Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkijaan kyllästynyt :(

Vierailija
20.08.2013 |

Mikä saa ihmisen matkimaan ja kopioimaan suoraan jonkun toisen tyyliä?

Moni ajattelee varmaan että pitäisi olla imarreltu mutta kun en ole vaan ahdistaa ja siksi pakko avautua tänne kun muut menivät kahvitunnille :(

Ostin joitakin viikkoja sitten ohuen päällystakin ja koska tänään oli kylmempi aamu niin puin sen ylleni. Aamulla muutama työkaveri tuli kehumaan sitä ja eräs kysyi että mistä ostin. Mainitsin liikkeen, niin tämä eräs käväisi tänään ruokatunnilla hakemassa saman takin samassa värissä! Tämä omani ei kuitenkaan ole ihan mikään tusinatakki vaan arvioisin että näitä on Helsingissä korkeintaan 4-5 kpl eikä ollut mikään ihan halvimmasta päästä. Tuli vältitömästi esittelemään omaansa, sanoi noille muille että hän oli katsonut sitä ensin (vaikkei ensin edes tiennyt mistä olin sen ostanut koska kysyi ja hekin kuulivat kun kysyi!) ja he siinä ihmettelivät että kloonautuiko minun takki jossain välissä. Sitten toinen työkaveri oli kuullut kun hän oli valittanut jollekin että hänen viimeiset rahansa meni siihen takkiin. Ihan kuin se olisi ollut minun vika, kuin olisin jotenkin "pakottanut" hänet sen ostamaan!

Kyseiselle ihmiselle on jo jostain syystä "kertynyt" sama laukku, samat kengät ja sama huivi kuin minulla tässä viimeisten viikkojen aikana, eli jokainen ollut sellainen joita muut minulla kehuneet. Ensi kerralla en kerro tälle tyypille että mistä ostin, penkokoot vaikka koko pääkaupunkiseudun läpi jos haluaa löytää :(

En koe olevani mikään muodin edelläkävijä vaan ihan klassinen pukeutuja, joten siksi tämä myös kummastuttaa.

Onko teillä vastaavanlaisia kokemuksia esim. kavereista, työkavereista, sukulaisista tai tuntemattomista jotka matkivat? Miten olette toimineet kun alkanut ärsyttämään?

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 13:10"]

Mikä saa ihmisen matkimaan ja kopioimaan suoraan jonkun toisen tyyliä?

Moni ajattelee varmaan että pitäisi olla imarreltu mutta kun en ole vaan ahdistaa ja siksi pakko avautua tänne kun muut menivät kahvitunnille :(

Ostin joitakin viikkoja sitten ohuen päällystakin ja koska tänään oli kylmempi aamu niin puin sen ylleni. Aamulla muutama työkaveri tuli kehumaan sitä ja eräs kysyi että mistä ostin. Mainitsin liikkeen, niin tämä eräs käväisi tänään ruokatunnilla hakemassa saman takin samassa värissä! Tämä omani ei kuitenkaan ole ihan mikään tusinatakki vaan arvioisin että näitä on Helsingissä korkeintaan 4-5 kpl eikä ollut mikään ihan halvimmasta päästä. Tuli vältitömästi esittelemään omaansa, sanoi noille muille että hän oli katsonut sitä ensin (vaikkei ensin edes tiennyt mistä olin sen ostanut koska kysyi ja hekin kuulivat kun kysyi!) ja he siinä ihmettelivät että kloonautuiko minun takki jossain välissä. Sitten toinen työkaveri oli kuullut kun hän oli valittanut jollekin että hänen viimeiset rahansa meni siihen takkiin. Ihan kuin se olisi ollut minun vika, kuin olisin jotenkin "pakottanut" hänet sen ostamaan!

Kyseiselle ihmiselle on jo jostain syystä "kertynyt" sama laukku, samat kengät ja sama huivi kuin minulla tässä viimeisten viikkojen aikana, eli jokainen ollut sellainen joita muut minulla kehuneet. Ensi kerralla en kerro tälle tyypille että mistä ostin, penkokoot vaikka koko pääkaupunkiseudun läpi jos haluaa löytää :(

En koe olevani mikään muodin edelläkävijä vaan ihan klassinen pukeutuja, joten siksi tämä myös kummastuttaa.

Onko teillä vastaavanlaisia kokemuksia esim. kavereista, työkavereista, sukulaisista tai tuntemattomista jotka matkivat? Miten olette toimineet kun alkanut ärsyttämään?

[/quote]

Ei jumalauta on sullakin murheet!

Mitä sitten jos jollain on samanlaiset rytkyt ja härpäkkeet päällä kuin sinulla? Miksi se sinua haittaa?

Oletko muuten niin tylsä ja väritön persoona, että sinun pitää yrittää ulkoisen habituksesi perusteella erottua joukosta? Jos näin on, tee itse vaatteesi. Tai osta kirpparilta ja tunaa! Tulee tatuusti uniikkia.

Vierailija
62/113 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoin tänään jopet-shown. Hyvin se Jope matki Juicea! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän oli valittanut jollekin että hänen viimeiset rahansa meni siihen takkiin. Ihan kuin se olisi ollut minun vika, kuin olisin jotenkin "pakottanut" hänet sen ostamaan!

Asiaan muutoin kantaa ottamatta, etköhän ole em. lauseeseen ihan itse ärsynnyyksissäsi painanut tuollaisen leiman, kuin "häntä olisi painostettu". Eihän tuosta lauseesta voi päätellä mitään sellaista!

Vierailija
64/113 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, minulla oli aikanaan samanlainen työtoveri :). Olin ostanut hienot farkut joita muut työtoverit kehuivat. Seuraavalla viikolla tämä matkija tuli töihin samoissa farkuissa. Työpaikan naiset olivat sanoneet, että sinullahan on samat farkut kuin Ellillä. Tämä matkija tuli minulle asiaa sitten vihaisena selvittämään. Oli kylläkin aijemmin kertonut minulle, miten oli metsästänyt niitä housuja ympäri Tamperetta :). Onneksi vaihtoi toiseen yksikköön. Se on sairaan ärsyttävää, ei todellakaan imartelevaa :)

Vierailija
65/113 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, minulla oli aikanaan samanlainen työtoveri :). Olin ostanut hienot farkut joita muut työtoverit kehuivat. Seuraavalla viikolla tämä matkija tuli töihin samoissa farkuissa. Työpaikan naiset olivat sanoneet, että sinullahan on samat farkut kuin Ellillä. Tämä matkija tuli minulle asiaa sitten vihaisena selvittämään. Oli kylläkin aijemmin kertonut minulle, miten oli metsästänyt niitä housuja ympäri Tamperetta :). Onneksi vaihtoi toiseen yksikköön. Se on sairaan ärsyttävää, ei todellakaan imartelevaa :)

Vierailija
66/113 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sillähän se ratkeaa, ettet kerro mistä vaatteita ja laukkuja ostelet, sano vaikka että ostit ulkomailta kun olitte käymässä jossain.

Vierailija
67/113 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 13:18"]

hän oli valittanut jollekin että hänen viimeiset rahansa meni siihen takkiin. Ihan kuin se olisi ollut minun vika, kuin olisin jotenkin "pakottanut" hänet sen ostamaan!

Asiaan muutoin kantaa ottamatta, etköhän ole em. lauseeseen ihan itse ärsynnyyksissäsi painanut tuollaisen leiman, kuin "häntä olisi painostettu". Eihän tuosta lauseesta voi päätellä mitään sellaista!

AP: Ensin tämä halusi välttämättä saman takin, sitten käy valtavassa ostohuumassa sen saman hakemassa ja sitten käyttäytyy ja marisee tuolla jälleen kuin se olisi minun syyni että hänen rahat loppuivat. Sitä tarkoitin.

Vierailija
68/113 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aivan samanlainen työkaveri! Tämä tykkää pukeutua samalla lailla kuin minä ja ostaa perässä samoja uusia vaatteita, mikä on aika rasittavaa koska istumme kahdestaan samassa huoneessa. Yritän koko ajan keksiä uusia vaateyhdistelmiä, ettei meillä olisi samanlaisia vaatteita päällä, ja aika huvittavaa on huomata kuinka parin päivän päästä työkaverillani on juuri samanlainen violetti neule&keltaiset housut (esimerkki) -yhdistelmä kuin minulla juuri oli. Taidan varata vaihtovaatteet töissä johonkin kaappiin, niin voin käydä vaihtamassa jos huomaan että työkaverilla on tänään juuri samanlainen asukokonaisuus kuin minulla, on se jotenkin noloa olla jotain tekstiilikaksosia...

Vierailija
69/113 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aivan samanlainen ANOPPI!  Ajatelkaa!

Eli anoppi kyräilee ja kyttää vaatetustasi (ja tyyliäni ylipäätään): katselee nyrpeänä nenän varttaan pitkin minua otsasta varpaisiin eikä tuolloin sano sanaakaan. Ei siis sanaakaan. Ja sitten seuraavalla kerralla huomaan hänen vaivihkaa hankkineen tismalleen jotakin samaa. Tässä vuosien aikana anoppi on kopioinut koruni, vaatteeni ja huonekaluni!

Minua ärsyttää tämä kopioiminen suunnattomasti (varsinkin kun itse en ole mikään massan mukana menijä), miehen mukaan mun pitäisi ottaa anopin teot kohteliaisuutena. Että anoppi ihailee ja tahtoo olla samanlainen kuin minä... Tiedä sitten miten tuohon voisi suhtautua rakentavasti... :/

Vierailija
70/113 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten ihanan materia keskeisiä ihmisiä. Oikeasti, hankkikaa elämä...

Vierailija
71/113 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällä oli niin äärimmäisyyksiin mennyt matkija entisessä työpaikassa, eli paitsi että se hieman vanhempi nainen matki hänen kampauksensa, meikkinsä ja vaatteensa niin esiintyi hänenä baarissa kun oli iskemässä miehiä! Se oli selvinnut sillä kun toinen miespuolinen työkaveri oli sattumalta ollut samassa baarissa ja kuullut tämän esittelevän itseään miehille väärällä nimellä eli ystäväni etu- ja sukunimellä, eli kun oli muuten todella hiljainen nainen niin oli käyttäytynyt todella itsevarmasti ja äänekkäästi eikä tämä mies ollut ensin meinannut tunnistaa häntä.

Tuo on minun mielestäni jo ihan sairasta että varastaa toisen tyylin lisäksi toisen identiteetin ja eikö sellainen ole rikos?

Vierailija
72/113 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri on matkinut melkein prikulleen itselleen samanlaisen sisustuksen, että ottaa pattiin välillä...sen ukkokin sanoi jo että kaikkihan meillä on samaa kuin teillä, emäntä oli ihan hiljaa..välillä kun tulee kylään, niin kyselee mistä toi on ja mistä toi on..ja hetken päästä heillä on samanlainen tai samantapanen

Vierailija
73/113 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 17:50"]

kun joku meni kysymään että "hei onko xxxxxx:ltä jäänyt laukku sinun paikalle vai onko tuo sinun uusi?" niin tämä vastasi että "en minä muuten olisi tätä halunnut mutta kun mies kävi ostamassa minulle".

oli pakko käydä kysymässä että "miten hieno, onko tuo muuten se sama malli kuin minkä xxxxxx sai mieheltään?" niin vastaus oli vakio "en minä muuten olisi tätä halunnut mutta kun mies kävi ostamassa minulle".

Keneltä se miehensä sitten mahtanut saada nuo tarkat ostovinkkinsä? ;)

[/quote]

Hän on siis luetellut miehelleen sellaisia tuotteita mitä "ei varmasti halua" ja silti mies käynyt ostamassa ne asiat joita vaimo "ei halunnut" mutta silti vaimo käyttää niitä työpaikalla, ja vielä kertoo muille "ettei niitä halunnut"!

Aika nolo ihminen! :-D

Olisi muuten mielenkiintoista tietää että tietääkö se mies itse matkineensa nämä kaikki vaimonsa työkavereiden jutut, jos olisi siis ne oikeasti edes ostanut, tai on ehkä saanut häneltä valokuvat joiden perusteella on ne osannut vaimolleen oikeista paikoista noutaa ;-D

Vierailija
74/113 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkimisesta puheenollen olis muuten aika hauska tietää että moniko lukija matkii jonkun bloggaajan tyyliä täysin, ja vielä se että moniko bloggaaja matkii toista bloggaajaa ja kuvittelee että hän oli ensin? :D :D :D

Vierailija
75/113 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naiset tosiaan näin kateellisia toisilleen etteivät voi edes kehua, jos toisella on joku hieno juttu, vaan menevät sitten itselleen ostamaan samanlaisen ettei vaan jäisi toiseksi? En usko, että miesten kesken on vastaavaa... ei kun... naapurin peralla on parempi ruohonleikkuri ja hienompi auto jne. Ihmiset on kyllä omituisia, ei voi muuta sanoa. Ei se ainakaan minulta ole pois, jos naapurilla/kaverilla/työkaverilla on jotain parempaa kuin minulla. :D 

Vierailija
76/113 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parit samanlaiset kamppeet heti perään ostettuna tuskin ketään haittaa, mutta jos se tosiaan menee siihen, että KAIKKI matkitaan.

Vierailija
77/113 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja tutullani on tosi samanlainen maku ja huomaamatta olemme ostaneet varmaan kymmenen vaatetta aivan samanlaista. Joskus olen nähnyt hänen päällään ihanan paidan ja samana päivänä nähnyt sen kaupassa, sovittanut ja rakastunut- ja ostanut. Ei sen kummempaa. Olen tyytyväinen tyyliini ja itseeni, minkä minä sille voin että ystävälläni on aivan samanlainen maku kuin minulla.

Vierailija
78/113 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi kuulostaa jo aivan sairaalta persoonalta. Ehkä hän on niin mahdoton, että kannattaa itse luovuttaa ja yrittää olla kiinnittämättä huomiota, mitä hän pukee yllensä. Lisäksi lopetat kertomasta mistä ostat vaatteesi. Sanot vaikka aina että se on salaisuus hymy naamalla. Näin voit vähän napautella taikisinkin.

Tsemppiä sekopään kanssa työskentelyyn, ymmärrän sinua kyllä enkä ole yhtään kateellinen. Tällaisissa tilanteissa olisi ihanaa kun muutkin työkaveisi sanoisivat hänelle, että lopettaisi tuollaisen touhun, mutta kukaan ei halua mennä niin pitkälle, ettei itse saisi ongelmia.

Vierailija
79/113 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, olenpa jäänyt paljosta paitsi.

Meillä kun töissä on kaikilla pääasiassa samanlaiset vaatteet ja vapaa-aikana kukaan ei varmasti matkisi minun tyyliäni. Joskus bestikseni ja mieheni sisko vain kauhistelevat kun "sä uskallat olla ihan erilainen" ;-)

Itse en todellakaan muista mitä kenelläkin on päällä. Jos ystäväni olisi nakuna kun menen heille päiväteelle niin sen ehkä huomaisin mutta kaikki muu jää kyllä rekisteröimättä ;-)

Vierailija
80/113 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 22:11"]

Kopioijat tuppaavat olemaan tyhjiä ja yksinkertaisia ihmispoloja. Ei omaa persoonaa eikä näkemystä. Ja tällä en tarkoita yhden samanlaisen vaatekappaleen ilmestymistä jollekin vaan systemaattista kopiointia.

[/quote]

Minua ärsyttää tällainen persoonan ja "näkemyksen" liittäminen pukeutumiseen. Ihmisten pitäisi nykyään osata näyttää ulkoapäin siltä mitä ovat sisältä. Miksi?

Olen maailman tylsin pukeutuja katukuvassa, mutta väittäisin, että minulla on omalla alallani persoonaa, näkemystä ja tietämystä enemmän kuin niillä paremmin pukeutuvilla vastaantulijoilla. Pitäisikö siis kirjoittaa CV:ni takin selkään ja ommella puserooni kuvia mielenkiintoisista harrastuksistani?

En kylläkään matki ketään pukeutumisellani (ainakaan onnistuneesti), mutta jos matkisin, se olisi mielestäni verrattavissa siihen, että kopioin ideoita juhlien järjestämiseen juhla- ja keittokirjoista. Ei mitenkään hieno tai persoonallinen saavutus, mutta mitä siitä. Minun taitoni ja persoonani ilmenevät sitten ihan muissa asioissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi