Silloin ymmärsin olevani ruma
Laitetaan siis omia kokemuksia tähän ketjuun.
Oma tarina:
Pelasin blackjackia laivalla, ja pöytään tuli pari miestä (25-30v). Alkuun ihan mukavia tyyppejä, joiden kanssa juttelimme siinä pelin lomassa. Sitten toinen niistä sanoi kaverilleen, että tämä näyttää aivan minulta ja pohdiskeli (ivallisesti) ääneen, että olemmekohan veljiä. Kaveri loukkaantui siitä ja huomautti, että emme näytä samalta ollenkaan ja mainitsi muutaman ulkonäkövirheeni, kun taas se vittuillut tyyppi hihitteli omalle jutulleen ja töni kaverinsa olkapäätä. Tiesin kyllä jo ennen tuota olevani ruma, mutta en niin ruma, että joku aikuinen mies loukkaantuisi verisesti, jos hänen vitsailtaisiin olevan veljeni. Varsinkaan kun olin laivalla, joten huoliteltu ja ok-pukeutunut. Jakajan ilme oli vaivaantunut, joten hän taisi kokea myötätuntoa minua kohtaan.
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki teille kaikille: yksikään hyvännäköinen mies ei ole koskaan kritisoinut ulkonäköäni.
Useampi ulkonäkörajoitteinen mies on. Kyse on heistä - EI teistä.
Nyt kun mietin, jaan tämän kokemuksen. Kyllä ne ovat aina olleet objektiivisesti ajateltuna ei-hyvännäköisiä miehiä, jotka ovat kommentoineet ikävästi (näitäkään ei montaa, onneksi). Oikeasti komeilta en ole koskaan kuullut minkäänlaista krittiikkiä.
Sama täällä. Yksi mies kommentoi minua ja ystävääni "tähteiksi", eli jätteeksi. Nyt on itse naimisissa thai-naisen kanssa, että ilmeisesti hänelle ei löytynyt edes kotimaisia tähteitä. Toinen ilkeästi kommentoinut mies oli itse vastenmielinen sekä ulkonäöltään että käytökseltään.
Loput tapaamistani ja kohtaamistani miehistä on osanneet käyttäytyä, eli ainakin olla hiljaa jos jokin minussa ei ole heitä miellyttänyt.
Täällä on jo kertaalleen kerrottu syy, miksi hyvännäköiset miehet eivät hauku (siis jos asia nyt yleensäkään näin on, saattaisinpa hiukan kritisoida tätä, mutta lähdetään nyt siitä että se on totta).
Hyvännäköiset miehet eivät hauku teitä rumia naisia, koska ne on panneet kymmeniä kauniita naisia, ja ottavat ruman naisen vaihtelun vuoksi. He eivät myöskään hetkeäkään suhtaudu teihin loppuelämän suurena rakkautena ja vaimona, joten sillä ei ole loppujen lopuksi mitään väliä miltä näytätte. Se, että hyvännäköiset miehet eivät hauku teitä, johtuu siitä etteivät he ota teitä tosissaan, kokonaisina ja täysivaltaisina naisina.
M/40 semiruma mies, joka ei ole ketään tyttöystävää haukkunut ulkonäöllisesti, ja johon syy on ennemminkin kiltteys ja huomaavaisuus kuin se, etten olisi ottanut näitä naisia tosissaan
Minkä takia täällä sitten jatkuvalla syötöllä ulistaan siitä, että hyvännäköisillä miehillä on aina ruma nainen?
Kyllä se aika vakavalta yhdessäolemiselta vaikuttaa, jos se ruma nainen otetaan puolisoksi ja sen kanssa tehdään lapsiakin.
Hyvännäköisillä miehillä on ruma nainen väliaikaisesti. Viikon-kaksi, kuukauden-kaksi, joskus vuoden-pari-kolmekin. Käytännössä ei ikinä kuitenkaan oikeasti pysyvästi, kymmeniä vuosia.
M/40
No eihän ole, missä ihmeen harhalandiassa elät? :D On paljon julkkisparejakin, joissa mies on objektiivisesti ajateltuna komea ja vaimo vähemmän viehättävä ja ovat silti olleet vuosikymmeniä/loppuelämänsä yhdessä.
Tämä tietysti harmittaa tasoteoreetikkoja.
Samoin on julkkiksissa ja maailman kauneimpina pidetyissä naisissa paljon naisia, joilla on ollut vähintäänkin taviksen näköinen mies, vaikka varmasti olisivat "saaneet parempaakin". Esimerkiksi äskettäin kuollut intialainen näyttelijätär Sridevi.
Ei kaikki ihmiset ajattele pelkästään ulkonäköä, mutta liian moni kyllä ja varsinkin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain tinderissä yhden "kehun", tasan yhden. :DDDDD Ja se kehu meni jotenki näin "hui, sulla on tosi pelottavat silmät!!!! tuu todistaa onko ne muka kauniit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Ja oon aina saanu kuulla ihan hirveesti kehuja silmien kauneudesta, ihan aina. :D Että tommosta. :D Ei tinderissä miehet eti mtn kauniita, vaan helppoja naisia. :D
Joku mies kokeili tinderöidä naisen kuvalla. Mies otti jonkun Vauhtimursun™ näköisen ulkomaisen naisen kuvan, ja muokkasi kuvaa epäselvemmäksi, epäonnistuneemmaksi.
Tälläkin kuvalla tuli useita kymmeniä tykkäyksiä muutamassa päivässä.
Jos et tiedä kuka on Vauhtimursu, niin voit katsoa youtubesta miltä mainittu nainen näyttää. Tämän jälkeen varmaan ymmärrät, että ei kannata ulista naisten menekistä Tinderissä. Nainen saa miehiä Tinderistä vaikka olisi täysin alle arvostelun.
Kas kummaa, minä en ole saanut vaikka minulla oli kokonaisen vuoden ajan profiili deittipalstalla.
Mikä ihme se on, kun pitää oikein mennä jonnekin ääliö paikkaan hakemaan pahaa mieltä ja todistelemaan ”rumuuttaan”.
Tämä maailma on niin ulkokultaisella ja nämä monet kirjoittajat ovat jääneet jumiin jonnekin vanhoihin tilanteisiin. Ne haukkujat on rumia.
Ei fiksut ja kauniit kohtele ihmisiä huonosti.
Joku on purkanut omaa turhautumistaan ja pajaa oloaan toiseen ja siitä jää traumat.
Eikö sieltä voisi ruveta nousemaan?
Tehdä itselleen hyvän nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös minun 70 v äitini haukkuu alituisesti ulkonäköään, sinänsä ärsyttää kun hän ollut kuitenkin naimisissa yli 40 vuotta ja ihmiset luulee häntä aina nuoremmaksi kuin itseään nuorempi isäni. Ja minä kehun häntä usein eri tavoilla vaikkei vastakaikua tulekaan.
Ja siis, itse ollut yksin sen 40 vuotta....
No tää on vähän sama kuin se, että kun isoäitini eli vielä, sain aina hänen luonaan kuulla kuinka "kukaan ei koskaan käy, eikä soita" vaikka itse kävin hänen luonaan vähintään kerran kuussa, muiden lastenlastensa ja omien lastensa ohella.
Oli todella inhottavaa kuulla aina olevansa se "ei kukaan" samalla kun mun luona ihan OIKEASTI EI KUKAAN KOSKAAN KÄYNYT kylässä koskaan sen jälkeen kun muutin kotoota pois! Ei ikinä, kertaakaan. Vaikka olin vielä nuori.
Minä vietin kaikki omat merkkipäivätkin joko yksin tai äidin luona, mutta kävin aina isoäitini luona hänen nimppareilla, synttäreillä ja ilman mitään syytäkään kuuntelemassa sitä vollotusta kuinka KUKAAN ei häntä koskaan muista..
Siis mä ymmärrän kyllä vanhusten yksinäisyyden, kun on jääty työelämästä pois ja hengataan siellä himassa yksin ahdistumassa. Mutta heillä kuitenkin yleensä on edes meidät lapset ja lapsenlapset.
Minulla ei ole niitäkään! Eikä näillä näkymin tulekaan. Vanhukset aina kuvittelee, että nuorilla on aina vilkas seuraelämä ja he ainoastaan kökkii sisällä yksinäisinä. Ei se kaikilla nuorilla niin mene. Moni on ihan nuoresta asti yksinäinen ja se jatkuu läpi elämän.
Mun äiti puhuu välillä samalla lailla... kukaan ei syö yötä hänen tekemää ja kukaan ei—- kun Mä just tein niin. Mä sanoin siitä... miten niin ei kukaan? Minä just tein niin ja viime viikolla tein. Kyllä minä olen joku!
Se sun mummo on pitänyt sinua niiin tuttuna ja omanaan, että puhuessaan noin on tarkoittanut vieraampia ihmisiä.
Niin se on, eikä sanoessaan ole takunnut loukkaavansa sinua. On ollut niin rikki.
Sinä kuulostat olevan samalla lailla rikki.
Olet vankina siinä minkä mummosi aloitti... ei voi olla itse aloitteellinen vaan odottaa, että joku toinen tekee sinulle elämän. Mummosi on varmaan kokenut hylätyksi tulemisen ja ne tunteet on jääneet häneen.
Nykyään on mahdollista saada apua. Silllin mummosi nuoruudessa keskityttiin siihen, että saatiin leipä pöytään. Ei paljon muuta mahdollisuutta ollut.
Nyt on mahdollisuuksia. Sinun sisimpääsi on rikki, mutta sen voi korjata niin, että ymmärrät itseäsi ja voit ehetyä. Se vaatii töitä ja sopivan terapeutin ja kirjallisuudesta on hyötyä ja Mindfullness. Samoin se vaatii motivaatiota sinulta itseltäsi.
Mummollesi olet ollut rakas ja läheinen. Hän on vaan voinut huonosti.
Katkerat miehet haukkuvat myös kauniita naisia, kun pettyvät ja saavat pakit. Älkää tosiaan antako muiden määrittää teitä!!!!!!
Mä en oo oikeastaan koskaan nähnyt rumaa ihmistä. Mut huono käytös ja ilkeys kyllä todellakin rumentaa ihan kenet tahansa.
Monesti ihan ihmettelen, että miten voi olla mahdollista että kaikista löytyy kauniita piirteitä! Ymmärsin, että ”erilaisuus” on just se, mikä mun silmää viehättää, ei täydellisyys jonkin viihdelehden tylsän laskukaavan mukaan.
Lisäksi rakastan ihmisten älykkyyttä, osaamista ja luonteenpiirteitä. Ulkonäkö on vain 1 juttu, eikä sillä ole oikeasti mulle mitään merkitystä, koska löydän ihan jokaisesta ihmisestä kauneutta!
Itse oon tosi oudon, en ees taviksen näköinen mut meikillä aika jees. Koko lapsuuden koin olevani ruma ja inhottava, just kiusaamisen takia. Kiusaajat sai mut uskomaan, et oon huonompi kuin muut ihan kaikessa. Siitä ajatuksesta irti pääseminen ei oo kovin helppoa.
Voi kun ihmiset ei ois niin ilkeitä toisilleen. Ei toisia tarvitsisi mollata alleviivatakseen omaa erinomaisuuttaan. Kouluun ja päiväkotiin tarvittaisiin niin paljon lisää opastusta empatian ja etiikan saloihin.
Ja teille rakkaat itseänne epäviehättävänä pitävät; Te ootte kauniimpia kuin uskottekaan. Se on ihan totta, että jokaisesta löytyy paljon kaunista! Kauneus piilee pienissä seikoissa, eikä ulkonäkö ole ainoa kauneus ihmisessä. Silmien väri, pieni hymykuoppa, suupielen asento, hiukset, hiuksen sävy, ripsen kaarre, ihon pehmeys, you name it! Kauneudessa on oikeasti enemmän katsojan kyvystä nähdä, kuin katseen kohteen olemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki teille kaikille: yksikään hyvännäköinen mies ei ole koskaan kritisoinut ulkonäköäni.
Nyt kun mietin, jaan tämän kokemuksen. Kyllä ne ovat aina olleet objektiivisesti ajateltuna ei-hyvännäköisiä miehiä, jotka ovat kommentoineet ikävästi (näitäkään ei montaa, onneksi). Oikeasti komeilta en ole koskaan kuullut minkäänlaista krittiikkiä.
Sama täällä. Yksi mies kommentoi minua ja ystävääni "tähteiksi", eli jätteeksi. Nyt on itse naimisissa thai-naisen kanssa, että ilmeisesti hänelle ei löytynyt edes kotimaisia tähteitä. Toinen ilkeästi kommentoinut mies oli itse vastenmielinen sekä ulkonäöltään että käytökseltään.
Loput tapaamistani ja kohtaamistani miehistä on osanneet käyttäytyä, eli ainakin olla hiljaa jos jokin minussa ei ole heitä miellyttänyt.
Täällä on jo kertaalleen kerrottu syy, miksi hyvännäköiset miehet eivät hauku (siis jos asia nyt yleensäkään näin on, saattaisinpa hiukan kritisoida tätä, mutta lähdetään nyt siitä että se on totta).
Hyvännäköiset miehet eivät hauku teitä rumia naisia, koska ne on panneet kymmeniä kauniita naisia, ja ottavat ruman naisen vaihtelun vuoksi. He eivät myöskään hetkeäkään suhtaudu teihin loppuelämän suurena rakkautena ja vaimona, joten sillä ei ole loppujen lopuksi mitään väliä miltä näytätte. Se, että hyvännäköiset miehet eivät hauku teitä, johtuu siitä etteivät he ota teitä tosissaan, kokonaisina ja täysivaltaisina naisina.
M/40 semiruma mies, joka ei ole ketään tyttöystävää haukkunut ulkonäöllisesti, ja johon syy on ennemminkin kiltteys ja huomaavaisuus kuin se, etten olisi ottanut näitä naisia tosissaan
Minkä takia täällä sitten jatkuvalla syötöllä ulistaan siitä, että hyvännäköisillä miehillä on aina ruma nainen?
Kyllä se aika vakavalta yhdessäolemiselta vaikuttaa, jos se ruma nainen otetaan puolisoksi ja sen kanssa tehdään lapsiakin.
Hyvännäköisillä miehillä on ruma nainen väliaikaisesti. Viikon-kaksi, kuukauden-kaksi, joskus vuoden-pari-kolmekin. Käytännössä ei ikinä kuitenkaan oikeasti pysyvästi, kymmeniä vuosia.
M/40
Täähän on ihan höpön löpöä.
Samoja kokemuksia kuin täällä osalla naisista, ala asteella olin kiusattu, yläasteella olin kiusattu,, ala asteella ei kukaan tanssinut mun kanssa discossa kanskaan hitaita, pojat jahtasi aina välitunnilla, huuteli,, olin herkkä, arka, hiljainen,, ylä asteella yritin enemmän, silti aina kun kun ohi pojat yökkäili, ammattikoulussa sama syrjiminen ja kiusaaminen jatkui,, en tajua, olin ihan nätti, silti kukaan ammattikoulussa pojat ei osoittanut kiinnostusta, kiva oli kuunnella kun jotkut tytöt kertoi et iiikks se sano et se tykkää musta,,iikss, mä rupesin nyt seurustelemaan yms
Baareissa sama homma niitä kauniimpia ja hoikka tullaan iskemään, jopa mua lihavammat saa heti jonkun,, olen miehille myös ilmaa niin arki kuin työelämässäkin,, miehet kelpuuttaa jopa yh äitejä ja sellaisia jotka pettää heti kun mies kääntää selkänsä
Ihme kyllä mulla yksi seurustelu suhde takanaja sekin päättyi siihen kun mies tokaisi et oli vaan mun mieliksi tässä suhteessa,, sitä ennen 6 vuotta aiemmin yritin säätää yhden miehen kanssa joka antoi olettaa että meistä tulis jotakin, mut leikki vaan mun tunteilla
Nyt 30 vuotiaana olen luovuttanut,, ei auta meikit, ei siistit vaatteet, ei hymyily, ei positiivisuus, ei mikään,, en ole Nyky kauneus mittapuulla hoikka, pitkä, kaunis, Tekokynnet,
Ripset yms,, mutta en silti ole ruma,, suht nätti,, silti miehet ohittaa ja sanoo että olen enemmän sellainen kaveri tyyppi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M/40
No eihän ole, missä ihmeen harhalandiassa elät? :D On paljon julkkisparejakin, joissa mies on objektiivisesti ajateltuna komea ja vaimo vähemmän viehättävä ja ovat silti olleet vuosikymmeniä/loppuelämänsä yhdessä.
Tämä tietysti harmittaa tasoteoreetikkoja.
En ole tasoteoreetikko, mutta mielestäni liioittelet. Ei tuollaisia "eripari" pariskuntia ole paljon, itse asiassa ne ovat äärimmäisen harvinaisia.
Pääsääntöisesti kauniit pariutuvat kauniiden kanssa, tavikset taviksien kanssa, ja rumat useimmiten ei kenenkään kanssa.
Tottakai löytyy sitten se erittäin harvinainen poikkeus aina joka sääntöön...
Isäni kertoi sen mulle jo varhaisessa vaiheessa.
Vituttaa vieläkin kun elokuvissa on aina näitä elämääsuurempia isä-tytär-kuvauksia, missä tyttäret ovat aina maailman tärkeimpiä ja kauneimpia isälleen.
Mies pitää itseään rumana : "Kyse on itsetunnosta, rautaa vaan selkään! Kyllä itselläkin ollu rumia miehiä!".
Nainen pitää itseään rumana :" Voi kauheata, on ne miehet hirveitä sikoja. Tsemppiä. 😢"
Ja naiset on mukamas se empaattisempi sukupuoli. VMP.
Mulla ei ole erityistä silloin ymmärsin olevani ruma -tarinaa, mutta haluan kommentoida tuota miesten käytöksen sukupolvieroa. Olen lihava viisikymppinen nainen, erittäin väsyneen näköinen löntystäjä. Elämä ei ole kohdellut mua aina hyvin, en itsekään. Sen näkee mun olemuksesta.
Kuitenkin aina kun törmään nuoriin miehiin, nämä katsovat silmiin ja puhuvat kuin ihmiselle.
Oman ikäiset ja vanhemmat miehet silmäilevät ikävän näköisesti, saattavat jopa kommentoida rumasti. Haluavat kertoa ääneen, etteivät kelpuuttaisi minua petiinsä. Aivan kuin minua kiinnostaisi heidän petinsä. Aivan kuin olisi jokin kulttuurinen pakko heidän selostaa naisille, miellyttävätkö nämä heitä. Kuinka monta kertaa olenkaan kuullut asiakaspalveutilanteessa viisikymppisen tai vanhemman miehen virnuillen heittävän häijysti jotain "meniks illalla pitkään", "oot muutes aika väsyneen näkönen", "onks hei kaikki ookoo, hehe".
Kaksvitonen mies samassa tilanteessa sanoo "moi, mitäs sulle", "tossa ole hyvä, laitanko sulle vielä jotain muuta", "katotaan sulle sopiva", "ootko tyytyväinen? sano vaan, mä oon tässä sua varten" ja "kiitti kun kävit, nähhäänpä taas joku päivä uudelleen!".
Joskus nuori mies saattaa jopa flirttailla, sillä tavalla kuin sivistyneet, itsevarmat ihmiset flirttailevat, vain piristääkseen kummankin päivää, hauskuuttaakseen ja jakaakseen hyvää fiilistä. Ilman yhtään mitään "asetelmaa".
Pakko todeta, että nuorten miesten itsetunto ja käytöstavat ovat paremmat. He eivät halua saattaa toista siihen tilanteeseen, että tämä tuntisi olonsa rumaksi.
Luokkakaveri sanoi päin naamaa että edes hänen kaltaisen kaunottaren on vaikea löytää mies mutta minulle täysin mahdoton koska olen ruma eikä rumuuttani peitä edes meikki tai vaatteet. Vaikka paneutuisin pelkkään Gucciin niin tekisin vain hallaa niin arvokkaalle merkille ja antoi viisaampana ohjeen että minun kannattaa pukeutua tyylilleni eli rumasti eikä koskaan kannata panostaa.
Multa ainakin tuli just komea mies kysymään "onko kaikki hyvin?" kevrntääkseen tunnelmaa enkä todellakaan tuntenut itseäni rumaksi, koska en edes ole ruma 😂 ihme juttuja täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M/40
Täähän on ihan höpön löpöä.
M/40 , älä aliarvioi itseäsi! Semiruma on pelkkää vähättelyä.
Katkeran vuodatuksesi perusteella tiedämme, miltä näytät. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niin surullista lukea teidän kommentteja :(
Minä en koskaan katso ihmistä ja ajattele, että onpa ruma, en ikinä.Olen käynyt kodittomiakin auttamassa mm Venäjällä mieheni kanssa, ja koskaan en ajatellut heistä, että olisivat rumia ihmisiä.
Näin silmissäni vain yksinäisiä ja hylättyjä, mutta kuitenkin niin arvokkaita Jeesukselle.Näin on myös teidän jokaisen kohdalla, Jeesuksen silmissä te olette vain ja ainoastaan kauniita ja rakastettavia ihmisiä.
Mutta ymmärrän teitä, koska minåkin näen itseni rumana, hiuksia laittaessa voi mennä pitkään, koska haluan onasta mielestä näyttää kauniilta, ja se ei ole helppoa..
Toisaalta minula on komea aviomies, jonka Jeesus mulle lähetti.
Välillä mietin miksi rumalle naiselle annettiin komea mies..Miksi jeesus tai isäpappansa antaa ihmisten olla kodittomia ja yksinäisiä?
Olipas yllätys et taas vedettiin Jeesus tähän mukaan ja on aviomies:D tota lässytystä saa kuunnella uskovilta :Jeesus rakastaa sua ja oot arvokas Jeesukselle, kuitenkaan ei itse olla valmiita olemaan ystävä,, kun onhan se Oma aviomies, lapset, oma piiri yms....
Vierailija kirjoitti:
Näihin ketjuihin tulee aina joku inttämään että kaikki ovat kauniita ja parin löytäminen on sisäisestä kauneudesta kiinni.
Niin. Näin puhuvat ovat itse saaneet kokea rakkautta ja hyväksyntää.
Me oikeasti rumat tiedämme kyllä miten asiat raa'assa maailmassa menevät. Haluaisin nähdä kuinka positiivisena hekin pysyisivät jos saisivat koko elämänsä kuulla olevansa vastenmielisen näköisiä.
Näinpä tuollainen lässytyspaska pahentaa vaan oloa,, ihan kuin vittuiltais päin naamaa,, yleensä meitä sysirumia käytetään armottomasti hyväksi ja joku mies ehkä saattaa ottaa kunnes löytyy joku parempi, lue= kaunis, hoikka, timmi body yms yms
Pliis älkää olko niin raakoja itsellenne! Mitä mä katselen ympärilleni, niin ihan kaikennäköisiä naisia ja miehiä löytyy parisuhteista ja mielenkiintoisina sinkkuina. Ulkonäkö ei oo niin tärkeä!
Eikä parisuhde ole mikään luotettava onnen mittari. Monen parisuhde on hirveä, ahdistava, masentava. Siihen taas on omat ulkonäöstä riippumattomat syynsä miksi näissä suhteissa ollaan ja miksi näihin ajaudutaan jne.
Koittakaa saada ajattelumallia käännettyä siihen suuntaan, että ootte ihania juuri semmoisina kuin olette. Tiedän kyl et se on vaikeaa. En itsekään sovi naiskauneuden keskiöön, mutta hitto vie, oon mikä oon ja thats it!
Luulen että monen kuten munkin itsekriittisyys ei ole lähtöisin meistä itsestämme vaan ulkopuolisilta tulevilta kommenteista ja kokemuksista pariutumisrintamalla.
Kaikki jotka olette sisäistäneet olevanne rumia, kannattaa myös pohtia että kuinka rumia olette. Alla oleva luokittelu on peräisin Aake Kallialan sketsistä jossa hän määrittelee kolme rumuuden astetta, eli ruma, ämpäriruma ja susiruma. Kaikki liittyvät tilateeseen jossa mies herää naisen luota aamulla ja ja haluaa nopeasti pois.
1) Tavallinen ruma. Mies poistuu nopeasti.
2) Ämpäriruma. Miehen on pakko laittaa ämpäri omaan päähänsä ja poistua.
3) Susiruma. Miehen käsi on jäänyt naisen alle eikä hän saa sitä pois. Nyt hänen on pakko järsiä (kuin susi) omilla hampaillaan käsi poikki ja paeta.
Itse olen muutaman kerran käynyt p ökkimässä ämpärirumia naisia. Susirumia en ole vielä kohdannut, kädet on tallella. Rumien naisten kanssa pelaillessa pitää muistaa, että mitä rumempi reppu, sen paremmat eväät.
Itselläkin tavallaan se ajatus heräsi yläkoulussa etten ole mikään nätti ja oikeastaan en edes kaivannut "parempaa ulkonäköä" siinä mielessä, että en ole ulkonäkökeskeinen muutenkaan ja koskaan tykännyt esim meikata eikä vaatteet tai tyyli ole olleet niin tärkeitä minulle. Siinä mielessä sitä ei ennen muiden ikäviä kommentteja kiinnittänyt asiaan kovin paljon huomiota ja ajattelin, että kelpaan kuitenkin ja olen ihan tavallisen näköinen. Myöhemmin arvostelu liittyy muutenkin lähes kaikkeen, kuten käytökseenikin ja luonteeseeni ( olin hiljaisempi) joten siinä tavallaan tuli niin paljon kaikkea pahaa kerralla, että sitten jos joku sai jonkun epäkohdan minusta vielä pilkkaamisen aiheeksi niin se oli jo liikaa. Pahin hetki varmasti on ollut se, kun on muutenkin puhuttu minusta todella paljon pahaa ja keksitty kaikkea juttua ja sitten vielä iso porukka huutaa, että kun tuo on niin ruma. Joskus niin, että kuulin ja joskus takanapäin ja sitä naureskelua ei unohda koskaan. Nyt nämä asiat ovat aika vaikeita minulle ja myöhemmin sen nuoruuden jälkeen ( aika nuori olen vieläkin) sattui muita ikäviä asioita vielä lisää ja ne ehkä aiheuttivat sitten sen viimeisin hetken, kun aloin tosissani hävetä itseäni ihan kunnolla ihan persoonan kuin ulkonäönkin takia.
Jos en olisi saanut näin paljon negatiivista kommenttia ja ei olisi kiusattu niin ehkä pystyisin olemaan ihan rohkeasti se mitä olen. Minulla oli tavallaan luottamusta itseeni monin tavoin, mutta se kaikki vähän hävisi jonnekin matkalle. Kotoa en myöskään ole saanut sellaista tukea mitä ehkä kaipasin. En myöskään halua valittaa ja moni on kokenut paljon pahaa, mutta kyllä näillä kokemuksilla on vaikutusta. Itse en koskaan halua sanoa toisella pahasti ja kyllä ihmisen teot määrittävät kuka on se ruma. En voisi ajatellakaan pilkkaavani ketään omien kokemustenkaan kautta. Tietenkin pitäisi uskoa itseensä, mutta jos et kuule mitään hyvää koskaan niin se on välillä vaikeaa. Tosin itsestä on puhuttu niin paljon pahaa, että jotkut asiat jäävät vielä ulkonäön pilkkaamisenkin edelle ja ne ovat satuttaneet vieläkin enemmän.