357/394 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu uskomaan, että KUKAAN on niin ruma, ettei kenenkään silmissä näyttäisi viehättävältä. kaubeus tai viehättävyys on niin paljon muutakin, kuin kasvojen ja vartalon muoto. Pitää varmaan perustaa rumien ihmisten kerho, jossa opetellaan olemaan vähemmän ruma. 🤔

Vierailija
358/394 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarissa juttelin miehen kanssa joka mietti että haluaisi lähestyä yhtä hoikkaa pitkätukkaista blondia mutta "ei ole mahiksia". Minä taas olisin sitten kelvannut matkaan...

Eihän tämä kerro ollenkaan, että olisit ollut hänen mielestään tai olisit yleisen mielipiteen mukaan ruma. Olet luultavasti "tavis", niin kuin suurin osa meistä. Tuo mies oli ääliö, joka ei ymmärtänyt pitää ajatuksiaan ominaan.

Vierailija
359/394 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin kerran peiliin. Silloin ymmärsin olevani ruma.

Vierailija
360/394 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi opiskelukaveri sanoi "kyllä sinäkin vielä jonkun löydät" vaikkei koskaan oltu edes puhuttu parisuhdestatuksestani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän